Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ředitel novojičínské školy ve smutku: Nic horšího už být nemůže

Ředitel ZŠ Jubilejní v Novém Jičíně Ladislav Pospěch sedí ve své kanceláři v černém, v očích má slzy. Ve čtvrtek se na školním výletě utopili žák a učitelka z jeho školy a on musel být tím, kdo tragickou zprávu oznámí pozůstalým rodinám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Čaník

Neodsuzujte

Na Jubku chodily mé neteře, poté i jejich synové. Jsem rodák z NJ a tuto tragedii těžce nesu. Ještě hůře se mnou "zamávala" tragedie před dvěmi lety - smrt učitele z "Tyršovky". Jako třetí v pořadí se měl tehdy "koulet "  právě syn mé neteře!!   Tyršovku jsem před cca 45 - ti lety absolvoval. Je mi velmi smutno a  s pozůstalými velmi cítím.

0/0
11.6.2011 22:18

Thorough

Re: Neodsuzujte

Já si myslím, že pokud se stane nějaká nehoda, tak je nutné najít příčinu a objektivně ji popsat. To ale samozřejmě nejde na diskuzi pod článkem.

0/0
12.6.2011 3:05

Thorough

Od instruktora bych spíš čekal

že všem vysvětlí, že se z jezu do vody skákat nemůže. Z žádného jezu na žádném místě, protože je to hazard nejen s ohledem na vodní válec, který se tvoří pod ním. Ke stavbě jezů se používá železo s betonem a nikdo neví, co zůstalo po stavbě pod hladinou. Snad se z toho ten instruktor dostane.

0/0
11.6.2011 13:15

Ludánek Homolka

tezko soudit

...jak by se clovek v takove chvili zachoval, ale to ze skocila za nim, to dovedu pochopit. leta jsem delal s deckama a kdyby se mi tohle stalo... krucis.

jinak je ale fakt (a uz to tu nekdo psal), ze ta zachrana nebyla idealni. proc se nekdo z nich neuvazal na bezpectnostni lano ale vlitli tam hned bez rozmyslu? s lanem by se melo jezdit vzdy... bohuzel zpanikareni asi stalo vic zivotu nez melo :-/

jinak smutne a rediteli preju, at se drzi... rikat rodine, ze jim zemrelo dite... ty blaho, to je napor.

0/0
11.6.2011 8:59

villík

Už to tu přemíláme dva dny.......

Pořád se tu někdo ptá někdo na něco "proč"? Smutná tragická náhoda, kterou předcházelo mnoho řetězených souvislostí. Děcka přenesla rafty dolů pod jez, šlo se skočit z kozy do proudu (běžná zábava). nebylo tam něco jako "hele holky já skočím tady" ? Jak dlouho trvá, než vracák stáhne (2-3m )někoho pod válec ? Chvilku. Házečka určitě byla v raftu ve špičce někde dole na břehu  a neměl ji nikdo namočenou u sebe na místě. Měl vůbec někdo šanci a čas pro ni za tu chvilku doběhnout ? Uměl ten kluk opravdu dobře plavat ? Nestalo se mu navíc něco při skoku ? Chvilkové myšlenkové stresové zkraty všech okolo, učitelky a posléze i instruktora. Nahromadilo se tu až příliš mnoho nešťastných momentů. Pokud se musí za každou cenu najít nějakej konkrétní viník, tak ,kromě vody, to asi padne na toho instruktora..... I když, za neposlechnutí příkazu asi zodpovídá sám ten kluk a pouze za nesprávnou "neorganizaci" instruktor. I když, koho by napadlo, že se tohle stane tady, za normální vody. Smutné......

0/0
11.6.2011 10:32

miljal

Re: Už to tu přemíláme dva dny.......

Konečně rozumná reakce, díkyR^R^R^

0/0
12.6.2011 5:55

Chytry.Levicak

vlastně to byla instruktorova chyba...

kdyby se radt převrátil nikdo by možná za nic nemohl.voda je nepředvídatelná. ale jestli povolil skoky do vody,kde je to nebezpečné,tak za to může on. vzhledem k tomu,že mu bylo 24 let to beru jako nevyspělost na takovou práci.

0/0
10.6.2011 23:29

Reeve

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

Proč musíme pořád za vším hledat jednoho jasného viníka? Byl větší průtok, vratný proud byl o něco silnější (zvenku to ani nemuselo být vidět) a kluk skočil "o kousek" vedle, než mu instruktor ukázal. Prostě tragická shoda jednotlivých banalit. V milionech podobných případů se nic nestalo, po milionté první ano.

Prostě nevěřím, že by zkušený vodácký instruktor (24 let, to už není žádný cucák) dovolil skákat dětem do vody, kdyby tušil, že je tam silný vracák pod nebezpečný jez.

0/0
10.6.2011 23:45

Libra

Re: to byla instruktorova chyba...

