Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wilders označil islám za fašistický, soud ho zprostil obžaloby

Nizozemský soud podle očekávání zprostil šéfa krajní pravice Geerta Wilderse obvinění, že svými prohlášeními podněcoval nenávist k muslimům. Wilders označil islám za fašistický a Korán přirovnal k Hitlerově knize Mein Kampf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Duhax

ISLAM je mrtvý

Islám je mrtvé vyznání a současní muslimové jsou jako hybernovaný odkaz zašlé minulosti.

Islám nelze z podstaty reformovat. Jediná možná reforma je zavržení koránu.

Korán obsahuje všechno možné kromě svobodného myšlení.

0/0
8.7.2011 4:47

satyricon

něco od Pata Condella

Doufám, že multikulti levicoví fašouni se pořádně urazí :)

https://www.youtube.com/watch?v=H5kVA0ij-L4&feature=player_embedded

0/0
24.6.2011 18:35

Charlie312

Film Fitna online

http://chameleoncharlie.cz/724/fitna-film-geerta-wilderse/

0/0
24.6.2011 10:16

AntiPolicajt1

Sloboda prejavu!!!

Dúfam, že v Holandsku sa potom može nadávať aj na sionizmuz slobodne alebo by sa hnel ozval divý kvikot židov? Dúfam, že toto nebude posúdené ako nevhodný príspevok, nemá byť prečo.

0/0
24.6.2011 9:00

slon75

Re: Sloboda prejavu!!!

Kdybys lépe sledoval co se děje, tak bys věděl, že právě od muslimů (a samozřejmě od nácků) je sionismus tvrdě krtizován a nikdy za jeho kritiku nikdo nebyl odsouzen.

Ale nevím, co to má společného s Wildersem.

0/0
24.6.2011 10:26

AntiPolicajt1

Re: Sloboda prejavu!!!

Hm, kritické názory voči sionizmu sú, ale to tak v nejakej diskusii, ale že by to hovoril nejaký politik, to neviem. A spoločné to má to, že som chcel poukázať na dvojaký meter.

0/0
24.6.2011 10:38

slon75

Re: Sloboda prejavu!!!

Říkám, že špatně čteš. Do Izraele se obouvají evropští politici (většinou) zleva (a občas i) zprava.

Ostatně nevím, proč by se měli zaměřovat speciálně na sionismus a co má sionismus společného s Wildersem. Jestli to není hlavně tvůj problém?

0/0
24.6.2011 13:18

AntiPolicajt1

Re: Sloboda prejavu!!!

Opakujem, dal som to pre porovnanie.

0/0
24.6.2011 15:25

tetek.

Nizozemský liberalismus by měl být vzorem pro nás

všechny. Funguje. ;-)

0/0
24.6.2011 7:47

VentreSaintGris_X7

Rasista, xenofob, extremista a ultrapravičák Wilders

s velmi vstřícným postojem k židům, homosexuálům, černochům. Rasistka, xenofobka, extremistka Ayyan Hirsi Ali, somálská exmuslimka, která islamofašismus okusila na svém těle. Rasista Theo vanGogh, proslulý svou společenskostí a nezávislostí na establishmentu a autoritách, zavražděný od muslimů, protože mu nebyl lhostejný osud žen v islamofašimu. A tak by se dalo pokračovat.

Svět se zbláznil...Nekrmte mloky!....

0/0
24.6.2011 3:52

sphagnum

prolomový výrok soudu, kritika islámu je povolena

Doufám, že si z toho něco odnesou i páni novináři a začnou konečně o islámu otevřeně psát R^

0/0
24.6.2011 0:02

VentreSaintGris_X7

Re: prolomový výrok soudu, kritika islámu je povolena

Pořád jim to nejde při klování do klávesnice přes multikulti prstíky. Sice už povětšinou  rezignovali na rasistu, xenofoba, extrémistu apod., ale alespoň toho ulrapravičáka si neodpustí. To víš "staré" ratlíky, vycepované na siciologických, politilogických a žurnalistických fakultách prolezlých neomarxistickým morem, novým kouskům jen tak nenaučíš...

0/0
24.6.2011 3:46

Fai Rodis

Huronsky potlesk?

Myslela jsem, ze se Huroni proslavili (valecnym) revem a ne valecnym potleskem.

0/0
23.6.2011 20:28

Johny_S

Re: Huronsky potlesk?

Jen si počkej, za chvíli třeba bude i "hurónské ticho". Holt když má autor silně omezenou slovní zásobu, nelze se ničemu divit.

0/0
23.6.2011 21:49

pm22

Re: Huronsky potlesk?

