Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Televizi má v pokoji třetina dětí, mobil chybí jen pětině z nich

Mobilní telefon nosí ve školních brašnách více než tři čtvrtiny českých dětí. Počítač v pokoji má téměř polovina z nich a televizi třetina. Čísla ukázal výzkum zaměřený na hodnoty v životě školáků. Děti v něm tvrdí, že jsou šťastné, jen jim vadí války a třeba i to, že jim rodiče lžou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pohodomil

...a ti, co nemají ve svém pokojíčku televizi ...

...jsou ti sociálně slabí... nebo to je naopak? ;-D

0/0
29.6.2011 7:47

kukvykuk.

Co je na tom divného

když má dítě v pokoji televizi, počítač a vlastní mobil?:-P

0/0
29.6.2011 6:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Co je na tom divného

No, spíš pro to neexistuje jediný rozumný důvod. Myslím tu TV.

0/0
29.6.2011 19:02

sekyra18

cisla vycucana z palce

trochu mate v tech cislech gulas

nadpis - mobil nema 1/5 deti

prvni veta - mobil ma 3/4 deti

asi umite pocitac hur nez ty deti

0/0
28.6.2011 22:53

Karelnik

Re: cisla vycucana z palce

v pohodě, 1/20 dětí si prostě mobil půjčuje od rodičů/dělí se sourozencem, nedá se říct že ho mají, ale ani že nemají ;-D

0/0
29.6.2011 8:53

brezovak

Nějak

v těch hodnotách nenacházím zdraví. K čemu jim bude hromada peněz,

když budou mít nemoc na kterou nebude lék?  Najednou zmizí kamarádi  a i rodina se zachová tak jak by oni v tom

nejhorším snu nečekali. Snad až vyšlápnou do toho životního boje samostatně

změní své hodnoty. Pokud nebude již pozdě.

0/0
28.6.2011 21:00

Dunja

Re: Nějak

Nechybí snad proto, že zdraví mnoho lidí považuje za samozřejmost. Navíc děti se ještě stále málo setkávají s vrstevníky, kteří jsou různě postižení a nemocní. Ani v rámci rodiny to nebude lepší, protože už se nežije společně a staří lidé nechtějí být naobtíž. Děti pak tolik nevnímají nemoci a problémy starých lidí a na tož, aby si uvědomily, že nemoc si nevybírá podle věku. Možná to souvisí i s tím, jaký pohled jim dáváme na smrt.

A když si náhodou poslechnou zprávy, tak si zjednodušeně musí myslet, že i zdraví lze zaplatit.:-/

0/0
28.6.2011 21:49

jjona

Hry a pocitace

Me nevadi, ze deti hraji hry a koukaji na TV, proc ne, ale nemela by to byt jedina zabava a nebo pro ridice "uklizeni" deti a mit klid. At hrajou ale s mirou! At maji konicky a jsou normalni a ne vymlety - cerpam ze zkusenosti prace s detmi.

0/0
28.6.2011 19:50

Dunja

Re: Hry a pocitace

R^ Jenže ty koníčky jsou často dražší než jednorázové zakoupení TV či počítače. My platíme za pětiboj 6500 ročně + sport. vybavení a to ještě kluk nešermuje a nejezdí na koni, a pak poplatky za závody. Ve škole totiž nabídka nic moc a většinou jen kroužky spíš pro holky. Anglina ve škole 2500 za rok.

A stejně pak dorazí domů a než se rozkoukají jsou u počítače.:-(

0/0
28.6.2011 20:22

jjona

Re: Hry a pocitace

No ja vam rozumim, ja jsem v 90. letech chodila 9 let  n klavir do hudebky a skolne bylo 1200 pololetne, kdyz si ale spoctete, tak to zase neni tolik, kdyz vite, ze za 2400 za rok vase dite dela neco , co ho bavi, na druhou stranu chapu, pokud nemate jen jedno dite, a s tou situaci co je ted v CR, kdyz jde jidlo nahoru atd atd.... Ja taky prijdu domu a jdu k pocitaci, to je ok, ale pokud to zabije vsechny zajmy, komunikace s vrstevniky atd, tak tam vidim problem.

0/0
28.6.2011 21:00

Dunja

Re: Hry a pocitace

Když to srovnám se svým dětstvím, tak jim televize a počítače berou fantazii.

