Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Xenofobní polský kněz vyvolal poprask v europarlamentu

Europoslanci z frakce Evropských konzervativců pozvali do Bruselu kontroverzního polského kněze Tadeusze Rydzka. Ten proslul homofobními a antisemitskými výroky na své ultrakatolické stanici Rádio Maryja. První Rydzykova návštěva v Bruselu vzbudila pozdvižení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Vrana

Jak je to vlastne s tou svobodou slova

pokud vubec jeste existuje neco takoveho. Nejzajimavejsi je, ze kdyby si tam privedli nejakeho drsneho imáma,

stejni typci by jej chranili a meli by plna usta zvastu o pravu na jakoukoliv viru a svobodu vyjadrovani.

0/0
26.6.2011 19:40

Jan.Tleskac

Aktuální slova kněze

Jeho slova jsou velice aktuální zvláště dnes, když podpora rodin není dohromady žádná. Je výhodnější žít na psí knížku než v manželství a mnozí lidé takovému neformálnímu "manželství" dávají přednost před sňatkem. Děti pak v neúplných rodinách kdy otec s matkou na střídačku zapůjčují své dcery a syny do víkendové výchovy a děti pak mívají jenom zmatek, chaos v hlavě, rodinu pak nikdy nepoznaly. Vznikají alternativy manželství formou různých registrací a přibývá států, které takové karikatury rodin akceptují. Diví se snad někdo, když celá řada politiků pochází z nefunkčních rodin, teď zasedají v parlamentu a posuzují zákony o rodině. Nepřipadá jim nic zvláštní ani Karel maminka nebo Jarmila tatínek když mají dvě maminky a skutečný tatínek dal jen své semeno lesbičce do zkumavky. Slova kněze přichází nevhod ale tím větší tomu knězi budiž sláva, když to řekl v parlamentě.

Nenechávejme naše kněze špinit. Ozvěmež se.

0/0
23.6.2011 16:38

kuttna

Re: Aktuální slova kněze

Není to můj kněz, i když jsem katolík. Nevidím řešení v návratu do středověku (církev diktující z pozice síly), ale v návratu k Ježíšovu učení plnému lásky k hříšníkovi a odmítající víru stavěnou na odiv. Abych uvedl nějaký příklad kněze, kterého si velmi vážím: P. Lízna S.J.

0/0
24.6.2011 12:32

Rene.Zach

Re: Aktuální slova kněze

Takže jsi katolík a není to Tvůj kněz? Tak jaký jsi katolík? Asi nějaký Starokatolík. V tom případě máš ovšem pravdu. Starokatolík, to je taky katolík, jenže neposlušen papeži.

P Lízna je náš kněz jezuita. Má své názory, na něm lze ilustrovat skutečnost, že se v naší církvi toleruje široká pluralita názorů a potom že naše církev není demokratická. Mým knězem je jak Páter Rydzyk, tak Otec Lízna. Oba dva jsou naši římskoatoličtí kněží. Mají prostor pro své osobní názory. Názory kněze však musí být v mezích církevních regulí, z nic´hž některé jsou závazné a jiné závaznými nejsou. Ani jeden ani druhý církevní regule nepřekročil. Oba dva jsou kněžími naší církve. Otec Rydzyk i Otec Lízna.

Naproti tomu Tvé názory Kuttno anebo názory vaší homosexuální gerily pro nikoho směrodatné nejsou. Vy si můžete myslet co chcete ale to je asi tak všechno co můžete.

0/0
24.6.2011 20:41

hromobiti03

Nějak jsem z článku nepochytil ty xenofobní výroky

?

0/0
23.6.2011 11:09

kuttna

Re: Nějak jsem z článku nepochytil ty xenofobní výroky

Dají se dohledat (třeba google), jejich hodnověrnost snad trochu podporuje to, že se od nich Rydzyk nedistancoval (pokud je mi známo).

0/0
24.6.2011 12:52

Rene.Zach

Re: Nějak jsem z článku nepochytil ty xenofobní výroky

Tak já jsem třeba nic na google nedohledal. Kuttna asi vlastní lepší google :-P

0/0
24.6.2011 20:42

Rene.Zach

Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Ve svém listě Římanům v 1. kapitole svatý Pavel napsal o nich:

Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči, pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče, nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování. Vědí o spravedlivém rozhodnutí Božím, že ti kteří tak jednají, jsou hodni smrti; a přece nejenže sami tak jednají ale také jiným takové jednání schvalují.