Pro tebe je ten "huronsky" potlesk prijemna zprava. Ne ?. Krok dopredu proti islamizaci Evropy. Jinak bys stala frontu na burku.

On autor myslel tim "huronsky) jako neobycejne silny. Takovi uz holt byli Huroni. Ale do utoku chodili spis potichu. neco si o tom precti.

0/0
24.6.2011 1:35

pravicovyruger

Plky STagggere.

nějak ti uniklo , že islám je v současné době jediné masové náboženství s politickými cíli. Přirovnání k nacismu je díky jeho konkrétním cílům naprosto  v pořádku.

Problém je jen v tom, že díky přihlouplé politické korektnosti se islamismus nepotírá, třebaže pokud by jakékoli politické hnutí argumentovalo stejnou rétorikou, bylo by označeno za nedemokratické  a extremistické.

BTW, chytrý Wildwrs, který není ani hlupák, ani populista, pouze nazývá věci pravými jmény pouze parafrázoval slavný Churchilův výrok, ve kterém Churchil přirovnal nacismus por jeho nesnášenlivost a agresivitu právě k Islámu.R^R^R^

+3/0
23.6.2011 20:00

stagger

Re: Plky STagggere.

nikdo to nezpochybňuje, říkám, že zneužití člověka vírou je nebezpečnější u monoteismu, protože nemusíš hledat důvod proč někomu "podříznout" krk, prostě nevěří a jinak náboženství se chová jak organismus, když neroste - nenabaluje dušičky, tak stagnuje a stagnace je začátek konce, smrti

0/0
23.6.2011 20:29

Johny_S

Re: Plky STagggere.

Aha, a proto polyteističtí Římané vraždili první křesťany, kteří se odmítali podřídit jejich kultu...

0/0
23.6.2011 20:46

stagger

Re: Plky STagggere.

ne, protože si uzurpovali právo na jednou tu pravou pravdu:-P, vůbec se jim nedivím

0/0
23.6.2011 20:51

Johny_S

Re: Plky STagggere.

Zpočátku neuzurpovali, jenom se odmítali klanět římským bohům. Tím ovšem ohrožovali pozici samotného caesara, a to byla pravá příčina pronásledování. Politika, jako vždycky. Monoteismus či polyteismus do toho netahej.

0/0
23.6.2011 20:53

Fai Rodis

Re: Plky STagggere.

Jo, to je nevyhoda cisare-boha.

Verze "z bozi milosti cisar" byla podstatne flexibilnejsi.

0/0
23.6.2011 20:56

Johny_S

Re: Plky STagggere.

Však jim to posléze došlo, když křesťanství získalo na síle. Pochopili, že nemá cenu proti němu bojovat, nýbrž ho využít. Nakonec na křesťanství naroubovali celou strukturu své původní církve, učinili z něj jediné povolené náboženství, a byli v tom tak úspěšní, že zatímco všechny instituce jejich říše už dávno zanikly, církev existuje doposud. A mnohokráte byla v historii zneužívána k témže účelům, k níž ji využívala už římská státní moc.

0/0
23.6.2011 20:59

Fai Rodis

Re: Plky STagggere.

To bylo spis politikum, nez nabozenstvi.

Da se vrazdit kvuli tomu, ze nekdo veri jinak nez my, da se vrazdit kvuli tomu, ze ten druhy neveri vubec, zatimco my ano, a jako tresinku na dortu muzem krochnout nekoho, protoze on veri, ale my jsme ateisti.

V zasade jde o to, ze cim vznesenejsi a rozumnejsi myslenka, tim lepe se v jejim jmenu podrezavaji krky.

0/0
23.6.2011 20:52

stagger

Re: Plky STagggere.

tak souhlas, zneužívání víry jakekoliv se táhne dějinami

0/0
23.6.2011 20:58

Fai Rodis

Re: Plky STagggere.

Takze o to, zda se tak deje ve jmenu krestanstvi nebo ateismu vubec nejde.

Vzdycky bude duvod, kdyz se bude chtit.

0/0
23.6.2011 20:59

Johny_S

Re: Plky STagggere.

Přesně tak. Nesnášenlivá může být jakákoli ideologie, pokud se nechá spoutat dogmatismem.

0/0
23.6.2011 21:00

stagger

Re: Plky STagggere.

ale jistě, jen ty víry to tak nějak ulehčujou a zůčastněným omlouvaj, proč jinak by se hrnulo tolik vypatlanců ještě nepolíbených do naruče hurisek??

0/0
23.6.2011 21:02

Johny_S

Re: Plky STagggere.

Oni fanatičtí nacisté či komunisté byli také pěkní holoubci. Fanatismus je nebezpečný v jakékoli podobě.

