Diskuze

Waldorfské školy ve státních maturitách uspěly, testy ale kritizují

Výrazným úspěchem skončily státní maturity pro waldorfské školy. Pražské lyceum se mezi středními odbornými školami umístilo první v celém Česku, lyceum v Semilech získalo primát v Libereckém kraji. Zástupci alternativně zaměřených škol ale výsledek nepřeceňují, maturity naopak považují za velmi sporné měřítko kvality.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T

tanik65

2. 7. 2011 10:44
pokud je to sporné měřítko kvality , tak co je tedy správné

měřítko kvality?

0 0
možnosti
P

polpot1

2. 7. 2011 10:10
Školy...

maturita není patent na rozum je to jen určítá indície,jak dál??:-P

0 0
možnosti
PH

petrph

2. 7. 2011 11:08
Re: Školy...

Ale právě že je.přesně ve významu toho slova patent. Škola se státem ti ten patent ve formě maturitního vysvědčení  po maturitě vydávají. A na základě toho pak můžeš vykonávat pro někoho práce základní duševní povahy. Bez toho "patentu" tě nikde nevezmou.

Řekněme že ty schopnosti přece máš, takže uspěješ sám, třeba v podnikání.Ale když jsi nedokázal udělat ani tu státní maturitu, tak nevím nevím jak uspěješ v konkurenci...:-(

0 0
možnosti
L

Lev_666

2. 7. 2011 10:07
Dávat děti do Waldorfské školy je zločin

Dětem se tam zakazuje osvojovat si racionální a logické myšlení a jsou mrzačeny esoterickými bláboly. Výsledkem jsou jedinci snadno manipulovatelní sektáři, jakým byl Rudolf Steiner.

0 0
možnosti
PH

petrph

2. 7. 2011 9:22
to zase ne

Styl vzdělání ve  stylu "cvičená opice" byla ta stará maturita  30 témat  ke každému tak A4ku k povídaní, kdo se to dokázal našprtat, byl za vodou.

U státní maturity musejí mít páni študenti všeobecný přehled z celé látky a ještě je otázka formulovaná tak, že nestačí na ní odpovědět naučenou frází z učebnice, ale student se skutečně musí zamyslet co znamená a odvodit si logicky odpověď. Což bohužel většině z nich dělá neskutečné problémy...:-(

0 0
možnosti
AK

kurako

2. 7. 2011 9:43
Re: to zase ne

R^R^R^

0 0
možnosti
TK

username

2. 7. 2011 8:56
pěkné

tohle je dobré "Kritici jim například vyčítají, že si žáci příliš hrají a zaostávají ve znalostech." - zjevně když ty školy dopadly na prvních místech ve znalostním testu - maturitě, tak jsou asi ti kritici ehm...

Já tyto maturity moc vítám - teď nejsou ještě tak důležité, ale až se bude testovat i na vstupu (resp. na výstupu ze ZŠ) a tedy bude možné rozlišit které školy dobře vyučují a které jen nabrali chytré studenty, tak doufám, že už se budou žebříčky zveřejňovat a že se budou i dávat peníze školám podle výsledků, podobně jako v jiných zemích.

Už teď doufám, že prověří školy, které dopadly špatně a dal bych nejhorším 20% školám v každém oboru a v každém kraji na vědomí, že když se to bude příští rok opakovat, že bude vážně zvažováno jejich zrušení (resp. odebrání státní podpory, ať si pak učí třeba za peníze, když do tak špatné školy někdo bude chtít chodit).

