Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zakázal stávku. Když bude, vláda chce po odborech vymáhat škody

Setkání odborářů se členy vlády kvůli pondělní stávce se vůbec nekonalo. Zástupci odborů z Úřadu vlády odešli poté, co tam nečekaně obdrželi předběžné rozhodnutí o zákazu stávky. To vydal Městský soud v Praze. Premiér Petr Nečas varoval, že pokud odboráři v pondělí stávkovat budou, bude po nich vláda vymáhat způsobené škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martV

legálnost jak se hodí

Zvláštní je argumentace o legálnosti stávky vyhlášené původně na pondělí: odbory tvrdí, že nejde o stávku podle zákona o kolektivním vyjednávání a proto neměl platit 3 denní limit. Pokud to tak je, tak očekávám, že všichni účastníci si na protest berou dovolenou. Nárok na účast na takové stávce bez dovolené, je totiž dán tím samým zákonem.

0/0
13.6.2011 11:17

Bery

Re: legálnost jak se hodí

Neco jako protestni dovolena neexistuje. ;-D 

O terminu dovolene nerozhoduje zamestnanec... ten o ni pouze pozada, ale rozhoduje zamestnavatel.

0/0
19.6.2011 10:13

Alexandr Špáta

Já jsem jen zvědav,

kdy se najde ten, kdo bude požadovat úhradu škod po Vás Mistře Psoto.

0/0
13.6.2011 10:07

sir Humprey II.

tak Kalousek? Tak to je borec

R^

0/0
13.6.2011 9:08

Bery

Re: tak Kalousek? Tak to je borec

To rozhodne... povedlo se mu navysit skody vznikle stavkou pomalu o 100%. Aspon ze obyvatelstvo melo dost rozumu, kdyz uz ho nema vlada. ;-D

0/0
19.6.2011 10:15

boudicca

dobře Nečasi!

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá, milí odboráři. Ještě jednou zkusíte vyhrožovat stávkou, a dočkáte s estávky za zrušení odborů R^

0/0
12.6.2011 17:56

orwelg

Re: dobře Nečasi!

To je vážně znak neskutečně maličké inteligence, chválit Nečase za tuto akci. Vždyť tím , že následně už ani nepustili odboráře na jednání, jasně prokázali, že o předání věděli. To znamená nepřípustnou spolupráci moci výkonné a moci soudní. Jem mi celkem jedno, za co stávkují dopravní odboráři. Tady jde však o základní ohrožení demokracie. Soudní rozhodnutí je potřeba respektovat, ale k předání mělo dojít jinak. Tohle snad už není jen obyčejná lenost, to je úmyslné předvádění neomezenosti moci - říká se tomu totalita.

0/0
13.6.2011 8:59

opportunity

Re: dobře Nečasi!

R^

0/0
13.6.2011 9:05

sir Humprey II.

Re: dobře Nečasi!

blbost, utekli sami, soudruzi z ROH

0/0
13.6.2011 9:08

vsamotar

Modří protistávkobijci

Když vidím některé příspěvky modrých protistávkových bijců, jsem rád, že se takto proti stávce nebyli v r.1989. To bysme tu demokracii snad ani neměli. :-/

0/0
12.6.2011 14:44

Bery

Re: Modří protistávkobijci

Odsuzuji to nejspis ti, kteri to odsuzovali i tenkrat. Zadna zmena.

