Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostrava žádá kvůli stávce od dopravců miliony, náhradu chtějí i jinde

Kvůli tomu, že při čtvrteční stávce nevyjely vlaky Českých drah a mnohde i městská hromadná doprava, zvažují jednotlivé kraje žaloby nebo pokuty pro dopravce. Ti jim svým protestem způsobili milionové škody. Moravskoslezský kraj už uložil regionálním dopravcům pokutu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sincos

Omezit dopravu

Škody ze stávky by měli zaplatit odboráři. Mají právo na stávku, fajn, ostatní mají právo na náhradu škody. Jenže to asi neprojde, protože si nejsme rovni, my zřejmě vše arogantním odborářům zaplatíme z daní, což jej nefér hnus. Když byl provoz DPO ve stávce nedělní, takže menší, nic moc se nestalo, co třeba zachovat nedělní provoz nastálo, vyházet třetinu zaměstnanců a těm zbylým třeba i zvýšit plat? Město ušetří.

0/0
21.6.2011 11:38

Jen Aby

pokud kraje dodržují zákon

musí hospodařit s péčí řádného hospodáře .. a pokud hospodaří s péčí řádného hospodáře, musí požadovat finanční satisfakci po dobravcích a ti zase o odborech ... jestliže se tohle nestane, pak by měli mít občané právo požadovat po krajských zastupitelých náhradu škody za nehospodárné nakládání s rozpočtovými prostředky zinkasované z daní

0/0
18.6.2011 10:53

Tazwoman

Re: pokud kraje dodržují zákon

Škoda,že Vám nevadí nehospodárné nakládání v předražených státních zakázkách.  :-/

0/0
18.6.2011 11:13

milan79

Re: pokud kraje dodržují zákon

Ale má pravdu... Kraj jako dobrý hospodář musí požadovat vrácení peněz za přepravu která se neuskutečnila... a dopravce má smůlu, protože po odborech nic žádat nemůže (řekl bych, že k tomuto tématu a s tímto výsledkem tady bylo tento týden více článků, takže to nebudu rozpitvávat... prostě to tak je...), takže si to dá do ztráty... ;-)

+1/0
18.6.2011 12:03

dodo125

Re: pokud kraje dodržují zákon

a ztrátu dá do nákladů a zvýšení nákladů bude kompenzovat snahou ušetřit na vstupech a sníží zaměstnancům odměny.... tadá...

0/0
18.6.2011 15:47

Bery

Re: pokud kraje dodržují zákon

Nepravdepodobne... to by vyvolalo jen dalsi stavku. ;-)

0/0
18.6.2011 22:25

nafouknutá bublina

Re: pokud kraje dodržují zákon

S tím musíte na jinou diskusi.

0/0
18.6.2011 16:51

jjking

Je to k smíchu

Tuto stávku vyvolala ČSSD a použila Odbory jako nástroj k politickému nátlaku na současnou vládu, když nemá zákonodárnou moc jak jinak ovlivnit plánované reformy. Kraje jsou vesměs řízeny ČSSD. Škody stávkou způsobili odboráři, ale kraje to budou vymáhat po už tak poškozených dopravcích, které Odbory donutily omezit dopravní služby. Samozřejmě, že to ve výsledku zaplatíme my všichni. Nebo způsobené škody zaplatí odboráři? Těžko. Je to hnus, pane Velebnosti.

+1/0
18.6.2011 9:12

nafouknutá bublina

Re: Je to k smíchu

Dopravci něco ušetřili a zbytek by měli zaplatit tak, že sníží platy, dokud nezískají celou částku.

0/0
18.6.2011 16:50

Bery

Re: Je to k smíchu

Platy nesnizi... bylo by to preneseni ztraty na stavkujici zamestnance a to nemohou. Jedine co mohou je zdrazit, nebo to odepsat.

0/0
18.6.2011 22:27

Nahlas se ti směju 2

Re: Je to k smíchu

Máš pravdu a je to velká chyba současných zákonů. Věřím, že se to co nejdříve spraví do správného stavu.

0/0
19.6.2011 7:17

Qíteček

A jakej to má smysl?

