Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajné služby chtějí nahlížet do daňových přiznání, Kalousek je proti

Zpravodajské služby požadují právo nahlížet do daňových přiznání. Velmi by nám to pomohlo a fungovaly bychom efektivněji, argumentují. Proti je ale ministr financí Miroslav Kalousek. Obává se, že by to narušilo ochotu lidí platit daně, a do státní pokladny by tak dorazilo méně peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zberanek

Za co jsou placeny?

Tajné služby jsou tajné jen co se týká identity a práce rozvědčíků, platy jim jinak chodí zcela automaticky. Za co ale?

0/0
28.6.2011 13:50

weneto

Rovněž nechápu od čeho si stát platí

tajné služby když jim brání v nahlížení do dokumentů, které sám vybírá?????? 

Tajné služby by měli mít omezení v bezdůvodném narušování soukromí občana, ale nevím proč by nemohly lézt tam kam mi stejně leze jiný státní úřad. Tajná služba by dle mého měla mít přístup ke všem informacím, které stát stejně zjišťuje od toho jí snad stát má. Nepředpokládám, že by v USA nemohla CIA vlézt do daňových přiznání nebo do vojenské složky, rejstříku trestů apod. dotyčného vyhlednutého

0/0
28.6.2011 9:35

weneto

????

"Proč by měl být za potencionálního zločince považován ten kdo platí, možná málo a nikoliv ten kdo neplatí vůbec a ještě tuneluje státní systém". Oba dva pane Kalousku, oba dva.

A mezi námi Al Capone je sice nejznámější, ale těch pánů bylo mnohem více, co daně sice platili, ale málo. Zkuste si v USA nezaplatit daně a nevím zda za Vás bude orodovat tamější ministr financí, také netuším, zda by si tento pán vůbec troufl vylézt s nápadem, že by se FBI či CIA nemohly podívat do dokumentů vybíraných a kontrolovaných jiným státním úřadem.

Pokud ministrovi financí ČR dle jeho vlastních slov osoba, jenž platí menší daně než jí ukládá zákon, nepřipadá nijak zavrženíhodná tak opravdu netuším proč se na ten cirkus vůbec vybírají peníze. Já sice lidsky chápu snahu našeho pana čistého uchránit před šťouraly daňová přiznání svých kamarádů, ale dle mého je otázka ze strany státu "kde berete (perete) peníze když Váš životní standart neodpovídá daním" zcela legitimní.

0/0
28.6.2011 9:28

tetek.

Kalouskovi agrumenty

;-D ;-D ;-D ;-D ;-D [>-] Rv

0/0
28.6.2011 7:36

rudýFrňák a nagelovanéKudrliny

To je najednou strachu, pane Kalousek

co kdyby se podívali také na Vaše daně, nedejbože na daně přítele Hávy, že :-P

0/0
27.6.2011 23:19

capro

Daňové přiznání

Nejvíce se bojí kontroly daňových přiznání ti, kteří berou úplatky ve formách provizí, všimného nebo výhodných zakázek. Daleko jednodušší by bylo povinné majetkové přiznání. Jestliže jsi zá´ískal majetek poctivě a měl ho zdaněný, tak se nemáš čeho bát. Ostatně už komunisti byli proti majetkovým přiznáním.

+1/0
27.6.2011 14:11

k.fuksa

Re: Daňové přiznání

pokud budou existovat anonymni akcie a spol. tak by to dopadlo akorat hlavne na ty slusne

0/0
27.6.2011 14:13

Feldkurat Katz

Kalousku, zase krejes gaunery

jak jinak

+1/0
27.6.2011 14:09

adua

Re: Kalousku, zase krejes gaunery

Kdyby jenom gaunery, ale hlavně sám sebe.:-)

0/0
27.6.2011 16:43

Spalovač_šancí

NA CO PŘÍSTUP K DAŇOVÝM PŘIZNÁNÍM???

Zločinci stejně většinou daně neplatí (či v omezeném rozsahu), takže z daňového přiznání se nic nedozví. Mnohem větší smysl dává možnost přístupu k bankovním účtům kvůli kontrole finančních toků (které probíhají, aniž by se někdo dělal hlavu s daněmi). Na druhou stranu současné zákony nařizují bankám, aby informovaly o podezřelých transakcích svých klientů, takže i tento požadavek je duplicitní

0/0
27.6.2011 14:05

petrph

co je to za hloupost?

