Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus vetoval zákon o ovzduší, dílo poslanců odmítl jako nekvalitní

Prezident Václav Klaus vetoval zákon o ovzduší. Ten měl umožnit obcím určit zóny, kam nesmí starší automobily, které zhoršují kvalitu životního prostředí. Podle prezidenta je poslanecká norma nekvalitní a neprošla standardní legislativní procedurou. Vrací ji do Sněmovny a radí počkat na vládní návrh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DADAnce

Inu,

pan prezident je zvyklý na zákony IA kvality.

0/0
23.6.2011 22:13

badodmrtvereky

Veto k ovzduší

Jedno z dobrých rozhodnutí presidenta,smradlavé továrny nevadí a za nějaký čas v rámci rýžování peněz z řidičů budou neekologické i nová ekologická auta.

0/0
23.6.2011 18:13

bitkar

Re: Veto k ovzduší

presne tak, ridici jsou lidi, ktery jeste zatim maji penize, kdyz si muzou dovolit koupit auto. To je asi teorie zakonodarcu a vymyslej furt zpusoby jak z nas vytriskat co nejvic penez. Navic vliv aut na ovzdusi je, svete div se, zanedbatelny od doby co byl vymyslen katalyzator. Akorat ty diesly smrdej az hruza. Ale celkove jsou na tom auta nejlip ze vsech. Daleko horsi jsou tovarny, lode, letadla.

Beztak fouka vitr a je to proste k nicemu. To je jako delit bazen na cast kde se smi koupat kazdej spinavec a bezdomovec a pulku kde smej jen lidi po predchozim osprchovani.

0/0
24.6.2011 10:09

Huckelberry Švédd 4

Vašku hobluj !!!!!

R^;-D

0/0
23.6.2011 17:18

Gróf

Dálnice uprostřed Brna a Prahy ano, auta ne?

Dálnice D1, resp. D2 procházející v Brně Heršpicemi a Komárovem je vzdálena od centra cca 2 km. Takže celá tato poslanecká iniciativa je naprostý nesmyl. Stejně tak v Praze. Jak daleko je vzdálen Nuselský most od I. P. Pavlova nebo Národního muzea? Vybudujme skutečné obchvaty velkých měst pro tranzitní dopravu, a pak teprve bude mít zákaz vjezdu starých aut do centra měst smysl.

0/0
23.6.2011 17:13

Oerteplur

Re: Dálnice uprostřed Brna a Prahy ano, auta ne?

a co potom Rudná v Ostravě ? S Mittalem si nevědí rady, tak zpoplatní auta bez E4 R^

0/0
23.6.2011 17:19

macarát

Re: Dálnice uprostřed Brna a Prahy ano, auta ne?

Až na to, že většina aut jezdících po Nuseláku není žádný meziměstský tranzit, ale úřednické zadky přesunující se z jednoho konce Prahy na druhý.

0/0
25.6.2011 3:48

Oerteplur

To jsem nevěděl, že smog se drží jen nad místem vzniku

vždycky, když přijíždím do Prahy, je vidět smogový příkrov nad celým městem a ne jenom nad hlavními tahy. Poplatky za vjezd do centra kvůli ekologii mi tedy spíše připadají jako mýtné z kapes těch, kteří tam musí. BTW: a do chráněných oblastí (ČR jich má několik desítek) se bude jezdit bez poplatku ? 8-o

0/0
23.6.2011 16:59

AsistentprofParkinsona

.......

To, co vypadne z poslanců, z toho chce japonský vědec dělat hamburgera ;-D;-D;-D

0/0
23.6.2011 16:42

Zas ten Qíteček, cenzore

Pane prezidente...

Díky. R^R^R^R^

+2/0
23.6.2011 15:57

KMJ

Re: Pane prezidente...

Jezdíte trabantem ?

0/0
23.6.2011 16:05

AsistentprofParkinsona

Re: Pane prezidente...

sráboš i wařbuřt jsou dnes velice cenění veteráni;-D

0/0
23.6.2011 16:43

KMJ

Re: Pane prezidente...

Na Vysočině kam jezdím na chalupu to používají lesní dělníci na cesty do práce .

0/0
23.6.2011 16:48

FiS95

Re: Pane prezidente...