0/0
12.6.2011 17:06

Mihulebus

Stávka a vláda

Stávku považuji za krajní řešení. Ale v době, kdy vláda škrtá příjmy "obyčejných" pracujících a zvyšuje jejich výdaje a zároveň uvažuje o tom jak si zvýší svoje příjmy na 230 000,- měsíčně, je pro mne stávka NUTNOST. A poslední aktivita vládních pokrytců, kdy se snaží ZAKAZOVAT stávku a je ochotna kvůli tomu i měnit zákony je výsměchem. . Toto je pro mne vláda KSČ z let sedmdesátých.;-O!!Rv!!;-O

0/0
12.6.2011 10:38

opportunity

Re: Stávka a vláda

R^

0/0
12.6.2011 14:25

aqxiurha

Komentář

Jednání Kalouska není hodné ani bolševikům. Je vidět, že vláda má rekt hooodně sevřený. Překvapuje mne, že stejným způsobem nezasáhla vláda proti doktorům. Tak že zneužití pravomoci .... Tuhle bolševickou vládu jsem nevolil a volit nebudu.Rv[>-]

0/0
12.6.2011 10:08

opportunity

Re: Komentář

R^

0/0
12.6.2011 14:27

ČeStNý PřEdSeDa

Generální stávka

Tato stávka nebude podle zákona o kolektivním vyjednávání a proto se na ní

nevztahuje lhůta 3dnů.

Právo na stávku je zakotveno v článku 27 odst. 4 Listiny základních práv a

svobod (dále jen Listina), která je součástí ústavního pořádku České republiky.

Platí tedy, že právo na stávku je zaručeno (článek 27 odst. 4 Listiny) aniž by (s výjimkou stávek v souvislosti s kolektivním vyjednáváním) bylo v souladu s ústavními principy omezeno.“

0/0
12.6.2011 10:04

aqxiurha

Re: Generální stávka

Ano, pokud je toto pravda, musí odstoupit Kalousek a i soudce, který pochybil. Takoví lidé nemají na svých místech co dělat!!!!!!

0/0
12.6.2011 10:09

Baal_Zebub

Re: Generální stávka

Není to pravda. Listina říká, že právo na stávku je zaručeno za podmínek stanovených zákonem. Protože však jiný zákon než zákon o kolektivním vyjednávání stávky neupravuje, použil soud právní analogii se zákonem o kolektivním vyjednávání. To je naprosto normální a legální postup.

0/0
12.6.2011 10:16

aqxiurha

Re: Generální stávka

Ano, víme, že 3 dny platí pouze pro kolektivní vyjednávní PKS. Ale pro stávku nejsou uvedeny žádné podmínky. Počkejme si na právní analýzy. Pokud byla pravda na straně odborů, stávka by měla být razantnější a vyvozeny politické důsledky. Přivést si policajty, vyhrožovat v demokratickém státě ... to může jenom blbej bolševik.

+2/0
12.6.2011 10:32

opportunity

Re: Generální stávka

Ano, účel světí prostředky ;-D

0/0
12.6.2011 14:28

modrá straka kradačka

Re: Generální stávka

To jsou kecy, prože v "normálním" právním státu platí, že co není zákonem zakázáno, tak je dovoleno. A ne že si bude nějaký plzeňský student vymýšlet nějaké analogie!!

0/0
12.6.2011 14:56

Lev__z-Rožmitálu

vládo

odboráři jezdí lepším:-P

0/0
12.6.2011 9:56

polednice

Těším se na další volby a budu volit toho za koho mi bude

líp.

0/0
12.6.2011 9:48

franta100

"premiére" !!

co tak začít vymáhat peníze,co jste rozkradli,nebo špatným rozhodnutím prošustrovali Vy !!! To by byl ranec !!!

+1/0
12.6.2011 9:43

buřinka

Re: "premiére" !!

naprostý souhlas, rozbijte prasátka, prasátkaR^

0/0
12.6.2011 10:08

opportunity

Re: "premiére" !!

R^R^

0/0
12.6.2011 14:28

mstuc

Jasně vymáhat prachy,

aby měli co do svých soukromých kapes, jak je zvykem.

+3/0
12.6.2011 9:25

otmara

Tato vláda zadlužuje náš stát rychlostí 369 miliónů Kč/den.

Kalousek a spol. mají opět děravou paměť? Co tak jim to taky "spočítat"? Rv;-ORv

+1/0
12.6.2011 8:51

Dudlik12

Re: Tato vláda zadlužuje náš stát rychlostí 369 miliónů Kč/den.

a jak jako že tam dosadim socany, no to je výhra, nebo dokonce komunisty???

