Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael couvl se zdí u Západního břehu a vrátil Palestincům kus území

Izrael začal s demolicí části bariéry oddělující židovský stát a palestinská území na Západním břehu Jordánu. Armáda zboří více než tři kilometry zdi u vesnice Bilín, která se stala symbolem palestinského odporu vůči kontroverzní stavbě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Noli tangere circulos meos

okupanti vsude ve svete jsou pakaz

Rv;-€

0/0
27.6.2011 22:17

Shal2

Re: okupanti vsude ve svete jsou pakaz

Pravda. Pryč s Palestincama

0/0
28.6.2011 12:22

suchar

Re: okupanti vsude ve svete jsou pakaz

to jsou palestinští Arabové, Palestinci jako národ jsou výmysl Arafata!!

0/0
28.6.2011 13:21

procensora@seznam.cz

Lip projede tank

do Pally :-P

0/0
27.6.2011 18:21

heck

to mluvi za vse...

"Problém je ale v tom, že na mnoha místech nerespektuje tzv.

zelenou linii, mezinárodně uznanou hranici mezi židovským státem a

Západním břehem. Palestinci tvrdí, že po dokončení z území jejich

předpokládaného státu ukrojí 6 až 8 procent."

To mluvi za vse!

0/0
27.6.2011 13:51

Toicem

Re: to mluvi za vse...

Nevím, co mluví za vše, každopádně je nutno připomenout, že žádná "mezinárodně uznaná hranice mezi židovským státem a Západním břehem" (rozuměj Judskem a Samařím) neexistuje...

0/0
27.6.2011 18:03

Noli tangere circulos meos

Re: to mluvi za vse...

ale existuje, je zakotvena v rezoluci OSN z roku 47 ktera vymezuje uzemi israele a palestiny.

0/0
27.6.2011 22:33

Shal2

Re: to mluvi za vse...

To bylo ještě před šesti válkami, které způsobili Arabské země.

0/0
28.6.2011 12:23

stepan.h

Re: to mluvi za vse...

Nebýt několika válek, kdy okolní státy napadly Izrael a nebýt sebevražedných atentátů Palestinců a odpalování raket na Izrael, tak mohla být hranice v původní linii a bez zdi.

Co dodat.

0/0
27.6.2011 19:34

KdysiBedlam

hmmm

Nemeli bychom upozornit Palestince at jsou opatrni, ze v tom bude urcite zase neco nekaleho?!

0/0
27.6.2011 13:48

Trupman

Co? Zeď u Bíliny?

...To by nebyl špatný nápad. ;-D

0/0
27.6.2011 12:35

EasyR1.5

Re: Co? Zeď u Bíliny?

U Břeclavi... :-)

0/0
27.6.2011 12:43

cenzorovo lepší já

Pokud by se Palestinci chovali

slušně a civilizovaně, žádný plot by tam stát nemusel... Jenže chtít po muslimech obecně slušné a civilizované chování je utopie...:-/

+1/0
27.6.2011 12:04

legadema

Re: Pokud by se Palestinci chovali

jenže v novodobých dějináchi tam byli staletí doma, židům ten stát věnovaly až v roce 1958 "vítězné mocnosti"

0/0
27.6.2011 12:08

cenzorovo lepší já

Re: Pokud by se Palestinci chovali

Zopakuj si dějěpis, máš v tom binčus...;-D

+2/0
27.6.2011 12:15

EasyR1.5

Re: Pokud by se Palestinci chovali

Ale jdi ;-D

0/0
27.6.2011 12:22

Zmuda, zelený mozek

Re: Pokud by se Palestinci chovali

WTF?

0/0
27.6.2011 12:25

Zmuda, zelený mozek

Re: Pokud by se Palestinci chovali

soráč, to bylo na legademu

0/0
27.6.2011 12:25

Toicem

Re: Pokud by se Palestinci chovali

Co je to za blábol???? Samotná koncepce "palestinského národa" vznikla uměle jako politický koncept až někdy v šedesátých letech. Pamatujte, že se zde jedná o samotné jádro biblického izraelského území - Judeu a Samaří... (cca už asi 3000 let)

+4/0
27.6.2011 12:27

KdysiBedlam

Re: Pokud by se Palestinci chovali

Ale no tak........Palestinci na tom uzemim byli jeste pred Zidy.......

