Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak se mohl zřítit z mostu, v plné rychlosti vjel na vybočenou kolej

Desítky lidí měly v sobotu před týdnem cestou vlakem z Prahy do Brna velké štěstí. Ve směru od Kolína s nimi vjel rychlík v plné rychlosti na vybočenou kolej u vjezdu na Obřanský most nad Svitavou. K pádu do propasti chybělo málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr K_.

státní vlastnictví

Tady je krásně vidět, že cokoliv, co spravuje stát prostě nemůže fungovat, nejen že normálně zisková záležitost je těžce v mínusu, ale ještě kvalita práce je minimální.

0/0
19.6.2011 11:57

synej

Re: státní vlastnictví

V současnosti  je to dobrá dojná kráva a vedení SŽDC jde soukromým firmám na ruku. Nějaká provozuschopnost jde bohužel stranou.

0/0
19.6.2011 18:21

mázaušima

K tomuto článku

mohu dodat jen jediné - Ještě že se toho táta nedožil.Musela by ho ranit mrtvice ! ;-€!!!!!!

0/0
19.6.2011 11:13

vransen

Holt nestávkovali

a vlaky zas bourají...

0/0
18.6.2011 20:43

rundlik

Re: Holt nestávkovali

A jak to prosím souvisí se skutečností,že SŽDC zrušila např.pochůzkáře?

0/0
19.6.2011 9:08

Petr K_.

Re: Holt nestávkovali

Být SŽDC normální podnik, tak odpovědní ředitelé a vedoucí maj padáka a vyšetřuje se obecné ohrožení. Jenže u státního molochu připomínajícího díru na peníze bez jakékoliv odpovědnosti a odvedené práce se maximálně někomu na dva měsíce sníží prémie.

Śtátní zaměstnanci by měli konečně pochopit, že v práci se precuje a za zvoranou práci nesou odpovědnost.

0/0
19.6.2011 11:53

barb.udo

Re: Holt nestávkovali

... ČSD byl funkční podnik ...

... tyhle trosky z něj udělala ODS za doprovodu Vašich žvástů ...

0/0
19.6.2011 14:05

PIsa.lek

Re: Holt nestávkovali

> ... ČSD byl funkční podnik ...

Bla bla bla - aktuálním seznamem pomalých jízd se v osmdesátých letech dal vytapetovat celý byt. Nejen investice, ale i běžné opravy byly dlouhodobě podfinancovány - výstavba koridorů nebyla ve většině případů nic jiného,než pouhé obnovení technických parametrů tratí na původně normovaný stav.

0/0
19.6.2011 14:55

klimajan

SŽDC

Každý pohyb na kolejích řídí výpravčí (ten zatím patří pod ČD) pokud on stávkoval nemůže po kolejích nic jezdit .Od 1,7 budou všichni výpravčí a jim podřízení  patřit pod sždc .

Za stav kolejí může sždc šetří se na úkor bezpečnosti .150 km tratí jsou pouze 2 dělníci .na práce si musí sždc objednávat soukromé firmy které stojí cca o 300% více než kdyby si práci prováděla organizace sama ,ale protože musela všechnu velkou mechanizaci odprodat za pár korun např viamontu žádnou mechanizaci jíž nevlastní A kdo za to může ? Jediným vyníkem je stát a je úplně jedno za jaké vlady .:-)

+5/0
18.6.2011 12:32

www.mises.cz

Re: SŽDC

R^

0/0
18.6.2011 12:36

synej

Re: SŽDC

Výpravčí od 1.7. k SŽDC nepřejdou, bylo to odloženo.

0/0
18.6.2011 12:37

dudlop

Re: SŽDC

A kdo teda přejde??

0/0
18.6.2011 12:43

Bery

Re: SŽDC

Prozatim nikdo...

0/0
18.6.2011 22:42

Poborskiii

Re: SŽDC

To není úplně pravda, sice je pravda, že na podfinancování mají vinu všechny vlády, ale SŽDC za Řebíčka propustila spoustu traťových dělníků s tím, že tu práci budou vykonávat externí firmy (outsourcing), protože to vyjde levněji. Což ale není pravda, jde jen o klientelismus a další tunelování veřejných financí. Při zhruba stejném objemu peněz na údržbu kvalita údržby prudce poklesla. A nejde jen o velkou mechanizaci, k čemuž došlo už před lety, SŽDC teď prakticky rozdala i drobnou údržbu.

+2/0
18.6.2011 12:57

Bery

Re: SŽDC

Ano... Za to "levnejsi" reseni stat zaplati 3x - 4x vice, nez dokud to delali vlastni zamestnanci. A doplacime na to vsichni...

0/0
18.6.2011 22:44

dudlop

Re: SŽDC

Souhlas - outsorcing je další z řady tunelů... Měl by být zařazen do slovníku sprostých slov. Zkuste mi, vážení pravičáci, vysvětlit: v ČEM je výhodný?? Pozitiva jaksi nevidím... Externí firmy dělají práci, kterou by zvládli 2 zaměstnanci vlastní-ale soukromník nasadí 27 lidí a ještě si účtuje majlant..