Bůh je vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají odplatu za svoji scestnost

Tolik List Římanům o úchylnosti nepřirozených homosexuálních vášní. Myslí že jsou moudří ale je to bláhovost, dodává.

0/0
23.6.2011 11:01

Cynyc_

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Ta část "nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování" je o Rydzykovi, ne?

0/0
23.6.2011 11:13

Rene.Zach

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Nikoli Cynycu. Doporučuji přečíst Bibli v originále. Snad máš na to, koupit knihu a nalistovat List svatého Pavla Římanům. Ta část je též o lesbách a teplouších. 

Když koupíš celou Bibli a nejenom Nový Zákon, můžeš přečíst též Genesis. Dočteš se tam o Sodomě. Taky zajímavé počteníčko.

0/0
23.6.2011 11:17

malli_reborn

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

V originále? Opravdu? Pokud vím, tak nejstarší opisy, které jsou k dispozici jsou ze 3. století. I kdybychom je považovali za originál, tak pochybuji, že umíte řecky, popřípadě hebrejsky natolik, abyste byl schopen Bibli číst v originálním jazyce....

0/0
23.6.2011 13:03

Cynyc_

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

To, že si přečtu Bibli, nic nezmění na faktu, že Ryzdyk hlásá iracionální a nenávistnou ideologii, takže mnou výše uvedenou charakteristiku vyňatou z Vašeho příspěvku splňuje, a Vy se mýlíte, když tvrdíte, že nikoli. Ostatně pro to neuvádíte žádné argumenty. Zato se obsesivně věnujete zdůvodňování (dá-li se tento pojem použít pro odkazy na náboženské texty) svých homofobních postojů, o kterých jsem vůbec nepsal a které by se daly považovat za neškodně komické, kdybyste tím neohrožoval jiné lidi.

0/0
23.6.2011 13:21

Rene.Zach

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Jinou Bibli nemáme Cynycu. Naše Bible je jenom jedna. Pozměňování nepřípustné. Na Bibli stojí naše věrouka. Bibli považujeme za Boží slovo.

Našim úkolem je jít do celého světa, hlásat Evangelium a Boží slovo ať přichází vhod anebo nevhod. Páter Rydzyk tento úkol dobře plní.

Ony náboženské texty, které Tobě Cynicu nejsou vhod jsou citací Bible. Konkrétně pokud Bibli máš po ruce, tak můžeš vyhledat dle ustáleného hledání. V Bibli se nevyhledává podle stran ale podle knih, kapitol a veršů. Tak tedy: Listy svatého Pavla. List Římanům. Je to ten první list v knize listů SP. Kapitola 1, verše 26-32

Zkráceně označeno: Řím 1,26-32 Napsáno v některých vydáních například ekumenickém vydání pod nadpisem SCESTÍ BEZBOŽNOSTI. Podle mne dost výmluvné.

Chápu že Bible leckomu nepřichází zrovna vhod, ba přichází spíše nevhod ale Páter Rydzyk se obětavě ujal tohoto nevděčného úkolu, hlásá Boží slovo, které mnohým přichází nevhod a za to mu budiž sláva.

0/0
23.6.2011 13:58

Cynyc_

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Ach tak, Vy nechápete psaný text. Proč píšete o tom, že Bible je jen jedna a že její pozměňování je nepřípustné? Copak jsem tvrdil něco jiného? Stejně tak jsem nikdy neřekl, že mi nejsou vhod náboženské texty. Jsou to zajímavé historické dokumenty. Vím, jak se vyhledává v Bibli, ale nevím, proč bych to měl dělat. Vaše příspěvky jsou bohužel čím dál zmatenější. Když chcete napsat něco, co vůbec nesouvisí s mými příspěvky, proč to nedáte do jiného vlákna?

0/0
23.6.2011 14:08

Rene.Zach

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Bible není pouze historickým dokumentem. Bible je pilířem křesťanství. Zpochybněte Bibli a znevěrohodnotíte celé  křesťanství. Proto jsou ty útoky proti Bibli. Co se nepodařilo komunistům perzekucí kněží církve, to zkoušejí "pravdaláskovci" zpochybňováním Bible. Zrušte Bibli a zrušíte celou církev. Bible, to jsou dva zákony. Starý źákon a Nový zákon. Dva zákony ve shodě.

