Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus mluví jako před rokem 89, vzkázal ze sudetského sněmu Posselt

Významný představitel sudetských Němců Bernd Posselt se ohradil proti výrokům českého prezidenta Václava Klause. Ten v reakci na požadavek sudetských Němců na omluvu za "minulá příkoří" označil takovou výzvu v době výročí vyhlazení Lidic za výraz "lidské necitlivosti a nepoučitelnosti". Podle Posselta připomínalo Klausovo vyjádření dobu před rokem 1989.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D.Brux

Paradox Landsmannschaftu

Češi je je mají za české (sudetské) Němce, Němci je považují za poněmčelé Čechy. Už při šíření nacistických myšlenek dávno před válkou mnoho lidí z řad českých Němců, kteří nebyli fašisty,varovalo, že právě čeští Němci budou nakonec jejich obětí. 

Dnešní optikou se ale dalo chápat že prostě ne každý chtěl žít v té nové Československé republice, tenkrát.

Nicméně historickou pravdou je, že prostě Češi museli a i dnes ještě musejí bojovat všemi prostředky za udržení své kultury a svébytnosti, aby neskončili jako Polabští Srbi.

+1/0
13.6.2011 10:52

Toho_bohda_nebude

Re: Paradox Landsmannschaftu

Pravda je taková, že i tehdejší optikou ten nesmyslný státní útvar jménem ČSR nechtěl nikdo. Ať už žil vně nebo uvnitř jeho hranic. Navzdory všem si ho ale jeden německý žid prosadil. A to že si s námi celé 20.století zametal kdo chtěl jak chtěl, byl více méně přiorezný vývoj.

0/0
13.6.2011 12:16

D.Brux

Re: Paradox Landsmannschaftu

Já myslím, že Češi si vznik vlastní republiky určitě ve většině přáli. Inteligence i běžní lidé, skládali se na státní poklad - Rakousko se historicky znemožnilo, prohrálo válku kterou způsobilo, rozložilo se atd. Lidé jiných národů, kteří do nové republiky tak nějak spadli, těžko soudit. No a sousedi na vznik nového státu mohli koukat asi s takovým despektem, jako na my jsme koukali na vznik nových samostatných postjugoslávských států.

0/0
13.6.2011 12:45

Toho_bohda_nebude

Re: Paradox Landsmannschaftu

Češi možná, ale Němci, Moraváci, Slováci, Maďaři, Poláci, Rusíni, tzn. 3/4 obyvatel, nechtěli mít s Prahou nic společného. Nemluvě o tom, že Češi jsou etnicky a kulturně v podstatě Němci, kterým byl do hlavy natlučen umělý, rádoby slovanský jazyk.

0/0
13.6.2011 12:57

Johny_S

Re: Paradox Landsmannschaftu

Uměle natlučen? A kdy k tomu natlučení došlo? Když si slovanští přistěhovalci podmanili zdejší germánské obyvatelstvo, nebo někdy později? A v čem je čeština slovanský jazyk jenom "rádoby"? Češi i Moraváci chtěli samostatný stát, Slováci se k němu přihlásili, Rusíni posléze. Nechtěli ho "jenom" Němci, Maďaři a Poláci, kteří ovšem zdaleka nepředstavovali většinu.

0/0
13.6.2011 14:15

D.Brux

Re: Paradox Landsmannschaftu

Kulturně (nevím jak etnicky) Češi rozhodně Němci nejsou. Máme kulturně relativně blízko k Bavorům, ale to jsou silní katolíci a protože byli historicky v područí Franků, jsou to naši historičtí nepřátelé. Máme relativně kulturně blízko k Sasům, ale ti jsou protestanti a také naši historičtí nepřátelé, už od sv. Václava. Bůhví jestli nás se Saskem nesblížil ze všeho nejvíc socialistický tábor. DuryNkové, Švábové n. severní Němci  ti už jsou daleko, sČeskem mají málo co společného a málo o něm vědí. Pokud mají Češi něco společného s nějakým německy mluvícím národem pak jedině s Rakušany, ale právě od rozpadu Rakouska a potom ještě kvůli komunistům, a necitlivému chování polistopadových politiků, se mezi Čechy a Rakušany postavila nová zeď....