No sorry, ale u jezu to měl předpokládat ... Rv

0/0
11.6.2011 0:54

Reeve

Re: to byla instruktorova chyba...

To by muselo být všechny ty stovky jezů, pod nimiž se lidé běžně koupou, obšancovány ostnatým drátem a výstražnými cedulemi.

Nikdo z nás neví, co se přesně stalo, takže nikdo také neví, jak daleko od vývařiště instruktor povolil skákání a jak daleko od určeného místa skočil ten kluk.

Nechci se pouštět do spekulací, jen se trochu bojím, že veřejnost si bude žádat "jednoznačného" viníka a pokud těmto hlasům bude chtít někdo vyhovět, toho "viníka" skutečně najde.

0/0
11.6.2011 2:20

cport

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

no, aniz bych chtel hledat jasneho vinika. 24 let jeste nezarucuje zkusenost. Ziskat papiry na instruovani takovych akci je brnkacka, pocitat se vsemi moznymi problemy je daleko horsi. At uz se ten student dostal do vody jakkoliv, instruktor mel zorganizovat zachranu ze brehu s hazeckou (budto ji hodit nebo se privazat a jit pro nej). I kdyby to nevyslo, byl by tam max. jeden mrtvy ... a nikdo nemuze rict ani popel

0/0
11.6.2011 8:49

Panzal

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

je mi presne 24 let. Delam vedouciho shodou okolnosti detskeho turistickeho oddilu, ktery se zabyva jezdenim na vodu...

to, ze tu hovorite o tom, ze ve 24 letech je instruktor nevyspely mi prijde dost ubohy... kolik by mu muselo byt? 60? Ja jezdim na vode opravdu od malicka, vedouciho v oddile delam asi od 20ti let, ale i predtim jsem sjel uz stovky kilometru rek... nevim samozrejme jak ten instruktor, ale rozhodne bych podle veku neposuzoval jak byl vyspely...

Pokud jde o to, ze tam skocil bez jisteni on... tak opravdu nevime, jak to bylo. Ono asi to zaclo toho kluka stahovat do valce... tzn. jeste tam nebyl a instruktor proste v rychlosti vyhodnotil situaci tak, ze ho jeste vytahne. Tezko rict, koukal jsem na nekolik webu a nikde nerozvadeji podrobne, jak se to stalo. Jen, ze chlapec skocil jinde (no jestli o metr nebo deset, to se nikde nepise) a ze tam pro nej instruktor skocil... pokud jde o ucitelku, tam, kdyby vedela oc jde, tak to byla jen sebevrazda.. nic jineho, bohuzel.

0/0
11.6.2011 10:30

cport

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

sorry, ale to, ze jezdite od malicka na vode, Vam jeste nezaruci to, ze porozumite psanemu textu. Prectete si jeste jednou, co jsem napsal a pak muzete odvolat tu ubohost. Od te casti "Pokud jde o to ..." s Vami v zasade souhlasim. Z webu se tezko odhaduje, jak to bylo, nebudu proto soudit.

0/0
11.6.2011 10:37

Panzal

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

je pravda, ze jsem to tam explicitne nenapsal a tudiz to mohlo byt pochopeno jako utok na vas... tak to ale byt nemelo, ja jsem reagoval nejen na vas prispevek, ale na cele vlakno od shora dolu... tzn. to s tou ubohosti se tykalo uplne uvodniho prispevku. Omlouvam se za to, ze to mohlo vyznit, ze se to tyka vas a to jsem si skutecne neuvedomil a beru to jako svou chybu.

0/0
11.6.2011 10:51

cport

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

v pohode, myslim, ze si rozumime. Nekdo na to muze mit uz v 18, nekdo na to nema v 60.

0/0
11.6.2011 11:19

Reeve

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

Lukáš Pollert získal svou první olympijskou zlatou v kanoistice, když mu bylo 22. O něm by si snad nikdo netroufl říci, že "ještě nemůže mít dost zkušeností". Na tenhle názor jsem já reagoval.

0/0
11.6.2011 13:40

miljal

Re: vlastně to byla instruktorova chyba...

Pane, 24letý mladíku, držím Vám palce. Obhajujte i nadále mladé instruktory, vím, že nad 35 let se nikdo do tak náročné práce nehrne, ale děti je třeba dál vychovávat a hlídat, když to nedělají jejich rodiče.R^R^R^

0/0
11.6.2011 13:48

vver440 1@klikni.cz

Ředitel novojičínské školy ve smutku: Nic horšího už být

nemůže. ale může a taky bude. inspekce, vyšetřování a vyhazov

0/0
10.6.2011 23:06

hicotea

Re: Ředitel novojičínské školy ve smutku: Nic horšího už být

myslíte, že to je horší než smrt žáka a učitelky?