0/0
27.6.2011 13:50

pettyo

Re: Pokud by se Palestinci chovali

V době vzniku Izraele na tom území žili Palestinci a Židé pohromadě. Britský mandát Palestina se rozdělili mezi čtyři státy.

0/0
27.6.2011 13:54

kars

Re: Pokud by se Palestinci chovali

Arabové i Židé odvozují svůj vznik od Abrama (Abrahama) a jeho rodu. Tento kmen kočovníků přišel na území, obývané národy příbuznými s Chetity, Egypťany a Féničany. Teprve tam se Abramovi narodili synové Izmael - praotec Arabů a Izák - praotec Židů.

A ještě mimochodem trochu biblického dějepisu: Abram byl Semita, matka Izmaele Egypťanka (což byli Chamité), matka Izáka Semitka. Izmaelovi jeho matka vybrala "ženu z egyptské země", Izákovi přivedli ženu z Mezopotámie od Abramových příbuzných.

A na závěr cca 3500 - 4000 let staré proroctví o Izmaelovi (respektive Arabech): "Bude to člověk nezkrotný, jeho ruka bude proti všem a ruce všech budou proti němu; bude stát proti všem svým bratřím." Docela to sedí, ne?

0/0
27.6.2011 14:24

procensora@seznam.cz

Re: Pokud by se Palestinci chovali

R^

0/0
27.6.2011 17:02

Noli tangere circulos meos

Re: Pokud by se Palestinci chovali

to je v poradku jen at se nenecha krotit, je to posledni zachrana pred NWO R^;-D

0/0
27.6.2011 22:36

Glock Mark XVII

Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

Izrael ne-"couvnul", stát respektoval rozhodnutí vlastního (tj. izraelského) Nejvyššího soudu.

Izrael ne-"vrátil" Palestincům kus území, protože jeho vlastnictví nebylo Palestincům nikdy odejmuto. V reálu je pravdivější, že "přestal omezovat vstup na pozemky patřící obyvatelům palestinské vesnice".

.

Jinak tomuhle stavu věcí fandím, nelze staré křivdy zahlazovat jinými křivdami (a novějšími).

+1/0
27.6.2011 11:56

Glock Mark XVII

Re: Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

Zahraniční redakce idnesu je velmi slabá.

0/0
27.6.2011 11:57

Toicem

Re: Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

Izrael ne-"vrátil" Palestincům kus území, protože jeho Palestincům nikdy nepatřilo. Na tom území nikdy žádný "Palestinský" státní ani jiný útvar nebyl. Pokud by se snad mělo to území někomu "vracet", tak možná Jordánsku, ale to o ně nestojí.

Takže správně by mělo být: "Izrael věnoval kus sporného území Palestincům, na oplátku dostal větší riziko teroristických útoků." (Kšeft, který nelze odmítnout.)

0/0
27.6.2011 12:25

Glock Mark XVII

Re: Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

Jordánci už nechtějí mít nic společného s Plastelíny. Dokonce je mirně nesnášejí - pro ně jsou to cizinci v jejich zemi, kteří ne a ne odejít. Proto nevím, proč by se pozemky měly "vracet" Jordáncům - ti o ně nestojí. Pokud pozemky patří k blízké vesnici, potom náleží těm, kdo v té vesnici bydlí, tj. pal. Arabové. A s vlastnictvím pozemků se pojí právo uzívání a přístupu k nim.

0/0
27.6.2011 12:54

Glock Mark XVII

Re: Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

P.S. Palestinci se v Jordánsku pokusili o státní puč v roce 1970 a pozvali si k tomu na pomoc Syřany, následkem čehož bylo OOP vykopnuto z Jordánska a přesídlilo do Libanonu.