Tajná služba se dostane ke všem údajům ve státě které potřebuje, proti tomu ani Kalousek nic nezmůže.A asi by byla hloupost, kdyby v případě prošetřování nějakého cizího agenta nebo dokonce teroristy skončila na tom, že se nedostala k jeho bankovním záznamům nebo daňovému přiznání.

Jenomže k tomu samozřejmě platí i zodpovědnost za ty získané údaje a svojí práci.Jestli mají tajné služby představu, že pro ní budou platiti podobné poměry jako pro policii, tedy že si může kterýkoliv jejich úředníček vyplnit dlouhý seznam telefonních čísel (nebo třeba čísel bankovních účtů, nebo daňových přiznání,čísel kreditních karet, atd..) lidí, které je zajímají soukromě a s jejich prací to nesouvisí, a příslušná instituce bude povinná jim ty údaje úhledně dodat, tak sorry...

0/0
27.6.2011 13:46

sunka007

neplatici

Kalousku neboj, diky tve neschopnosti zajistit dusledny vyber dani, omezit korupci a  snaze zvysovat dane jsem pred par mesici presel do sede ekonomiky. Ja jsem spokojeny, zakaznik je spokojeny, takze vsichni vyjma statni kasy. Ale proc bych tam odvadel vice, kdyz je to bezedna dira? Z pohadek o moudrem hospodari statu a spravedlive rozdeleni dani jsem davno vyrostl.

0/0
27.6.2011 13:26

kostej-nesmrtelny

Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

...kterým vadí názor ministra Kalouska ohledně nahlížení tajných služeb do daňové dokumentace občanů, proč si myslí, že je to špatně a tímto chce krýt nějaké další "nekalosti"? V tomto případě musím s ním souhlasit, jelikož nevím (i když jsem zaměstnanec a to  ještě ke všemu řadový, a hlavně nepodnikám) proč by se mě někdo, kromě správce daně, měl hrabat v daňových přiznáních? Ano, pokud  budu podezřelý, ať soud povolí přístup k daňovému přiznání, ale takto si tam bude moci listovat, kdo chce. A to by se líbilo všem, kteří by chtěli kontrolovat i obyčejné lidi a mít jejich majetek pod kontrolou. To už tady taky jednou bylo. A to už opravdu nechci. To smrdí socialistickými manýry. A ty neuznávají soukromé vlastnictví...

0/0
27.6.2011 13:12

bozkovak

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

A ty neuznávají soukromé vlastnictví...

Ano, pokud je ono "soukromé vlastnictví" nabyto poctivě, je to v pořádku. Ale pokud je v tom jakýkoliv podvod, je třeba to vyšetřit a to bez znalosti dokladů nejde.

Jsem PRO povolení nahlížet

0/0
27.6.2011 13:28

kostej-nesmrtelny

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

A kdo v tomto případě jako jediný může rozhodnout o tom, co je protiprávní, případně podezřelé z protiprávní činnosti? I přes mizernou kvalitu soudů v tomto státě, je to zase soud, kdo o tom může rozhodnout. To je to samé, jako s domovní prohlídkou. Tu policie také nemůže uskutečnit bez soudního povolení. A pokud je majetek nabyt nelegálně, tak prokázání tohoto nabytí je nutné provádět v souladu s Ústavou a s Listinou základních práv a svobod. V opačném případě hrozí zneužití policejní moci i proti občanům, kteří mají čisté svědomí a nemají co schovávat. A to je ta největší hrozba. Věřím, že je tu stále mnoho takových, kterým by to neobyčejně vyhovovalo, mít kontrolu nad majetkem ostatních občanů. Ale ty uskupení raději jmenovat nebudu.  Pokud s tímto  názorem ministra financí někdo nesouhlasí, ať si zkusí pobyt někde třeba v Bělorusku, KLDR nebo Venezueli...

0/0
27.6.2011 13:39

Egi90

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

R^R^R^ Plně s vámi souhlasím. Navíc, v našem státě, kde zkorumpovat zle i tajné služby by pak do mého daňového přiznání nakouknout i konkurence a tím by pak vznikala nekalá soutěž. Ano, souhlasím, že pokud budu podezřelý z trestné činnosti, může soud povolit přístup k přiznáni, jinak ale rozhodně NE!

