Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Stávka je hra se záporným součtem, poraženým jsou reformy

Stávka ještě neskončila a už se mezi vládou a odboráři rozhořel mediální spor, kdo je vítězem. Odboráři se skutečně mohou pochlubit tím, že dokázali na celý den zastavit vlaky v celé republice i městskou hromadnou dopravu v metropoli včetně metra a v několika dalších městech. Což je jistě úspěch, neboť prokázali své organizační a blokační, neboli vyděračské, možnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lafarg

Je vidět, že čtvrteční stávku potřebovali koaliční politici,

včetně prezidenta Klause, jako drbání. Jsou už zřejmě příliš zablešeni představou, že stačí, když občanům dovolí jednou za 4 roky hodit do uren hlasovací lístky a pak jim do činění vlády už nic nesmí být. To je ovšem blud. Stávku potřebují také proto, aby si uvědomili, že vláda je zde pro lidi, nikoliv lidé pro vládu. A koná-li vláda proti lidem, je nejen právo, nýbrž povinnost se proti tomu zvednout. Odbory jsou jediná síla, která to dokáže zorganizovat. Klausovi a jeho vládním pucflekům by měl někdo pošeptat, že doba bezprávných kroků vůči lidem je už sto let za námi. Tehdy ještě bylo možné vyhazovat z práce a trestat za protesty... R^

+1/0
17.6.2011 13:50

(š)moula

Poraženým jsou reformy

S autorem komentáře 100% souhlasím.

Pokud chtějí odbory vůbec něčeho dosáhnout, musí v několika bodech pojmenovat chyby v reformách, vyčíslit, alespoň odhadem, negativní dopady reforem na rozpočet a celkovou stabilitu fungování "sociálního státu" a hlavně musí navrhnout jiné řešení. A toto vše dostat na letáky, do každého projevu na odborových akcích  a pokud možno i do médií.

Reformy jsou nutné, o tom není třeba pochybovat, ale bohužel ani vláda nemá vůbec žádnou představu, co všechno mohou tyto "reformy" způsobit. Můžeme také, už v tomto roce, skončit s rozpočtem, který bude mít více než 200 mld. schodek. A v příštích letech může být i hůř.

Bezmyšlenkové škrty a flastrování děr (jen tak mimochodem - do rozpočtů úmyslně udělaných) v rozpočtu zvyšováním daní, které zaručeně způsobí ještě větší propad výběru daní, je trestuhodné.

Jednoznačně padá vina na Drábka a Kalouska. Bez jejich zásahů by reforma zdravotnictví mohla vypadat úplně jinak!

+1/0
17.6.2011 11:52

william.blake

Re: Poraženým jsou reformy

jak?

0/0
17.6.2011 11:59

libynn

je zde ještě

čtvrtá možnost! Ta, že se reforem ujme někdo kompetentní. Někdo, komu záleží i na něčem jiném, než jen plné vlastní kapse;-O!

0/0
17.6.2011 11:27

Hrustic

Re: je zde ještě

Takze spolehat na Supermana nebo Batmana ... to je velke zoufalstvi ...

Politikou budou delat vzdycky jenom lidi !!! Nikdo lepsi ani nikdo horsi ....

0/0
17.6.2011 11:29

libynn

Re: je zde ještě

proč na nadlidi? Copak poctivý, zodpovědný politik u nás, je rovno sci-fi příběhu?

0/0
17.6.2011 11:31

william.blake

Re: je zde ještě

je poctivý a zodpovědný občan rovno sci-fi příběhu?

co furt po těch politicích chcete?, oni jsou pouze odrazem většinové společnosti....

0/0
17.6.2011 11:38

Bery

Re: je zde ještě

Ale kdepak... proc stale lzete o odrazu spolecnosti ? Poctivych a zodpovednych obcanu bude ve spolecnosti vetsina. Pravdepodobne dost i v politickych stranach. Ale po zadech tech poctivych se nahoru vydrape vzdy ta nejhorsi sebranka a to jen proto, ze ma ostrejsi lokty a pripadne podporu nejakeho kmotra v zadech.

0/0
17.6.2011 21:44

Hrustic

Re: je zde ještě

Jeden nebo mala skupinka se utopi, kdyz vstoupi do toho zabehleho kolotoce, kde sedi urednici na prameni spoustu let a jsou vzajemne propojeni.