0/0
13.6.2011 14:58

D.Brux

Re: Paradox Landsmannschaftu

nevím, byl bych s těmi zásadními statementy opatrnější, Rastislav Štefánik je jedním z otců vlasti, a Slováci moc dobře věděli, že připojení jejich země k Českým zemím je výhrou, navíc Moravské Slovácko patří už podle názvu historicky k Moravě ale se Slovenskem má ty nejužší vazby. Já myslím že když lidi viděli ty hrůzy I. války, kterou prostě ať po právu či neprávem přičítali Vídni, tak prostě museli vítat myšlenku samostatného čs. státu.

+1/0
13.6.2011 15:04

schima

???

PS: Nějaký po...ný sudetoněměcký den vychází na výročí Lidic? To je vtip nebo provokace toho Deutsche čuníka?

0/0
13.6.2011 10:42

schima

Deutsche

No to se ozval ten pravej vepřík

0/0
13.6.2011 10:38

beda venerabilis

Oba pánové

měli spíš mlčet. Ovšem Posselt začal.

Klaus si měl zachovat svůj příslovečně vysoký práh rozlišení.

0/0
13.6.2011 10:29

annalucie

odsun...

ačkoli s odsunem Němců po 2.sv. válce se neztotožňuji - byl to předzvěst Února,tak toto (ptohlášení Posselta) mi dost vadí,ačkoli nemohu posoudit,zda-li to novináři nevytrhli z kontextu

0/0
13.6.2011 9:21

Brloch

Re: odsun...

Odsun byl naplánovaný spolu se spojenci. Provedl se i ze západních zemí, nejen z východu. Jediný náš problém je v tom, že se Sudeťáckým Landšmíd manšaftem kolaboruje halda českých politiků, včetně Havla. Měli jsme to udělat jako Poláci, kteří oznámili, že se jejich postoj k poválečné situaci, včetně odsunu, nemění a že se o tom nemíní bavit. Mají klid.

0/0
13.6.2011 11:34

pravicovyruger

Asi tak- jakkoli

jsou zločina na civilistech neomluvitelné, bez ohledu na to, kdo a kdy je spáchal.

Má proti Posseltovi Kalus zcela jasně navrch,.

0/0
13.6.2011 9:11

bitkar

ten clovek

ocividne nevim o cesku nic. Jak jako ze se tu zrodila evropska myslenka?? jak ze vetsinove jsme proevropsky?? atd. proste je to wool.

0/0
13.6.2011 8:40

sir Humprey II.

takhle pořvával ve třicátejch Áda

+2/0
13.6.2011 8:28

Cenda22

Re: takhle pořvával ve třicátejch Áda

a je mu dokonce i trochu podobnej :-)))

0/0
13.6.2011 12:17

2secure

sudeťáci

myslím, že je potřeba jim jednou pro vždy důrazně veřejně sdělit že žádné omluvy nebudou a ať si na těch jejich srazech vypravěj pohádky pro sebe a nás už nevotravujou. Ten hitlerčik s tím knírkem je směšněj šaček..[>-]

+1/0
13.6.2011 8:22

2mmmm_2

Alespoň každý vidí

s kým se někteří jednotlivci z Čech kamarádí....Rv

+1/0
13.6.2011 7:13

__M__

To je důsledek chování Ryšavce Havla

Proč by nevystrkoval růžky, když zevlové jako Havel se jim omlouvali a lezli do (_!_) už před lety.

0/0
13.6.2011 5:54

Dr.Onufrakova

Niežeby sa niektorí politici vyvýjali

Ale niektoré redakcie už vôbec nie. Rozdiel medzi fotografiou v článku a v linku je na spravodajský denník pozoruhodných 7 rokov - ten istý ako medzi 55. a 62. sudetonemeckým snemom.

http://www.open-report.de/artikel.php?id=120953

0/0
13.6.2011 5:23

Sarka-3

Re: Niežeby sa niektorí politici vyvýjali

Ne, že bych uměla dobře slovensky, ale chce se mi zavýjať.

0/0
13.6.2011 8:15

majeral

Naturlich

Widerlich fettes Schwein.

