Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desetitisíce Španělů vyšly do ulic kvůli úsporným opatřením

Desetitisíce Španělů demonstrovaly proti Paktu pro euro a proti způsobu, jímž se vláda snaží vypořádat s ekonomickou krizí. Pakt zaměřený na zvyšování konkurenceschopnosti zemí Evropské unie je podle nich sociálně necitlivý, protože například umožňuje firmám snáze propouštět zaměstnance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tetek.

Kapitalismus s lidskou tváří....

;-D Nejdříve uměle vytvoříte ek. krizy a poté začnete postupně měnit systém na totalitu s faktickou vládou bankéřů a budete čím dál více zvyšovat daně. JJ, ofce vydělávají. ;-D

0/0
21.6.2011 7:44

Noli tangere circulos meos

EU je utopie, nebude nikdy fungovat.

0/0
21.6.2011 3:07

Bad Ass

?

Tí mladí ľudia určite za to, že im starí páprdovia prehajdákali krajinu nemôžu.

Tak sa prosím zamyslite pred tými drístami.

0/0
20.6.2011 16:03

lomihnát.

Desetitisíce Španělů vyšly do ulic kvůli úsporným opatřením

Asi chtěli uspořit benzín ...

0/0
20.6.2011 13:37

Antonín, topič

No co?

Bankéř nedostane zpět peníze, které půjčil, další už nepůjčí a španělé přestanou žít na dluh.

0/0
20.6.2011 13:02

barb.udo

Re: No co?

... s tím žitím na dluh je to jako u nás?

... občan uspoří 100 000 Kč a uloží je do banky ...

... banka za ně nakoupí státní dluhopisy (co jiného taky, že) ...

... Kalousek pošle občanovi složenku, že dluží 100 000 Kč ...

0/0
20.6.2011 13:07

Mesmeric

Re: No co?

Z něho si nic nedělej Antoníne, on neví jak funguje systém bankovnictví. Jinak máš pravdu, banky odepíši některé pohledávky a život jde dál, akorát si příště dají ještě větší pozor, které dluhopisy kupují.;-)

0/0
20.6.2011 13:14

barb.udo

Re: No co?

... já nejsem Antonín, Vy ano?

0/0
20.6.2011 13:34

Shkarohleed

Zase kecáte vy "lupy"

Řekl bych,že podstatně více : http://www.youtube.com/watch?v=albsCH2SiKA&feature=related A protestuje se proti tunelům,za úsporná opatření se vydávajícím. Ale to propagandou zmasírovaný mozek těžko pochopí. Prosím informujte! Nedezinformujte!:-P

0/0
20.6.2011 12:31

barb.udo

Re: Zase kecáte vy "lupy"

... a platí se víc za lži nebo za pravdu?

... co myslíte?

0/0
20.6.2011 12:42

Shkarohleed

Re: Zase kecáte vy "lupy"

Tak iDNES,jakožto médium soukromé,se řídí zásadou:hoho chleba jíš,toho píseň zpívej,a tudíž jsou to logicky zaprodanci.Horší ale je,že taková ČT nás dezinformuje úplně stejně,a ještě si to musíme povinně platit.:-P A to by si stát ještě rád vyhradil právo,blokovat zahraniční servery.:-P

0/0
20.6.2011 12:57

kocourek25

Na ulicích se to vyřeší...

Tam se zvedne životní úroveň- pak ve Španělsku, Řecku a i u nás začnou lítat pečení holuby přímo do huby nejen

odborářům ale i všem těm co vyšli do ulic dělat binec. Rv

0/0
20.6.2011 10:32

orwelg

víte za co se protestuje?

Než se začnete odborně a odporně vyjadřovat o lenoších a sockách, tak se zamyslete. Je správné, aby státy ochranářsky a nekonečně štědře sanovaly škody soukromým firmám, vzniklé z jejich neschopnosti a špatného podnikání.. Když někdo podniká, tak musí počítat s něčím jako podnikatelským rizikem. Tím je například nákup špatných dluhopisů. Pokud tedy banka špatně investovala, tak není žádný důvod, aby její ztrátu hradily státy EU. Tento princip je nezbytné uplatňovat, aby se zabránilo dominovému efektu. Pokud by došlo k bankrotu Řecka, země jako Španělsko by se do obdobných problémů už pravděpodobně nedostaly. Teď jde o to, čí zájmy zastávají politici. Zda občanů a států či zda bank a bankéřů?

0/0
20.6.2011 9:45

william.blake

Re: víte za co se protestuje?

já bych šel v úvahách ještě o krok dříve: vzala si demokraticky zvolená vláda obyčejného člověka úvěr od kapitalisty nebo nevzala?