To zdůraznil Ježíš Kristus když říkal. Nepřišel jsem zákon zrušit a nechci smazat ani jedno písmenko. Tak je to. nemůžeme smazat něco ze zákona jenom protože je to tam nevhod. Ježíš nepřišel zrušit ani jedno písmenko.

Milý Cynicu. Páter Rydzyk je pouhý slabý odvar Ježíše a jaký vzbudil poprask svým  jediným vystoupením v europarlamentu? A což kdyby tam vystoupil osobně Ježíš Kristus. To by teda byl poprask

Zajímavá je další věc. Bita je Římskokatolická církev pro xenofobní anebo chceš-li homofobní vystoupení. Já jsem použil ekumenický překlad přijatý pro všechny křesťanské církeve. Proč je bita jen ta naše? Zamysli se.

0/0
23.6.2011 14:32

tarantule959

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

No s tímdle bych se celkem ještě ztotožnil.

0/0
23.6.2011 14:50

tarantule959

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

I jako neznaboh

0/0
23.6.2011 14:50

Cynyc_

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Nezpochybňuji ani tak Bibli, jako metodu výkladu světa zvanou dogmatismus, na které je křesťanství (i jiná náboženství) založeno. Je zoufale neefektivní a zastaralá a je hlavním důvodem úpadku náboženství v poosvícenské době. Útoky proti Bibli patrně rozumíte výsledky novější a efektivní vědecké metody, které ukázaly, že velká část falzifikovatelných tvrzení v Bibli je buď nepravdivá nebo krajně nepravděpodobná. Křesťanství to přežilo, takže Vaše tvrzení o jeho zhroucení při zpochybnění libovolně malé části Bible zjevně není pravdivé. Kromě toho, kdyby se křesťanství zhroutilo, nestalo by se celkem vůbec nic. A Vaše vnitrokřesťanské spory mě opravdu nezajímají. Kritizuji Rydzyka, protože hlásá nenávistné předsudky. To naprosto nesouvisí s podstatou jeho ideologie, protože budu stejně kritizovat kohokoli jiného, kdo bude činit totéž, ať je to křesťan, muslim, hindiusta či ateista.

0/0
23.6.2011 14:59

Rene.Zach

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Ano Cynycu. Jsme zoufale zastaralí ale zoufale jenom pro někoho. Pro mne jsme radostně zastaralí, vždyť jsme tady už dva tisíce roků a Ježíš Kristus nám říkal, že budeme do konce světa. Zoufalé avšak jenom pro někoho. Pro jiného radostné

Tak máš v něčem asi pravdu milý příteli Cynycu ale nemáš v jiném pravdu. Nemáš pravdu v tom že je naše náboženství neefektivní a to dokonce zoufale. Neefektivní je pokud se nežije naplno s odhodláním. Neefektivní se jeví v Čechách, kde jsou prázdné kostely ale kdybys zajel do Polska, odkud pochází Páter Rydzyk, tak tam by Ti naše náboženství neefektivním připadalo asi sotva

Plné kostely a nadbytek kněží, které dodávají snad do celé Evropy. Vždyť taky u nás máme mnoho polských kněží. Bez nich bychom museli mnoho farností zrušit. Proč je asi takový stav? Ilustrují to taky ta křesťanská rádia. Český Proglas opatrný ustrašen aby někoho snad nenaštvali a polské Radio Maryja. Tam to žije, tam křesťanství naplno. Plné kostely, nadbytek duchovních povolání

0/0
23.6.2011 15:19

Cynyc_

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Tohle vážně nemá smysl. Efektivita metody poznání přece není efektivita náboženstí a odhodlání na ní nemůže nic změnit. Nezlobte se, ale já zjevně nemohu napsat nic, co Vy byste pochopil, a Vy nic, co by pro mě mělo jakoukoli cenu. Sbohem.

0/0
23.6.2011 18:08

Rene.Zach

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Ale vždyť Cynycu o Tebe nejde. Smyslem diskuze je uvést na pravou míru skutečnosti o polském knězi na tomto webu neprávem obviněném z xenofobie. Snažíš se Cynycu naházet na toho kněze co nejvíc bláta a já Ti to vyvracím, dle mého názoru úspěšně.

