Diskuze

Tupolev vypnul světla na ranveji, v jeho troskách zahynulo 44 lidí

V Karélii na severozápadě Ruska se zřítilo letadlo Tu-134 společnosti RusAir. Při přistávání stroj přetrhal vysoké vedení, které napájelo navigační světla na letišti. Letadlo pak dopadlo na silnici, rozlomilo se a začalo hořet. Zahynulo 44 lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bosá Noha

24. 6. 2011 0:22
44 mrtvych, ale reklamy do toho musia vyskakovat

44 mŕtvych, ale reklamy do tých videí musia stále vyskakovať.

Aj si niekto myslí, že si niekedy kúpim tú sprostosť, čo v tých reklamách propagujú ? To sa hrozne mýli ...

;-€

0 0
možnosti

BARON FON SAXOFON

22. 6. 2011 7:14
oní mají v kokpitu vypínač světel na ranveji?

8-o

0 0
možnosti

barb.udo

22. 6. 2011 7:24
Re: oní mají v kokpitu vypínač světel na ranveji?

... v kokpitu ne. Na náběžné hraně křídla ...

0 0
možnosti

Mallinali

21. 6. 2011 20:36
Inu

Smutné. :-(

0 0
možnosti

fsp

21. 6. 2011 16:25
TU-134 ještě nekde lítají?

Vždyť jim musí táhnout minimálně na třicitku

0 0
možnosti

barb.udo

21. 6. 2011 17:22
Re: TU-134 ještě nekde lítají?

... a co jako? Jak starý je 747, co myslíte?

0 0
možnosti

danny47

21. 6. 2011 15:53
Ad: Rámeček Tupolev

Nevíte. proč v rámečku o TU 134 (mimochodem jednom z historicky nejbezpečnějších letadel) je honem připmínky havárie zcela jiného typu -- 154 ?

0 0
možnosti

barb.udo

22. 6. 2011 7:23
Re: Ad: Rámeček Tupolev

... protože jsou podezřelý ...

... říkají "Tu", ale píšou tam klikyhák, co vypadá jako "My" ...

0 0
možnosti

nesmrtelný Chuck

21. 6. 2011 14:05
Po tomto dalším podivném incidentu

začínám věřit Polákům že letiště v Rusku jsou "akoci čudná". Zřejmě ta událost ve Smolensku vůbec nebyla náhoda. Myslím že se Rusové po každém přistání svého letadla dlouho modlí a líbají matičku zemi.

0 0
možnosti

intago

21. 6. 2011 12:17
nějak nechápu, vysvětlete prosím

podle mne tomu chybí logika

1/Tupolev vypnul světla na ranveji,2/Při přistávání stroj přetrhal vysoké vedení, které napájelo navigační světla na letišti. 

 3/Výpadek proudu vypnul světla na letišti, která přistávající letadla navádí ve špatném počasí a mizivé viditelnosti. Záložní systémy naskočily příliš pozdě, piloti mezitím ztratili orientaci a letoun dopadl

1 0
možnosti

doktor_bota

21. 6. 2011 12:24
Re: nějak nechápu, vysvětlete prosím

Logiku by to mělo, kdyby měli ty dráty 100 metrů nad zemí, ale protože to tak určitě nebylo, řekl bych, že piloti ztratili orientaci ještě před zhasnutím světel.

0 0
možnosti

pilot Čkalov

21. 6. 2011 12:10
No v případě polské paraely to TU-134 sedalo silně

vpravo mimo osu dráhy. Dopadlo na křižovatku silnic I.třídy. "Vysoké napětí" v jejich pojetí je vysoké jako naše dřevěné telegrafní sloupy(viz.foto) Z hlediska osy dráhy a přibližovací trajektorie netvořilo překážku let. provozu. Dle Metaru byla  dráhová dohlednost 600 metrů.Což je pro tuto kategorii dostačující. Letiště nemá ILS, přístává se na 2x NDB. Piloti zřejmě nezvládli "usazení" na NDB při finálním manévru. Přerušení elekřiny pro dráhové osvětlení v této výšce (max.10-12 m.),a mimo osu dráhy již nemělo na katastrofu vliv.

0 0
možnosti

pilot Čkalov

21. 6. 2011 12:15
Re: No v případě polské paraely to TU-134 sedalo silně

Jenom k té ruské zaostalosti, na NDB se ještě u nás přistávalo před několika lety v Brně i K.Varech (po r.1990). Byly poslední tzv. mezinárodní letiště u kde se nejdříve postavil "lokalajzr", a později ILS.

0 0
možnosti

vetchý stařík

21. 6. 2011 11:46
SSSR

elektrické vedení na stožárech v blízkosti přistávací plochy.....zřejmě ještě z dob industrializace Ruska pod vedením V.I. Lenina :-)

0 0
možnosti

biggles

21. 6. 2011 11:52
Re: SSSR

překážky v okolí letišť fungují podobně jako filtry - ti nejlepší je snadno zdolají, naopak vadné piloty a letadla spolehlivě zachytí. Proto se dá o žijících ruských pilotech říct, že patří ke skutečné elitě... ;-)

0 0
možnosti

sorgedoktor

21. 6. 2011 11:27
Vrchol šetřenín a nebo vrchol nedovednosti...

V případě  mlhy má letadlo  záložní letiště...

  Tady to s  tou  mlhou bylo už    u Katyni, ale  čert púořád nespí

0 0
možnosti

C2 H5 OH purum

21. 6. 2011 11:49
Re: Vrchol šetřenín a nebo vrchol nedovednosti...

Vašnosto, jste pěknej podvraťák. Proč jste jim to neporadil včas ?

0 0
možnosti