Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protihlukové stěny jsou jako hradby, hasiči je překonají za 40 minut

Protihlukové stěny u železničních tratí mají chránit lidi před rámusem projíždějících vlaků. Jenže podle nejnovějšího zjištění jihočeských drážních hasičů jsou životu nebezpečné. Hasiči zkoušeli, za jak dlouho stěny překonají, pokud se za nimi stane nehoda. A dokázali to až za 40 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Keni

Betonova stena je na ...

Nechapu to cpani tech betonovych zdi. Jenom se to odrazi a dela to o kouske dal extreme vetsi zvuk. Pritom by tam stacilo nasazet trosku hustci stromy nebo kere. Ale to by si nejaka stavebni firma nevydelala a nasi ekoteroriste by museli premyslet mozkem.

Jinak toto je stare asi 14dni. Ale Idnes posledni dobou perli v uverejnovani starych zprav.

+4/0
10.6.2011 0:54

Bery

Re: Betonova stena je na ...

R^

0/0
10.6.2011 1:36

bitkar

nechapu

1. proc ty diry (to ze se dve zdi prekryvaji) nedelaj, na dalnicich byvaji bezne

2. jeslti maj ty steny jen 2m, tak snad neni problem tam dat nejaky schudky, zebrika apod. Idealni to neni, ale lepsi nez se 40 min. prokousavat skrz.

0/0
9.6.2011 8:56

IARK - Králíček ušáček

Nechapu

To to zjistili teprve ted? 8-o

0/0
9.6.2011 7:49

tmf

a co brigáda?

vždyť je to ŽELEZObeton, to by jim nepomohlo?

0/0
9.6.2011 7:43

Astaroth

steny a valka

Je verejnym tajemstvim, ze EU je diplomaticka hracka nemecka a nemecko jak znamo, nevydrzi bez valek. My jsme takova dalsi spolkova republika, jejimuz obyvatelstvi nejde verit na fronte, ale v tovarnach ano. Myslim si, ze PH steny jsou hradbami majicimi branit velka mesta pred protiutokem ruske armady az dojde k 2. Barbarosse a pripadne obrane 2. protektoratu. Za hradbami mohou operovat obrnene vlaky bundeswehrmachtu a jejich osadky bez obav mohou likvidovat privaly putinovcu a az se ruska armada vycerpa, zajaji nemci finalni ofensivu. Takze hradby ohrozujici zivoty ceskych cestujicich jsou dalsi heydrichiadou a lidicemi - nase zivoty maji dlazdit vitezstvi 4. risi. Rv;-(

+1/0
8.6.2011 22:18

T vůj_stín opět opět zpět

Re: steny a valka

A jinak všechno v pořádku?

0/0
8.6.2011 22:33

Lord Helma

Re: steny a valka

Ještě jsi nespolkl prášek?

0/0
9.6.2011 9:18

mana-žer

ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

počemu se inžinýři nepodívají do spřátelených vyvinutějších zemí s hustější lidskou hmotou a rychlejšími rychlovlaky jak oni vyřešili problém v místech, kam se nevejde vegetace? nebo jsem něco opomenula?

a nejvíc mě vzrušují názory, že protihlukové stěny u kolejí nebo dálnic by se stavět neměly, protože tyto stavby prodražují. bydlím asi 4km od železniční trati a za horizontem, a projetí vlaku mi připomíná okupaci

0/0
8.6.2011 21:47

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Hmm, ja bydlim o ulici od nadrazi, takze cca 200m a po vymene oken uz vlaky vubec nejsou slyset.

0/0
8.6.2011 22:47

mana-žer

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

potřebovala bych prosímtě poradit, jak jsi na zahradě nainstaloval okna?

0/0
8.6.2011 22:54

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Mno, obvykle byva problem s hlukem v byte a to predevsim v nocnich hodinach. Tam nova okna skutecne hodne pomohou. Znam odpoved i pro pripad zahrady, ale tou rozhodne nepotesim. Ty koleje tam pravdepodobne vedou vice nez 100 let... dalo se tedy s hlukem pocitat predem. Takze nic ve zlem, ale proc by mel danovy poplatnik platit protihlukovou stenu kvuli tomu, ze si nekdo zvolil spatne lokalitu ? ;-)

+1/0
9.6.2011 0:28

mana-žer

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

ano, nezklamal jsi a tak si přečti zase nahoře v původním příspěvku, co mě nejvíc vzrušuje.

to znamená, že není třeba stavět protihlukové stěny, protože ty statisíce lidí kolem dálnic a tratí maj špatně zvolenou lokalitu, potažmu partnera s lokalitou, případně si maj zalízt za zavřený okna a otevřít si leda tak windows.

co ty víš už jsem dávno zapoměla, protože tyhle názory jsem měla jako děcko taky :-}

0/0
9.6.2011 0:47

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Mno, to mi zase pripomina jeden pripad, mozna byl i tady o tom clanek. Muze to byt tak 2 roky. Jeden moudry pan si asi pred deseti lety poridil pozemek blizko vojenskeho letiste. Postavil si tam barak a pak si stezoval, ze mu letadla letaji nad zahradou a on nema klid. Pozadoval tenkrat zruseni, nebo prestehovani letiste, ktere tam je tusim od roku 1918.

