Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak narazil u Spytihněvi do kamionu, provoz na trati je omezen

Na železničním přejezdu ve Spytihněvi na Zlínsku se ve středu v poledne srazil rychlík s kamionem. Souprava narazila do návěsu. Vlak, který jel rychlostí asi 140 km/h, zastavil až dvě stě metrů od místa střetu. Nikdo nebyl zraněn. Doprava na trati Otrokovice - Břeclav byla zcela přerušena, po jedné koleji se jezdí od půl deváté večer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jannes

Nechápu,

proč se tady pořád probírá, že závory jdou nahoru, a až pak zhasíná výstraha na přejezdu. Nikde není psáno, že zvednutí závor dává řidiči povolení k jízdě, závory jsou pouze doplňující zařízení, rozhodující jsou světla, dokud nezhasnou červená a nebliká bílá, řidič musí zůstat stát... Pokud ne, nemá za volantem co dělat, protože nezná předpisy, a pár jich na to navíc už dojelo...:-/

0/0
9.6.2011 3:04

sámvelkýmao

Re: Nechápu,

to byste se na tu bílou leckde načekal.......................

0/0
9.6.2011 8:00

SVN

Re: Nechápu,

Jen pro informaci. Bílá svítí tehdy, je li vlak z obou stran dále než je ochranný úsek závor a vše je v pořádku. To znamená, že se nerozsvítí ihned po přejetí vlaku, zvednutí závor a zhasnutí blikajících signalizačních červených světel, ale až po delší době.

0/0
9.6.2011 10:46

synej

Re: Nechápu,

To není zcela pravda, protože jsou i přejezdy, které potřebují pro svícení bílé, aby se železniční vozidlo vzdálilo jen na 50 (60) m od přejezdu (za předpokladu, že je ukončena výstraha). Co si představujete pod ochranným úsekem závor?

0/0
9.6.2011 16:41

phenomenon

hmm

schranke hoch, schranke nieder! ;-D nojono, kdyz je problem pockat deset vterin, az zhasnou i svetla, tak je na pruser zadelano...

0/0
8.6.2011 23:36

Tvůj Vůdce

Jednoznačně chyba zabezpečení

Kdybych ten kamion šoféroval já, asi by to skončilo zlomenou závorou, ale vjel bych tam úplně stejně.

0/0
8.6.2011 22:19

Tomáš.Michael

Re: Jednoznačně chyba zabezpečení

Podle toho to taky na těch přejezdech vypadá...Rv

0/0
9.6.2011 8:56

SVN

Re: Jednoznačně chyba zabezpečení

Tak si aspoň někde přečtěte jak se máte na přejezdu chovat. Když na křižovatce svítí červená, tak se do ní také vrháte?

0/0
9.6.2011 10:41

rundlik

Co je tohle za magory za volanty,......

...nad tím už zůstává rozum stát.A sliby o převedení dopravy ze silnic na železnici nikde.!!Ještě,že se nikomu nic nestalo,příště to může být horší.

0/0
8.6.2011 22:08

DUDU01

Jo to znám...

Mě kdysi závory praštili po bedně. Vyjeli nahoru a zase dolů právě v tu chvíli když jsem se rozjížděl na kole. Už si dávám raději bacha!

0/0
8.6.2011 21:13

Tomaseq

Demolice

Tak to musela být pěkná pecka. Pokud by mašina najela příma na ten tahač a ne na lehký návěs, tak nevím nevím jestli by se to obešlo bez zranění. Vlak by určitě skončil mimo trať ... Při tak vysoké rychlosti vyletí z kolejí hned Rv

0/0
8.6.2011 20:32

tedyn

Njn trucker

0/0
8.6.2011 20:30

petrumr

pojištovna

pojištovací podvod,poláci to znají už tady jeden byl s tím couváním.Kdyby nevyskočil, tak pojištovací podvod to není a jede dál, přerazí zavory a škoda je 70 korun plus barva a dvě odrazky.[>-]!!

0/0
8.6.2011 19:54

zapetr

To je přesně ono

kolik lidí nepočká než ta světla zhasnou. Na hlavních tratích se opravdu poměrně často stane, že v momentě, kdy se závory zvedají dostanou impuls aby se zavřely a hned spadnou. Viník je každopádně řidič, který tam může vjet pokud neblikají. Jenom nechápu proč tam zastavil a neprojel i za cenu zničení závory, to si myslel že vlak zastaví???