Jen je zvláštní, že nejdůležitější skupina nebere za podstatné dobře se učit, přitom právě jsou ve věku, kdy rozhodují o své budoucnosti, a slušně se chovat. Snad je to tou pubertou a toto jim nezůstane do dospělosti. Dle mého dítě můžete vychovávat tak zhruba do 10-12 let, dále už jen usměrňovat a pak už hlavně záleží, co si z vaší výchovy a příkladu odneslo a s tím i hodnoty jaké jim rodiče předali. Možná se to pozná právě i na tom, jak zachází s mobilem, zda ho musíte neustále kontrolovat, či se vám dobrovolně ozývá, když vychází ze školy a hned se chce podělit o to, co se událo apod.

0/0
28.6.2011 21:37

jjona

Re: Hry a pocitace

no souhlas s Vami, jenze zakazat pocitac dneska nejde.Ja vychovam 11leteho kluka z manzelovo 1. mazelstvi a  bydli s nami od malicka a taky bojuju s drepenim na gauci u TV a tak, ale aspon, ze hraje hokej a desne mam rada, kdyz jde s klukama ven jen tak.

0/0
28.6.2011 21:47

Dunja

Re: Hry a pocitace

Já mám skoro 13letého, 8letého a 2letého takže věčný boj o počítač, TV a neustále odpověď typu: za chvilku;-D zvláštní, že chvilka má rozmězí od několika minut až po hodiny. Jasně když rodiče taky tráví hodiny na počítači, tak proč ne oni.

No ještě, že je baví sporty. A slavím úspěch - ten nejstarší začal číst knížky ve velkém a může za to vlastně televize, resp. seriál Detektiv Murdoch.;-)

0/0
28.6.2011 21:59

jjona

Re: Hry a pocitace

Hahaha ja mam dalsiho kluka na ceste =) ..tak to je super ze si nasel cteni jako zalibu, nas maly taky cte, ma rad sice pro me fantasmagorie, ale aspon, ze hodne cte, na to ze je to moje nevlstatni dite, tak si opravdu nemuzu stezovat, jen me desne dostava, ze se raduju, kdyz jde ven, ja prisla ze skoly, napsal se ukol, pokud byl, taska se hodila do pokoje a slo se ven, za trest bylo:  " a nepujdes ani na krok", denska mi prijde za trest - jdi ven. Ja chapu,ze se doba meni, ale ja nevim. Ne vsechno bylo super a ne vsechno je super dnes.

0/0
28.6.2011 22:13

Dunja

Re: Hry a pocitace

R^ naprosto to samé.

Jednou jsem narazila na případ15 letého kluka z Emirátů. velká vila, každý celý den zavřený ve svém pokoji u počítače nebo TV a jednou když ho den rodiče neviděli, tak ho našli mrtvého u počítače. Dostal infarkt. důsledek přemodernizovanosti a odcizenosti v dnešní společnosti a nemá hranice. Technika, peníze prostě není vše, jenže jak jim to vysvětlit, když to mají 24 hodin kolem sebe.:-/

0/0
29.6.2011 19:19

jjona

Re: Hry a pocitace

Ja bydlim v USA, manzel je American a syn taky..oni americni byli normalni a vychovavali stejne jako u nas, ale nekdy pred 20 lety se to zvrtlo a jsou ty  nove metody atd.. Oni tady hrani her a sezeni u pocitacu resi hodne, ono se to z CR zda, ze no jo, to je Amerika, tam to tak maji, ale oni ten boom her meli o par let driv, takze ty problemy maji horsi a pokud se nic nezmeni tak to dojde i do Cech. Spousta rodicu zacala delat limity, od kdy do kdy muze byt dite na pocitaci, vlada chce zakazat prodej nasilnych her detem atd.. ve skole se o tom zminuji.. On teda kazdy stat jejiny, mluvim za Utah. Docela me potesilo, ze vidim hodne deti venku, jen tak kopou do mice. Taky souhlas moc moderni neni uplne nej. Jeden diskutujici rekl, ze internet detem rozsiruje obzory...ja si myslim, ze pro male dite taky zase neni dobre, kdyz je jedno kliknuti od porna, od cteni o vrazdach atd. Dite ma byt ditetem =) naprosto souhlas s vami.

0/0
29.6.2011 19:29

hany1

Kdysi každý kluk měl kudlu.

Stačilo jedno prkno ze stavby a kudly jen lítaly.

0/0
28.6.2011 18:31

jjona

Re: Kdysi každý kluk měl kudlu.

Dneska jim dej kudly a podrezou se, jsem rocnik 82, na detske tabory byla povinnosti "rybicka", nikdo nas nic neucil, nemusel nam vysvetlovat jak s nozikem zachazet, tak nejak to clovek pochytil od rodicu, kdyz to vidim dneska...jako vedouci bych nejela ani nahodou atd..

0/0
28.6.2011 19:53

dorrey

Re: Kdysi každý kluk měl kudlu.