+1/0
27.6.2011 13:29

k.fuksa

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

Někdy k tomu, abychom byli schopni zarucit cloveku jistou svobodu, mu ji musime v jine forme a v mensi mire vzit. Samozrejme to musi vest k maximalizaci lidskych svobod a ne jen k buzeraci. Asi taaak :)

0/0
27.6.2011 13:34

kostej-nesmrtelny

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

Takto nějak potichu začínali komáři v roce 1948. A jak to dopadlo?

0/0
27.6.2011 13:41

k.fuksa

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

Uz od jejich zalozeni (oddeleni od socialistu) do roku 1948 mohl duchapritomny clovek poznat, ze jejich cilem neni poskytnout obcanum prirozena prava a svobody v co nejvetsi mire. Potichu to nebylo, tak nas tu nebalamutte :)

0/0
27.6.2011 13:46

kostej-nesmrtelny

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

Musím vám dát za pravdu, jelikož mnou nezmiňované skupiny u toho taky pěkně řvou...

0/0
27.6.2011 13:47

k.fuksa

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

Děkuji. :) Jenom nevim jake skupiny zrovna myslite...

0/0
27.6.2011 13:50

kostej-nesmrtelny

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

To ať si přebere každý sám ...

0/0
27.6.2011 13:54

k.fuksa

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

Takze to ocividne nevite ani Vy :)))

0/0
27.6.2011 13:55

kostej-nesmrtelny

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

No comment. Opět to nechám n a vás, co si myslíte. Je to každého právo...

0/0
27.6.2011 13:59

petrph

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

Tak možná jeden důvod, že jeho cifršpioni na ministerstvu financí se k těm údajům dostávat budou. Tudíž, on bude mít svojí soukromou tajnou službu se kterou bude moci přes daňová přiznání na své nepohodlné politické protihráče,ale stát páku na organizovaný zločin nikoliv....

0/0
27.6.2011 13:50

kostej-nesmrtelny

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

FÚ patří pod MF. Tak tady asi nějaká kontrola je v rámci celého úřadu. Proč rozšiřovat řadu dalších lidí...?

0/0
27.6.2011 13:57

iwwi

Re: Chtěl bych se zeptat zde diskutujících...

naprostý souhlas R^

0/0
27.6.2011 13:55

Korien

Tajna sluzba neumi sama?

v USA a Izraeli by otazka na sefa tajne sluzby byla : A vy si to nedokazete zjistit sami ?

v pripade, ze odpoved je: Nedokazeme! tak by na hodinu letel na dlazbu ...

+1/0
27.6.2011 13:05

Bennu

To od Kalouska opravdu sedi

Vadi mu pristup tajnych sluzeb do danovych priznani, pritom nad tajnymi sluzbami existuje dohled, ale sam zalozi financne analyticky urad, ktery nepodleha nikomu, jen primo jemu ;-D

+1/0
27.6.2011 12:50

sunka007

Re: To od Kalouska opravdu sedi

FAU neni tajna sluzba, jelito. Je to jedna ze slozek spadajici pro min. financi. Na Slovensku podobny urad spada pod min. vnitra, ty jedna tajna sluzbo

0/0
27.6.2011 13:29

on3.

Nejak se mi ta kalouskova odpoved nezda

;-€

0/0
27.6.2011 12:41

E.M.R. verze 1.4

Nejenom Kalousek, ale každý pravicový politik

musí být proti ! Ztratili by totiž své voliče - podnikatele - tuneláře !

+1/0
27.6.2011 12:40

Worff

Tadiční odpověď panu Kalouskovi

Slušný člověk se nemá čeho obávat. Zloději a podvodníci ano. Reakce pana Kalouska mi naopak přijde, že se bojí, aby nějaké podivné daňové přiznání nespuistilo lavinu, která by splácha i samotného ministra a jeho "voliče". Argument, že budou danit v zahraničí - ministr financí, který má opravdu přehled o svém resortu a není diletant, tak ví, že když má daňový poplatník tu možnost danit v jiném státě své příjmy, tak ji využije. A ti, kteří tu možnost mají, už v daňových rájích dávno daní. Naopak díky amatérské politice pana Kalouska čeští občané, když mohou, už alespoň nakupují v jiných státech, protože je to pro ně výrazně výhodnější a tak díky panu Kalouskovi přichází tento stát ročně o mnoho miliard na spotřební dani a DPH, ať se jedná o pohonné hmoty, potraviny, alkohol, motorová vozidla nebo třeba i značkový textil. A místo, aby tento problém řešil správným nastavením dańových sazeb, tak jen tupě zvyšuje DPH a pak bude opět rozčarován, že na této dani vybral ještě méně než očekával.