0/0
23.6.2011 21:06

stagger

Re: Plky STagggere.

tesat do kamene;-)

0/0
23.6.2011 21:10

stagger

"BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

jakékoliv náboženství zneužívá touhu člověka v "něco" věřit jen aby ho ovládla a začínáto od pohanů přes křesťany, islám po bolševiky. Zlatí pohani, ti si alespoň uvědomovali a tolerovali jiný názor, největší zlo je monoteistická víra která si uzurpuje právo na jedinou tu pravou pravdu.To, že dneska není křesťanství taková svoloč jako islám není samozřejmně zásluha křesťanů, ale doby a taky to stálo potoky krve, ostatně potlačení všech takových netoleranrtních jevů stálo hafo životů. Ostatně evropu stál monoteismus jedno milenium ve společenském, kultůrním i technickém vývoji, celkem mě mrzí, že musím být vděčný muslimům, že taky nehodili antické spisy na oheňRv

+1/0
23.6.2011 19:13

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Máš tam logickou mezeru: pokud je monoteismus tak netolerantní a způsobuje zaostávání, jak je možné, že monoteistický islám přejal část antického učení a dále je rozvíjel a monoteistická křesťanská v tom pak dále pokračovala? Úpadek evropského vědění v 1. tisíciletí určitě nezpůsobilo křesťanství. Ten úpadek tu byl, protože naprostá většina Evropy byla zaostalá, a když se zhroutila Západořímská říše, prostě upadla na úroveň zbytku Evropy.

0/0
23.6.2011 19:59

stagger

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

polovina evropy byla na úrovni římské říše a právě křesťanství z ní udělalo nepřítele krista a tím v podstatě do renesance zamezilo technickému, vědeckému... pokroku, evropa je založena na antických ideálech a teprve pak na křesťanství (ještě že tak) a islám nic z toho co zbylo z antického vědění nerozvinul, pouze uchoval nebo zakonzervoval, ostatně jeho přínos světové kultuře jsou tak akorát pohádky, arabesky a možná nějaký architektonický prvek,Jinak jsem opravdu přesvědčen, že náboženská tolerance říma prospěla jeho rozvoji

0/0
23.6.2011 20:24

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Větší část Evropy byla zaostalá, úrovně Římské říše rozhodně nedosahovala. Navíc opomíjíš Stěhování národů, období velmi krutých válek, které vedly k obrovskému rozvratu a přesunu celých etnik. To ovšem nezavinilo křesťanství, nýbrž vpád Hunů a současný úpadek Římské říše. Když barbaři prolomili limes, podnikali stále zběsilejší loupežné nájezdy do nitra říše, což samozřejmě nezůstalo bez výsledku. Hroutící se říše se tomu pokusila zabránit tím, že část barbarů jako federáty usazovala na vlastním území, aby bránili její hranice, což nakonec vedlo k tomu, že tito federáti zakládali vlastní říše přímo na území Římské říše. Západořímská říše tímto byla postižena víc, protože na tom byla hůře hospodářsky i vojensky než východní část (poté, co císař Theodosius I. při znovusjednocování říše zdecimoval západní armádu) a nakonec zanikla. Rozpustila se v říších federátů. Formálně ovšem dál, i po sesazení posledního západořímského císaře přetrvávaly některé instituce.

0/0
23.6.2011 20:34

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Například římský Senát patrně zanikl až někdy v 6. či 7. století a barbarští králové dlouho uznávali formální svrchovanost východního císaře (ten jim uděloval např. hodnosti konzula, apod.). Zároveň se ovšem pokusil získat vliv faktický, což vedlo k dalším válkám. Barbarští králové také bojovali mezi sebou. A to byla pravá příčina úpadku. Mimochodem, jednou z příčin pozdějšího rozpadu říše Karla Velikého, která na Západořímskou říši v mnoha ohledech navazovala, bylo to, že západní část říše (dřívější Galie) na tom ještě od římských dob byla civilizačně mnohem lépe nežli její východní část, která za dob Západořímské říše patřila do Germánie, tak mi tady nevykládej, že větší část Evropy byla civilizačně na úrovni Římské říše. Nebyla. Ostatně, během oněch dlouhých staletí válek byla katolická církev jediná, která si zachovala strukturu z dob Západořímské říše, a také díky ní zůstalo zachováno mnohé z antické vzdělanosti, kteoru dále pěstovala v klášterech a později prvních univerzitách.