Státní moloch zaplatí pokutu kraji. Kraj o to míň dostane ze státního rozpočtu, a naopak státní moloch bude "hospodařit" s o to větší ztrátou, tak o to víc se do něj ze státního rozpočtu naleje.  Nula od nuly....

0/0
18.6.2011 0:42

Return

Re: A jakej to má smysl?

Smysl to má. Bude méně na prémie a odměny stávkujících,a to je dobře! Kdo škodí musí s tím počítat. Prodělečná hromadná doprava je placena z daní.

+1/0
18.6.2011 8:51

Bery

Re: A jakej to má smysl?

Jenze dopad stavky zamestnavatel na stavkujici prenest nemuze... :-P

V tomto pripade by tedy skodu mel nahradit stat, protoze proti nemu byla stavka vedena a slo ji zabranit vstricnejsim pristupem.

0/0
18.6.2011 22:30

Nahlas se ti směju 2

Re: A jakej to má smysl?

A kraj by dle myšlenky o řádném hospodáři měl pokutu naúčtovat jednotlivým stávkujícím odborovým organizacím. To by bylo fér.

0/0
18.6.2011 11:37

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: A jakej to má smysl?

To ne, já se stávkou sice nesouhlasím, ale maj na ni právo.

0/0
18.6.2011 11:58

nafouknutá bublina

Re: A jakej to má smysl?

To ano, na stávku mají právo. Ale mají také právo poškozovat všechny ostatní? A co my ostatní, máme také právo poškozovat pracovníky dopravců?

0/0
18.6.2011 16:54

Nahlas se ti směju 2

Re: A jakej to má smysl?

Přečti si můj příspěvek ještě několikrát, prosím. Právo na stávku nikomu neupírám. Píšu o něčem zcela jiném.

0/0
19.6.2011 7:18

pivopad

po česku

Kajnare, stydím se že jsem tě volil!Stadion Baníku jeden tunel a ted tohle?Ty nejsi levice, ale ziskuchtivý mlok jako celá Kalousková banda!;-O

0/0
18.6.2011 0:18

semelik

stadion Baníku postavíme ve Vítkovicích, přece

Sice současně zrušíme jedno krásné travnaté hřiště co už tam je, ale zase budeme mít kde parkovat. A tak je to spravne, kazeň musi byť.

Uráááááá.

0/0
18.6.2011 11:27

pártyman

zajímavé

Téměř třetina živnostníků, celkem 28 procent, podporovala čtvrteční stávku v dopravě, kterou odboráři protestovali proti vládním reformám. Sympatie odborům vyjadřovali hlavně řemeslníci, ale i podnikatelé z jiných oborů, třeba účetní. Naopak proti stávce bylo více než 70 procent podnikatelů. Vyplývá to z průzkumu mezi živnostníky z celé České republiky, který provedl server Podnikatel.cz.

+1/0
17.6.2011 23:57

Return

Re: zajímavé

Jako živnostník neznám jediného kolegu,který by souhlasil. My si musíme na vše vydělat a ne vyřvat na ulici!

0/0
18.6.2011 8:54

Tazwoman

Re: zajímavé

Třeba těm živnostníkům vadí,že jejich peníze ,které odvádějí v daních, mizí v tunelech.Vám zřejmě ne.Přeci nechcete, aby stávku podporovali páni podnikatelé přicuclí na státních zakázkách,ti už by pak žádnou nedostali.Kolik jich přiznalo,že musí používat korupci, aby sami nezkrachovali a tudíž nehodlají s tím nic dělat ? ;-€

0/0
18.6.2011 11:28

Králík z klobouku

Jen dva kraje?

Jestli jsem to dobře pochopil, tak jediní dva objednatelé, kteří chtějí uplatnit sankce, jsou Moravskoslezský a Olomoucký kraj - všechny ostatní kraje a města pouze nezaplatí neprovedené výkony, ať už to novinářům přímo řekli a nebo ne. A ty pokuty jsou v poměru k běžným obratům a nákladům vcelku směšné, takřka symbolické.

0/0
17.6.2011 21:46

majkl1

Trochu klidu do vášní.