0/0
10.6.2011 23:53

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Ředitel novojičínské školy ve smutku: Nic horšího už být

Pro rodiny žáka a učitelky nic horšího být nemůže. ;-(

0/0
11.6.2011 9:01

vver440 1@klikni.cz

Re: Ředitel novojičínské školy ve smutku: Nic horšího už být

bohužel-je to tragédie a život jim nikdo nevrátí

0/0
11.6.2011 9:12

weaktor

Re: Ředitel novojičínské školy ve smutku: Nic horšího už být

vver440: ty jsi normalni idiot, na to neexistuje slusne slovo... Rv

0/0
11.6.2011 16:40

Karoulec

Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

žáky takovýchto nemehel  viz série mrtvých pod fotbalovými brankami, apod., nemehel, co neumí zorganizovat vůbec nic, kromě kávy v kabinetě, se svými spolukrávami a jedním volem v čele.

0/0
10.6.2011 22:47

vver440 1@klikni.cz

Re: Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

mno-jak ste si ty smrady vychovali, tak to potom dopadá. tupý děti, za který fšecko dělaj rodiče. pak není divu, co se děje

0/0
10.6.2011 23:03

glem

Re: Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

Přesně R^R^R^

0/0
11.6.2011 10:25

miljal

Re: Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

...dokud si ty vaše smrady nezačnete vychovávat ke slušnosti, zodpovědnosti atd.;-O;-O;-O

0/0
11.6.2011 11:24

Karoulec

Re: Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

Ale nesmysl.

0/0
11.6.2011 23:25

Krak

Re: Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

No u tebe by nejpíš bylo nejlepší, kdybys snad ani děti neměl...

0/0
12.6.2011 0:01

miljal

Re: Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

Neboj, ty chtrrej, mám dvě a vychoval  jsem je k úctě nejen k vlastnímu životu, ale i k pokoře a skromnosti a vím, že mi je může kdekdo závidět. Jen se o ně občas bojím, aby nezachraňovaly nezodpovědné fracky a nedoplatily na to. Nic víc, nic míň, jen Tebe je mi lítro:-/

0/0
12.6.2011 5:50

Krak

Re: Jak dlouho ještě budou naše děti muset být

Pokora a skromnost v tvém podání zní jako špatnej vtip... :-/ A pokud jsi je vychoval k obrazu svému, tak to s tou závistí nebude tak horký... ;-D

0/0
12.6.2011 11:26

sociokulturně znevýhodněný

Stav našeho školství

Děti umí vyjmenovat všechny Havlovy pseudodíla a odříkat z paměti desítky letopočtů, ale tak elementární věci jako že pod jezem neskáču do vody, to je tabu. Rv

+1/0
10.6.2011 21:27

sociokulturně znevýhodněný

Re: Stav našeho školství

Aby mě někdo neměl za nevzdělance, tak samozřejmě "všechna Havlova pseudodíla", píšu rychle a nečtu to po sobě, když jsem psal první část věty, ještě jsem neměl představu o druhé části. Pozůstalým upřímnou soustrast. Ostatní si z toho aspoň vezmou ponaučení.

0/0
10.6.2011 21:30

sluni-sluni

Re: Stav našeho školství

mnojo..... vyhodnotil to ten vodák , že můžou skákat, špatné rozhodnutí s tragickými koncem

0/0
10.6.2011 22:35

karlmalone

smutné

:-(

0/0
10.6.2011 20:52

miljal

Re: smutné

Ano, velmi smutné. Ale smutnější je to, jak se tady kdekdo vykecává a za každou cenu chce najít viníka. Ze svých letitých zkušeností vím, že kdokoliv, kdo pracuje s dětmi, ať se snaží jakkoliv, je stále jednou nohou v kriminále, protože nemůže vědět, jak které dítě a v jaké situaci bude jednat. Viníkem rozhodně není paní učitelka ani instruktor. Mezi žáky či studenty se vždy objeví nějaký "machr" - a tak se ptám: Jak vychovávají rodiče své děti? - zodpovědnost, skromnost atd... Jako člověk cítím s rodinami pozůstalých, jako kolega - ředitel školy - s kolegy.

+2/0
11.6.2011 5:48

Panzal

Re: smutné

take bohuzel citim s kolegou instruktorem... pokud to prezije, bude na tom krome psychicke ujmy zrejme mizerne jeste fyzicky (jednak nasledky, druhak soudy, pripadne vezeni) tohle je "odmena" za praci s detmi... uz by si to konecne mohli uvedomit i rodice, ze ani oni svoje dite nehlidaji 24 hodin denne a muze se mu neco stat. Samozrejme, pokud se stane diteti neco na tabore, nese za to odpovednost vedouci...

0/0
11.6.2011 10:34

miljal

Re: smutné

R^A tak si stále říkám: Stojí tato "odměna" za to?