R^R^R^

0/0
23.6.2011 16:07

Petr 35

Vydržet!

Už tam bude jen necelé dva roky....:-/

http://respekt.ihned.cz/c1-36186090-rudy-vaclav-na-hrade

0/0
23.6.2011 15:35

Nitramdor

Re: Vydržet!

No ale v tomhle pripade byla jeho argumentace spravna. Naopak CSSD se svym postojem prehlasovat ho za kazdou cenu tady body neziska.

0/0
23.6.2011 16:10

Tomáš Jasný, PhD.

no jo

Mr. Veto opet v akci ...

0/0
23.6.2011 15:22

bitkar

Re: no jo

ja jsem moc rad ze to neni Mr. Prikyvovac

0/0
24.6.2011 10:10

Garfieldek

Re: no jo

Nejlepší by ovšem bylo, kdyby to byl Mr. SlušnýČlověk.

0/0
24.6.2011 11:13

teseth1

správnej krok

protože to byl příšernej paskvil!!R^

+1/0
23.6.2011 14:48

FiS95

Re: správnej krok

R^R^

0/0
23.6.2011 16:09

Stříhali dohola velikou holčičku

Kolikátá parlam. komora je náš pan prezident?

.

0/0
23.6.2011 13:55

Sucubus

Re: Kolikátá parlam. komora je náš pan prezident?

když vidím co leze z PS za zmetky tak bych byl raději kdyby byl jediná komora!

+2/0
23.6.2011 13:57

Stříhali dohola velikou holčičku

Re: Kolikátá parlam. komora je náš pan prezident?

Lidi mají mít možnost dělat chyby, bez toho není svoboda.

Parlament má možnost dělat chyby, bez toho není parlam. demokracie.

A ostatně, jde o pravomoc pro místní samosprávy, ne o centrální nařízení.

0/0
23.6.2011 14:05

Sucubus

ještě že to vetoval

takvá regulace je něco úděsného a nešlo by o nic jiného než další vydírání řidičů

+1/0
23.6.2011 13:53

petr.n_22

VK má

zase pravdu. Ten zákon vypadá na pěkný paskvil.

+1/0
23.6.2011 13:47

Lovila veverky v korunách stromů

dobře dobře Václav

Ona už jen myšlenka tohle regulovat je zvrácená

+1/0
23.6.2011 13:44

Barry Goldwater

Havel vetem ohrožoval demokracii, Klaus ji upevňuje

V roce 2001 kritizoval Václav Klaus Václava Havla takto: "Prezident by měl veta používat jako šafránu - jednou za desetiletí,  a ne se o to pokusit několikrát za týden. Považuji to za pošlapání základních prvků parlamentní demokracie." Jenže co stihl Havel  za osm let, zvládl Klaus za roky dva. Teď už zákonodárcům vrátil neuvěřitelných 40 zákonů...  Erik Tabery, Respekt 2/2010.

Od té doby těch vet značně přibylo. Ale naše demokracie vzkvétá, je to všude vidět.

+1/0
23.6.2011 13:39

FiS95

Re: Havel vetem ohrožoval demokracii, Klaus ji upevňuje

Jenže teď utlačují demokracii poslanci!!!

0/0
23.6.2011 16:08

lolek77

Takže se dočkáme, že já s novou károu

budu moci jet tam, kde čoudící autobus městské hromadné dopravy, smrdutá nákladní Tatra stavební firmy nebo dýmající Avie s rohlíky nebude moci jet?;-D

0/0
23.6.2011 13:38

ODSakEda

Re: Takže se dočkáme, že já s novou károu

Nová nerovná se automaticky nedýmící - dnes jsem viděl poslední model Espaca jak dýmil do komca neskutečně... a kámoš o wejkendu zůstal viset s vadným vtřikem (pro dým(!!!) a hrozbu poškození dobelhal jen do JIhlavy) na Vysošině s téměř novým VW Passat...

 A stará Avia např. městských technických služeb dostane vyjímku, stejně jako dostaly vyjímku policejní Felicie, dokonce 2500 aut úplně bez katalizátoru!...:-P Tedy se budete divit, jak vás stát, město, obec  zbuzeruje a sámi sobě udělí vyjímku a na spřízněnou stavební firmu nezapomenou taktéž...;-D

+1/0
23.6.2011 14:22

Kluk ze Zlína

Klausovi se nelíbí?