+4/0
27.6.2011 12:31

Glock Mark XVII

Re: Tadiční odpověď panu Kalouskovi

Nejde o to, že se mám/nemám čeho obávat, jde o to, že mám Listinou základních práv a svobod a dalšími zákony definována jistá práva, která mi stát o své libovůli a bez mého souhlasu nesmí vzít nebo omezit. NESMÍ, NESMÍ, NESMÍ - ne bez mého souhlasu. A protože zákony jsou obecné (platí pro všechny bez rozdílu), nemůžete z části usuzovat na celek, tj. co nevadí vám, nemůže nevadit i jiným.

Chápu, že je příjemné navrhnout jednoduché řešení, jenže ono je to řešení snadno zneužitelné. JÁ VÁŽNĚ NECHCI, ABY MI NĚJAKÝ ÚŘEDNÍK NEBO POLICAJT JEN TAK KOUKAL DO MÝCH OSOBNÍCH VĚCÍ. Je už dnes smutné, že do mých daňových přiznání vidí už dnes nějakých 100 lidí z finančáku, nechci, aby jich bylo 300!

.

P.S. Nekradu, nepodvádím, jsem zaměstnanec a daně za mne odvádí zaměstnavatel.

+1/0
27.6.2011 12:44

Leclerc2

Re: Tadiční odpověď panu Kalouskovi

Nesmysly. Kde se v Listině píše o tom, že se nesmí nahlížet do danového přiznání?8-o Oni snad ve Finsku nebo Norsku omezují občanské svobody, když musí danové přiznání být vystaveno povinně na internetu?

0/0
27.6.2011 12:48

Worff

Re: Tadiční odpověď panu Kalouskovi

A Vy myslíte, že zrovna na Vás by se někdo koukal? Pochopitelně by se sledovala dańová přiznání lidí, kteří jsou do něčeho zapleteni. Na BIS si neřejnou, ten Glock má ale legrační nick, to se podívám, kolik daní. Ne, takto to opravdu nefunguje. Jelikož jsme byrokratický stát, tak úředník musí o to papírem požádat, odůvodnit, předložit svému šéfovi, ten to schválit a předložit svému dalšímu šéfovi a ten dál a dál atd. Pak to doputuje na finanční úřad a podobnou cestou lze zpátky odpověď a ovšem jsou listinné záznamy, kdo kdy, proč. Bezdůvodně by o to žádný vyšetřovatel nežádal.

0/0
27.6.2011 13:19

k.fuksa

Re: Tadiční odpověď panu Kalouskovi

Ano. V zakone tyto prava v soucasne dobe zarucena mate. Kdyby jste si poradne precetl clanek tak zjistite, ze to tajne sluzby chteji prosadit... Principy v listine se prosazuji proporcionalne a NE ABSOLUTNE!!!, tj. pravo na svobodu se v pripade vezne nebude vyvysovat nad pravo na zivot poskozeneho atd.

0/0
27.6.2011 13:43

kostej-nesmrtelny

Re: Tadiční odpověď panu Kalouskovi

Naprostý souhlas...

0/0
27.6.2011 13:44

josef.szdimera

Kalousek je velmi ohleduplný.

Tedy jak ke komu.

0/0
27.6.2011 12:30

Lanta 2004

Neskutečné

Nechápu ten zdegenerovaný přístup státu vůči " podnikatelům" ,kteří neplatí daně či obchází zákony. Kalousek se bojí aby se nepřišlo na nějaké levárny a jako argument používá,že nechce strašit podnikatele aby je to náhodopu neodradilo od chuti platit daně všeobecně.

To se mi snad jenom zdá !  Jestli stát přistupuje k vymáhání daní takovýmhle způsobem tak to se pak nedivím,že si tu dělá kdejakej podvodníček machinace s daněma jak se mu zlíbí.

