Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chtít omluvu ve výročí Lidic je necitlivé, odmítl Klaus sudetskou výzvu

Václav Klaus odmítl výzvu k omluvě, kterou mu adresoval předseda sudetoněmeckého sdružení Franz Pany. Spory ohledně odpovědnosti za druhou světovou válku a vše, co s ní souviselo, nelze řešit omluvami, řekl Klaus. Šéfa Landsmannschaftu navíc obvinil z necitlivosti za to, že požadavek vznesl v den výročí zkázy Lidic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Svědomí národa

Podpora SdL z Ceska

Vaclav Klaus a cesky premier Unwetter (nebo jak se jmenuje) udelali pro propagaci SdL (Sudetendeutsche Landsmannschaft) vice, nez kdokoliv jiny. Klaus s nimi komunikuje a Necas je prijal na oficialni navstevu. Nemecka vlada je jednoduse ignoruje. Klaus a Necas jsou hlupaci, kteri jim dodavaji politicky lesk. Ale prave o stretu hloupych a vytrvalych ten konflikt je.

0/0
13.6.2011 1:36

perosek

Souhlasím s panem Prezidentem

A to je opravdu málokdy...

0/0
12.6.2011 19:33

luki

Re: Souhlasím s panem Prezidentem

R^

0/0
12.6.2011 23:53

Divam se na Vas a zasnu

Sudetsti Nemci a Cesko

Sudetsky Nemec Carl H. Hahn byl sefem VW, kdyz VW ziskalo Skodovku a udelalo z ni pater ceske ekonomiky. Henleinova strana byla nejvetsi stranou v CR, ceske strany byly rozhadane a atomizovane. Vyhnanim Nemcu se z Ceska stala vychodoevropska spolecnost, se vsemi charakteristikami.

0/0
12.6.2011 17:08

jrozec

no

Tak 98% je blbost. Pokud chceme reálná čísla dá se vycházet z výsledků předválečných voleb. Zajímavé je taky, že mezi pohraničními němci měla velké zastoupení komunistická strana (matně si vzpomínám něco o více než 10% voličů). Pravda ovšem je, že většina Němců na konci se nechala zblbnout a volila Henleina..

Co se týká toho kdo mohl a nemohl zůstat tak tak jednoduché to rozhodně nebylo. Přišel Hitler a nikoho se neptal jestli xce nebo ne prostě koho mohl prohlásil za němce. Spousta lidí měla dvojí národnost. Jednak to byla "smíšená" manželství a druhak se značná část za R-U nechávala do matriky zapisovat s německou národností. Netuším jaké to pro ně tenkrát mělo výhody či nevýhody, například praděda pocházel ze slovácka, jeho rodové jméno je čistě slovanské, přesto si nechal zapsat českou a německou národnost...

0/0
12.6.2011 14:59

jrozec

Re: no

Po válce pak všichni kdo měli "říšské občanství", které fakticky nešlo odmítnout, a chtěli tu zůstat, tak museli doložit že se nechovali "protistátně", například dědovi to pomocí čestného prohlášení doložili čeští kamarádi z vesnice a pak žít několik let bezprizorně bez dokladů (a prakticky bez možnosti jakékoliv obrany). Praděda nedostával několik let žádný důchod. Dědovi ukradli "partyzáni" co se jim hodilo a později byl u soudu vyřízený, když na něj jeden darebák hodil manko na které děda přišel když přebíral obchod a dělal inventuru (logicky jak by ho mohl zavinit a k nápravě mohlo dojít až v 60tých letech)...

Btw. měla to být reakce na jiný post nevým proč to tu občas nefunguje s rekcemi na posty..

0/0
12.6.2011 15:01

jrozec

Re: no

---nevím.. grr

0/0
12.6.2011 15:01

Lumir_B

Novodobé mýty

Jedním z novodobých mýtů se stává představa, že sudetský Němec je buď udřený stařec nebo bezbranná žena....nezajímající se o nacismus...toužící pouze po klidném a pokojném soužití s Čechy.

