Diskuze

Šumavské Prášily se těší na Klause. Lidé mu chtějí říct, že se mýlí

Až prezident Václav Klaus přijede počátkem příštího týdne do šumavských Prášil, nečekají ho jen milá slova. Někteří lidé včetně starosty mu chtějí říct, že jeho náklonnost k rušení bezzásahových zón rozhodně nesdílejí. Protože nevěří, že to za plánovanou čtvrthodinku jeho návštěvy v obci stihnou, poslali mu vše s předstihem poštou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

belami8

13. 6. 2011 22:45
megalomani-pohrobci bolševiků

Vážený,i když jste na mě vypálil celou baterii profesorů,vědců,akademiků,tak jádro pudla jste hezky obešel.Kardinální otázka po třetí:Proč musí mít malé Česko megalomanský pozůstatek bolševiků ŠUNAP 65 000 hektarů,původně krásné zelené Šumavy s 10 000ha 1 zony rozparcelované na  140 kousků.Proč desetkrát větší SRN stačí na podobné hokusy pokusy 10 000 ha a jedna kompaktní 1 zona 800 ha velmi draze zaplacená údržba.Ty tisíce ,kteří nesouhlasí jsou na těch 65 000 ha kde musí živořit v ekonomicky zničeném prostoru.President má naprostou pravdu ať se to komu líbí,nebo nelíbí.Stačí co už bylo zničeno idiotskou politikou Ambrozků,Bursíků a jim podobných rádoby politiků.Vážený tenhle pokus není ani na rok ani na pět ani na padesát let.To je v první serii minimálně 100 let.Pokud by to zůstalo opravdu na přírodě tak na některých už zničených plochách s mrtvolami skleněného dříví tak.je to250-300roků.Říká se tomu "   druhotná sukcese".Takže naši prapravnuci si právem budou moci poklepat na čelo.

0 0
možnosti

log-out

14. 6. 2011 4:02
Re: megalomani-pohrobci bolševiků

Ano, pokud hlediska redukujete na pouze ekonomické, nemá žádná ochrana přírody smysl. S tím souhlasím. Naštěstí už lidi přišli na to, že příroda má také svoji cenu, byť třeba nejde v penězích vyjádřit.

A ad vaše argumenty? Nevím co bylo zničeno nějakou "idiotskou politikou", vývoj na Šumavě je vědci hodnocen příznivě. Tzn., že je tam teď např. větší biodiverzita, vracejí se tam některé kdysi původní druhy atd. Jen tam pomalu umírá les, který tam nepatří a který tak jako tak nemohl přežít.

A ad velikost parku? Německo má celkem necelých deset tisíc kilometrů^2 národních parků. Česká republika má něco málo přes tisíc. Přitom německo má celkové území pouze cca pětkrát větší než ČR. Zvětšíme Šumavu na trojnásobek, abychom Německo alespoň dohnali?

0 0
možnosti

bitkar

13. 6. 2011 9:40
a to

neni nejakej prirozenej predator kurovce? nejakej ptak nebo neco? jeslti to neni bublina a je ho tam moc, tak je tam zjevne malo prirozenych nepratel. Nejsem biolog, ale ja bych k tomu pristupoval tak, ze bych nejak sehnal, vychoval, privezl vic ptaku, kteryho zerou. Proste podporil mnozeni jejich nepratel. Nebo je to nesmysl?

0 0
možnosti

ODSakEda

12. 6. 2011 14:00
Koukněte, jak to dopadá při odklízení kmenů a při ponechání!

I v Němesku jsou "ekologisti" a státem "chráněná" území... Zde ukázka, jak to dopadá, když se ve stejném lese na jedné části hospodaří - odklízí spadlé nebo ve stoje uschlé napadené stromy a na druhé části ponechávají: http://odsakeda.sweb.cz/%C5%A1umavaDetail.jpg

úsudek, co se vám líbí víc, si každý udělejte sám! Nemyslím si však, že by se měl les kosit jak obilí šmahem i se zdravými stromy (krom nevzrostlejších před koncem života) a technikou rozjezdit tenká vrstva humusu, jak to dělají velké hlavně státní podniky, ale prořezávat a koňmo odtahovat! R^ A ne dělat mítiny, na kterých se bez mikroklima nechytí snadno nic než jen keře ve vyšších polohách...Rv

0 0
možnosti

log-out

12. 6. 2011 14:11
Re: Koukněte, jak to dopadá při odklízení kmenů a při ponechání!

A copak to, co se člověku líbí je nějaké kritérium? Todle je park národní, nikoli zámecký.

Btw. mě se daleko víc líbí les na německé straně. Ten český vyčištěný má k přírodě dost daleko...

0 0
možnosti

MirdaCB

12. 6. 2011 11:25
Jestli Šumavě něco svědčilo tak to byla Železná opona

Když porovnáte jaký byl stav šumavské přírody (té co spadala do hraničního pásma) v roce 90 a jaký je dnes tak o tom není pochyb. Tehdá tam byla neporušená panenská příroda a dnes jsou ta místa naprosto zdevastovaná jak od kůrovce tak i od cestovního ruchu.

2 0
možnosti

log-out

12. 6. 2011 13:18
Re: Jestli Šumavě něco svědčilo tak to byla Železná opona

To nějak nehcápu, když to byla panenská (tedy nedotčená příroda), tak co vám vadí na tom, že ji chtějí ochránci přírody nechat "panenskou" dál.