Ja beru, ze hluk muze vadit, pokud je to v byte... ikdyz i tam muze byt nekdy prijatelnejsi slyset vlak nez sousedy. Ale resit hluk na zahrade ? Dobra, sice nejsem vubec zastance betonovych monster v krajine, ale fajn, pokud to tam nekdo mermomoci chce, tak at si to alespon zaplati. Vsude je neco, malokdo bydli v dokonale lokalite. takze neschvaluji, ze se dotuje neci pohodli. Nakonec co maji delat lide, kteri bydli v Praze blizko ucpane magistraly, kde mimo hluku maji problem mnohem horsi... smog ? Budeme proto vsechny ulice zakopavat pod zem ?

PS: Znam lidi, co maji zahradu prave u koleji, protoze maji vyhled na vlaky... :-)

+1/0
9.6.2011 1:49

mana-žer

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

teď už chytračíš!

přečti si znovu článek nebo původní reakci

tady jde o protihlukovou ochranu při stavbě železničních tratí, případně potom dálnic.

takže jde o to, že když postavím trať nebo dálnici, musím taky postavit tu zeď, zrona tak jako když si postavím dům, musím počítat i se záchodem, přestože se dá chodit i na kbelík

0/0
9.6.2011 2:17

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Tak zrovna u zeleznice se nova trat nestavi asi zadna... vse jsou jen rekonstrukce stavajicich trati a vicemene ve stejne trase. U dalnic je to jiz neco jineho. Ale i tam se da hluk dost eliminovat i treba volbou povrchu samotne dalnice... jen to pak je zase drazsi. Ja bych se tedy spise snazil vyhnout betonovym monstrum v krajine. Proste nekomu vadi vic hluk a nekomu zase vadi kilometry ohyzdnych zdi. To zde asi nevyresime. ;-)

0/0
9.6.2011 17:50

martink077

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

takže nic ve zlém, ale možná tě překvapí, že jsou po ČR tisíce domů, které jsou starší než koleje okolo nich vedoucí...Takže je všechny zbouráme, protože ty přeci nebudeš platit za něco co není tvoje. Kdyby blbost nadnášela...;-D

0/0
9.6.2011 1:09

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

V tech domech a bytech se to ale vyresit da... jak uz jsem psal. Pomuze treba vymena oken, nebo hlukova izolace mistnosti. Moznosti je spousta. Kvuli tomu nemusime hyzdit krajinu betonem.

0/0
9.6.2011 1:19

martink077

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

u spousty domů, které jsou památkou, jsou v památkové zóně atp, nebo jen prostě tak staré, že rekonstrukce takového rázu není možná budeš tedy bourat? A na zahradě lidi nemusí sedět že...

0/0
9.6.2011 1:24

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Tech domu zase tolik neni... zeleznice se stavela ve vetsine pripadu mimo obce. Vyjimkou jsou jen velka mesta. Takove domy neni treba bourat... muze se tam nastehovat nekdo, komu to tolik vadit nebude a treba bude rad, ze ma konecne kde bydlet. Mnohem horsi to je ve mestech, kde jsou ulice plne aut a taky se tyto ulice hromadne nezakopavaji pod povrch. 

Pokud jde o zahradu, tak kdo chce, tak at si klidne postavi velkou cinskou zed, ale za sve a kolem sveho pozemku. :-) Proste toto neberu jako duvod, proc hyzdit nasi krasnou zem kilometry nevzhlednych betonovych zdi. Nebo se snad nekomu takova zed libi a chtel by na ni mit kazdodenni vyhled ?

0/0
9.6.2011 2:10

mana-žer

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

ty seš nezničitelnej.

prosím tě nakresli si to nejdřív než to napíšeš

100 domů a 1 trať - 100 zdí + 0 protihlukových

100 domů a 1 trať - 0 zdí + 1 protihluková

v těch domech žijí daňoví poplatníci, mimo jiné

0/0
9.6.2011 2:28

Antonín, topič

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Vážený pane, železnice se VŽDY stavěla tak, aby projížděla CENTRY měst. Vy mi připomínáte toho ekonoma, který zjistil, že havárie tankeru je pozitivní událost - pro ty, kdo se chtějí slunit a ne koupat a nevadí jim smrad.

0/0
9.6.2011 8:47

Lord Helma

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Železnice se stavěly vždy mimo město nebo na jeho okraji. Mimo Prahy. To je dneska největší neštestí železnice - je mimo město, vesnici.