0/0
8.6.2011 19:47

Manasinho

Re: To je přesně ono

no běžel proti němu tak záleží v jaké vzdálenosti začal brzdit a jakou jel rychlostí

0/0
8.6.2011 21:35

luho.ob

Re: To je přesně ono

Já nevím, jaká je konstrukce závor,ale pokud ten řidič reflexivně zabrzdil před padající závorou, tak si myslím, že už by jí těžko rozbil, aby mohl projet, obzvlášť, když kamiony se rozjíždí dosti pomalu. Ale každopádně tam neměl co dělat a měl by tu škodu zaplatit. Naštěstí je ta škoda vyčíslitelná.

0/0
8.6.2011 22:04

akro

Re: To je přesně ono

Ulomí ji i trabant natož kamion s 450HP. To nejsou pohraničářské závory z 80 let.

0/0
8.6.2011 22:08

emailnapicu

Re: To je přesně ono

Když se zadařilo, tak u našeho pivovaru byla zlomená stejná závora i 2x týdně ;-D

0/0
8.6.2011 23:18

kaksikymmenta

Re: To je přesně ono

Přejezdové zabezpečovací zařízení - v tomto případě závory - se konstruují tak, aby se v případě vážného nebezpečí daly prorazit. Jsou dřevěné žebrované, takže nárazem auta snáze deformovatelné.

0/0
9.6.2011 10:12

kunta_kinte - konzument psu

No, polak bude vinen.

ale co mne zarazi, ze zabezpecovaci zarizeni necha zvednout sranky aby je pak zase nechalo spustit dolu, pritom svetla celou dobu blikaj. To by se taky asi dalo nak osefovat ne ?

0/0
8.6.2011 19:40

akro

Re: No, polak bude vinen.

Tak to je snad normální. Pokud blikají červená světla, na přejezdu nemáš co pohledávat´ať jsou šraňky nahoře nebo dole.

0/0
8.6.2011 19:43

kunta_kinte - konzument psu

Re: No, polak bude vinen.

Jasny, to nepopiram, ale zase by se dala, myslim celkem jednoduchym zasahem, tato situace odstranit.

0/0
8.6.2011 19:45

zapetr

Re: No, polak bude vinen.

teoreticky by to mělo jít udělat tak, aby zase začaly blikat než za chvíli spadnou.

0/0
8.6.2011 19:48

akro

Re: No, polak bude vinen.

ale přesně tak to je, úsekem projede vlak, šraňky jdou nahoru, v tom okamžiku do úseku vjede další vlak, světla nezhasnou, blikají dál a šraňky jdou dolů. Co je na tom nelogicky nebo špatně?

0/0
8.6.2011 19:51

lu2222

Re: No, polak bude vinen.

mohly by se ty šraňky vůbec nezvednout dokud světla nezhasnou

0/0
8.6.2011 21:29

kunta_kinte - konzument psu

Re: No, polak bude vinen.

To ale delaji, sranky nepadaji hned, jak zacnou blikat svetla. Myslim spis situaci, kdy za chvili jede dalsi vlak, tak ty sranky vubec nezvedat. Proste elminace dalsiho zbytecneho prusvihu.

0/0
8.6.2011 19:52

akro

Re: No, polak bude vinen.

Proč by zústaly dole, když v úseku není vlak? tahle situace nastane výhradně v případě, kdy do úseku vjede vlak až když závory již jdou nahoru.

0/0
8.6.2011 19:54

kunta_kinte - konzument psu

Re: No, polak bude vinen.

Ano, ale puvodni otazka zni, jestli by tato situace nesla nejak osetrit ( ze by se ty sranky vubec nezvedly ). Ja nevim, jak by to bylo slozite, proto se ptam.

0/0
8.6.2011 19:56

petrumr

Re: No, polak bude vinen.

A kudyma by měli jezdit auta?kdyby ty šranky zůstali pořád dole?

0/0
8.6.2011 19:59

kunta_kinte - konzument psu

Re: No, polak bude vinen.

resim situaci sranky nahoru a hned zas dolu.

0/0
8.6.2011 20:06

akro

Re: No, polak bude vinen.

No to je jak s kozou na ledě. Vlak projede, v úseku NENÍ vlak, šraňky jdou nahoru. proč by zůstávaly dole? A v okamžiku, kdy již jdou nahoru, do úseku vjede DALŠÍ vlak. Předtím tam nebyl.

Teoreticky by to šlo oštřit tak, že bude ještě další vnější úsek, který by sloužil výhradně pro tento účel. jenže to jsou stovky milionů Kč navíc, zdroj kablů pro naše přátele sběrače a na frekventovaných tratích též riziko, že šraňky budou dole furt a nikdy se nezvednou.

0/0
8.6.2011 20:01

kunta_kinte - konzument psu

Re: No, polak bude vinen.

Nu a presne to jsem chtel vedet, diky. Bylo by potreba novy HW, takze vysoke naklady.