0/0
13.6.2011 3:35

bezdůvodně_smazaný_popáté

Je vidět, že frustrace z vlastní obezity,

se dá využít i politicky. Jenom aby nám chlapec neprasknul. Moc ho nerozčilujte, a radši se mu teda omluvte, za to že je tak tlustý, aby mohl klidně spát.;-)

0/0
13.6.2011 3:33

OskarPokorny

Odsun

Pro všechny co tu vykřikují, že mezi sudeťáky byli i antifašisti - to máte pravdu, ale vzhledem k tomu, že mezi sudeťáky bylo větší procento členů NSDAP než v původních spolkových zemích tak ty co neutekly tak byli povražděni (před Mnichovem) nebo skončili v koncentráku (po Mnichovu) - paradoxní je, že mnoho německých antifašistů (z těch pár co náhodou neskončili v koncentrácích) bylo zavražděno těsně před koncem války. Při odsunu stačilo, aby Němec získal JEDNO potvrzení od nějakého (bezúhonného) občana české národnosti o tom, že nesouhlasil s nacizmem a nemusel být odsunut. Tím neomlouvám tzv. divoký odsun, který byl svinstvo.

0/0
13.6.2011 2:00

2mmmm_2

Re: Odsun

Přesně tak - sudetoněmecká župa měla největší organizovanost v NSDAP ze všech německých žup...co dodat...

0/0
13.6.2011 7:10

Svědomí národa

Cesko-slovenska propagace SdL

Nemecka vlada a president ten cely sněm SdL jednoduse ignorovali. Nikdo z nich se tam neobjevil, ani neposlal zdravici. Z nemecke politiky tam byl pouze namestek ministra vnitra a bavorsky a hesensky ministersky predseda poslali velmi umirnenou a v podstate kritickou zdravici. Po urazkach nemecke vlady, kdyz Klaus blabolil v Hamburgu minuly tyden, je to vyrazem diplomaticke discipliny. Takze to byly zase balvani z Vychodu, kteri snemu SdL propujcili politicky lesk. Byvaly slovensky president Rudolf Schuster mel proslov a prevzal Karlovu cenu. A ten soucasny cesky, diplomat-samouk, omyl dejin, ostuda naroda a diky komunistickym hlasum okupant Hradu jim, jako jediny soucasny a ustavne vysoce postaveny predstavitel nejake zeme poslal vlazne-kriticky statement. Asi chtel napodobit Necase, ktery prolomil tabu a prijal Seehofera a Posselta. Vychodni hloupost opet boduje.

0/0
13.6.2011 0:57

AA00_multinekulturní_2

Re: Cesko-slovenska propagace SdL

Ja, ja, Vítězství Zdar ! Asi člen DSSS, ne ?

0/0
13.6.2011 7:23

ptakPB

Sudetáci

zase stejnou rétoriou jako v 30. letech, holt pořád nic nového, vše při starém. A život bude stejně plynout dál. Chodte si dál v kratasech s bílými podkolenkami a bílou košilí, nezapomeňte na obušek, at jste dokonalí.

0/0
13.6.2011 0:25

new dawn

Někoho mi připomíná !!

Ti Němci jsou pořád stejní !! Patku má, knírek (mizerný) také, tak ještě zhubnout a tu pravačku víc nahoru....   ...někoho mi připomíná! ;-ORv!!

0/0
12.6.2011 23:15

karlinboy

sudety

http://www.youtube.com/watch?v=QmlUEnRyJa0             a jak jsme dopadli a jak dopadli kolaboranti (češi)

0/0
12.6.2011 23:10

Mack

Sudetaci meli kliku

Stalin premyslel , mali je ihned vsechny nechat povesit , a nebo pozdeji az na Sibiri , kam je zamyslel presidlit.

Mohou tedy Benesovi kazdorocne dekovat , ze jim pomohl k lepsimu zivotu v Bavorsku , odkud ale nejvic vystrkuji ruzky , pro bonus CSU , ktera nad nimi drzi ochranou ruku , kvuli volbam , rozumi se. Ackoliv Seehofer ve svem projevu opominul slovo Benesovy dekterty !! Alespon castecny pokrok . Nejvic se vztkaji v bavorech,jinde v Nemcich je to lidem uz putna.:-/

0/0
12.6.2011 22:56

Ejsí

Ty sudetský žvásty

by měli všichni přejít bez odpovědí a vůbec se nevyjadřovat. Nemocného můžete jen léčit.

+1/0
12.6.2011 22:53

Mack

Re: Ty sudetský žvásty

mate pravdu - myslim,ze to by bylo nejrozumejsi - vubec na ne nereagovat .....dobre zbozi se chvali samo a spatne zrovna tak . Nakonec i Mladic se poklada za nevinatko , vlk se tezko stane vegetarianem ?[>-]R^

0/0
12.6.2011 23:00

Martin HSJ

Klaus mu již určitě odpovídá děkovným dopisem

díky tomuto vepříkovi vystřelí Klausova oblíbenost strmě nahoru.