0/0
23.6.2011 20:40

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Co se týče Arabů, ti zpočátku skutečně nasáli helénské vlivy. Teologicky či kulturně se příliš neobohatili, dále však rozvíjeli antickou vědu. On než se islámský svět stabilizoval ve své dnešní nesnášenlivé podobě (to se stalo až později, po rozpadu chalifátu a expanzi evropských zemí), byl docela tolerantní a otevřený. Evropa v té době byla rozdělená a zmítaná válkami, v arabském světě existoval jeden velký kulturní okruh. Ani v jednom případě však nevidím žádný vliv polyteismu.

0/0
23.6.2011 20:45

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

...vliv monoteismu...

0/0
23.6.2011 20:45

stagger

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

jistě, pouze tvrdím, že křesťané místo aby uchovali výdobytky říše je s vervou ničili. Vznik barbarských králoství znamenal určitý pokles kultury, ale oni chtěli žít a mít se jak římané, vyrabovali zlato, znásilnili co se dalo ale římský styl převzali, pochybuji, že takový brit na konci 5 století poznal, že vlastně už římská říše není, prostě si užíval tekoucí vody, mlýnů, lázní  atd

0/0
23.6.2011 20:46

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Za neustálých válek se toho moc rozvíjet či udržovat nedá. Navíc germánští vládcové skutečně byli na nižší kulturní úrovni než Římané, a tito vládcové panovali bývalým římským koloniím. Podle toho to také vypadalo. Teprve Karel Veliký pochopil, co z římské tradice bylo již zničeno, a pokusil se uchovat aspoň zbytek. Pozdější historikové období bezprostředně následující po pádu Západořímské říše nazývali "dobou temna". Pročpak asi? Kvůli křesťanství to nebylo.

0/0
23.6.2011 20:49

Fai Rodis

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Pravda, za limes romanus uz te civilizace moc nebylo.

0/0
23.6.2011 20:58

stagger

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

taky jaká evropa za ní zbyla???

0/0
23.6.2011 20:59

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Právě, že tam žila všechna germánská etnika, která se pak převalila přes Římskou říši. A o to jde. Těch lidí bylo opravdu hodně a Řím se naopak vylidňoval.

0/0
23.6.2011 21:01

Fai Rodis

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Jojo, kdyz uz zminujete ty pohany, takovi Aztekove byli desne tolerantni. A to jejich nabozenstvi jak vino - kazdou chvilku nekoho rozparali na kameni kvuli vetsi slave bozi.

Proto taky byli Aztekove u svych podrobenych sousedu tak oblibeni, ze sousedi hned vstoupili do aliance s Cortesem, aby jim mohli konecne rozbit drzky.

0/0
23.6.2011 20:49

stagger

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

každá víra má své výstřelky, aztékové, islamist, nacisti, komunisti a potlačit je vždy přineslo velké oběti, vemte co se stalo s otcem tutanchámona i jen zmínka o něm byla vymazána právě pro nebezpečí které přinesl říši (a taky odliv vlivu kněží, jak prosté)

0/0
23.6.2011 20:56

Fai Rodis

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

U tech Azteku to nebyl bug, ale feature. Zadnej vystrelek.

0/0
23.6.2011 21:01

stagger

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

z pohledu všech možných církví,vír a světonázorů, či okolínázorů ve světě jen výstřelek

0/0
23.6.2011 21:06

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Pokud to porovnáváš s úplně všemi vírami, je výstřelek i hinduismus či křesťanství.

0/0
23.6.2011 21:11

stagger

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

neřekl bych, obé se vyvinulo k jisté toleranci vnitřní i vnější, u křesťanů to byla dlouhá a krvavá cesta a u hinduistů si nejsem jistý zda jejich střet s islámem byl bojem o přežití či stejný fanatismus

0/0
23.6.2011 21:14

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

Nebo střety hinduistů s buddhisty...

0/0
23.6.2011 21:36

Johny_S

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

To si pleteš. To se stalo Tutanchamonově otci Achnatonovi. On se totiž rozhodl zavést monoteismus - kult slunečního boha Atona (spekuluje se, že pod vlivem judaismu - v té době patrně nějací Židé v Egyptě pobývali, než se přesunuli do Palestiny, aspoň jak to stojí v Bibli). Jeho syn Tutanchaton se vrátil k polyteismu, změnil si jmeno na Tutanchamon a zapomenut byl proto, že umřel mladý. Jeho následovníci pak Atonův kult zcela potlačili a vymazali veškerou zmínku o něm. Inu, tolerance polyteismu, jak říkáš.

0/0
23.6.2011 21:04

stagger

Re: "BOŽE" TO JE ZASE DISKUZE

a okom se asi zmiňuji??? o otci!!!

0/0
23.6.2011 21:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.