0/0
11.6.2011 11:14

macarát

Hm, tak podle tohoto článku

ta učitelka tušila, že žákovi nepomůže a sama zahyne.

Takže tam skočila, protože neunesla pocit viny. Smutné.

0/0
10.6.2011 18:47

sociokulturně znevýhodněný

Re: Hm, tak podle tohoto článku

Za to nese vinu dnešní společnost, která se za každou cenu snaží za všechno najít viníka, třebaže jeho trest nikomu neprospěje. Rv

0/0
10.6.2011 21:23

Reeve

Re: Hm, tak podle tohoto článku

Ne. Skočila tam, protože doufala, že má alespoň minimální šanci mu pomoci. I ta minimální šance na jeho záchranu jí stála za obrovské riziko vlastního života. O to větší, že viděla, co to udělalo s instruktorem a když ani zkušená instruktorka si netroufla jít dál.

To není pocit viny. To je jen důvod mlčky smeknout před jejím hrdinstvím.

+2/0
10.6.2011 23:37

dino_na_idnes

Re: Hm, tak podle tohoto článku

Za války mělo hrdinské sebeobětování aspoň ten smysl, že třeba poskytlo čas ostatním se na nepřítele lépe připravit.

Ale když to zkusí instruktor a vrátí se, instruktorka vyhodnotí, že na tohle fakt nemá, jakou šanci tak měla ta učitelka? To už nebylo riziko, to byla jistota. A smeknout před rozhodnutím zemřít teď a tady bez smyslu? Ne, nechám na hlavě.

+1/0
11.6.2011 10:07

Reeve

Re: Hm, tak podle tohoto článku

A teď si představte, jak by se asi veřejnost zachovala, kdyby učitelka v takové situaci klidně a chladnokrevně prohlásila: "Podle racionálního odhadu situace nemáme šanci je zachránit. Takže zavoláme profesionální záchranáře a než přijedou, dáme si svačinu."

0/0
11.6.2011 13:46

Kidkid

Re: Hm, tak podle tohoto článku

Tak jak by reagovala veřejnost to nevím, ale já bych to bral jako rozumné řešení. Nač čekat o hladu, že? Mně jednání učitelky připadá jako naprosto nelogické a jednání instruktora bylo zbrklé a neprofesionální. Jako záchranář měl vědět, že záchrana se neposkytuje v případě ohrožení života záchranáře.

0/0
11.6.2011 14:39

Čaník

Re: Hm, tak podle tohoto článku

RvRvRv

0/0
11.6.2011 22:23

paulina

Re: Hm, tak podle tohoto článku

V takových chvílích člověk moc nepřemýšlí a jedná instinktivně.

0/0
11.6.2011 5:11

mojepostovnischranka

No, je to tragédie... já si to vůbec neumím představit, že

ráno pojede mé dítě někam se školou na výlet, já půjdu normálně do práce a pak mi někdo sdělí, že se dítě už nevrátí...

Tak tohle nechci nikdy v životě zažít, musí to být strašné...

Jednou jsem někde četl takovou větu, že "rodiče by neměli žít déle, než jejich děti" - to je celkem výstižné.

Vím, že podobných rodičů, které potkala nějaká tragická událost s jejich dítětem je docela dost, ale jak jsem uvedl, vůbec si neumím představit, jak se dá po takové události dál přežívat...PS: Lidi mají umírat staří a přirozenou smrtí v relativně dobrém psychickém i tělesném zdravotním stavu - mé prababičce a oběma babičkám se to tak stalo. Bylo to sice taky smutné, ale tak nějak "normální".

Upřímnou soustrast pozůstalým...

+2/0
10.6.2011 17:32

tuan3

Re: No, je to tragédie... já si to vůbec neumím představit, že

.............a teď si zkus představit jak je asi rodičům kterým dítě někdo zavraždí.

0/0
10.6.2011 17:51

mojepostovnischranka

Re: No, je to tragédie... já si to vůbec neumím představit, že

...no, jasně, nemyslel jsem jen školu, dopravní provoz apod. Ale mezi úmyslným ublížením a nešťastnou událostí je přece jen rozdíl...

0/0
10.6.2011 17:58

tuan3

Re: No, je to tragédie... já si to vůbec neumím představit, že

.........taky proto jsem to psal !

0/0
10.6.2011 18:21

mojepostovnischranka

Re: No, je to tragédie... já si to vůbec neumím představit, že

Vážený spoludiskutující, není nutné používat vykřičníky, vy víte přece, jak jsem to myslel, a byť se mě tato událost osobně netýká, tak jsem z toho velmi smutný a je mi líto toho, co se jednak nyní stalo, a druhak, co se občas tady stává právě dětem, které za nic nemůžou. Takže vykřičníky si nechte na nějakou diskusi jinou, třeba o politice. Dík

0/0
10.6.2011 18:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.