Další kýčovitou představou jsou chladně kalkulující české bestie, které chladnokrevně vkrádají do pohraničí, aby si nakradli...vraždící Němce aby zakryli svojí vlastní předchozí kolaboraci...atd.

Vždy je od něčeho trochu...ale ta dnešní představa vůbec již neobsahuje to, že Němci byli připravováni na partyzánskou válku, kterou jako wervolfofé měli provádět a prováděli za pomocí místního německého obyvatelstva...že se v pohraničí potloukaly bandy Banderovců...že docházelo k sabotážím a nočním přepadům...že situace byla opravdu dost výbušná.

Ve skutečnosti včasný odsun předešel spoustě vzájemných krutostí z obou stran a díky odsunu jsou naše vztahy s Německem alespoň takové jaké jsou...tj.dobré.

+2/0
12.6.2011 13:42

jrozec

Re: Novodobé mýty

Máte v tom guláš. Banderovci byli zbytky jednotek prchajících z východu přes naše území, rozhodně nestáli o to se někde u nás zdržovat, chtěli na západ do zajetí k američanům, sověti by je totiž popravili raz dva.. A o nějakou partyzánskou válku většina sudetských němců nestála. Jen mago se s nadšením žene do války a takových pár bylo i mezi nimi ale většina měla války plné zuby. zvláště když je předtím jako volksturm nahnali do zákopů...

0/0
12.6.2011 15:05

Dr.Onufrakova

Manipulatívne mazanie príspevkov

vám nedovoľuje sa dozvedieť všetko o tohtoročnom 62. Sudetendeutscher Tag. Vážený pán admin, je to holá agentúrna správa, dávam ju ešte raz.

http://195.46.72.16/free/jsp3/search/view/ViewerFoto.jsp?Document=..%2F..%2FFondyF%2F11%2F06%2FGermany+Sudeten+German03051290305146.1%40Foto&QueryText=

0/0
12.6.2011 13:28

zvedavy

lidice

Lidice byly odvetou za zavraždění zastupujícího říšsského protektora Reinharda Heydricha. Češi v tom byli nevinně, teroristický čin provedli parašutisté poslaní z Londýna. Naštěstí bylo zabráněno mnohem horším sankcím díky např. K.H.Frankovi, který přesvědčil A. Hitlera, který chtěl desetitisíce popravených pro výstrahu. Krev lidických občanů padá na hlavu Benešovi a jeho partě. Vyhnání  sudetských Němců je mi osobně lhostejné, bohužel je ve vysídlených oblastech nahradili noví dosídlenci nižší civilizační úrovně

0/0
12.6.2011 12:06

jrozec

Re: lidice

To je v celku nesmysl. Po válce v republice chybělo několik milionů obyvatel a v pohraničí je jen těžko mohl někdo nahradit. Když přesunete lidi z místa A do místa B, pořád Vám budou chybět... Ty vesnice jsou dodnes prázdné.

Je skutečně pravda že hodně lidí se stěhovalo do vylidněných vesnic s vidinou zisku (dostali majetek za vcelku směšnou cenu), mnozí z nich to jen vyrabovali a utekli. Mimochodem je celkem vtipné, že dekret na majetek dostali třeba i lidi, kteří tam zůstali z původního obyvatelstva a ten majetek byl dosud jejich...

0/0
12.6.2011 12:15

Stenlej

Pyrhovo

Němci v minulém století 2x prohráli válku. Vždy se vzchopúili a mají vyspělou ekonomiku. Jsou to vládci Evropy a nezmění na tom ani fakt ,zda se omluvit ,či né.Požírají nás po kousíčkách a naše vládní pravicové garnitůry jim v tom všemožně pomáhají.Za 10-15 let budem neoficiální německou gubernií.Lopaty pro všechno. Rv