A i ten selský rozum. Mám-li smlouvu s partnerem, ať už o odvozu dobytka nebo lidí a on jí nedodrží, pak jej zažaluji. U soukromníka jeho rozhodnutí, u zastupitelských orgánů povinnost. Samozřejmě dotyčný zažalovaný bude poukazovat na zábrany(vis major), proč závazku nedostál a věc se posune jinam a nejspíš ke dvěma soudním procesům. Takže nakonec ta sranda bude ještě o něco dražší. Minimálně o náklady soudního řízení. Ovšem princip celého "odborářského happeningu" většině ušel. Odbory vznikly proto, aby hájily zaměstnance vůči zaměstnavateli. Nikoliv proto, aby si hrály na levicovou politickou složku. Ale to bych se ejn opakoval, viz http://michaelslavicek.blog.idnes.cz/c/196943/Odbory-ci-odpory-aneb-selektivni-sluch-a-hluch-1.html 

Howgh.

+3/0
17.6.2011 21:33

acvil

Re: Trochu klidu do vášní.

R^R^R^

0/0
17.6.2011 22:59

Pláteník

Re: Trochu klidu do vášní.

konečně rozumný příspěvekR^R^R^R^R^R^

0/0
18.6.2011 0:28

Nahlas se ti směju 2

Re: Trochu klidu do vášní.

"Mám-li smlouvu s partnerem, ať už o odvozu dobytka nebo lidí a on jí nedodrží, pak jej zažaluji." - hm, tak to ti gratuluji k opravdu bystrému mozku.

Normální člověk by nezvolil to nejméně efektivní a časově nejnáročnější variantu řešení sporu hned jako první v řadě. Normální člověk by se snažil o efektivní dohodu, pokud by neuspěl, použil by smlouvou stanovený postup v případě prodlení s plněním předmětu smlouvy.

0/0
18.6.2011 11:41

navsteva po socialistovi kamenem

Ono je to ponekud matouci ze

soukromi dopravci naprosto vetsinove jezdili (a samozrejme dostanou dle sjednanych smluv zaplaceno), nejedzili naopak dopravci vlastneni a provozovani verejnym sektorem (obce, kraje, stat). Takze ted sice mozna zaplati pokutu, na kterou predtim dotali z verejneho. A pristi rok budou brecet ze maji malo a ze je potreba zvednou dotace, opet z verejneho.

+1/0
17.6.2011 21:26

Ejsí

jen do nich

Pokud je kraje dotují ze svých rozpočtů, tak proč nechtít po nich náhradu.

Souhlasím.

0/0
17.6.2011 21:10

nafouknutá bublina

Re: jen do nich

R^R^R^

0/0
18.6.2011 17:13

IQ pouhých 41

Kanibalismus v ryzi podobe

:-P

0/0
17.6.2011 20:11

libynn

se divím,

že chtějí krajští hejtmani jít proti svým voličům!

0/0
17.6.2011 19:39

Nahlas se ti směju 2

Re: se divím,

U socialistů nepřekvapí. Jiní socialisté své občany s klidem vraždili...

0/0
17.6.2011 19:41

jamesdixon

Re: se divím,

taky se divím. Vždyť ČSSD se na stávce podílela a hodlala z ní profitovat (Sobotka už volal po nových volbách) a teď snad chtějí nahradit škody?

0/0
17.6.2011 19:55

Bery

Re: se divím,

Ono to asi nebude tak jednoduche... kdyz nebudou chtit nahradu skody (pokud je to zakotveno ve smlouve), tak po nich pujde NKU.

0/0
17.6.2011 20:52

houba_

Re: se divím,

kraje jsou mimo zorne pole NKU

0/0
17.6.2011 21:39

Bery

Re: se divím,

Kraje nevim, ale DP ne a pak by to mohlo byt brano jako neopravnena podpora.

0/0
17.6.2011 21:54

topič elektrárenský

Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

Snad mají něco nasmlouvaného a pokud to DP nesplnil, tak následuje minimálně smluvní pokuta. Pokud tato ve smlouvě není, tak ji psal špatný právník.Oni by snad páni radní ve správní radě DP nedostali patřičné odměny, kdyby na to vymáhání došlo? Proč to jde v Ostravě a v Praze ne?