0 0
možnosti
KK

rracek

2. 7. 2011 9:26
Re: pěkné

Sama jsem také pro státní maturity, jsem z oboru, ale naprosto ne pro to, co maturitami bylo nazváno letos. V českém jazyce a literatuře se netestovaly znalosti (tedy v základní úrovni, kterou si vybralo asi 97% všech studentů), ale porozumění testu, studijní předpoklady. To nechť testují VŠ nebo ať je to předmětem jiné části maturitní zkoušky. Navíc na to, že se maturity připravovaly 14 let je zarážející, jak podivné a často nejednoznačné otázky v testech byly.  Také není normální, že stejnou maturitu skladájí gymnazisté a učni s maturitou - když ti první mají minimálně 4 hodiny češtiny týdně a ti druzí dvě. Mnohá gymnázia tak prostě jen podlezla laťku, když přiměla své studenty, až jdou do základní úrovně. A naopak - učni (a hlavně nástavby) - si asi nezaslouží stejný certifikát nazvaný maturita, prostě to má být jakási závěrečná zkouška...Jakou úroveň skládali studenti waldorfských škol - netuším. pokrač. dále

1 0
možnosti
OD

simyr

2. 7. 2011 8:54
Úspěch?

Nevšiml jsem si, že by byly tyto školy nějak na ,,špici,,. A pokud se porovnávají se SOŠ a maturitou- tak jednooký mezi slepými králem.....

0 0
možnosti
MM

venenum

5. 7. 2011 13:47
Re: Úspěch?

přesně tak, jejich bodové ztráty proti gymnáziím, např. PORGu byly velmi výrazné.

Přitom lyceum bývalo obvykle považováno za přípravku ke studiu na VŠ stejně, jako gymnázium.

Čili srovnání by bylo vhodné spíše s toto skupinou škol, ne se středními odbornými školami, které připravují pro práci v konkrétních oborech.

Možná jde přímo o úmysl waldorfské školy jaksi glorifikovat.

0 0
možnosti
MT

myryjam1

2. 7. 2011 8:49
úryvek

Školy, které disponují učiteli, kteří dokážou žáky nadchnout a pozitivně motivovat k učení

... mluví za vše...

0 0
možnosti
EOZS

E.T. odletěl, zamáčkněte slzu.

2. 7. 2011 12:46
Re: úryvek

v jakém smyslu?

0 0
možnosti
V

Voborník

2. 7. 2011 8:35
proč nemalé peníze???

Kdysi ještě za pomlouvaných komunistů jsme všichni absolvovali povinné státní maturity. Pokud se pamatuji, škola vypracovala otázky k ústním maturitám z maturitních předmětů, byl to souhrn znalostí z celého studia. Jelikož byly jednotné osnovy, na všech školách byly skoro stejné požadavky. Otázky se týkaly toho, co se učilo. Žádné kravské otázky, kdy se nezjistí, co člověk zná, jako v současných, tam nebyly, Já osobně bych nyní neodmaturoval a myslím, že naše gymnázium bylo velmi kvalitní a dostalo se nám rozsáhlého vzdělání.  Tedy v češtině literatura, gramatika, rozbory vět, pochopení stavby jazyka atd., matematika příklady, geometrie atd. Otázky jsme předem obdrželi, vypracovali si písemné odpovědi a naučili se je. Tedy podle píle a kdo co uměl z minula. Pak jsme napsali písemné práce a šli na ústní. Z češtiny byly písemné práce jednotné, z rozhlasu nahlásili témata práce, snad jich bylo pět, vybírali jsem jednu. Na učňáku žádné  maturity nebyly, měly naučit praxi. A to bylo dobře.

0 0
možnosti
RS

semi2

2. 7. 2011 7:13
Zajímavost

Otázkou je kdo u maturit hlídal, to už nikdo neřekne, na dálkovém studiu projdou všichni na dením 2/3??????????

0 0
možnosti
;

;-)

2. 7. 2011 6:30
Jsou maturity vůbec třeba?

V řadě zemí žádné maturity mají. A nemám pocit, že by například Japonský vzdělávací systém kvůli tomu nějak trpěl. Za studenty mluví známky nasbírané v průběhu celého studia, a to, jak kvalitní školu absolvoval. Vzhledem k tomu, že co půl roku jsou žáci hodnoceni na vysvědčení, jde snad o dostatečné zhodnocení. S vyšší vypovídací schopností, než výsledek z maturity, který záleží spíše na náhodě u losování otázek a na náladě učitele. Navíc maturity stojí nemalé peníze. Přitom jsou vlastně zcela zbytečné.

0 0
možnosti