Zatím jsi nenapsal nic konkrétního, jenom tlachy a tak já Ti vyvracím ty Tvoje tlachy. Vlastně Tobě bych ani nic nevyvracel, kdyby nešlo o čtenáře. Uvádím na pravou míru Tvoje cancy pro objektivitu a poučení.

Žádal jsem Tě Cynycu několikrát o konkrétní obvinění Radia Maryja, ať nediskutujeme abstraktně, jenže Ty nic. Chceš mi něco vysvětlovat, jenže nevíš ani co chceš. Chceš jen naházet špínu na kněze ale ani to neumíš. Samé setence o efektivitě náboženství ale co je efektivní náboženství nevíš. A může být náboženství efektivní? Jaký má být efekt náboženství? Jenže na to Ty mi neodpovíš. Budeš zase jenom tlachat o knězi, který nevyhovuje Tvým představám, tudíž nic, co by mohlo mít jakoukoli cenu. Meleš pořád to samé jak kafemlejnek.

0/0
23.6.2011 23:27

kuttna

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Nezlobte se, ale jako katolík byte měl vědět, že nemáte právo se stavět na místo Boha. Nebo termínem "uvést na pravou míru" myslíte upravit je tak, aby Vám vyhovovaly?

Z xenofobie se usvědčuje Rydzyk sám, jen si jej poslechněte. Jeho výroky podle mne jsou mj. i xenofobní. Máte ale plné právo je vnímat jinak. Možná na Vás z kázání tohoto knězy vytéká láska k bližnímu, k židům i Židům, k hříšníkům, tak jak nám ji ukazuje učení Ježíše Nazaretského. Na mne ale působí spíše opačně - připadá mí, že vystupuje jakoby měl právo soudit.

0/0
24.6.2011 12:28

kuttna

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

"Pravdoláskovci" zpochybňují Bibli? Nespletl jste se? Máte nějaké důkazy nebo jen pomlouváte? Co přesně rozumíte pod pojmem "zpochybňování"? Pokud třeba to, že Bibli není možné brát doslovně (tedy že Bible není text, který by byl plně srozumitelný po prvním čtení), tak to by byl pravdoláskovcem i Benedikt XVI.

Rád se řadím k eurohujerům, pravdoláskovcům atd. Pravda, láska a spolupráce lidí mi nejsou "proti srsti". A Bible je pro mne nejdůležitější kniha světa. Totéž bych mohl napsat o řadě lidí v mém okolí.

0/0
24.6.2011 12:58

Rene.Zach

Re: Rydzyk neříká nic jiného než svatý Pavel

Když už teda diskutuješ v týmu, tak se mezi sebou dohodněte. Jeden Bibli zpochybňuje, jiný Bibli nezpochybňuje a dokonce má Bibli za nejdůležitější knihu světa: Ve vás pravdaláskovcích se člověk fakt nevyzná, tak nezbývá mi než doufat že si uděláte v tom jasno aspoň mezi sebou. Asi tak jak se vám to zrovna hodí 8-o

0/0
24.6.2011 20:47

Jan.Tleskac

Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Zvláštní to svět, který by chtěl umlčet církev, která nemá žádné pravomoci. Zbylo jenom rádio ale taky z tohoto hlasu svědomí mají strach snad takový jak pacient u lékaře. Co kdyby jim odhalil zhoubný nádor? Nekřesťanská společnost není zdravá. Radio Maryja je lékařem, který sice neléčí, jen stanoví diagnózu. Nehněvej se na lékaře, máš li nádor. Nehněvej se na zrcadlo, máš li křivou hubu.

0/0
23.6.2011 8:19

tabasco

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Říci, že nekřesťanská společnost není zdravá je nesmysl. Ano, víra je důležitá ale každý by měl věřit v to co považuje za správné. Vaše uvažování je nebezpečné a nezdravé.

0/0
23.6.2011 9:49

malli_reborn

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

řekl bych, že narážel na ateismus jako takový, který ze života vylučuje následek, tudíž najednou nezáleží na závažnosti příčiny, což samozřejmě není dobré

0/0
23.6.2011 13:12

Cynyc_

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Proč? Celý Váš příspěvek je otevřeným odmítnutím racionalismu, ale to je samozřejmě i křesťanský dogmatismus obecně.