0/0
12.6.2011 11:34

dampfer

Prosím

každý hájí svého kosa, před koncem války letecky vyvraždit civilisty za neúčasti mužů ((na frontě)) v Drážďanech nebylo civilizované gesto, zabrat  20 dnů po válce Kurily zase gestem vítězného agresora, 70 roků poté dráždit patos a emoce z osudu  lidických mužů a chrabrost sovětských armád, navíc natočený soudruhem Pjotrem Iljičem Nikolajevem je kontraproduktivní. Je 66 roků po válce a německá mládež je frustrována jak  sudetskými nároky jak na sebeurčení, tak na ztráty miliardových majetků--- neustálými připomínkami na činy svých pradědů a dědečků, vehnanými na jatka války bez ptaní, zda chtějí či nechtějí. Jiné téma fakt už, soudruzi, nemáte?? Navíc v českých časopisech se objevují fotky Adolfa Hitlera mnohem častěji než v německých!!! Adolf Hüttler--správně dle křest.listu-- má nakonec vazbu na rodiny na Jihlavsku a stal se hrdinou románů, filmů, ale nenašel se nezávislý historik, který by objektivně zhodnotil jeho historickou roli. Z čeho pramenila zuřivá nenávist k Židům??

+2/0
12.6.2011 11:09

jaro23

Re: Prosím

R^R^

0/0
12.6.2011 11:12

MIR80

Sudetsti nemci

To co provadeli Cesi sudetskym nemcum bylo ohavne, ale jednalo se vzdy jen o spontanni akce ruznych jedincu narozdil od predchozich temer 9 let SYSTEMATICKEHO teroru ceskeho obyvatelstva ze strany nacistickeho nemecka. A zkuste si predstavit, nebo se zeptat pametnika, jaka to byl obrovska frustrace. zit takovou dobu v naproste nejistoteo zivot sebe a blizkych. A jak pise "Polemik" pode mnou. VESKERE obeti valky padaji na hlavu tech, kteri s valkou zacali, Takze pane F. P. zamyslete se poradne nad Vasimi pozadavky. Je to asi jako chtit omluvu po sousedovi za to, ze vas profackoval, protoze jste ho uz delsi dobu predtim neustale tyranizoval

0/0
12.6.2011 10:52

dampfer

Re: Sudetsti nemci

proč ignorujete napadení a zabrání kusu Finska, pobaltských republik a 52% Polska Sovětskou armádou pod vedením Jósifa Vissarionoviče Stálina??? Proč ignorujete Ruskou snahu všemi prostředky vyvolat bolševický puč v Německu ??? A to PŘED VYPUKNUTÍM VÁLKY 22.VI.1941 ???

0/0
12.6.2011 11:14

Fungy

Re: Sudetsti nemci

Proti ruské nálady jsou v u nás taky dost hluboké, takže nějak nechápu Váš příspěvek? Reagoval jste vůbec na správný příspěvek? Jste ve správné diskusi pod článkem?

0/0
12.6.2011 13:17

Rafael59

Re: Sudetsti nemci

R^

0/0
12.6.2011 13:15

maryfox

Neexistuje na světě omluva

dost velká, aby odčinila německou vinu. Němci by s pokorou měli děkovat světu, že jim prominul a vzal je zpět mezi lidi. Požadovat omluvu po potomcích masakrovaných a vyvražděných je chucpe ! Jenom tím připomínají podstatu vzniku katastrofy a svou hodně drsnou bezohlednost vůči zbytku světa.  Rv

0/0
12.6.2011 10:52

Polemik

Oběti války spadají na vrub těch, kteří válku začali ...

Tam patří i sudetští Němci, kteří se nechali strhnout k nesnášenlivosti a nenávisti vůči Čechům, stejně tak jako Češi, kteří se v chaotické a emotivní době nechali strhnou k nějakým excesům.

Zodpovědný je ten, kdo přivodí situaci, která umožní živelné projevy přirozených lidských slabostí.

Mnoho z dnešních emotivních "spravedlivých humanistů" by v poválečné době patřilo právě mezi ty emotivní "spravedlivé mstitele", které dnes tak snadno kritizuje.