0/0
9.6.2011 9:17

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

R^

0/0
9.6.2011 18:00

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Kolik mame v republice mest, kde zeleznice vede pamatkovou zonou ? O tom byl prispevek na ktery jsem reagoval. ;-)

0/0
9.6.2011 17:54

Antonín, topič

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Žil jsem cca 200m od rušné nákladní trati, navíc se dvěma mosty, jedním železným. Ale byl jsem na vlaky zvyklý. Určitě bych ale nedokázal spát se zavřeným oknem.

0/0
9.6.2011 8:46

Bery

Re: ojeté pleumatiky porostlé popínavými rostlinami

Ano, zvyknout si na vlak se da... zvyklo si tak drive mnoho generaci lidi a rekl bych, ze v tomto ohledu je vlak lepsi nez rusna ulice se zastavkou tramvaje. ;-)

+1/0
9.6.2011 17:58

rqmark

Usměvné nebo bublina?

To co je tady psané je sice pravda, ale ten problém je daleko širší a určitě není tak jednoduchý. Je třeba si uvědomit, že železniční tratě se také neacházejí vždy na schůdných místech. Někde se hasiči nedostanou nejenom kvůli protihlukovým stěnám, ale kvůli konfiguraci terénu - vysoké náspy, opěrné či zárubní zdi, zástavba atd. Pokud by měl být zajištěn přístup na každý metr železnice kvůli hasičským a záchraným sborům, nezbylo by nic jiného, než podél všech tratí vybudovat souvislou obslužnou komunikaci (i ve stanicích). Je třeba že prostě někde se stejně nedostanou hasiči jinak  než po koleji - viz např. nové spojení přístup k tunelu po estakádě.

0/0
8.6.2011 20:12

centaur beta

Re: Usměvné nebo bublina?

Máte v tom chaos. U západních portálů tunelů Nového spojení je nástupní plocha pro hasiče propojená vlastní komunikací s ulicí Husitská, k portálům východním je přístupovou cestou pro HZS cyklostezka po staré vítkovské trati s tím, že u trafostanice se sjede do kolejiště. To je zpevněno speciálním pryskyřičným nástřikem, aby se kola nebořila do štěrku. Po estakádě se k tunelům opravdu nejezdí!

0/0
8.6.2011 22:22

Leto_II

..což potvrzuje i šéf Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

Vždycky mě zajímalo kde se tito šéfové a ředitelé a prezidenti různých svazů berou. Je svaz pacientů, svaz nakupujících a dokonce svaz cestujících ve veřejné dopravě. Kdo je platí, kde se berou a koho vlastně zastupují? Nakupuju, jezdím veřejnou dopravou a v nemocnici jsem taky byl, ale žádný z těchto svazů mě nikdy nekontaktoval. Dokonce bych řekl že v naprosté většině případů je můj názor zcela opačný než předsedy svazu, jež by mě měl dle jména zastupovat.

+2/0
8.6.2011 18:54

danny47

Re: ..což potvrzuje i šéf Svazu cestujících ve veřejné dopravě.

R^! 

Docela zajímavý námět na článek..... co vy na to, pisálkové... (Aby pak nevznikl svaz čtenářů denního a(nebo spíš internetového) tisku

0/0
8.6.2011 22:32

sanborn

první článek ,který se pozastavuje nad tím....

proč stojí miliardy stavby těchto stěn,proč už dnes nelze z vláčku koukat ven na krajinu a těmito stěnami je zaplevelena celá republika..přitom existují materiály jako plexisklo aj...[>-]

0/0
8.6.2011 18:26

Poborskiii

Re: první článek ,který se pozastavuje nad tím....

Plexisklo pro PHS je, tuším, dražší než ten železobeton a zvuk pouze odráží - nepohlcuje. Čili za více peněz méně muziky.

0/0
8.6.2011 18:33

Bery

Re: první článek ,který se pozastavuje nad tím....

A proc se tam ten nesmysl vubec dava ? Jen proto, aby se utratilo par miliard navic ?

0/0
8.6.2011 18:45

sanborn

Re: první článek ,který se pozastavuje nad tím....

dává se to v místech kde by do budoucna měly jezdit rychlovlaky,takže je to nejenom protihluková stěna ,ale i ochrana proti zvěři....

0/0
8.6.2011 18:48

Bery

Re: první článek ,který se pozastavuje nad tím....

A jak to resi tam kde jezdi skutecne rychlovlaky... napr. Francie, Nemecko ? ;-)

Na ochranu proti zveri snad stale staci plot.

0/0
8.6.2011 18:56

Poborskiii

Re: první článek ,který se pozastavuje nad tím....