0/0
27.6.2011 12:56

kars

Re: Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

Kde úspěšně rozpoutalo občanskou válku.

0/0
27.6.2011 13:15

Toicem

Re: Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

Ano, v takovém případě je v konfliktu právo Palestinců na užívání soukromého vlastnictví a právo Izraelců na obranu a na život. To je konflikt téměř neřešitelný.

0/0
27.6.2011 13:16

heck

Re: Zase blbý titulek, jak je možné dělat tolik chyb???

R^R^R^

0/0
27.6.2011 13:53

Dusan321

Velka chyba

Palestinci to vezmou jenom jako gesto slabosti a budou delat o to vetsi bordel.

0/0
27.6.2011 11:54

Tuřínek

Re: Velka chyba

ale zahraničí to bude brát jako krok správným smětem. A Izrael bez zahraniční podpory je... víte kde ;-D

0/0
27.6.2011 12:37

Toicem

Re: Velka chyba

To je s prominutím úplná blbost. Podobných "kroků správným směrem" už Izrael udělal spoustu - stažení z jižního Libanonu - Hizballáh na ně začal střílet rakety, tak na ně udělali trestnou výpravu. Zahraniční podpora žádná.

Stažení z Gazy - Hamas na ně začal střílet rakety (zahraniční odpor proti dlouhotrvajícímu terorismu žádný), tak provedl trestnou výpravu Lité olovo. Zahraniční podpora žádná.

Západ podporuje neustálé ústupky Izraele, ale nedává mu nic na oplátku - např. nějaké bezpečnostní záruky. Ani náhodou. :-/

0/0
27.6.2011 13:20

heck

Re: Prave naopak

Vy jste asi upad.. a ty miliardy dolaru finacni podpory od USA a prodej nejmodernejsich zbrani od USA nejsou zadne bezpecnostni zaruky?? Vy jste exemplarni pripad pro-izraelskeho zaslepence..

0/0
27.6.2011 13:56

Tuřínek

Re: Velka chyba

zahraniční podpora žádná ?

viz např. http://www.zvedavec.org/komentare/2002/06/332-ii-pravdive-lzi-o-americke-pomoci-izraeli.htm

+1/0
27.6.2011 13:59

Svými dukáty zachráním Jyrku!

Bořit jakoukoliv bariéru vůči teroristům je nezodpovědné.

Plastelinci mají teror jako byznys, zabíjejí, aby dostávali miliardy EUR od EU, a funguje jim to tak už desídky let...

0/0
27.6.2011 11:48

KdysiBedlam

Re: Bořit jakoukoliv bariéru vůči teroristům je nezodpovědné.

Dalsi co je zblbly propagandou.....Nejvetsi teroriste jsou Izraelci.Unosy, zabijeni nepohodlnych lidi po celem svete na objednavku, na ne nikdo fakt nema.

0/0
27.6.2011 16:55

tyraelid

Hezke gesto od Izraele.

Na dukaz snahy dohodnout se a zit v miru, venoval palestincum kousek izraelskeho uzemi. Bohuzel, palestinci na gesta dobre vule nereaguji jinak nez utoky a terorem.

0/0
27.6.2011 11:48

OskarPokorny

Re: Hezke gesto od Izraele.

JO jenže Izrael pomocí různých oplocených silnic vedoucích do osad rozdělil i ten zbytek Palestinského území co zbyl - to že zbourají jeden plot neznamená, že jich ještě milion nestojí. - Až ti postaví u baráku plot, který ti přeruší cestu k jedné v nemocnici v regionu a ty místo 2 km budeš muset jet 90 km tak si povíme.

0/0
27.6.2011 12:02

Svými dukáty zachráním Jyrku!

Re: Hezke gesto od Izraele.

Až ji bomba roztrhá děti k nepoznání, tak si to povíme...

0/0
27.6.2011 12:04

legadema

Re: Hezke gesto od Izraele.