0/0
12.6.2011 10:09

jaro23

Boure ve sklence vody

Je to snad umysl, timhle clankem rozpoutat nejakou nenavistnou diskuzi s cilem odvratit pozornost od skutecnych problemu? Na sjezdu sudetonemeckeho landsmannschaftu v Agsburgu je letos zhruba 20 000 ucastniku. Jeste pred deseti lety jich bylo 50 000. Pri poctu 82 milionu obyvatelsta Nemecka absolutne bezvyznamna organizace, ktera ani v nemeckych mediich nenasla zadny ohlas. Ze Klausovi stalo za to, nejaky projev teto vymirajici organizace

vubec komentovat je pro mne dost udivujici.

+1/0
12.6.2011 10:04

nickless

Re: Boure ve sklence vody

Pro mě ne. Na jedné straně je fakt, že jde o minoritu v rámci německé populace a i mezi svými známými z Německa jsem slyšel, že je to problém nějaké křičící hrstky, o které nikdo ani neví. Ale asi je nějaká reakce nutná i směrem k české veřejnosti, protože máme spoustu politiků, kteří by se neustále omlouvali rádi a mají neustále snahu obracet příčiny a důsledky války naruby.

0/0
12.6.2011 10:49

jaro23

Re: Boure ve sklence vody

Jsem presvedcen o tom, ze nejlepsi by bylo tuto hrstku lidi naprosto ignorovat, tim, ze na ne reaguje prezident suverenniho statu, priznava jim daleko vetsi vyznam, nez maji.

0/0
12.6.2011 11:00

nickless

Re: Boure ve sklence vody

Souhlas. Ale bohužel máme i spoustu našich politiků, kteří reagují a stojí na opačné straně, takže kdybychom nechali jenom tyto ...

0/0
12.6.2011 11:06

kladivar2

VV uz netahnou tak se strasi SN, pristi tyden prijdou na rad

VV uz netahnou tak se strasi SN, pristi tyden prijdou na radu komunisti a tak stale dokola aby nahodou nekoho zas nenapadlo stourat se v podvodech, rozkradackach  a tunelech co slavna ceska vlada provozuje.Rv

0/0
12.6.2011 10:04

OskarPokorny

Sudety

Ještě bych dodal jedno - Běžný (alespoň průměrně inteligentní) Němec samozřejmě sudetské požadavky ignoruje. Jen občas před volbami se nějaký politik chytne (jsou to přece jen voliči, ale ani tak se většinou všechno omezí na velkohubá prohlášení na sjezdu, která pak stejně nesplní)). Sudetoněmecký landsmanšaft je prostě zájmový spolek a to jeho "pruzení" je důvodem jeho existence.

0/0
12.6.2011 10:00

vetchý stařík

ODSUN

asi naši tátové a dědové odsunuli ty Němce třeba i za ty Lidice.... [>-]

0/0
12.6.2011 9:59

Rafael59

Re: ODSUN

R^

0/0
12.6.2011 13:18

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

drazí sudetští náckové,

jděte už někam, my se vám nemáme za co omlouvat. spíš vy by jste se měli před náma plazit a pokorně se vtírat za to, co mají vaši předkové na svědomí (už jen proto, že si neuvědomujete, že chcete neprávněnou omluvu od generace, která tu dobu nezažila a nemohla nic spáchat);-€

+1/0
12.6.2011 9:57

Rudý přízrak lucha la libertad

trochu ze zapomina na to

ze v USA existoval po skonceni valky nazor, ze cele Nemecko by melo jednou pro vzdy zmizet z povrchu Zeme, tento nazor se nijak neprosadil hlavne kvuli tomu, ze USA si uvedomovali, ze Nemecko je dobrym naraznikem proti stalinskemu Rusku, takze mili potomci nacku, dekujte za kazdy den, ktery diky souhre nahod a behu dejin muzete stravit na teto planete. !!!

0/0
12.6.2011 9:38

Petr Tenzor

To není necitlivé, to je chucpe.

Je vidět, že nacistů bylo po druhé světové válce postříleno hodně málo.