0/0
8.6.2011 20:08

lu2222

Re: No, polak bude vinen.

možná se pletu, ale nestačilo by, aby šraňky zůstaly dole dýl? pak by žádnej další obvod nebyl potřeba

0/0
8.6.2011 21:31

akro

Re: No, polak bude vinen.

A co bys tím chtěl vyřešit kromě zdržování provozu na silnici? Jako tím vyloučíš že vlak vjede do řídícího úseku v okamžiku kdy jdou závory nahoru? To asi těžko. Problém není v zabezpečení přejezdu, problém je v aroganci řidiče kamionu, který porušil základní pravidlo: na červenou se nejezdí do křížovatky ani na koleje.

0/0
8.6.2011 22:07

petrumr

Re: No, polak bude vinen.

ty vlaky tam jezdí 140 !!

0/0
8.6.2011 19:57

kunta_kinte - konzument psu

Re: No, polak bude vinen.

Neni mi jasna souvislost s puvodnim dotazem..

0/0
8.6.2011 19:59

akro

Re: No, polak bude vinen.

Ta je snad jasný, 140km/h= 39m/s. To znamená že při časové ochraně přejezdu (blikání + závory) 1 minuta by musel být ochranný úsek prodloužen do vzdálenosti nad 2,5km od přejezdu. Na každou stranu pro každou kolej. takže u dvoukolejky je to 10km kabelů navíc pro každý přejezd plus změna hardwaru.

0/0
8.6.2011 20:10

kunta_kinte - konzument psu

Re: No, polak bude vinen.

uz mi je to jasne, viz vyse.

0/0
8.6.2011 20:12

synej

Re: No, polak bude vinen.

Proč 10 km kabelů navíc, když jsou po celé této trati kolejové obvody navíc soustředěné do přilehlých stanic? Natažení přibližovacího úseku by zde znamenalo pouze přidání kontaktů do příslušných strun.

0/0
9.6.2011 17:00

Alinič

Zvlastni,

ze ten kamionak dal prednost zniceni kamionu a ohrozeni zivotu 10tek lidi pred rozbitim jedine zavory . Prece jestli se dostanu mezi uzavrene zavory, tak jedine co ma smysl je z tama s autem co nejdriv zmizet .

0/0
8.6.2011 19:31

akro

Re: Zvlastni,

Nehledej logiku kde není. Na tohle bys potřeboval mozek a to se zas pro změnu neslučuje s povoláním řidič kamionu.

0/0
8.6.2011 19:41

kunta_kinte - konzument psu

Re: Zvlastni,

Vyborne, podle jednoho blba hned oznacime za blby celou profesi.

 

Bych rad vedel, co bys zral, kdyby tihle "bezmozci" zbozi nevozili.

0/0
8.6.2011 19:42

akro

Re: Zvlastni,

heheh oblíbené klišé "když nebudou jezdit po dálnici v pátek odpoledne, národ vymře hlady" a "za všechno blaho současného světa mohou řidiči kamionů". Příspěvek nepopíral profesi jako takovou, pouze se pozastavil nad mentální úrovní jejích vykonavatelů. A ta je tragická. Viz například tvůj příspěvek či denodenní praxe na silnicích.

0/0
8.6.2011 19:45

kunta_kinte - konzument psu

Re: Zvlastni,

Vis co ? Jdi to radsi rict nejakymu kamionakovi ty internetovy hrdino.;-D

Mimochodem, s dopravou nemam nic spolecneho, nez budu zas z neceho narcen )

0/0
8.6.2011 19:48

akro

Re: Zvlastni,

Proč bych mu to chodil říkat? Tady potrefených hus zakejhá dost.

0/0
8.6.2011 19:49

kunta_kinte - konzument psu

Re: Zvlastni,

Ty mu to nepujdes rict, protoze bys mel strach. Takovejch tu je, co dokazou virtualne hrozit a bezmyslenkovite urazet vse kolem.;-D

0/0
8.6.2011 19:51

akro

Re: Zvlastni,

Ono je možné řidiče kamionu urazit? jak proboha? podle jejich chování na silnicích je to zcela vyloučeno.

0/0
8.6.2011 19:52

kunta_kinte - konzument psu

Re: Zvlastni,

Mno nic, uz jsi se zacyklil, takze opoustim kruh.

0/0
8.6.2011 19:53

akro

Re: Zvlastni,

Nikoliv, přímka není cyklus. Ale to je asi složité na pochopení, co?

0/0
8.6.2011 19:55

emailnapicu

Než aby se rozjel a urazil závoru...

... zlikviduje celej kamion a vykolejí vlak. Co dodat?

0/0
8.6.2011 19:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.