Nechápu,že vláda nedokáže jednat rázně - neplatíš daně - tak nepodnikej na území ČR. Platíš daně jinde než v ČR? Pak si jdi podnikat do zahraničí a neotravuj ovzduší zde v ČR. Stát z tebe milý "podnikateli" totiž nic nemá ! Pokud se bude bát vláda být přísnější na neplatiče daní či na ty co obchází zákony tak si tu můžou dál hrát na reformy,ale ve skutečnosti to bude jen zdražování pro plebs,přičemž stát bude dál díky podobným "takypodnikatelům" dál chudnout.

+3/0
27.6.2011 12:27

Leclerc2

Re: Neskutečné

Tak to bohužel je. Je to pouhá výmluva, aby náhodou někoho nechytli. To samé je s hazardem. Ostatně Kalousek figuroval v té korupční kauze a měl "zařídit", aby zákon zdanujíci hazard neprošel.

0/0
27.6.2011 12:32

Glock Mark XVII

Re: Neskutečné

1/ Lanto, ono to není až tak jednoduché téma, aby se o tom dalo paušalizovat. On ten Kalouskův názor sdílí, myslím, také Ústavní soud, byť to v textu není nikde uvedeno.

2/ daně se dají doměřit jen 3 roky zpětně, tj. daňové úniky starší 3 let jsou promlčené (ta definice tříleté hlůty je trošku složitější, ale není třeba o tom tady polemizovat)

3/ vymahatelnost daní je 6 let, cokoliv staršího se odepíše pro nedobytnost.

4/ Kdyby si Kalousek a MF ČR mohly stanovit pravidla sami, tak by to ccelé fungovalo daleko, daleko lépe. Jenže by se zved obrovský řev, že stát se chová protiprávně (a byla by yto pravda)

5/ to není problém vlády nebo daňové politiky vlády, to je výsledek nesmyslně liberálního živnostenského zákona, který umožňuje být dlouhodobě ve ztrátě. Znám OSVČ, kteří za 20 let podnikání odvedli např. 3000 daní z příjmů FO (a to celkem, ne každý rok = 150 Kč ročně.), než je pořád honit, je lepší jim zrušit živnost.

+1/0
27.6.2011 12:37

Leclerc2

Re: Neskutečné

1/ Když to není nikde uvedeno, tak jak to víš?8-o

2/ Jakou to má relevanci?

3/ To je snad dostatečná doba?

4/ To těžko. Kalousek je naprost zmanipulovatelná osoba. Stačí se podívat, jak měl "pořešit" hazard ve sněmovně.

5/ A živnostenský zákon snad nemůže vláda navhnout změnit? Ona snad nemá ve sněmovně většinu?8-o

0/0
27.6.2011 12:45

Leclerc2

lhář

Zajímavé, že v Norsku, Finsku, Dánsku a Švédsku je danové přiznání veřejně přístupné a může do něj nahlížet kdokoliv. Je dokonce na internet. Velmi zajímavé je, že tohle tvrdí ve chvíli, kdy se mu vůbec nedaří vybírat dane a schodek se začíná blížit 200 mld.

+2/0
27.6.2011 12:21

Lanta 2004

Re: lhář

Srovnáváte nesrovnatelné. Tyto země patří mentalitou do civilizovaného světa - ČR na balkán.

+1/0
27.6.2011 12:28

Bennu

Re: lhář

Proto tady mame mit zakony na urovni Balkanu? Nejak vasi namitku nechapu.

0/0
27.6.2011 12:57

JaJaMilan

Re: lhář

Právě proto by se to mělo povolit. Abychom nebyli jako balkán.

0/0
27.6.2011 12:59

on3.

Re: lhář

prilezitost dela zlodeje, zakladem je prostredi s minimem prilezitosti.

0/0
27.6.2011 13:08

denny6002

spíše naopak!

pan Kalousek se dle mě mýlí a nebo úmyslně mate. Jestli-že tajné služby tuto pravomoc dostanou,ochota,nebo spíše povinnost platit daně a to v odpovídající výši spíše vzroste a to z obav z odhalení daň. úniků.

+1/0
27.6.2011 12:21

Ten kdo o tom něco ví

Jsem jednoznačně PRO

jen co na to Háva, Kalousek, Bém, a další????????? :-(  Za koho Kalousek asi kope????? Topáci, probuďte se!!!!!!!!!!!

+1/0
27.6.2011 12:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.