0/0
12.6.2011 9:34

Rudý přízrak lucha la libertad

potomci nacistu

chteji, abychom se jim omluvili za to, ze oni rozpoutali druhou svetovou valku. ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2011 9:34

atakitak

Apropo omluva

Kvuli objektivite snad jeden postreh ( jisteze valku zacali Nemci) ale v radach Cechu bylo za a tesnevpo valce hodne zakernych vrahu. Omlouvejme se tedy radsi navzajem do konce sveta- pro jistotu

0/0
12.6.2011 9:28

Persching2

Nejsem historik,

pár poznámek už jsem tu napsal, ale ať už nárok na něco mají, nebo nemají, ať už ten, kdo ten požadavek zveřejnil je, nebo není pro někoho partnerem, ať už je to osoba soukromá, nebo tím spolkem k něčemu zvolená, načasování a zveřejnění požadavku tento a tyto směřuje jasně do míst :"Jste opravdu jedničky" !!

Necitlivé, netaktní, nepoučitelné.

0/0
12.6.2011 9:17

okuk

Pouze obvyklé Klausovy kecy

Souhlasím s panem Klausem ohledně načasování. Na straně druhé, nemyslím si, že by se chtěl omlouvat za týden.

0/0
12.6.2011 9:12

hňup

Re: Pouze obvyklé Klausovy kecy

a myslíš, že by se měl vůbec někdy omlouvat němcům ? von některý němce  po válce zamordoval ?

0/0
12.6.2011 9:49

honys

Re: Pouze obvyklé Klausovy kecy

Opravdu si myslíte, že by se V. Klaus měl omluvit později? Já s ním v mnohém nesouhlasím, ale v tomto případě k němu byla nasměrována výzva a on ji jako správný Čech tvrdě odmítnul, nic jiného mu jako představitelu státu který byl v dávné minulosti Němci tvrdě perzekuován ani nezbylo.Až Vám někdo vyvraždí 15 členů rodiny jako se to stalo mojí rodině, tak by jste se na podobné výzvy díval jinak. Když někdo začne zlo, tak musí počítat s tím, že mu to někdo později vrátí. Jako například v Dobroníně. Mělo by se více psát i o tom, že německé obyvatelstvo obce Dobronín žádalo o titul vzorné nacistické obce. tak jaképak omluvy.

P.S.

Mezi Němci mám spoustu přátel. Dokonce i mezi vysídlenci z Krupky. Ani jeden z nich si však nečiní žádné nároky na omluvu, majetek apod.

0/0
12.6.2011 10:29

zdoch

žádnou omluvu!

EURv

0/0
12.6.2011 9:02

Teletabis

Nemáme šanci

Třetí světová válka začala v roce 1989. Kamarádit se s nimi není do budoucna pro náš národ žádná záruka. Jedině postupná likvidace.

0/0
12.6.2011 8:40

Teletabis

Re: Nemáme šanci

To jako že po roce 89 Lidice pokračují, ale v celém Česku. Oni svého záměru dosáhnou. BOHUŽEL naši vládci jim pomáhaj.

0/0
12.6.2011 8:43

orinka3

ad sudeťáci

Pokud jsou "ukřivdění" potomci sudetských Němců takoví, jakého mají představitele, pak je jenom dobře, že jsou tam, kde jsou nyní. Je vrchol drzosti chtít omluvu po někom, kdo pod jejich nadvládou po dobu okupace zkoušel, navíc v DEN VYPÁLENÍ LIDIC - a Lidice vypálili opět Němci. Kdyby to bylo opačně a my jsme Němcům jejich zvěrstva každoročně pompézně předhazovali, bylo by to víc na místě.;-€

0/0
12.6.2011 8:19

Teletabis

To není necitlivé

To je záměrné. Vyjadřuje přesně oč jim jde.

0/0
12.6.2011 8:08

jirha

Re: To není necitlivé

Já bych to naopak uvítal. Revokujme to období vraťme jim jejich majetky a suďme je podle tehdy platných zákonů. Většina z nich pro vlastizradu o majetek zase přijde a mnoho z nich bude navíc pověšeno a bude to podle platného práva.