0/0
23.6.2011 13:50

Cynyc_

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Kdyby chtěl "svět" pátera Rydzyka (církev do toho nepleťte, tu páter kritizuje jako "liberalistickou") umlčet, udělal by to. Svět jen kritizuje jeho nesnášenlivost, netoleranci a nenávist, na což má úplně stejné právo, jako Rydzyk na hlásání svých názorů. Jaký nabízíte argument pro to, že zrovna Radio Maryja je tím správným hlasem vědomí? Proč jím není médium kterékoli jiné absolutistické ideologie, Svědků Jehovových, wahábitů, komunistů, nacistů? A jaké jsou symptomy té "nemoci" kterou trpí nekřesťanské společnosti (od Aboriginců po Japonce)? Já vidím jediný, nadávky fanatických křesťanů. A co se týče závěru, křivé (či spíše pokřivené) zrcadlo nic rovně odměřit nemůže...

0/0
23.6.2011 10:13

Rene.Zach

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Rydzyk zůstává věrný hlasu Bible, která taky není zrovna liberalistická, viz List svatého Pavla Římanům

Na světě existují věci, ke kterým by se církev měla vyjadřovat jasněji a beze strachu že tím snad vzbudí u někoho nevoli. V opačném případě by se mohla naše církev stát církví na ohlávce k radosti těch, kteří drží tu ohlávku. Páter Rydzyk na toto nebezpečí upozornil. Nenechejte se nachatat křesťané a uvázat na ohlávku. Křesťan má být solí země, jenže co se solí, která pozbyla slanosti? Nehodí se vůbec na nic. Dá se ven a vynese na cestu aby lidé po takové soli šlapali.

Sůl, která pozbyla své slanosti se nehodí ani na hnůj. Takovou by si eurohujeři naši církev přáli. Pořádejte koncerty a benefiční aktivity, zavřete se do kostela jak apoštolé do večeřadla když zajali Ježíše, ale nemluvte do otázek potratů, registrovaných partnerství a nemluvte do ničeho. Věnujte se výhradně modlení. Ale to je špatně. Naše krédo zní modlit se a pracovat. "ORA ET LABORA". Pater Rydzyk pracuje a modlí se

0/0
23.6.2011 11:13

Cynyc_

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Věrnost náboženskému textu hlásá skoro každé náboženství, ale jejich interpretace se velmi liší, takže nic jako objektivní "věrnost" neexistuje. Netušil jsem, že aby byl křesťan slaný, musí být antisemita a ultranacionalista jako Rydzyk. Eurohujerům i všem ostatním jsou církve lhostejné, od odluky církve od státu je to zájmové sdružení stejně jako Svaz zahrádkářů. A v tom, že páter Rydzyk pracuje a modlí se, nevidím nic principiálně pozitivního - kdyby obsluha plynových komor překračovala kvóty a modlila se, byla by z křesťanského hlediska bezúhonná? I když, to byla špatná otázka. Rydzyk by vzhledem ke svému antisemitismu nepochybně odpověděl kladně.

0/0
23.6.2011 13:39

tarantule959

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Takže země je disk na 4 slonech na želvěa uprostřed sluneční soustavy a cokoliv co není v bibli je blbost. No pěkný

0/0
23.6.2011 14:30

Cynyc_

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Skutečně to byla reakce na můj příspěvek? Protože tohle tvrdí Rene.Zach, já s ním naopak polemizuji.

0/0
23.6.2011 15:04

tarantule959

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Jsem se netrefil XD

0/0
23.6.2011 15:13

Rene.Zach

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Kdepak Cynicu. Eurohujerům nejsou církve lhostejné. Kdyby byly, tak by vystoupení kněze nezpůsobilo žádný poprask. Řekli by flanďák promluvil, no a co? Jenže jeho slova způsobila poprask. To nesvědčí o nějaké lhostejnosti. Naopak.