Ja treba za nadejneho v tomhle smyslu povazuju premiera Necase - a vidite, ze ani z takove pozice nemuze moc delat. Pretlacuej se s opozici i v koalici a jde po nem i cast jeho vlastni strany ...

Obecne jsem optimista a tvrdim, ze to chce zajem lidi a medii (treba jen to, ze o tom duskutujeme tady) a cas....

0/0
17.6.2011 11:39

Bery

Re: je zde ještě

Cas nam vsak prilis rychle utika a dluh stoupa...

0/0
17.6.2011 21:45

Lafarg

Dobrý hospodář Kalousek

Proslulý štábní informační systém zadalo ministerstvo obrany firmě EDS (Electronic Data Systems) v roce 1997. První kolo výběrového řízení vyhrála konkurenční firma Unisys. Kalousek byl tedy nucen výběrové řízení zrušit a vypsat nové. Ani tehdy si komise netroufla vybrat EDS a vyhrála opět společnost Unisys. Nezbývalo, než zasáhnout a označit nabídku EDS za "výhodnější". Později prohlásil pracovník EDS Jan Březovský, že firma byla nucena jako provizi za udělení zakázky zaplatit lidoveckým činitelům 50 milionů korun. Dodávka systému za více než miliardu korun byla oficiálně ukončena v roce 2002, přičemž systém je  nefunkční....;-D

0/0
17.6.2011 10:47

Hrustic

Re: Dobrý hospodář Kalousek

Jo jo, financovani politickych stran, aby mely na ultra-mega kampane je nejvetsi hnuj nasi politiky ...

0/0
17.6.2011 11:31

bolan

Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Na podpory v nezaměstnanosti bylo v roce 2010 uvolněno 13,4 mld. Kč.Výdaje na dávky pomoci v hmotné nouzi (příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení a mimořádná okamžitá pomoc) činily v roce 2010 cca 3,9 mld. Kč,

0/0
17.6.2011 10:35

Lafarg

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Modernizace tanku T-72 spolkla pouhých 19 miliard korun! Smlouva s italskou firmou „Oficcine Galileo“ a izraelskou firmou „Nimda“ byla uzavřena v roce 1995 na megalomanských 353 kusy tanků. Smlouvy byly  uzavřeny velmi chytře, termíny se beztrestně prodlužovaly, náklady zvyšovaly a stát jen bezmocně přihlížel. Nakonec bylo v roce 2001 rozhodnuto o modernizaci 30 strojů.... ;-DR^

0/0
17.6.2011 10:42

_m-

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

To vám připadá moc?

0/0
17.6.2011 10:43

Star25

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Neuvědomujete si že ten úplatný politik za pár milionů protlačí zakázku při které už ale přijdeme o miliardy. Naopak bych řekl kam se hrabe podpora v nezaměstnanosti.

0/0
17.6.2011 10:45

nestačímsedivit

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Kde je 170.000 nových pracovních míst slibovaných Nečasem před volbami? Při průměrném platu 23.000 by to bylo minimálně na zdravotním 527,85 mil, na soc. 1.231,65 mil a na daních 453,05 mil, čili v sumě 2.222,55 mil zisk do všech systémů. O co méně by to dělalo na výdajích spočítat neumím, nechce se mi s tím hledat. Takže plnit sliby a není třeba utahovat šrouby!

0/0
17.6.2011 10:53

nestačímsedivit

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Omlouvám se, ta čísla jsou za měsíc. Za rok by to v sumě dělalo 26,6742 mld! + co by se získalo na DPH!!

0/0
17.6.2011 10:59

Kecal1

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Na podporu v nezaměstanosti si zaměstanci ze své "supehrubé" mzdy platí pojištění (vzletně nazvaný jako příspěvek na státní politku zaměstnananosti nebo tak nějak). Většinu let bylo vyplacené plnění výrazně nižší než pojistné. V roce 2010 to bylo přibližně v rovnováze. V čem je problém ?

0/0
17.6.2011 12:33

Bery

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Takze oproti ztratam z korupce vlastne drobne... to neni ani desetina z toho kolik se za ten rok rozkradlo. ;-D

0/0
17.6.2011 21:48

Bery

Re: Kam se hrabou předražené zakázky a úplatní politici!

Na zakazky v roce 2010 slo z verejnych rozpoctu cca 630 miliard. Optimisticke odhady tvrdi provladnich ekonomu tvrdi, ze predrazeni bylo az cca 15%. Pesimiste tvrdi, ze predrazena je vetsina zakazek o 50%. Pravda bude jako obvykle nekde uprostred.