A nebo čekat dvě hodiny než se izraelcům uráčí někoho pustit. Vím o čem mluvím, byla jsem tam. A to nejsem Palestinka

0/0
27.6.2011 12:06

Tuřínek

Re: Hezke gesto od Izraele.

heleď já přes Izrael jela - z Egypta do Jordánksa - dvě hodiny to teda určitě netrvalo, ale i kdyby, co Vám vadí? Je to jejich země, když budou chtít, můtou si hraniční kontroly udělat třeba celodenní...

0/0
27.6.2011 12:35

Masada

Re: Hezke gesto od Izraele.

Bylal jsem tam také a rozhodně si na jejich bezpečnostní opatření nemíním stěžovat. Kdyby neměli kolem sebe nepřátelské araby, tak by to tak nemuselo být.

0/0
27.6.2011 12:47

Alex1966

Falšujete fakta

Izrael časově a věcně omezil následky svého předchozího protiprávního jednání. Nyní již zčásti umožnil oprávněným vlastníkům pokojnou držbu jejich majetku. Po dlouhých letech, ne v plném rozsahu a bez náhrady způsobené újmy. Důvod k jásotu to zdaleka není.

V žádném případě nevěnoval část SVÉHO území. (To bychom museli Váš výrok poměřovat např. s větou "Vůdce věnoval Židům město" - míněn Terezín)

0/0
27.6.2011 12:03

kars

Re: Falšujete fakta

Přesnější vyjádření je, že se Stát Izrael dobrovolně vzdal části svého území. Že se od r. 1948 do r. 1967 zvětšilo je důsledek několika válek, během kterých se ho snažili jeho sousedé zničit a vždy prohráli. Něco jako posun Polska po 2. sv. válce - tam, co je dnes část Polska, bylo německé Prusko; naopak Poláci by si mohli nárokovat kus Běloruska a Ukrajiny, Slováci Zakarp. Ukrajinu a Rumuni Besarábii. Též by Němci po vzoru Arabů mohli vyřvávat nenávist Francii a chtít Lotrinsko...

Realita je, že se Polsko posouvat nebude, Lotrinsko zůstane francouzské a Němci začali válku, prohráli ji a doplatili na to ztrátou území. A nikdo to nezpochybňuje. Egypt, Sýrie, Jordánsko etc. začali několik válek, prohráli je a doplatili na to podstatně míň - Izrael si ponechal kontrolu nad Golanskými výšinami, odkud byl pravidelně ostřelován, a nad územím palestinských Arabů (ZB do té doby okupovalo Jordánsko a Gazu Egypt), následně Sinaj vrátil Egyptu a arabské oblasti předal místní samosprávě.

+1/0
27.6.2011 13:22

Tuřínek

Re: Falšujete fakta

celkem bych souhlasila, až na ten konec - ZB Jordánu a Gaza - ty byli už podle původního plánu na rozdělení Palestiny být arabské/palestinské, takže tam bych slovo okupovat použila jednoznačně ve spojitosti s Izraelem

0/0
27.6.2011 14:03

kars

Re: Falšujete fakta

Jenže palestinští Arabové svůj stát odmítli a pak, pokud chcete nadále uznávat jejich nárok, byly okupanty sousední arabské státy Egypt a Jordánsko. Tomuto statusu by odpovídal i vznik Organizace pro osvobození Palestiny v 50. letech.

0/0
27.6.2011 14:11

Tuřínek

Re: Falšujete fakta

to je fakt, někde jsem četla citát, že nikdo na světe není tak zdatný v promrhávání historických šancí jako Palestinci ;-D  jenže přesto, že to odmítli, Izrael by na tom podle mne neměl stavět (konec konců když byl Izrael vyhlášen, byl vyhlášen právě v těch hranicích podle plánu OSN - takže tím vlastně taky řekl, že ty oblasti, konkrétně třeba Gaza, nejsou jejich). Aby bylo jasno, já jsem spíše na Izraelské straně. Jenže ne bezvýhradně - třeba výstavbu na ZB považuju za prostou provokaci, a to navíc dost zbytečnou

0/0
27.6.2011 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.