Mnohým ale také zůstala práce s rybičkou jako jediná životní zkušenost. Nemůžete přeco srovnávat ekonomicko sociální prostředí 90tých let se současností. Tolik zatracované prostředí internetu a počítačů přináší dětem nepoměřitelné rozšíření obzoru vzhledem k práci s Vaší rybyčkou.

0/0
28.6.2011 20:49

jjona

Re: Kdysi každý kluk měl kudlu.

V prisveku nad tim, jsem  neodsuzovala pocitace, jen by melo byt vseho s mirou. Proc si myslite, ze se ucitelky stezuji na vady reci, na neobratnost atd atd,, doktori varuji ze detem se zhorsuje zdravi atd..s tou rybickou jsem to myslela obrazne, s tim, ze je porad dobre delat neco, co neni jen virtualniho a taky se neco ucit, co budou v zivote potrebovat, protoze zivot neni o tom,ze zmacknete cudlik.

0/0
28.6.2011 20:55

yrral

kam ten svět spěje

když já jsem chodil do školy, tak s sebou do školy mobil nikdo nenosil :-P

0/0
28.6.2011 17:58

vandor

Re: kam ten svět spěje

...   zase jsme měli v kapse versatilku a hrst rýže (nebyly varné sáčky :-) )   ...:-)...

0/0
28.6.2011 18:08

hany1

Re: kam ten svět spěje

a byla větší sranda!

0/0
28.6.2011 18:28

Scarlett O Hara

Re: kam ten svět spěje

verzatilku a šlupku z pomeranče, to byla taky sranda ;-DR^

0/0
28.6.2011 19:31

Mallinali

Inu

No, alergii na sprostá slova bych ještě s přimhouřenýma očima u některých dětí pochopil, ale že jim vadí války? Za nás jsme se v nich (alespoň všichni kluci) vyloženě vyžívali, mohli jsme naše milovaný umělohmotný vojáčky a tančíky a modely stíhaček vidět v reálné akci. Tohle se mi nějak nezdá, asi děcka nechtěly vypadat tak blbě a povrchně, navíc slyší v televizi že se to teda jako nemá.

0/0
28.6.2011 17:51

nespokojeny_obcan

Re: Inu

Přesně. Pamatuji na paměti jednoho Francouze, který psal, že by se ve Francii nenašel jediný chlapec, který by nechtěl uniformu a zbraň jako měl Wehrmacht...a to válka opravdu byla.

0/0
28.6.2011 18:55

f0rr35t

Re: Inu

To mě taky zarazilo. Většina z nich si ani nedokáže pořádně představit, co to válka ve skutečnosti je.

0/0
28.6.2011 19:21

Dunja

Re: Inu

A přitom téměř všichni kluci (mám doma 3), si hrají na vojáky, vidím i u jejich spolužáků, že převládají válečné nebo akční hry a koukají na válečné filmy.

Do jaké míry odlišují tu válku, která skutečná, těžko říci. Staršímu je 13 let a zajímá ho 1. a 2. sv. válka, ale to mne v jeho letech taky. Na druhé straně máme hodně známých, kteří se ve válečných oblastech ocitli a tak moji kluci mají možnost slyšet i něco o realitě nejen to z TV.

Jinak mobil má starší kluk od doby, co chodí sám do a ze školy. A dali jsme jim starý notebook, aby nezničili můj, když chtějí na internet musít taky použít můj. TV v dětském pokoji v žádném případě, nemáme ji ani v ložnici, jedna stačí.

0/0
28.6.2011 19:24

NovoCZ

Reakce místních tlachalů

Ježiš to je hrůza, paní Voráčková, četla jste to na iDnes? Přesně tak paní Pochylá, to za nás nebejvalo ...

0/0
28.6.2011 17:34

Lavra

Re: Reakce místních tlachalů

Nejsem zase tak starý a životní styl se zkrátka změnil. Nemyslím si, že by dneska byly horší, nebo naopak lepší, než třeba v 80. letech, ale jsou zkrátka jiné, stejně jako chování jejich rodičů... A kdo to nevidí, tak je buď příliš mladý, nebo si to nepamatuje... Je to podobné jako tvrdit, že komunikace se s příchodem internetu a mobilů nezměnila :-)

0/0
28.6.2011 17:53

Lavra

Re: Reakce místních tlachalů

Omlouvám se, v druhé větě mi vypadl podnět děti...