+1/0
17.6.2011 18:47

ptakPB

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

protože v Praze se dohodli a odboráři se chovali slušně, neblokovali ulice, nezpůsobili žádnou škodu

jelikož nevylela třetina tramvají a 3/4 autobusů a metro vůbec, je úspora na mzdách, pohonných hmotách a elektřině tak vysoká, že překračuje případné tržby,. Takže by Praha měla odborářům ještě zaplatit a poiřádát je, zda by nebyli schopni stávkovat alespoň 5x do měsíce.

0/0
17.6.2011 19:07

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

Hmmm, den po šaškárně, tedy stávce a hospodští ekonomové tvého ražení už mají spočítány veškeré náklady a úspory... Jojo...;-D;-D;-D.

0/0
17.6.2011 19:17

ptakPB

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

klidně se směj, není třeba počítat, nedávno psali o tom, jak je nutné dopravu v Praze  dotovat, kolik miliard rořně je tam třeba nasypat, nejezdí tak šetří, velice jednoduchá dedukce. Ovšem na to musí míti člověk alespon trochu inteligence a trochu pamatováka na to, co se dělo. Chápu, že mnoho mladých inteligentů bez kalkulačky, či PC nespočítá ani průměrnou spotřebu auta. Holt doba se mění

0/0
17.6.2011 20:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

Poznámky o inteligenci sedí od člověka, který nezvládl ani učivo prvního stupně základní školy...

Osobní vlaková doprava je v ČR jako celek také hluboce ztrátová a přesto jediný den stávky znamená desítky milionů nákladů... To samé z velmi podobných důvodů platí i pro MHD.

0/0
17.6.2011 20:24

ptakPB

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

no v mateřince jste ještě neměli čtení, takže jste si těžko mohl přečíst, co říkají, jde o ztráty (ne náklady), které vznikly z nerealizovaných příjmů osobní přepravy a z předpokládaných vratek jízdenek. No a zbytek se těžko vysvětluje někomu, kdo se v tom moc nevyzná, ale jsou li příjmy, tedy tržby za jízdné výrazně nižší než jsou náklady provozu, pak je ztráta, kterou v Praze doplácí magistrát. Tedy porovnám -li náklady, kdy mi z nich vypadnou nejvěší položky tj. mzdy, energie atd měl by propad být velice nízký. Ovšem pak je zde režie, tedy např mzdy vysokých odborníků na nic, tedy řídícího managementu, který při své výši může znamenat vysokou ztrátu, což je např. i u ČD. Problém je ovšem v tom, jakou terminologii používají různí mluvčí podniků, novináří, většinou si pojmy velice pletou a tím vznikají nesmyslné závěry. Ovšem to už je o něčem jiné,

0/0
17.6.2011 23:23

Nahlas se ti směju 2

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

Tak jsem rozluštil tu tvou hatmatilku. Evidentně jsi velmi chytrý člověk, když i tak základní věc je pro tebe nepřekonatelnou překážkou. A názory tomu odpovídají. Třeba že 70 mil. Kč ztráty za jediný den bez provozu na železnici mají na svědomí platy vedení...

.

Krystalický příklad odborářského póvlu: neumí ani vlastní jazyk, ale "rozumí" všemu.

0/0
18.6.2011 11:47

harpyje

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

Uspoří dopravní podnik, ale město jim platí dotace...

0/0
17.6.2011 19:19

BořekŠikula

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

Ale protože odboráři nedodrželi dohodu, že nebudou nestávkujícím bránit ve výjezdu, tak by škodu mohli vymáhat i v Praze.

0/0
17.6.2011 19:28

lu2222

Re: Proč Praha nežádá náhradu za škody, způsobené stávkou?

myslíš, že Praha, která bez mrknutí oka zaplatí za tunel blanka o skoro deset miliard víc a ani ji nevadí, že bude uveden do provozu o tři roky později, bude řešit nějaký drobný?

0/0
17.6.2011 21:09

mpscz

Škody zaplatit

a následně vymáhat na odborových svazech. Ono je to stávkování pro nic za nic přejde.

+1/0
17.6.2011 18:38

Nahlas se ti směju 2

Re: Škody zaplatit

Tak tak...R^

0/0
17.6.2011 18:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.