0/0
19.6.2011 1:34

PIsa.lek

Re: SŽDC

Nesouhlas - v principu není outsorcing špatná věc, naopak může hodně ušetřit - musí se ale volit uvážlivě. Smysl má především tam, kdy daná činost neuživí zaměstance v dané firmě (je ji potřeba jen občas) - pak je samozřejmě lepíš, když tu činnost dělá externista a to v několika firmách současně nebo jako vedlejší produkt (smluvně pro jiného) své hlavní činnosti.

0/0
19.6.2011 8:14

Nahlas se ti směju 2

Re: SŽDC

Souhlas - a nejde jen o uživení zaměstnance, ale i o vlastnictví drahého strojního vybavení, které není využito tak, aby na sebe vydělalo atd.

0/0
19.6.2011 8:16

Bery

Re: SŽDC

Ano, ale napr. u SZDC se slo ponekud podivnou cestou... drahe strojni vybaveni se odprodalo za zlomek ceny, aby se pak mohla objednavat znacne predrazena sluzba. Tuto sluzbu ted delaji puvodni zamestnanci s puvodnim strojnim vybavenim, ale pod hlavickou soukrome firmy. Vychazi to vsak cca 4x draz, ale proc by ne, kdyz na to jdou penize danoveho poplatnika, ze ? A je to zcela legalni...

Podobny tunel se udajne chystal i u CD, kdy se pry planovalo, ze se vsechny pocitace v majetku CD bezuplatne prevedou na CD Telematiku a od nich se pak budou draze pronajimat. Nastesti k tomu nedoslo...

0/0
19.6.2011 10:57

Nahlas se ti směju 2

Re: SŽDC

Už jsem to psal. Problém není v outsourcingu jako takovém. Ten je pro podobné případy naopak ideálním prostředkem ke zvýšení ROI a výnosnosti kapitálu.

Pochopitelně je zneužitelný, pokud není dobře uřízen. Jako hromada dalších způsobů řízení podniku.

0/0
19.6.2011 11:04

Bery

Re: SŽDC

Jasne, problem neni v outsourcingu, ale v tom, ze se ve statnim zneuziva zcela umyslne.

0/0
19.6.2011 11:12

Nahlas se ti směju 2

Re: SŽDC

Přesně. Proto jediným správným řešení železnice je dobře provedená privatizace.

0/0
19.6.2011 11:18

Petr K_.

Re: SŽDC

Bohužel v tomhle státě si privatizaci tak, aby to zas ebyla nějaká velká domů spříteleným firmám představit moc nedokážu, ale co když to šlo s telecomem, musí to jít i s tím železničním molochem.

0/0
19.6.2011 11:59

Bery

Re: SŽDC

Ano, pokud se to bude vyuzivat v tomto smyslu, tak to neni spatna vec, ale realita u nas je bohuzel jina. Prave u statnich firem je krasne videt, jak lze zneuzit v principu dobrou myslenku... :-/

0/0
19.6.2011 10:47

Petr K_.

Re: SŽDC

Outsourcing se v řadě případů vyplatí, ale nesmí outsourcovat státání firma přes zkorumpované předražené zakázky firmám spřátelených kamarádíčků. Pak se z toho samozřejmě stane tunel.

0/0
19.6.2011 11:56

mr_bodo

Re: SŽDC

Upřímně - mě, jako potencionálního cestujícího se tento vnitroboj v národním podniku ČD a v přilehlých organizačních jednotkách netýká a je mi naprosto volný. Tak ať toto vše, co píšete zde na diskusi, napíší odboráři na transparenty, nahlásí stávku, obsadí Prahu a stávkují třeba 14 dní. Ne pro zvýšení platů, ale pro zvýšení bezpečnosti na dráze... Jenže to by nebylo populární, že? To by byla účast prachmizerná...

0/0
18.6.2011 15:56

Bery

Re: SŽDC

Popularni by to nebylo, protoze by spousta zdejsich diskutujicich rvala, ze chteji znarodnovat. Ty firmy co ted tak slusne parazituji na statnim jsou totiz soukrome... ;-)

Statni kase by nejvic pomohlo, kdyby statni firma, nebo jakakoliv firma do ktere jdou penize z verejnych zdroju musela na praci vyuzivat vyhradne svych vlastnich zamestnancu a outsorcing byl v takovem pripade nelegalni. A je jedno, jestli se jedna o SZDC, nebo treba nemocnice. Ten problem se zdaleka netyka pouze zeleznice a mel by zajimat kazdeho danoveho poplatnika.