To sklo se používá prakticky jen na mostních objektech, protože je mnohem lehčí než železobetonová PHS, a pak taky v místech, kde přiléhá těsně zástavba (nebo když je navíc položená níže než koleje) a lidem by neprůhledná stěna stínila do oken či do zahrádky. Občas si někde některá obec prosadí horní pole průhledné kvůli estetice nebo aby byl třeba zachován nějaký původní průhled. Ale to jsou vše jen bodová místa, z celkové délky PHS je to zanedbatelné.

0/0
8.6.2011 19:04

sanborn

Re: první článek ,který se pozastavuje nad tím....

pak existují různé jednodušší materiály viz odhlučnění v nahrávacích studiích,jistě by se dalo použít nějaký levnější materiál s nějakou výplní...

0/0
8.6.2011 18:50

Antonín, topič

Re: první článek ,který se pozastavuje nad tím....

No, odhlučnění v nahrávacích studiích nemusí odolávat povětrnostním podmínkám, ani víru vzduchu při průjezdu vlaku 160 km/h.

0/0
9.6.2011 8:49

Dříč_z_Cejlu

Pokud nebudou protihlukové stěny vytvářeny z mědi, hliníku

mosazi nebo železa, pak se není potřeba obávat vandalů. Beton zatím, jak doufám, nikde nevykupují...

0/0
8.6.2011 18:22

sanborn

Re: Pokud nebudou protihlukové stěny vytvářeny z mědi, hliníku

no aby se kvůli stěnám proti hluku musela bagrovat krajina,usazovat megamonolity a to i v krajině kde je les a kde v cizině jsou pouze ploty tak by to snad šlo vyřešit jinak....!!

0/0
8.6.2011 18:29

sociokulturně znevýhodněný

Před několika dny?

Já mám pocit, že to zkoušeli cca před 3 týdny ;-DRv

+3/0
8.6.2011 17:46

Dragunov vz.63

Re: Před několika dny?

Tak, tak.

Autobus hasičů ve slavnostních uniformách, 2 kamery a AV14.

Ani nebylo kde zaparkovat a jít na oběd :-/

0/0
9.6.2011 9:28

neandrtálec

Železobeton ?

To zkoušeli překonat už i jiní páni !

:-)

Ale Řopík jen nadskočil, a zase padnul na své místo.

:-)

A tak i Český národ po útoku buržuje. Nadskočí, a zase padne na své místo. [>-]R^

0/0
8.6.2011 17:33

Dříč_z_Cejlu

Re: Železobeton ?

Do první útočné vlny hasičů je potřeba nasadit pravověrné a kované členy KSČM. Komunisti rozeberou a ukradnou cokoli do několika sekund...

0/0
8.6.2011 18:20

gazda2

Osobně jsem přesvědčen, že protihlukové stěny mají

i v Čechách pravidelné prostupy a únikové východy. Myslím, že i  na trase Praha - Tábor, ale ruku do ohně bych za to nedal. Vlakem jezdím  po Česku velmi málo.

0/0
8.6.2011 17:29

P-P

Re: Osobně jsem přesvědčen, že protihlukové stěny mají

Ty východy tam jsou. On ale není problém, dostat od vlaku lidi, či odnést zraněné, ale dostat se k místu s technikou, která je příliš rozměrná, než aby prošla těmi dveřmi ;-)

0/0
8.6.2011 17:53

Pavel57

Nápad

A co třeba takovýto nápad:

nejméně každých 50 (60 ... 100 m) musí být jedno pole protihlukové stěny vytvořeno ze snadno bouratelného materiálu.

Čili se dá udělat (ponechat) několik polí železobetonových a pak jedno, které umožní rychlý přístup k trati v případě nehody .... každých 50 m by to mělo pro rychlost zásahu stačit.

0/0
8.6.2011 17:02

Poborskiii

Re: Nápad

Novinářské žvásty. Minimálně každých 150 metrů je skrz PHS průchod, tím se hasiči i záchranáři dostanou ke zraněným ihned. A pokud jde o těžkou techniku, tak tou se většinou do kolejiště stejně kvůli konfiguraci terénu nedostanou a to i když tam PHS není. Za další, ke každému projektu se hasiči vyjadřují, takže si přeci můžou vymoci průchody v pro ně lepších místech. A panely PHS jsou snadno vyndatelné pomocí jeřábu a ten jezdí prakticky ke každé takovéto nehodě. Řezat takovou žb desku rozbruskou a pak dělat, že se náramně diví "jé, ono to nejde", když už jich stojí desítky kilometrů, to je jednak demagogie a pak selhání hasičského sboru jako takového. K tomu měli možnost se vyjádřit už dávno.

+2/0
8.6.2011 17:30

Bílý rytíř

Re: Nápad

Novináři žvaní, hasiči jsou neschopní, jen ty jsi jednička, všechno víš a od všeho máš klíče:-P

0/0
8.6.2011 18:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.