0/0
20.6.2011 9:48

orwelg

Re: víte za co se protestuje?

pokud vzala, tak jej musí splatit a pokud nemá na zaplacení, tak asi krachne a bankrotuje. Tedy také ještě může dluh refinancovat - samozřejmě;-)

0/0
20.6.2011 9:58

orwelg

Re: víte za co se protestuje?

pokud je stát plajte, tak to má samozřejmě obrovské následky především pro jeho věřitele, tedy banky. A tady je jádro pudla. Ono pro hospodaření státu je to obrovský otřes, ale víceméně krátkodobý. Poté se začne znovu - restart. Jak říkával starej Abeles "není lepšího kšeftu než šikovně bankrotovat, já už byl plajte šestkrát". Navíc to má tu výhodu, že státu nikdo soudně už nemůže zakázat podnikat v jeho oboru:-P

0/0
20.6.2011 10:02

Mesmeric

Re: víte za co se protestuje?

S tímhle souhlasím, recese je pouze očišťovací proces trhu, nevidím důvod, proč by se do něj měl stát sr....

0/0
20.6.2011 9:53

pravicovyruger

To je hlína!

Prožrali jsme co se dá, a nyní ať nám ostatní země dají na dluh.

Celé to ale ilustruje pouze špatnou koncepci EURA. Pokud měly země vlastní měnu, neměly se za co schovávat.

0/0
20.6.2011 9:12

barb.udo

Re: To je hlína!

... kdo co prožral a kdo mu co půjčil?

0/0
20.6.2011 9:16

william.blake

Re: To je hlína!

...obyčejný člověk prožral...

..kapitalista mu na to ochotně půjčoval...

prokrista pusť k tomu psa, s tím je lepší debata...:-/

0/0
20.6.2011 9:18

barb.udo

Re: To je hlína!

... a co je špatně?

0/0
20.6.2011 9:21

william.blake

Re: To je hlína!

..nic, všechno je v pořádku, kapitalista už ale nechce půjčovat....

..zareaguje na to obyčejný člověk?

0/0
20.6.2011 9:23

barb.udo

Re: To je hlína!

... hmm a co jim ten kapitalista půjčoval a kde to vzal?

0/0
20.6.2011 9:26

william.blake

Re: To je hlína!

..peníze, který mu lidé svěřili..lidé z celého světa...co je s tím psem?

0/0
20.6.2011 9:30

barb.udo

Re: To je hlína!

... kapitalista se živí půjčováním peněz?

0/0
20.6.2011 9:35

william.blake

Re: To je hlína!

...taky, mimojiné...proč?

0/0
20.6.2011 9:38

barb.udo

Re: To je hlína!

... a ty peníze jim půjčoval každému osobně nebo jak?

0/0
20.6.2011 9:42

william.blake

Re: To je hlína!

...vládám, který si obyčejný člověk v každé zastupitelské demokracii zvolí..

...už se z toho chce obyčejný člověk zase nějak vyvlíknout? "to já ne, to ti nahoře?":-)

0/0
20.6.2011 9:45

barb.udo

Re: To je hlína!

... takže kapitalista podnikal a nevyšel mu podnikatelský záměr?

0/0
20.6.2011 10:24

william.blake

Re: To je hlína!

proč myslíš, že mu nevyšel...tak snad ten dluh stále existuje, ne?:-)

0/0
20.6.2011 16:07

barb.udo

Re: To je hlína!

... mimochodem, ten kapitalista půjčoval své peníze nebo cizí?

... nebo jaké?

... mimochodem, byl to vůbec kapitalista?

... co je to kapitalista?

0/0
21.6.2011 7:21

koutlosh

Re: To je hlína!

EURa jim půjčoval, a kde na to vzal, je jedno, protože těch kapitalistů byla celá hromada a těžko se pídit u jednoho po druhém...

0/0
20.6.2011 9:30

Mesmeric

Re: To je hlína!

Ta debata s tebou;-D....ale jinak ten koncept fungování. Stát živá svůj přebujelý státní sektor, což ho stojí kurnik velké peníze, ale na přijmové stránce to zeje prázdnotou, páč nevybírá takřka žádné daně, "aby přece měl voliče, ne??", no a prachy samozřejmě docházejí na tenhle způsob života, je třeba si "půjčit", banky rády půjčují státnímu sektoru, protože v něm nehrozí takřka žádné rizika, takže do něj nasypu prachy se solidním úrokem, což vede k vytlačování soukromých investic, ale to je zase jiná story, tahle spirála pokračuje do té doby, než se zjistí "Hele, my už nemáme z čeho platit ani úroky", a oheň je na střeše a pomatení lidé, zvyklí na blahobyt státu, jsou děsně překvapeni, že se po nich chce nějaká opravdová práce.

0/0
20.6.2011 9:27

barb.udo

Re: To je hlína!

... hmm ... a kde ty banky na to věčné půjčování berou?

0/0
20.6.2011 9:31

william.blake

Re: To je hlína!

bankám peníze svěřují jejich klienti, očekávají tak přiměřený výnos....

0/0
20.6.2011 9:32

barb.udo

Re: To je hlína!

... ekonomiku jste studoval v devatenáctém století, že?

0/0
20.6.2011 9:41

william.blake

Re: To je hlína!

..ekonomii...:-)

0/0
20.6.2011 9:46

barb.udo

Re: To je hlína!

... ekonomiku ...