0/0
18.6.2011 22:55

Rebby

Re: SŽDC

Outsourcing je naopak velice lacinou zalezitosti. Jeho zakaz by prodrazil spoustu cinnosti. Nikoliv zakaz outsorcingu, ale opravdu transparentni a verejna soutez se smysluplnymi podminkami je neco, co muze srazit naklady. Zdrava soutez, s jasnymi pravidly.

SZDC byla nucena ke kooperaci s firmami jen tim, jak byly vypisovany tendry. Je to ohavne.

0/0
18.6.2011 23:38

Bery

Re: SŽDC

No nevim... princip outsorcingu neni spatny, ale v nasem state se bude stale hledat cesta jak to obejit a vyuzit outsorcing k podojeni uctu za kterym neni soukromnik, ale danovy poplatnik. Neni zajem aby to bylo jinak...:-/

0/0
18.6.2011 23:47

dudlop

Re: SŽDC

Slavný a stokrát omílaný outsorcing.. Nevím, jak jinde ve světě-ale u nás nefunguje.. Vlastní vyškolení zaměstnanci. Opravy výhybek, čehokoliv. No problema. Soukromníci? Draho.. a ještě se motají v kolejišti, najmou bandu "cikánů" co nemají šajn..

0/0
19.6.2011 1:28

Nahlas se ti směju 2

Re: SŽDC

To ale není chybou outsourcingu jako takového, ale špatnou prací kontrolingu organizace, která outsourcing zadává...

0/0
19.6.2011 8:18

dudlop

Re: SŽDC

souhlas

0/0
19.6.2011 9:38

Nahlas se ti směju 2

Re: SŽDC

Souhlas s tím proviněním státu - železnice měly už dávno být privatizovány. Vlaky by jezdily na čas, byly by čisté, technicky v pořádku, nepanovala by tam tak zoufalá přezaměstnanost a podobné excesy by se nestávaly, protože soukromá firma si je nemůže dovolit....

0/0
19.6.2011 8:14

Své dukáty věnuji na chudé psy

Bordel na dráze, hlavně že stávkujete

;-€;-€;-€

+1/0
18.6.2011 12:10

Antikodex

Re: Bordel na dráze, hlavně že stávkujete

R^R^R^R^

0/0
18.6.2011 12:27

jannes

Re: Bordel na dráze, hlavně že stávkujete

Ho...o tomu rozumíš...

+2/0
18.6.2011 12:32

pvl1

Zatřes hlavou.

Za bordel může stát a vedení. Stávkujou zaměstnanci proto, aby nebyl bordel.

+1/0
18.6.2011 19:43

PIsa.lek

Re: Zatřes hlavou.

Jasně -když budou mít nižší daně, stravenky a režijky, nebude bordel. A teď tu o Červené Karkulce.

0/0
19.6.2011 8:11

Petr K_.

Re: Zatřes hlavou.

Tak mají stávkovat proti svému vedení, tím by dokonce měli i stávku podle zákoníku práce a ne politický prostest.

Mě nezajímá jestli za ten bordel může uklízečka nebo generální ředitel podnik SŽDC jako celek odvádí mizernou práci, takže z vnějšího pohledu celá firma stojí za prd. Kdo za to mlže si musí vyřešit v podniku.

0/0
19.6.2011 12:02

dávám tomuto nicku tak měsíc

To bude tím, že ve státních firmách je více šéfů než

dělníků...

0/0
18.6.2011 12:10

dudlop

Re: To bude tím, že ve státních firmách je více šéfů než

Nejen ve státních.. inu kapitalismus.

0/0
18.6.2011 12:11

www.mises.cz

Re: To bude tím, že ve státních firmách je více šéfů než

Inu socialismus... v žádném kapitalismu nežijeme, to je něco, ale opravdu něco jiného.

+1/0
18.6.2011 12:29

dudlop

Re: To bude tím, že ve státních firmách je více šéfů než

Tohle je rozumný příspěvekR^

0/0
18.6.2011 12:30

mázaušima

Re: To bude tím, že ve státních firmách je více šéfů než

Takhle to bylo i za totáče.Spousta hlavounů a na práci nikdo.Žádná změna. :-/

0/0
18.6.2011 12:19

dudlop

Re: To bude tím, že ve státních firmách je více šéfů než

Přesně tak

0/0
18.6.2011 12:21

dávám tomuto nicku tak měsíc

Zdravím Fejkovy gerilly!!!!

0/0
18.6.2011 12:08

dudlop

Re: Zdravím Fejkovy gerilly!!!!

FAKE NA HRAD!V

0/0
18.6.2011 12:10

dudlop

Nedej bože Jančurův vláček..

Komu by jste nadávali, kdyby na onom místě jel Jančura?? Taky ČD??

0/0
18.6.2011 11:55

Hrabě Monte Christo

Re: Nedej bože Jančurův vláček..

tvé učitelce češtiny :-)

0/0
18.6.2011 12:00

dudlop

Re: Nedej bože Jančurův vláček..

;-)

0/0
18.6.2011 12:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.