0/0
28.6.2011 17:56

markii

Nojo technika jde dopredu ...

zajimalo by me , kolik deti ma ve svem pokoji treba ty barevne drevene kostky s obrazky , nebo hru kloboucku hop , pripadne rubikovu kostku , to uz dnesni mladez asi vubec nezna , cucet na TV a nechavat si vymejvat mozky americkejma kravinama , pripadne gamesit na kompu od nevidim do nevidim , to je zabava teda , bleee , hlavne ze maji vsichni ajfouna , fejsbuuuk a dalsi . a to mluvim o mladsi skolni mladezi . ;-O

0/0
28.6.2011 17:00

Oerteplur

Re: Nojo technika jde dopredu ...

už v r. 1985 měla spousta dětí walkmana a elektronické hry ;-)

0/0
28.6.2011 17:07

na to se nedá dívat

Re: Nojo technika jde dopredu ...

hry? ono jich bylo vic nez ten ruskej vlk z Jen pockej, co chytal vejce do osatky?

0/0
28.6.2011 17:11

Oerteplur

Re: Nojo technika jde dopredu ...

no jasně, jenom stačilo vyjet třeba do Maďarska nebo oslovit zdejší polské zaměstnance. Navíc bylo běžné chodit na burzy, kde se dalo sehnat kde co, včetně nejnovějších desek a kazet. V relaci od 100 - 500 Kčs. A kdo jezdil na montáže do Iráku nebo Íránu, vozil z těchto zemí třetího světa také nejen digitálky ale i různou elektroniku. Stačilo říct.;-)

0/0
28.6.2011 17:14

markii

Re: Nojo technika jde dopredu ...

ano to je pravda , nicmene ani walkman , ani tehdejsi elektronicke hry nemeli tendenci nasili , porna na internetu atd.

0/0
28.6.2011 17:12

NovoCZ

Re: Nojo technika jde dopredu ...

Přesně tak, je to hrůza paní Novotná, to za nás nebejvalo, my když jsme si chtěly užít, museli jsme s klukama za stodolu.

0/0
28.6.2011 17:36

i-vet

Re: Nojo technika jde dopredu ...

nebo do kupky sena:-)

0/0
28.6.2011 17:43

stagger

Re: Nojo technika jde dopredu ...

je to normální, jako dítě jsem toužil po autodráze, kterou jsem někdy v deseti dostal, když si dnes promítnu, co za ní bolševici v pragoimpu chtěli, divím se, že jsem místo ní nedostal přes držku

0/0
28.6.2011 17:07

Oerteplur

Re: Nojo technika jde dopredu ...

stávala 500 Kč, dneska se dá koupit i za desítku...

0/0
28.6.2011 17:11

markii

Re: Nojo technika jde dopredu ...

rohlik taky staval 20 haliru no , dneska 2-3Kc

0/0
28.6.2011 17:14

Oerteplur

Re: Nojo technika jde dopredu ...

vše se dá vynásobit 10, včetně výplat. Jenom bydlení podražilo o 1000 %

0/0
28.6.2011 17:16

pokladník

Re: Nojo technika jde dopredu ...

Máš představu jaký je rozdíl mezi desitnásobným růstem a růstem o 1000% ?

0/0
28.6.2011 19:10

stagger

Re: Nojo technika jde dopredu ...

kde ??? od 60-tých let 30, akorát banketka, když náhodou byla, tak 25 hal

0/0
28.6.2011 17:19

stagger

Re: Nojo technika jde dopredu ...

Stála 1470 kčs + 690 rozšíření pane znalče

0/0
28.6.2011 17:17

Oerteplur

Re: Nojo technika jde dopredu ...

základní osmička autodráha Tyrell z r. 1981 stála 480 Kčs a autíčka 80 Kčs ;-)

0/0
28.6.2011 17:21

Oerteplur

Re: Nojo technika jde dopredu ...

http://www.starehracky.cz/katalog_detail.php?PHPSESSID=aa480588df0dea0f4f60b5317817cdca&kategorie=ITES&hracka=295 ;-)

0/0
28.6.2011 17:34

stagger

Re: Nojo technika jde dopredu ...

gama ralye v roce 1971 - kupováno v pragoimpu - pasáž alfa :-/

0/0
28.6.2011 17:42

johny11

Re: Nojo technika jde dopredu ...

Ono nejde jen o americký kraviny, ale i o český, viz. Ulice, Ordinace či turecká télenovela ;-€;-O Ovšem co se týče her na PC, tak existuje i dost výukových a naučných her. Ovšem těch je jako šafránu.

0/0
28.6.2011 17:14

Oerteplur

Re: Nojo technika jde dopredu ...

už od r. 1983 se v ČR daly pořídit první napodobeniny PC jako ZX Spectrum či Sinclair. Programy se nahrávaly z kazety nebo si je děti samy tvořily v Basicu.

0/0
28.6.2011 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.