... fungování světa ...

... nikoli žvásty o tom, jak by fungovat měl ...

0/0
20.6.2011 11:41

Mesmeric

Re: To je hlína!

Snad už jen trochu ze soucitu reakce, měl by jsi si srovnat pojmy s dojmy. Děláš tu ze sebe docela hlupáčka.;-D

0/0
20.6.2011 13:21

Mesmeric

Re: To je hlína!

Tak já nevím, podle tebe ty peníze se prostě čarujou, viď;-D Ekonomiku 19. století jsem opravdu nestudoval, ale za to EKONOMII mám ze dneška. No ale když viditelně ani nerozumíš bankovnímu systému komerčních bank, tak pak opravdu těžko se s tebou může debatit, to má kolega nade mnou pravda - pusť k počítači psa.;-D

0/0
20.6.2011 9:48

barb.udo

Re: To je hlína!

... takže je to tam jinak, než u nás?

... obyčejný člověk uspoří 100 000 Kč a uloží je do banky ...

... banka za ně nakoupí státní dluhopisy (co jiného taky, že) ...

... Kalousek pošle obyčejnému člověku složenku, že dluží 100 000 Kč ...

0/0
20.6.2011 10:54

Mesmeric

Re: To je hlína!

I ty naivko jeden;-D Pleteš páté přes deváté, ale to se hold nedá nic dělat, zareaguji na tu část, která dává smysl. Takže ano, člověk naspoří a banka tyto peníze investuje (mimochodem právě jsi uznal, že jsem měl pravdu v minulém postu), z tohoto zisku následně se vyplácí úroky vkladateli. Takže jo, gratuluji, zvládnul jsi základ bankovnictví, jen tak dál:-). Ten Kalousek ti tam teda docela hapruje, páč ten s tím nemá nic společného, ale ještě pár měsíců a už to budeš vědět úplně přesně jak to je.R^

0/0
20.6.2011 13:12

opportunity

Re: To je hlína!

TAky mi nikdy není jasné to: prožrali. Ať mi ukážou někoho, kdo dostal a dostat neměl... Ať se někdo přihlásí: já jsem prožral!

0/0
20.6.2011 9:22

william.blake

Re: To je hlína!

je obyčejný španělský člověk taky stejný dement jako ten český? taky si myslel, že ty peníze NIKDO NIKDY nebude chtít splatit? nebo co si myslel?

0/0
20.6.2011 9:31

Mesmeric

Re: To je hlína!

Tak tak, nechápu, jak ještě po téhle "jižanských trablích", může ještě Smrtka Sobotka vypustit z huby v TV takoou hlášku, že bysme se měli snažit o urychlené přijetí společné evropské měny. Té je třeba se vyhnout jako čert kříži.

+1/0
20.6.2011 9:23

koutlosh

Re: To je hlína!

On si možná myslí, že pak za nás taky někdo zatáhne dluhy, co on a jeho partaj nasekají ;-D

0/0
20.6.2011 9:36

Mesmeric

Re: To je hlína!

Na což pak následně hrdině vyhlásí, že jsou za to zodpovědné vlády ODS.;-D

0/0
20.6.2011 9:46

Hrdý Budžes

Vazne si nekdo mysli, ze si rozsahlymi protesty

zajisti nekdo blahobyt?

Pokud nejaci levicaci myvymysli takovou blbost, ze se ze zamestnanců stavaji fakticky nepropustitelni prizraci svych zamestnavatelu, tak je celkem logicke ze masivni nezamestnanost takto vznikla ochromi celou ekonomiku.

A pokud si nekdo mysli, ze se dobere k vetsi prosperite tim, ze si udrzi tato neskutecna privilegia, nebo ze o ne neprijde v okamziku, kdy potacejici se stat ybankrotuje, tak je daleko vetsi blud, nez se zda.

Mimochodem - vsimli jste si, ze daleko drastictejsi protesty proti setreni probihaji tam, kde se dosud pres volebni debakly drzi  umoci levicove partaje (Recko, Portugalsko, Spanelsko)? Frustrovani volici levice citi, ze kdyz jim jejich navykove davky berou jejich ublibeni populiste, situace je vice nez vazna a ay se do vlady dostanou pragmatici, budou muset zacit socky zase pracovat.

0/0
20.6.2011 7:39

WIFI

Historie se opakuje

"    Jeho přijetí mimo jiné znamená, že EU začne v zemích, které se k němu připojily, hlídat výši mzdových nákladů či udržitelnost jednotlivých penzijních systémů."

Centrální kontrola, zda podřízené ovečky plní příkazy centrálního řízení, už tu jednou byla. Součásná se mi však začíná zdát horší..........

0/0
20.6.2011 6:51

prngrr

Logická nezaměstnanost

Nezaměstnanost mladých je tam 46 %.

Obávám se, že to je naprosto logické - pokud najmu mladého a pak ho díky zákonům vlastně nemohu propustit, tak ho prostě nenajímám a sháním raději ilegála, brigádníka nebo platím přesčasy.

0/0
19.6.2011 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.