Z toho co píšete plynou dvě věci: buďto původní lesn nebyl až tak panenský, jak se laikovi zdálo, anebo takovádle "kalamita" do panenské přírody vlastně patří a je přirozenou součástí procesů v přírodě.

Nepřijde Ti, že říkat, že tam byla krásná panenská příroda a přitom nadávat lidem, že tu panenskou přírodu neřídili je trochu protimluv?

0 0
možnosti

radim36

12. 6. 2011 11:24
bezzásahový režim.

No, když se pole obilím nebo s kukuřicí před dozráním ponechá v bezzásahovém režimu,dá se dneska už docela dobře představit, kdy se skladba rostlinstva na tom poli ustálí do jakéhosi "přirozeného" stavu . Dělaly se i nějaké pokusy, víceleté i trvající až desítky let. Odborníci poznají spolehlivě místa, kde bylo pole i před nějakými stovkami let. Obilí a pionýrské rostliny, jako první se rozšiřující po takovém poli bývají jednoleté, další generace jsou obvykle trvalky s životností pár jednotek let. Nějaký jakž takž ustálený rostlinný porost se na tom místě objeví za 5 - 15 let, známky toho, že to není přirozený porost, ale že tam dříve bylo něco jiného , by se daly najít nejméně takových  30 let.

pokud by podobně dlouho měla trvat změna lesa v "přirozený" prales, tak vztahováno k obilí trvalo by to 50 - 80 x déle , až 2000 let. Vztaženo k trvalkám , změní se bezzásahový les v přirozený prales za 100 - 200 let.

Otázka je, který počet let je správně.

Já myslím, že to nikdo neví.

0 0
možnosti

jarda

12. 6. 2011 10:30
KLAUS SE NIKDY NEMÝLÍ !!!!

"Nejchytřejší" muž planety se nemůže nikdy mýlit. Vždy má jedině ON pravdu :-( a to mu ještě radí "spisovatel" Hájek ,rocker a pivař Jakl. :-(:-/:-(Rv

0 0
možnosti

ODSakEda

12. 6. 2011 14:08
Re: KLAUS SE NIKDY NEMÝLÍ !!!!

Má pravdu! Mrknite, jak to vypadá, ponechajíli se ležet i stát napadené kmeny (dole) a hospodaříli se (nahoře), ale šetrně!R^, což neznamená kosit les jak obilí, dělat mýtiny, kde se nic snadno neuchytí ve vyšších polohách a rozjezdit malou vrstvu humusi těžkou technikou a způsobující erozi, jak to často vidím při těžbě u Státních lesů... ALe prořezávat od nejnapadenějších a stahovat nejlépe koňmo!Rv

0 0
možnosti

ou_Jo

12. 6. 2011 9:30
. Lidé mu chtějí říct, že se mýlí....

...tak to se ho asi nedočkají....na nějaký nesouhlas on není zvědavý - s ním se přece vždycky jenom souhlasí !! Rv :-)

0 0
možnosti

woodward.b

12. 6. 2011 9:56
Re: . Lidé mu chtějí říct, že se mýlí....

Uko Ješita  mohli by ho vzít na vycházku do močálu, pak říct, že neznaj cestu ven a požádat ho, jestli by je odtamtud ve Své Bezmezné Moudrosti nevyvedl. Hájek mu poradí, že žádnej močál neexistuje, a při troše štěstí by tam moh zůstat...:-P

1 0
možnosti

barb.udo

12. 6. 2011 9:20
Šumavský les je přirozený asi jako automobilismus ...

... takže pokud se mají nechávat mrtvé stromy v lese, budeme nechávat vraky aut v ulicích ...

... taky se časem přirozeně rozloží a svět bude nádherný ...

0 0
možnosti

habr

12. 6. 2011 9:24
Re: Šumavský les je přirozený asi jako automobilismus ...

Je to celkem možné, jen je třeba nějak ten čas rozpadu aut ve městech na ulicích ve zdraví přežít.

Tzv. "mrtvý strom" není mrtvý, ale plný života. Stačí se jen trochu dívat a pozorovat. A ten život do lesa patří, zejména když je to pouze nějaké drobné % z celkové rozlohy našich lesů.

0 0
možnosti

xdriver1

12. 6. 2011 9:10
Myšlenka, že příroda

může na Šumavě prosperovat bez jakéhokoli zásahu člověka je hluboce mylná! NP Šumava není izolovaná část Zeměkoule, na kterou nemá vliv okolí. Pokud by zemí NP bylo tak velké, že by se dal vnější vliv s úspěchem eliminovat nebo výrazně minimalizovat, pak by samozřejmě bezzásahové hospodaření bylo tím jediným správným. Ovšem při velikosti Šumavy nemůže být o izolaci ani řeč, pak samozřejmě příroda na boj se škůdci, kteří se díky okolnímu prostředí skvěle množí, nemůže stačit a je na člověku, aby jí pomohl.

0 0
možnosti

log-out

12. 6. 2011 13:20
Re: Myšlenka, že příroda

Dobrá myšlenka, co takhle nějaké důkazy, např. vědecké studie a tak? Protože kupodivu drtivá většina (nejen) českých vědců si myslí něco jiného

http://dopis.cspe.cz/index.php?lang=cz&page=signatories

0 0
možnosti

Vifon

12. 6. 2011 8:43
Super Píár článek

Ano, podporujme naše eko-teroristy, ať mohou napáchat ještě více škod!!!Rv

1 0
možnosti