0/0
17.6.2011 21:52

strixina

Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

alespoň mě o tom přesvědčují příspěvky čtenářů idnes - proti stávce. nic netušící. to jste opravdu tak slepí? hlavně páni podnikatelé, majitelé firem, OSVČ. když stát zlikviduje tzv. "obyčejné lidi?" kdo vám bude dělat kšefty? normální fungující společnost musí mít i střední vrstvu. pokud tady budou jen ti "geniální a bohatí" a jen "blbí nevzdělaní a chudí dělníci", kteří budou rádi když budou mít na jídlo, tak postupem času půjdete ke dnu i vy.  To, co se tu děje není normální !! stěžujete si na to, že levice je proti podnikatelum a, že podnikatele budou mit horsi podmínky, že budou platit vetsi dane,.. daně? to je to nejmensi zlo,.. a samozřejmě,.. nebyl by problem utáhnou si opasky a nejakou dobu to tu dávat dohromady, to je povinnost všech občanů (až na voldemorty - díky "rasistům" čechům), ale je pochopitelné, že nikdo nechce makat do aleluja a obětovat svuj zivot (a jit do duchodu v 70ti), když je vidět jak si vláda hrabe do vlastni kapsy, krade,..

0/0
17.6.2011 10:31

strixina

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

..., v první řadě by se mělo začít u vlády! snížit platy na minimum (opravdu nechápu proč by zrovna oni, kteří mají největší podíl na tom, jak to tu dopadlo, měli mít takové platy jaké mají),.. dále by měli dát dohromady hlavy jak levice tak pravice a udělat kompromisy. sociální jistoty, povinnost práce (to by ubylo romů), ale zároveň nějaké rozumné podmínky pro podnikatele,.. asi to je utopická myšlenka,.. ale jistě by to spravilo mnohé,..

0/0
17.6.2011 10:36

william.blake

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

no jestliže je cílem vlády likvidace tzv. "střední vrstvy v levicovém pojetí", tzn. všechny ty státní zaměstnance a ostatní pijavice nasáté na prs státního rozpočtu, pak držím Kalouskovi všechny svoje prsty. To říkám jako sponzor toho cirkusu

0/0
17.6.2011 10:41

_m-

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

Mohu se zeptat co je předmětem tvého podnikání sponozore? Protože ono je zvláštní, když někdo chce přijít o zákazníky.

0/0
17.6.2011 10:44

william.blake

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

takže já tomu tvýmu "zákazníkovi" nejdřív přes státní rozpočet svoje peníze nasypu a pak budu doufat, že je neutratí v polsku na trhách nebo v chorvatsku na dovolený?

0/0
17.6.2011 10:46

_m-

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

No to jsem se toho dověděla.....

0/0
17.6.2011 10:46

william.blake

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

jo, promiň:...stavebnictví

0/0
17.6.2011 10:47

_m-

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

No - a z jaké vrstvy se rekrutují tví zákazníci? K tomu, abys mohl sponzorovat můj úřednický plat potřebuješ snad najaké tržby?

0/0
17.6.2011 10:55

william.blake

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

podnikatelská vrstva...velké soukromé firmy ale i malí podnikatelé...

pro stát/obce nedělám, nevyplatí se mi to, pár soutěží jsem se zúčastnil, ale většinou jsem drahý...

0/0
17.6.2011 10:57

_m-

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

hmmR^, ovšem malí podnikatelé zrovna jsou součástí střední vrstvy, tedy měli by být.

0/0
17.6.2011 11:00

william.blake

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

stoprocentně, to je střední třída v tom pravém slova smyslu...o nich ale ve svém původní reakci nemluvím

0/0
17.6.2011 11:02

william.blake

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

souhlasím, státní správa je neefektivní..ale to přeci není předmětem debaty, já znova opakuji, jestli je cílem kalouska "likvidace střední třídy v levicovém pojetí", tedy státní zaměstnanci a ostatní pijavice nasáté na státní rozpočet, držím mu palce...nevím, co s tím má společného to, že státní zaměstnanec je zákazník...když už mi ty peníze stát sebere, místo do spotřeby=do chřtánu úředníkovi, radši bych ocenil, kdyby je místo toho proinvestoval ze účasti soukromého sektoru a tím mi částečně ty peníze vrátil

0/0
17.6.2011 11:22

_m-

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

A myslíš, že bez státních zaměstnanců (k nimž se nepočítají jen úředníci, ale třeba policajti učitelé nebo hasiči) by to fungovalo. Ano, je u nás přebujelý úřednický aparát, vtom s tebou souhlasím. koneckonců už před 20 lety se mluvilo o zeštíhlení státní správy a zatím se jenom rozrůstá. Ale upřímně - to není vina těch jednotlivých úředníků, to je vina toho, kdo ta místa nabízí a kdo neumí státní správu zefektivnit - a zase jsme u vlády a jejích jednotlivých ministrů.