0/0
12.6.2011 10:05

opportunity

Re: Tato vláda zadlužuje náš stát rychlostí 369 miliónů Kč/den.

R^

0/0
12.6.2011 14:29

Ave Cen zor

Ja jen cekam ze ten hurvinek

začne stejně razantně vymáhat škodu například již ve čtvrtek v kauze letadel CASA

0/0
12.6.2011 8:40

tzetze

Vláda v cílové rovince

řádně popoběhla. Ještě pár podobných kroků a ani pes po ni neštěkne.

0/0
12.6.2011 8:03

tzetze

Vláda v cílové rovince

0/0
12.6.2011 8:00

polednice

Na jedné bráně v jednom městě je napsáno:

Všeho dočasu, Pan Bůh na věky...

0/0
12.6.2011 7:49

pavel.n

jen maličkou poznámku

Sám veliký Kalousek řekl , že k soudu to dal on a sám také řekl , že rozhodnutí dostal do datové schránky v pátek kolem 21:00 hod.

Může mi někdo říci , že nezávislý soud ( !!! )  řeší nějakou kauzu v den podání a ještě k tomu v pátek večer ???

0/0
12.6.2011 7:31

polednice

Re: jen maličkou poznámku

No když tam zavoláš, tak pomalu každý. Probíhá to asi takhle:  Kalousek  : Jirko jak se jmenuje soudce z Prahy XY a máš na něj telefon Jirka: Jmenuje se XY a posílám ti v SMS telefon. Kalousek Dík. Vy očí číslo. Dobrý den tady ministr Míra Kalousek, Heleďte volal jsem Jirkovi Z .a ten mi dal na vás kontakt, poslal jsem vámjednu věc a já a vláda mám zájem aby to bylo brzo hotové, je to v datové schránce. Co ? No snad fungujou, kdyby něco pošlu posla. Jo ? Tak díky...

PS: Je to samozřejmě smyšlené ale je to jedna z varint... Poplatky až potom....

0/0
12.6.2011 7:45

MiroTR

Re: jen maličkou poznámku

Zkuste si to přečíst ještě jednou.  Soud žádnou kauzu neřešil, jen vydal předběžné opatření.  A to je otázka několika hodin, pokud uzná, že žádost je relevantní.  A počítat pracovní dny snad soudce umí.

0/0
12.6.2011 7:48

polednice

Re: jen maličkou poznámku

Jasně, v pátek večer určitě... Nebo na to taky mají robota...

0/0
12.6.2011 7:54

nezavislypolitologamater

Re: jen maličkou poznámku

To máš sice pravdu, ale kdo zná praxi u Městského soudu a zrovna v pátek a večer.....a způsob předání předběžného rozhodnutí ....má to takovou divnou příchuť.

0/0
12.6.2011 7:59

MiroTR

Re: jen maličkou poznámku

Proč ?  Na žádost policie bývají vydána předběžná opatření i mimo pracovní dobu.

0/0
12.6.2011 8:22

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: jen maličkou poznámku

Na předběžné opatření jsou lhůty. V hodinách...

0/0
12.6.2011 9:38

vrm

Re: jen maličkou poznámku

a zkusil jste někdy podat žádost o předběžné opatření proti neoprávněné exekuci?..

0/0
13.6.2011 6:28

nezavislypolitologamater

Nejsem odborář a stávka by mi přinesla jenom velké

komplikace, nezávislý soud rozhodl a jeho nařízení nutno repektovat o tom není pochyb, ale způsob jakým to provedla vláda ........svolat vládu a přizvat odbory na jednání o možnosti odvolání stávky a přiton vědět, že již existuje soudní předběžné opatření zdá se být mírně řečeno podlé.