0/0
23.6.2011 14:36

Cynyc_

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Myslím, že už rozumím podstatě našeho sporu. Rydzyk není kritizován proto, že je kněz, ale proto, že hlásá názory, které by nebyly přijatelné u nikoho. Vám se to ovšem hodí interpretovat jako útok na Vaši víru, aby všichni viděli, jak se Vám tu ubližuje, a snažíte se to podpořit tvrzením, že všechna Rydzykova tvrzení plynou přímo z Bible, takže kdo je kritizuje, kritizuje celé křesťanství. Já jsem Vám už vysvětlil, že je to nesmysl, protože Bible rozhodně nenavádí ani k antisemitismu, ani k ultranacionalismu, jenže Vy si s takovou informací neumíte poradit, tak ji ignorujete a pěkně v duchu Vašeho náboženství dokola melete stejná dogmata. Bohužel, v tuto chvíli musím konstatovat, že to nadále budete dělat beze mě, protože na takovouto diskusi je mého času škoda.

0/0
23.6.2011 15:11

Rene.Zach

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Ale Cynycu, vždyť se mýlíš a utíkáš z diskuze. Tvrdíš že tvrzení Pátera Rydzyka nemají oporu v Bibli. Tak napiš něco konkrétního a dej odkaz na zdroj ať mi to zase nepřekroutíš. Já myslím že nic nenajdeš.

Ono Cynicu, víš kdyby jsi nějaké protibiblické tvrzení našel, naše Římskokatolická církev by to řešila a učinila opatření. Buď si jistý, že Páter Rydzyk je bedlivě sledován z Vatikánu ale vzhledem že pořád ještě řediteluje největšímu polskému křesťanskému rádiu Maryja, je to známka toho že ani v tom Vatikánu žádné protibiblické ani proticírkevní tvrzení v etéru nezachytli.

Tak snad Ty to dokážeš Cynicu, co nedokázali vatikánští kontroloři křesťanských médií, snad dokážeš Ty a dáš nám odkaz. Anebo to udělej ještě lépe. Pošli kopii odkazu taky do Vatikánu, možná že to nepostřehli. Buď si jist že udělají opatření a to bude hodně fofrem avšak zatím nic, tak si myslím že ty jenom vaříš z vody jako všichni eurohujeři a homosexuální aktivisté. Tvého času je fakt škoda.

0/0
23.6.2011 15:34

Cynyc_

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

To je snůška blábolů, které nedokazuijí vůbec nic. Odpovězte jasně: popíráte to, že ze Rydzyk antisemita, nebo tvrdíte, že Bible je antisemitská? A nechte si ty kydy o utíkání z diskuse. Věnoval jsem jsem Vám mnohem více času, než by si úroveň Vaší argumentace zasluhovala, a jestli jste si nevšiml, je pracovní den a někteří z nás musejí pracovat, Vy "Ora et labora". To Vy neustále utíkáte, protože jsem bez námahy vyvrátil každý Váš argument a Vy jste to nikdy neuznal, prostě jste to ignoroval a začal o něčem jiném. Osobně nemám vůbec nic proti víře, jak se mi snažíte sugerovat. Mám ale hodně proti hlouposti a demagogii, která spojuje Vás a Rydzyka. A jak se opět ukázalo, s osobami Vašeho typu není žádná diskuse možná. Já s ní tudíž končím a Vy to opět budete interpretovat tak, že jste v diskusi "vyhrál", protože protivník odmítl diskutovat dál. Klidně to tak pro duševní klid berte, jen si zodpovězte otázku, proč když takhle pořád "vyhráváte", odpuzujete od své víry další a další lidi.

0/0
23.6.2011 18:03

Rene.Zach

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Inu každý máme své priority. Pro Vás je důležité neříct nic antisemitského, jenže to důležité vůbec není. Tak dobře, do diskuze jste se vrátil a já se Vám omlouvám za to utíkání z diskusí. Takže beru zpátky, neutek jste ale taky nic konkrétního nám nenapsal. Samé abstraktní výtky a bláboly s prominutím. Dokonce ani toho uraženého žida jste žádného neobjevil abyste nám na něj mohl napsat odkaz.

Možná že jsem Vás odpudil od naší víry, což mne mrzí ale musel jsem se pousmát s prominutím Vašemu tvrzení že od víry lidi odpuzuje Páter Rydzyk. Možná nějakého teplouše ale Vy jste asi nikdy nebyl v Polsku. Pokud ano, tak snad ve všední den za levnými nákupy. Doporučuji Vám, přijeďte tam v neděli. Kterýkoli plný kostel nesvědčí o tom že by Páter Rydzyk příliš mnoho lidí odpuzoval. Mně to připadá že naopak. Ve svém Polsku je Páter Rydzyk populární osobností, což mu k Vaší nelibosti vůbec nikdo nevezme.