Jeden z důvodů vysídlení podle Jaltské konference (protože to nebyl náš výmysl ale usnesení vítězných mocností) bylo právě zabránit věšení části německého obyvatelstva za vlastizradu.

0/0
12.6.2011 9:28

hňup

Re: To není necitlivé

většina z nich je už léta potravou červů. toto jsou jejich následovníci, vo kterejch mluvil prezident beneš kráfce po válce. " a voni začnou...."

0/0
12.6.2011 9:52

jrozec

Re: To není necitlivé

popravdě to nejde, pokud totiž platí v dnešní době mírnější zákon, pak i oni by dostali mírnější trest (pokud si to dobře pamatuji, bere se vždy to co je výhodnější pro obžalovaného). Ale hlavně pokud bychom to revokovali a odškodnili potomky "sudetských Němců", pak by nám Německo, případně Rakousko měli vyplatit válečné reparace.... Zajímalo by mě kolik by to na dnešní měnu dělalo.

Mimochodem ono je skutečně pravda, že to tenkrát s těmi co se hlásili k říši odskákalo dost i těch slušných, jen jich nebyla většina, jak se snaží dnes tvrdit jejich potomci v sudetoněmeckých organizacích.. Na druhou stranu zkusme se zamyslet a říct jaké lepší reálné řešení, než odsun, připadalo tenkrát do úvahy?

0/0
12.6.2011 12:09

jirha

Re: To není necitlivé

Tuhle teorii jsem už slyšel mnohokrát. Popravdě je to lež. Před válkou kolaborovalo 98% Němců (žijí mi tam příbuzní) a dodnes si většina Landsmanšaftu myslí že to bylo oprávněné.

Důležité je si uvědomit že tak zvané divoké odsuny byli jen na málo místech povětšinou to bylo tak že si sami mohli vybrat zda-li odejdou a nebo zůstanou. Odcházelo z těch co si mohli vybrat 100% z jižní části republiky a 95% ze severní.

Upřímně ti co odešli do NSR si polepšili a mnozí to od začátku věděli protože zažili východní frontu a věděli co se tu bude dít.

0/0
12.6.2011 14:39

Gehenna

Ano

Zrovna hlavní sudeťák vypadá, že ho to velmi poškodilo. Leda by se přežíral z psychických problémů, které by jistě v pohraničí neměl...

Tohle snad není ani drzost, to je chucpe přesně podle základní definice;-€

0/0
12.6.2011 8:06

santos

Paměť národa?

V Rakouské vesnici s názvem Klein - Schweinbarth na kopci je nostalgický památník s názvy oblastí jenž se rakouští sudeťáci domnívají, že jim stále patří. Vše je realizováno spoustou velkých kamenných náhrobků do nichž jsou vytesány názvy vesnic. Celé je to na způsob amfiteátru s lavičkami . Tomu všemu vévodí obrovský kříž, dobře viditelný z Mikulova ,a dále je zde oltář s pomníkem zakladatele Ernesta Zajíčka.Pro českého návštěvníka toto místo nepůsobí dobře.Vše zde žije v duchu nenávisti a touhy po odplatě.Zde se scházejí sudeťáci konají bohoslužby a nenávistně hledíc k nám na Moravu dští svou síru nenávisti. Proto souhlasím s panem prezidentem, že každý sudeťácký pokus razantně odmrští.[>-]

+1/0
12.6.2011 8:03

Patrik33

Kdyby Němci vyhráli válku

Kdyby Němci vyhráli válku, jestlipak by se omlouvali Čechům (zbytkům Čechů) a ostatním národům (zbytkům národů)  za způsobená  příkoří?  Na druhou straně je dobře, že sudeťáci s takovými  nehoráznými požadavky vystupují, aspoň je jasné, s kým máme do činění a že Němci jsou pořád stejní. Neslyšel jsem, že by se ostatní Němci proti požadavkům sudeťáků rázně postavili.

0/0
12.6.2011 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.