0/0
12.6.2011 6:28

tata01

no

jak se říká -  maličkost, ale potěší, když jsem viděl v pátek ty sebevědomý ksichty těch odborářů tak mě to dnes docela hřeje u srdce jak jim sklaplo:-)

0/0
12.6.2011 2:23

tzetze

Re: no

Tímhle způsobem rozhodování brzy sklapne i tobě. Jestlipak rozhodoval stejný "Kalouskův" soudce jako v předešlých akcích. Od padáků po obsazení ČTv. Opravdová demokracie, pokud soud rozhodne o něčem podle jiného zákona. To je zvrhlost. O předání se nebavím.

0/0
12.6.2011 7:28

Hrustic

Odborari jsou zase za blbce

Jak Kalouska casto kritizuju, tak se musi nechat, ze je to prifik a udelal z odboraru pitomce (ikdyz oni si vystaci i bez nej). Nepodivaji se do mailu a pak jsou prekvapeni.

Vzpomenme jeste na posledni stavku (uz ani nevim, ktera to byla), kdy odborari predem rozhodli o jejim konani a pak je sli na jednnai s vladou jen aby teatralne odesli ...

0/0
12.6.2011 1:42

zupan

Re: Odborari jsou zase za blbce

Jiste, profik je v podrazech, rozkradani a tunelovani. Je maximalni drzost, ze clovek spoluzodpovedny za prusvihy v hospodareni ministerstva obrany a neukem sestavovani ztratovych statnich rozpoctu jiz radu let podava zalobu na stavku. Misto toho mel uz byt davno za katrem.

0/0
12.6.2011 5:20

klapik

Takže asi takto....IV

Stávka je sice legitimní prostředek k obraně ekonomických zájmů a sociálních zájmů pracovníků, ale jde o krajní prostředek, k němuž lze přistoupit. Při posuzování stávky je dále třeba se zabývat tím, jaká jednání stávce předcházela, zejména zda byly vyčerpány všechny možnosti smírného vyřízení věci. Bude nutné zjistit, zda a jak vyhlášení stávky bylo projednáno se zaměstnanci a jak velká k celkovému počtu zaměstnanců byla podpora stávky. Rovněž bude třeba přihlédnout i k tomu, jakým způsobem byla stávka vyhlášena. Nezbytně bude třeba zjistit, kdy a jaké byly vytvořeny podmínky pro zmírnění dopadu stávky na společnost, aby nebyly ohroženy normální životní podmínky apod. K stejnému právnímu názoru dospěl i Nejvyšší soud ČR ve svém rozsudku ze dne 22. 1. 2002, sp. zn. 2489/2000.“

0/0
12.6.2011 1:39

tzetze

Re: Takže asi takto....IV

Bavíte se o jiné stávce(kolektivní vyjednávání). Tady tenhle zákon prostě neplatí. Žadný rozhodce apod.

0/0
12.6.2011 7:31

klapik

Takže asi takto....III

Nezbytně bude třeba zjistit, kdy a jaké byly vytvořeny podmínky pro zmírnění dopadu stávky na společnost, aby nebyly ohroženy normální životní podmínky apod. K stejnému právnímu názoru dospěl i Nejvyšší soud ČR ve svém rozsudku ze dne 22. 1. 2002, sp. zn. 2489/2000.“Nezbytně bude třeba zjistit, kdy a jaké byly vytvořeny podmínky pro zmírnění dopadu stávky na společnost, aby nebyly ohroženy normální životní podmínky apod. K stejnému právnímu názoru dospěl i Nejvyšší soud ČR ve svém rozsudku ze dne 22. 1. 2002, sp. zn. 2489/2000.“

Neexistence zákonné úpravy stávky, s výjimkou shora uvedeného, zákona neznamená, že by soud nemohl o tom, zda je stávka nezákonná, rozhodovat. Jiný názor by znamenal omezení základního ústavního práva na stávku, což je nepřípustné.“ Dále zde uvedl: „Při posouzení konkrétních okolností, které provázaly stávku, bude třeba posoudit zejména její cíle.

0/0
12.6.2011 1:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.