0/0
12.6.2011 22:47

josefl

Kdo se omluví mě?

Jen a jenom díky Německu vznikla II. světová válka. Otec i matka museli povinně odejít do Reichu a pracovat pro říši a jen zázrakem přežili v bombardovaném Kielu. Díky výsledkům války a tedy i díky němcům jsem byl nucen žít v komunizmu, nemohl jsem cestovat, musel povinně chodit na různé průvody, nemohl jsem jít na školu na jakou bych chtěl. Aby rodiče  vstoupili do JZD zapálil ním někdo barák nad hlavou, poté komunisté rodičům znárodnili hospodářství. A za to se mám omlouvat? Docela rád bych si na tohle téma s panem Posseltem promluvil. Jinak souhlasím s tím, že pokud někdo někoho zabil, má být potrestán. Ať se jedná o němce nebo o čecha.

0/0
12.6.2011 22:45

Karoulec

Co je správně, EPILACE, nebo DEPILACE

Mám pocit, jestli v té reklamě napravo nemají chybu, ale zase - nechci to tvrdit.

0/0
12.6.2011 22:34

Karoulec

Re: Co je správně, EPILACE, nebo DEPILACE

Ale jo, maj to dobře. Jsou to pašáci.

0/0
12.6.2011 22:38

sir Humprey II.

Němci do 19. století neexistovali, mimochodem

0/0
12.6.2011 22:30

Karoulec

Re: Němci do 19. století neexistovali, mimochodem

A nechtěli by tento stav obnovit?

0/0
12.6.2011 22:32

Karoulec

Takhle hustej ksicht nemá snad ani Paroubek.

0/0
12.6.2011 22:29

Sarulinka

No nic...

Jak muze jeden vubec debatovat na tema, kdyz reakce na clanek jsou i takoveto:

''správně napsané by bylo, že Němci nás od dob Přemysla Otakara II. několik století okupovali. A jakou kulturu do Čech přinesli ? Koncentrační tábory, rasismus a pedofilii''

To je zkratka nemozne.

0/0
12.6.2011 22:22

Torres09

Re: No nic...

Proto jsem ani nereagoval. A podobných příspěvků je zde tak 90%.

0/0
12.6.2011 22:24

Oerteplur

Re: No nic...

s tím prvním odstavcem se dá v podstatě souhlasit. Ten druhý sám nedokážu vyvrátit ani potvrdit. V té době jsem totiž nebyl na světě. Narodil jsem se až 10 let po válce.

0/0
12.6.2011 22:26

Sarulinka

Re: No nic...

Pedofilie, koncenttracni tabory a rasismus opravdu nepochazeji z Nemecka8-o;-D A co se Nemcu po staleti na uzemi Ceska tyce, pouziti slova okupace neni na miste.

0/0
12.6.2011 22:39

bodyn

brak

nechutný spolek havlových kamarádučku , v roce 2008 tam řečnil UHl , a občas se tam objeví i další  renegáti z čech..!!

0/0
12.6.2011 22:17

dr. Freaksworth

Foto

Já jsem August Gdoule a moc rád Schokollade ;-D;-D

0/0
12.6.2011 22:12

Sarulinka

Nechapu

Proc je pro nektere tezke si pripustit, ze i Cesi se dopousteli zverstev? Ze na tom nejsme o moc lepe, co se tyce nacionalisticke mentality 30tych let dvacateho stoleti? Zkratka i my jsme posilali vlaky plne zidu na zapad a to jeste mnohem drive, nez valka zacala. Po valce, Nemci, co zili na Morave a Slovensku, vracejici se zpet do Nemec, take jsme je nesetrili...Vlaka je svinstvo, na vsech stranach, ale priznat si, ze i my jsme schopni se chovat jak zver, je alepson zacatek.

+2/0
12.6.2011 22:11

kostej_

Re: Nechapu

A který kolektiv, který má nést vinu za zločiny spáchané na němcích, si pod slůvkem "my" představujete?

+1/0
12.6.2011 23:26

Sarulinka

Re: Nechapu

Mezi nami Cechy byli i takovi, kteri Hitlerovi fandili. Stejne tak byli mezi sudetskymi Nemci ti, co Hitlerovi a nacizmu vzdorovali. A jak dopadli...

0/0
12.6.2011 23:53

__M__

Re: Nechapu

Němci je zlikvidovali.

0/0
13.6.2011 5:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.