Tak to asi bude dobrý zákon.

0/0
23.6.2011 13:37

venoch

Re: Klausovi se nelíbí?

A jejda, pan asi nema mozek, kdyz jeho nazory jsou jednoduchou negaci toho koho nema rad..;-D

0/0
23.6.2011 14:45

rafol

Obecne

Bych poslaneckym diletantum vubec zakazal delat primo jakekoli upravy do zakonu. Pokud chteji neco upravit jinak, at to daji jako navrh zmeny a formulaci paragrafu at udelaji odbornici z rezortu. Poslanci at maji pravo pouze odsouhlasit nebo ne nebo si vyzadat tyto zmeny. Pak nebudou vychazet co zakon, to paskvil.

+1/0
23.6.2011 13:32

net.Xtreme V.

Re: Obecne

To zní docela rozumně...docela často totiž udělají paskvil z jinak dobrého zákona....

0/0
23.6.2011 13:34

Sucubus

Re: Obecne

otázka jak tyto odborníky určit, takzvaní "experti" jsou u většiny zákonů a jsou to naprosto stejní diletanti jako v PS... viz lékárničky... experti 2010: jsou naprosto nutné a nezbytná je hlavně jejich výměna... ti samí experti 2011: roušky vlastně nejsou tak nutné, upravíme znovu obsah a možná budem požadovat opětovnou výměnu Rv

0/0
23.6.2011 13:56

net.Xtreme V.

Re: Obecne

To sice jo, ale netvoří paskvily v zákonech, kdy celý zákon prostě nedává smysl, jeho části se vzájemně vylučují nebo místo platu policistů se mění palt poslanců...

0/0
23.6.2011 16:20

Serotonin

at uz jde profesor propiska do duchodu

zakon jsem necetl, nevim, ale pokud ho vetoval Klaus, tak bude zrejme spravny.

0/0
23.6.2011 13:28

Ion Tichy

Re: at uz jde profesor propiska do duchodu

Tak tak, nic neznám, ani jsem si to nepřečetl, ale souhlasím......prostě typický ovčan

0/0
23.6.2011 14:02

Barry Goldwater

Někdy to nevadí, že zákon neprošel standardní procedurou

Přesně před dvěma lety došlo k nádhernému příkladu Klausovy party v akci

Poslanci Martin Říman, Oldřich Vojíř (ODS) a Milan Urban (ČSSD) přilepili do nesouvisejícího zákona během druhého čtení v Poslanecké sněmovně změnu, nazývanou přílepek století. Vláda tak o něm vůbec nejednala. Do zákona o spotřební dani přidali vlastní návrh o změně systému vydávání emisních povolenek. Senát ho schválil.

Podle návrhu budou moci elektrárenské firmy včetně státem ovládané skupiny ČEZ v budoucnu dostávat část emisních povolenek zdarma.

Václav Klaus bez zdráhání podepsal tento zákon, jehož součástí je dáreček za 68 miliard korun pro elektrárenský gigant ČEZ.

Čekalo se, zda prezident třeba sporný předpis nevetuje, když před měsícem stejně naložil se šrotovným, které je podle jeho slov diskriminačním opatřením ve prospěch jednoho odvětví průmyslu. Nestalo se - a před sídlem společnosti ČEZ v Duhové ulici na Praze 4 se tak mohl sejít početný zástup gratulantů. V jeho řadách byli rozpoznáni mimo jiné:

+1/0
23.6.2011 13:27

Barry Goldwater

Re: Někdy to nevadí, že zákon neprošel standardní procedurou

V jeho řadách byli rozpoznáni mimo jiné:

Lívia Klausová, prezidentova choť, bývalá místopředsedkyně dozorčí rady ČEZ, Václav Klaus ml., prezidentův starší syn, ředitel pražského gymnázia PORG, které platí ČEZ -  Jan Klaus, prezidentův mladší syn, ekonom společnosti ČEZ - Mirek Topolánek, předseda ODS, blízký přítel šéfa ČEZ Martina Romana - Marek Dalík, lobbista, přítel Mirka Topolánka a Martina Romana -  Martin Říman, exministr průmyslu z ODS, spoluautor návrhu na darování emisních povolenek firmě ČEZ - Aleš Řebíček, exministr dopravy a poslanec ODS, hostitel Martina Romana na jachtě v Toskánsku - Milan Urban, místopředseda ČSSD, toskánský mořeplavec a spoluautor návrhu na dáreček pro ČEZ - Vladimír Laštůvka, bývalý předseda zahraničního výboru sněmovny z ČSSD, bývalý člen dozorčí rady ČEZ a agent STB (krycí jméno Vladimír) a mnoho, mnoho dalších

http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/glosar/darecek-pro-cez-seznam-gratulantu_133573.html

0/0
23.6.2011 13:28

briza

Klasika

Jeste, ze tenhle pan sveho casu vytykal Havlovi jeho veta a mluvit o vetu jako o "opravdu vyjimecnem opravnem prostredku". Dnes si pro sva veta hleda i zastupne duvody.

0/0
23.6.2011 13:04

xdriver1

Re: Klasika

Doporučuji si o problematice nejprve něco zjistit, než se sebe uděláte šaška. Porovnejte počet norem předložených prezidentovi k podpisu a počet norem prezidentem vrácených a zjistíte, že prezidentské veto skutečně mimořádné je.

0/0
23.6.2011 13:27

briza

Re: Klasika

To o tom saskovi od tebe fakt sedi. ;-D Ono to "mimoradne" jaksi nebylo o statistice, ale o legislativni situaci. ;-)

0/0
23.6.2011 13:33

Barry Goldwater

Re: Klasika

V roce 2001 kritizoval Václav Klaus Václava Havla takto: "Prezident by měl veta používat jako šafránu - jednou za desetiletí,  a ne se o to pokusit několikrát za týden. Považuji to za pošlapání základních prvků parlamentní demokracie." Jenže co stihl Havel  za osm let, zvládl Klaus za roky dva. Teď už zákonodárcům vrátil neuvěřitelných 40 zákonů...  Erik Tabery, Respekt 2/2010.

Od té doby těch vetovaných zákonů značně přibylo.

0/0
23.6.2011 13:36

lolek77

Ne, že by za Havla byli poslanci přespříliš na úrovni

(namátkou zákon Marvanové z níž pak vzešla arbitráž NOVA), ale dnes to píšou takoví kreténi (viz. Humlovy dopravní kreace), že to musí prezident vracet jako na běžícím pásu. Vždyť si Ti dementi nejsou schopni ani spočítat vlastní prebendy.

0/0
23.6.2011 13:44

Bubrak

Re: Ne, že by za Havla byli poslanci přespříliš na úrovni

presne tak, doufam ze ten Humluv paskvil taky vrati a jeste Humla odstavi za plytvani verejnymi prostredky Rv jde to cim dal vic z kopce a at Vaclav vetuje co mu sily stacej R^

0/0
23.6.2011 14:59

neandrtálec

Německá metoda. To bychom měli použít.

To bychom museli mít průmysl, zodpovědné kvalifikované ekonomy, větrné elektrárny, důchodce cestující letecky po celém světě, ...

:-)

Kde se soudruzi stala chyba ?

:-)

0/0
23.6.2011 13:01

ODSakEda

Re: Německá metoda. To bychom měli použít.

V německu je to tuším jen v extrémních případech - ooobr velká města jako Berlín a Munchen a to ještě jen v nejužším centru, kterémujsemse s dodávkou bez nálepky přiblížil, ptajíc se ustrašeně neustále, jestli stále mohu jet dál a všeci mě ujištovali, že jo...;-D Prostě jen byrokracie a jen další domaklův meč...

0/0
23.6.2011 14:26

Mitchell

Na co zóny?

Co takhle raději zpřísnit pro auta obecně emisní limity, aby ze silnic konečně zmizely smradlavé staré vraky. Když pak má člověk jet 60 - 70 km/h za trabantem nebo starou stodvacítkou jedoucí občas na tři válce a žeroucí olej, za nimiž se tvoří oblak hustého modrého dýmu, a nemůže to kvůli provozu předjet, lituje, že v tu chvíli neřídí snežný pluh.

0/0
23.6.2011 12:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.