0/0
17.6.2011 11:14

_m-

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

"likvidace střední třídy v levicovém pojetí", tedy státní zaměstnanci a ostatní pijavice nasáté na státní rozpočet, = armáda (no budiž), policie, hasičský záchranný sbor, učitelé na všech stupních školství, vědci................

0/0
17.6.2011 12:16

strixina

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

ježišmarja. v poslední době, když s někým diskutuji na internetu o těchto věcech a zeptam se ho v čem podnika, tak odpoví, že ve stavebnictví,.. a pokaždé je to stejnej omezenec. tohle sem v životě neslyšela, že by nějaký podnikatel ze svých daní platil někomu dovolenou??? kde si to, prosímtě, vzal?

a ty teda radši budeš plnit kapsu pánům politikům, kteří tu ve velkém kradou, a radši budeš pěstovat romy a ostatní sociály, kteří se tu díky našemu skvělému systému rozmnožují, jak myši (neříkám že všichni romové! ale drtivá většina ano, a zahrnuji do toho i bílé socky) ,..

NO TO SI TEDA HUSTEJ.

0/0
17.6.2011 11:22

william.blake

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

děláš ve státní správě, předpokládám....

0/0
17.6.2011 11:29

3dzery

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

R^

0/0
17.6.2011 10:44

Ajetak

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

Nějak mi uniklo, že by si tu nějaká skupina přála zlikvidovat obyčejné lidi ale jasně, že vše je provázané - zase naopak těm lidem mohou podnikatelé nabídnout více míst, vyšší čisté mzdy a levnější výrobky, pokud je vláda nedusí. Jenomže až na nic nebudou peníze a úroky porostou do závratných výšin  jak díky většimu dluhu, tak nižší schopnosti je splácet, tak to všichni můžou zabalit.

0/0
17.6.2011 10:47

strixina

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

pochopil jste to správně. samozřejmě nikdo se nechce zbavit střední vrsty obyvatel, ale díky nenažranosti politiků to k tomu spěje,.. vlastně to tak spíš už je. bohužel. nejsem na straně ani pravice ani levice. nevěřím jím. chtělo by to razantní změnu. prostě někoho uplně nového. kdo by to tu chtel dát opravdu do poradku. bohužel o tom si asi můžeme nechat jen zdát.

0/0
17.6.2011 11:13

Hrustic

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

Tak pokud veris, ze odborum jde o nejake chude lidi nebo stredni tridu a ze odpurci odboraru jsou bohati podnikatele .... tak jenom potvrzujes svuj vlastni nazor o tupych ovcich :-/

Ja jsem zamestnanec a chapu, ze klicovy parametr pro vladu je zamestnanost. Aby ji dosahla musi podporovat firmy, protoze nemuze vsechny zamestnat ve statmi sfere jako Recko. Co si ted vzpominam, tak je za Topolanka se snizil odvod na socialni o 1%, jinak me zadna podpora firem nenapada. Je to jen klise levicaku, aby si lidi mysleli, ze "pravice" podporuje jen podnikatele. Na tvem prikladu je videt, ze se jim to dari ... :-/

0/0
17.6.2011 11:28

kolos.veliky

Re: Uf, češi jsou fakt tupej národ,.. ovce.

Máte pravdu, odboráři jsou ovce. Socialisti řeknou udělejte stávku ať se dostaneme zpátky k moci a odboráři jdou, nepřemýšlí a stále papouškují argumenty, které jim někdo nakukal.