0/0
23.6.2011 18:22

kuttna

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Křesťan používající termíny jako "teplouš"?

Kněz Rydzyk je opravdu populární postava nejen v Polsku. Ale že by byl příkladem hodným následování? To si musí každý přebrat sám. Ke mně mluví Ježíšovo učení zcela jinou řečí, než "otec" Rydzyk. Ten mi hodně připomíná ty, co stojí na nárožích s modlitebními řemínky... (Ale raděj bych se měl starat o své svědomí.)

0/0
24.6.2011 12:47

Rene.Zach

Re: Radio Maryja koná svoji práci dobře.

Jak vidím, tak přihřátí vyměnili gerilu. Cynyc neprorazil, tak nasadili Kuttnu. Jen čekám kdy se tady ještě objeví Lanta. Asi máte Lantu coby elitního ujeťáka do zálohy.

Opravdu mám všechno s Tebou probírat znovu? Už jsem na tom promarnil dost času.

Jedno vám mohu napsat s jistotou. Žádné buznasvatby v římskokatolických kostelích nebudou. Vybijte si tohle z hlavy. Žádný papež s tím nemůže souhlasit nikdy. Zpochybnil by tím jak Nový, tak Starý zákon. Podkopal by celou církev, protože na zákoně církev stojí.

Kdyby zpochybnil Levicitus a Listy Pavlovy, dovolil homosvatby, co by přišlo na řadu? Dovolit potraty? Jenže kdyby dovolil potraty, vystavil by sám sebe automatické exkomunikaci. Exkomunikovaný papež, jak sám uznáš by nemohl dál být papežem. Takže můžete své internetové gerily tady střídat jak ty Věci Veřejné, jenže církev není politická strana v parlamentu. Laskavě si to uvědomte.

Co se týká toho slova "teplouš", mně se líbí. Máš námitky? A jaképak?

0/0
24.6.2011 20:31

Sharpe

no jo

Jeden polak, ktery se stal papezem prohlasil antisemismus za hrich. Ovsem podle pana farare to nebyl zadny polak.

0/0
23.6.2011 4:27

Jan.Tleskac

Re: no jo

Ano Sharpe. Odpustit je křesťanské a vést minulé války hloupé. Historické skutečnosti však nelze zkreslit nebo deformovat, dějepis je jednoznačný. Podat ruku k odpuštění správné. Čekají nás nové války, v tomto kontextu je antisemitismus hřích ale historická skutečnost je taková, že Židi ukřižovali Ježíše. Lhát je ještě větším hříchem než antisemitismus ale podat ruku k odpuštění správné zvláště když máme společného nepřítele.

0/0
23.6.2011 8:25

Cynyc_

Re: no jo

Jistě, Židé ukřižovali Ježíše, což byl - Žid. ;-D

0/0
23.6.2011 9:55

malli_reborn

Re: no jo

z křesťanského pohledu: Židé ukřižovali Ježíše, což byl - Syn Boží

0/0
23.6.2011 13:14

Cynyc_

Re: no jo

Já vím, ale jak jinak odpovědět na tak evidentní stupiditu, jako je ospravedňování antisemitismu tím, že "Židé zabili Ježíše", než zjednodušeným ironizováním?

0/0
23.6.2011 13:41

asiplavam

Re: no jo

A Jezis sam bol z polovice Zid, tak sa to vyrovnava, ne?

0/0
23.6.2011 9:57

tarantule959

Re: no jo

Ježíš o sobě nikdy neřek že je syn Boží ,to si jen domyslel "sv." Pavel kterej místo křesťanství vymyslel náboženství jménem církev. Křesťanství je v pořádku ,co se týče Celé církve tam si nejsem úplně jistej.

0/0
23.6.2011 14:41

Horst.Skalický

Milý Kuttno a Salamo.

Pokud další otázky nemáte, děkuji Vám za diskusi.

Bylo mi potěšením a dobrou noc.

0/0
22.6.2011 23:20

kuttna

Re: Milý Kuttno a Salamo.

Na dotazy kolegy Salamo neodpovídáte, jen uhýbáte, tak asi nemá cenu se ptát. Přeji dobrou noc i poslech.

0/0
22.6.2011 23:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.