Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobus uvázl na přejezdu, minutu a půl poté ho smetl vlak

Obrovské štěstí měli cestující autobusu plzeňské městské dopravy. Autobus měl poruchu a zůstal stát přímo na železničním přejezdu v Chrástu u Plzně. Sotva cestující stihli vystoupit, vrazil do něj vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gugacka

Já řidiče znám

Vím moc dobře, že to měl vždy 50 na 50. Vyfasuje šrot anebo slušnou káru. Tentokrát to byl bohužel šrot :(

0/0
18.6.2011 23:10

gugacka

Re: Já řidiče znám

jeho status: včera

s pekáčem ev.č. 413 dneska mi dali pekáč č. 414 kde jsem hledal

rychosti co dostanu příště ??? (samo že oba autobusy jezdí dennodenně na

nočních a podle toho taky vypadají)

0/0
18.6.2011 23:11

gugacka

Re: Já řidiče znám

na

to že jsem dneska jezdil pekáčem co jezdí pravidelně na nočních

(ev.č.413) tak je ješte v dobrým stavu narozdíl od jiných busů

0/0
18.6.2011 23:12

duchodkyne

špatný vlak?

Paní Drážďanská jede do Mnichova? ;-)

+1/0
18.6.2011 22:48

váš účet byl vzrušen

Re: špatný vlak?

Taky mě to zarazilo. Možná si v Praze spletla nástupiště.

0/0
19.6.2011 7:58

Mira ze Zlína

Motorová brzda

milí joudové, dle seznamu.cz měl řidič poruchu na motorové brzdě, na přejezd vjel v čas tomu určený, bylo volno.

A se zaseknutou motorovou brzdou se jezdit nedá, jednak vám motor zadusí, a jednak nejde nastartovat.

0/0
18.6.2011 18:50

Vlastíček

Re: Motorová brzda

Podle mě je situace spíše smutným zhodnocením, jaké šroty v české MHD a pravidelné linkové dopravě jezdí. Vždyť ten autobus na fotce musí být minimálně 20 let starý.

.

Odposlechnuto z rozhovoru dvou řidičů: Původně se ty Karosy plánovaly na životnost 9 let, ale pak se to vyklepalo a jezdí se dál. Akorát se to trošku klepe.. Pro dobrodruhy doporučuji výlet do Prostějova, kde na lince číslo 18 jezdí také muzejní kousek, který drží pohromadě jen díky nalepené reklamě...

0/0
18.6.2011 21:00

Leinad

Re: Motorová brzda

9 let, repasování, nový bus ve staré karoserii, 9 let není moc špatné. ;-D Mně nezajímá, kolik to má v techničáku, ale spíše jak se to udržuje, kdo to kontroluje.

0/0
19.6.2011 13:13

akuhtr

stavka

to je furt stavka stavka a pak ani ridit neumej

0/0
18.6.2011 16:05

Oerteplur

Přitom stačí aby signalizace na přejezdu fungovala

dříve než minutu a půl před příjezdem vlaku, že ? ;-) Potom by se třeba dalo ještě ledacos stihnout...

0/0
18.6.2011 16:01

jannes

Re: Přitom stačí aby signalizace na přejezdu fungovala

Co třeba aspoň půl hodiny?

0/0
18.6.2011 16:03

Oerteplur

Re: Přitom stačí aby signalizace na přejezdu fungovala

tak to by se jezdilo zřejmě na červenou i v jiných případech než v tomto ;-)

0/0
18.6.2011 16:14

ivoš

Re: Přitom stačí aby signalizace na přejezdu fungovala

Málo informací, ale myslím, že tady na červenou autobus nejel. To by bylo pěkných pár mrtvol. Cestující by patrně nestačili vystoupit, že.

0/0
18.6.2011 18:05

wercza

Re: Přitom stačí aby signalizace na přejezdu fungovala

To vypadá, že mu to buď chcíplo, nebo, jestli jsou tam závory, klasicky vjel do přejezdu po zvednutí závor a nečekal na  ukončení výstrahy...

0/0
18.6.2011 18:37

Leinad

Re: Přitom stačí aby signalizace na přejezdu fungovala

Chcíplo mu to. Jinak většina závor se dá rozrazit, když se řidič nelekne a jede dál. ;-D

0/0
19.6.2011 13:16

jannes

A samozřejmě

je příčinou stávka, jako u všeho, co se dnes šustne kolem kolejí...