0/0
17.6.2011 12:51

Čičinka Čiči

Prý reformy ... schodek je pořád -135 mld, což je pro

Kalouska docela zlepšení z těch jeho 200 mld schodků ještě nedávno. R^ Nicméně žádná z těch reforem neřeší docela podstatnou věc .. kde vzít dalších alespoň 100mld na zalepení deficitu ? Na důchodech ? Nikde jinde taková částka krom korupce a státních zakázek totiž není. A jak tato vláda "válčí" s korupcí a zakázkami moc dobře víme Rv

+1/0
17.6.2011 10:27

Hrustic

Re: Prý reformy ... schodek je pořád -135 mld, což je pro

Ja to napriklad nevim ... Je tu znamo spousta miliardovych rozkradacek, ale vsechny za vlad minulych. Dokonce se jich pekna radka tech starych za posledni rok odhalila (hlavne na MO), takze ja tvrdim, ze zatim je tahle vlada nejmene spatna za poslednich minimalne 10 let.

0/0
17.6.2011 11:35

Lafarg

Jak Kalousek šetřil

Kalousek jako náměstek ministerstva obrany byl v letech 1993-1997 v rezortu nejsilnějším mužem. Nad ním se vystřídali tři ministři, každý z nich skončil dříve, než se stačil pořádně rozkoukat. Takže Kalousek vládl. Nebudeme říkat, že to všechno vymyslel on, i když autorovi těchto řádků se v tím už v devadesátých letech často chlubil.

Tak třeba zákon, že ministerstvo (armáda) nemůže nakupovat přímo, ale pouze přes českého soukromého prostředníka Kalousek prosazoval od počátku a v 90. letech byl jeho nejznámějším zastáncem. Provize pro prostředníky prodražovala nákupy a byla jednoduchou cestou ke korupci. Armáda (ministerstvo) investovala do různých nákupů za 15 let odhadem 200miliard korun. Experti odhadují v průměru 20%předražení. Připočítejme k tomu 10% provizi a zjistíme, že skoro třetinu investic do zbraní, oprav, údržby armáda vyhodila oknem, tedy spíše nastrkala do kapsy soukromým korupčníkům. Šedesát miliard. To jsou slušné peníze....

Respekt, 8.9.2010

+3/0
17.6.2011 10:22

_m-

Re: Jak Kalousek šetřil

R^

Házení hrachu na zeď. náš nejlepší ministr financí je neprůstřelnejRv

0/0
17.6.2011 10:24

Jan.Tleskac

Re: Jak Kalousek šetřil

Tady si někdo stále nalháva že tu stávku odboráři vyhráli. Skutečností je fiasko. To že si odboráři teď bude kdekdo vytírat zadek je logickým důsledkem včerejšího fiaska. Ano. Kalousek je neprůstřelnej alespoň včera se to odborářům nepovedlo, tak snad příště...:-P

0/0
17.6.2011 11:00

_m-

Re: Jak Kalousek šetřil

Moment - co pokládáte za fiasko? To že stála železnice a ve velkých městech nekolabovala doprava jen proto, že byla vylidněná? Umíte si představit, jak by to vypadalo, kdyby stávka netrvala jen jeden den, ale třeba týden? Nebo se každý týden opakovala?

Fiaskem byla podle vás ta malá účast na demonstraci? Víte že stávkujícíc musí být po dobu stávky přítomen na pracovišti? Protože to je podstata stávky, ne odjet na chalupu, ale být na pracovišti a nepracovat. Tak si k tomu tisíci demonstrantů připočtěte další tisíce  stávkujících.

Nemám chuť počítat a zjišťovat, kdo vyhrál, ale o žádné fiasko skutečně nešlo a pokud se vláda nezačne chovat tak, jak by bylo na vládu vhodné a důstojné, tak si myslím, že bude hůř.

0/0
17.6.2011 11:11

Lafarg

Stovky miliard se neprožraly.

ale skončily na soukromých účtech podnikatelské mafie, formou předražených státních zakázek, korupce, daňových úniků, vyvážením zisků do zahraničí, prohranými arbitrážemi, záměrně zmršenými smlouvami a spoustou dalších ekonomických zločinů, posvěcených zákonovými kočkopsy. A zachraňovat státní erár odíráním nízkopříjmových občanů, kteří tvoří 80% obyvatel je svinstvo toho nejhrubšího zrna, je to prostě signál, že mafiáni nemají v úmyslu ani v budoucnosti řešit problémy tam, kde jsou, čili zabráněním těmto tr. činům.

+2/0
17.6.2011 10:19

Šestá z pěti

Jak jsem potkal lůzu - DOKONALE popsané!

- Jak jsem potkal lůzu:

http://makovsky.blog.idnes.cz/c/196844/Jak-jsem-potkal-luzu.html

R^

0/0
17.6.2011 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.