0/0
18.6.2011 15:58

dislektik-idnes si na mě zasedla

hlavní je vždy vypnou el. přívod do trolejí

;-D;-D;-D mašinfíra pak může jít na kafe ;-D

0/0
18.6.2011 15:53

Leinad

Re: hlavní je vždy vypnou el. přívod do trolejí

Hlavně u nafťáku. ;-D

+1/0
18.6.2011 15:57

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: hlavní je vždy vypnou el. přívod do trolejí

doufám že víte jak brzdí el.lokomotiva?

0/0
18.6.2011 16:00

Leinad

Re: hlavní je vždy vypnou el. přívod do trolejí

ČD ještě jezdí vlaky z doby před vynálezem rezistorů?

0/0
18.6.2011 16:09

huggate

:-)

No jo, kdyby se stavkovalo, tak by se vubec nic nestalo. Zlate odbory ;-D;-D;-D

0/0
18.6.2011 15:43

sociokulturně znevýhodněný

Řešení této situace v 21. století:

Autobus chcípne na přejezdu, někdo IHNED volá na tísňovou linku: "Dobrý den, mein Gott, uvízli jsme na přejezdu!", "Řekněte prosím číslo přejezdu, je vyznačeno na signalizaci", "215456", "Pro jistotu si to zopakujeme: 215456", "Jo, je to tak, dělejte, musíte zastavit vlaky!!!", operátor zadává číslo přejezdu do online systému napojeného na ČD, automaticky dochází k vyslání signálu generální stop pro všechny vlaky v dané oblasti.

Hotovo, konec. Vše dobře dopadlo.

+1/0
18.6.2011 15:35

bkv

Re: Řešení této situace v 21. století:

tak a teď zkus odhadnout ten čas za jak dlouho to všechno proběhne.

0/0
18.6.2011 15:41

Petr Tenzor

Re: Řešení této situace v 21. století:

Plus čas, kterým někdo musí kontaktovat dráhy, kde telefon může nějakou chvíli vyzvánět, další čas než se uvědomí výpravčí schopný dát generální stop (funguje jen asi do 20 km, takže to nemůže dát kdokoli) a než ho zadá.. do ré doby darvinista přesvědčený, že všechno ví nejlíp, zahyne pod koly vlakem odmrštěného autobusu, ze kterého po svém telefonátu ještě stačil vystoupit, ale už ne se vzdálit od přejezdu. ;-D

0/0
18.6.2011 15:45

sociokulturně znevýhodněný

Re: Řešení této situace v 21. století:

Já přece neříkám, že to lze realizovat na současném systému.

0/0
18.6.2011 15:46

Petr Tenzor

Re: Řešení této situace v 21. století:

Samozřejmě, kdyby to fungovalo automaticky... ale to snad nefunguje nikde na světě, na našich drahách je vrcholem automatizace autoblok.

Ale i kdyby fungovala taková automatizace, kdy operátor zadá nějaký kód přejezdu s pokynem ke generálnímu stopu - od chvíle uvíznutí už musela uplynout aspoň minuta, spíše více, zadaní a provedení dejme tomu 10 vteřin, vlak rozjetý na plnou rychlost za pár vteřin nezastaví...

0/0
18.6.2011 15:48

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Řešení této situace v 21. století:

no ale kdyby to byl jeste lepsi system, tak by.... ;-D

0/0
18.6.2011 15:49

sociokulturně znevýhodněný

Re: Řešení této situace v 21. století:

Jasně, a tak radši nebudeme dělat nic, ve školách dál učit zbytečnosti typu co napsal Havel, jak typické...

a příště bude zbývat 120 sekund, a prásk, spousta mrtvých, protože se nic nedělalo ;-€Rv

0/0
18.6.2011 15:52

Petr Tenzor

Re: Řešení této situace v 21. století:

Prosímvás, vyspěte se z toho a až pak něco piště. Nic jsem neříkal o tom, že by se nemělo nic dělat, jenom je prostě jasné, že za 90 vteřin není prakticky možné se k tomu generálnímu stopu dostat, natož aby ještě stihl zastavit vlak..

0/0
18.6.2011 16:15

sociokulturně znevýhodněný

Re: Řešení této situace v 21. století:

A já říkám, že ve 21. století takové možnosti jsou

0/0
18.6.2011 16:48

Englishman

Re: Řešení této situace v 21. století:

Například by přejezd mohl kontrolovat, jestli na kolejích není po spuštění závor nějaká překážka (možností je celá řada). Pokud by byla, tak by přejezd poslal signál přijíždějící lokomotivě automaticky.

0/0
18.6.2011 17:25

kaksikymmenta

Re: Řešení této situace v 21. století:

Přesně tak, nelze za 90 sekund stihnout zavolat, nadiktovat číslo etc. Celý úkon generálního stopu se skládá z různě dlouhých technologických časů a to minuty a půl se to nikomu stihnout nepodaří. Navíc je vyšší pravděpodobnost toho, že se autobus rozjede a přejezd opustí. Ale taky by bylo rozumné - podle předpisu ČD D1 - běžet vlaku naproti a ukazovat návěst "Stůj, zastavte všemi prostředky." Tím by se taky leccos vyřešilo.

0/0
18.6.2011 18:43

Logic

Re: Řešení této situace v 21. století:

Vrchol automatizace 21.stoleti - uz te vidim jak bezis s cervenou tabulkou naproti rychliku a mavas mu "zastav" :-D

0/0
18.6.2011 20:32

kaksikymmenta

Re: Řešení této situace v 21. století:

Vy se tomu smějete, ale pokud jde o život, nepomůže Vám sebelepší technika. A tohle je dost účinný prostředek k zastavení vlaku.

0/0
18.6.2011 20:54

Leinad

Re: Řešení této situace v 21. století:

Rychlobrzda aktivní před tím, než strojvedoucí spatří překážku, je také dobrá. ;-D Čím menší rychlost při nárazu, tím líp.

0/0
18.6.2011 15:54

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Řešení této situace v 21. století:

a to vse za 90 sekund...? ;-D

0/0
18.6.2011 15:42

sociokulturně znevýhodněný

Re: Řešení této situace v 21. století:

Bez problémů.

0/0
18.6.2011 15:46

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Řešení této situace v 21. století:

to urcite... basnite o nesmyslech... ;-D

0/0
18.6.2011 15:47

Vit I.

Re: Řešení této situace v 21. století:

Příliš komplikované. V 21. století by mělo být na přejezdu čidlo, které v případě zjištění překážky v době zavření přejezdu automaticky zastaví vlak. Hotovo, konec, nic do ničeho nenabouralo. :-)

0/0
18.6.2011 15:42

sociokulturně znevýhodněný

Re: Řešení této situace v 21. století:

Už vidím bandy primitivů, jak to schválně zakrývají. Ne, takhle by to nešlo. Když už, tak křížení má být mimoúrovňové.

+1/0
18.6.2011 15:46

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Řešení této situace v 21. století:

to je jasne... vlak se zastavi primo na miste... ;-D

0/0
18.6.2011 15:47

Petr Tenzor

Re: Řešení této situace v 21. století:

Zábrzdná vzdálenost vlaku může být vetší než vzdálenost na kterou se spouští závory. Zablokování hned při spuštění signalizace nemá moc smysl, protože předzváněcí doba je vypočítaná tak, aby i pomalu jedoucí kamión stihl přejezd opustit.

0/0
18.6.2011 15:53

eqik

Re: Řešení této situace v 21. století:

no a co takhle: autobus uvizne na prejezdu, ale ma na strese vrtuli. Vlak se blizi, autobus se vznese, nikomu se nic nestane. Happyend.

0/0
18.6.2011 15:46

sociokulturně znevýhodněný

Re: Řešení této situace v 21. století:

Respektuji vaše právo předložit vlastní návrh.

0/0
18.6.2011 15:47

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Řešení této situace v 21. století:

i kdybys to pravo nerespektoval, tak je ti to stejne k nicemu... ;-D

0/0
18.6.2011 15:48

jannes

Re: Řešení této situace v 21. století:

Zejména je to výhodné u elektrifikovaných tratí... když je netrefí vlak, doděláme je proudem...

+1/0
18.6.2011 16:01

ElLoco

Re: Řešení této situace v 21. století:

;-DR^

0/0
18.6.2011 16:19

habr

Re: Řešení této situace v 21. století:

Už  jsi to někdy zkoušel?

Já ano.

Na základě zkušeností mohu doporučit jediné - přestat se dívat na akční filmy. A to tenkrát nestálo auto ne přejezdu, byl jiný problém, dráhy reagovaly okamžitě, ale čas prostě nejde oblbnout ani v 21 století.

0/0
18.6.2011 19:13

Tom841

autobus

Ten autobus co je na obrázku má už svoje za sebou. Dokuď dopravní podniky tyhle šunky nevyřadí a nezačnou použivat bezpečné autobusy , tak se to může stat kdykoliv znova . Není nad autobusy třeba studentagency. :-)

0/0
18.6.2011 15:34

sociokulturně znevýhodněný

Re: autobus

Nesmysl. Ta karosa je i přes své stáří a bezpočet oprav v lepším stavu než některé nové škodovácké busy, které budí dojem, že se rozsypou.

0/0
18.6.2011 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.