Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé skoncování s jádrem je populistické a iracionální, řekl Klaus

Rozhodnutí Německa odstoupit od jaderné energetiky je iracionální a populistický krok, prohlásil český prezident Václav Klaus při návštěvě Hamburku. Politiky a ekonomy, kteří dokážou odhadnout dopady tohoto rozhodnutí na ceny elektřiny v Česku za deset let, označil za génie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slon75

Racionalita

V českých politických kruzích napříč všemi stranami (až na zelené, kteří jsou proti jaksi z principu) převládá překvapivě racionální shoda na nutnosti podpory jaderné energetiky.

Tak doufám, že to vydrží a že nějaká skupina ojrosoudruhů neplatí pár důležitých lidí sliby masivních dotací na podporu "obnovitelných zdrojů".

Jaderná energie je samozřejmě to nejčistší a nejekologičtější, co v současné době máme.

0/0
9.6.2011 9:03

Antonín, topič

---

No zrovna z racionality bych české politiky neobviňoval - to by neschválili ten fotovoltaický paskvil, který stál spoustu peněz a bude stát další spoustu při arbitrážích a další spoustu, pokud arbitráže projedem. Místo toho, aby stát, když už teda ty alternativní zdroje chce, podpořil občany, ať si vopravěj střechu a budou mít třeba fotovoltaickou tašku za stejný prachy jako obyčejnou, tak to né. Podpořil ty, kteří měli koule a investiční prostředky zastavět pole.

0/0
9.6.2011 10:58

dana33

2 zpravy postradam

Dneska jsem slysela ve zpravach, ze take Svycarsko konci s jadernou energii.

Dneska jsem slysela zajimave zpravy z veletrhu Intersolar, v poslednich letech se investovalo do solarni energie 20 miliard € a je silne na postupu. Ted se pracuje na akmulaci. Baterie se zivotnosti 20 let, ktere mohou nashromazdenou slunecni energii zasobovat spotrebu celeho domu. Nemecko planuje v pristich letech zvysit podil slunecni energie na 10 %. V ceskem tisku se tyto veci nejak nemuzu docist!

0/0
8.6.2011 16:55

vaclav13

Re: 2 zpravy postradam

No, tak o tom, že už začínají blbnout i Švýcaři už pár informací zaznělo. Zřejmě se i v jejich zemi pod zasněženými štíty Alp obávají tsunami od Atlantiku. Že toho budou jednou hořce litovat je věc druhá. Bohužel na těch pitomcích, co to současné šílenství rozpoutali si jen těžko někdo něco vezme.

No a pokud jde o tu zazračnou akumulaci, tak to je s největší pravděpodobností pitomost. Způsoby akumulace elektrické energie jsou známy už hodně dlouhou dobu a žádný nový převratný objev zatím anoncován nebyl. Akumulace je buďto na chemické bázi (klasické akumulátory) a nebo na bázi kapacitní (kondenzátory a nebo dnes populární ultrakapacitory). Oboje ovšem v měrné schopnosti akumulace, tj. kWh uložené energie na 1kg akumulárotu tak o dva až tři řády zaostává za energií obsaženou v 1kg fosilních paliv. Udává se tak do 0,1kWh/kg u olověných akumulátorů a přibližně o řád méně u ultrakapacitorů. Dovedete si představit, co budete muset mít pod barákem pro akumulaci např. jen 1000kWh elektřiny?

0/0
8.6.2011 23:07

vaclav13

Re: 2 zpravy postradam

A ještě podotýkám, že jak klasické olovo-kyselinové akumulátory tak ultrakapacitory jsou, co se použitých materiálů týče, ekologie sama. Obojí je v klasifikaci nebezpečného odpadu. Dále pak bude zajímavá otázka zabezpečení takové akumulace. Záběry efektních ekplozí mobilů nebo notebooků kvůli akumulátorům najdete i na webu. Pokud jde o klasické akumulátory, tak ty když například z nějakého důvodu řachly na ponorce z 2 sv.v., tak tu ponorku roztrhaly lépe, jak hluninná puma nacpaná tritolem. Představa, že se takto splaší akumulátor ve sklepě pod spící rodinou je dost úděsná. Tolik poněkud skeptický pohled technika.

0/0
8.6.2011 23:14

Qíteček

Re: 2 zpravy postradam

Já si myslím, že je v současné době nejlepší akumulátor přečerpávací elektrárna, ale na ty nemáme dost kopců....

0/0
8.6.2011 23:38

Antonín, topič

Re: 2 zpravy postradam

Tak zrovna účinnost je "nothing to write home about." Ovšem pochopitelně nic jiného v průmyslovém měřítku neexistuje. Dokážu si ale jakž-takž představit spolupráci v rámci vesnice, samostatný provoz domu mi přijde jako zbytečně nákladný a složitý (jako zaměstnanec firmy, která pro podobné systémy dodává však neoponuji moc nahlas).

Klidně ať si Němci blbnou, zaplatí vývoj a my to pak koupíme ve výprodeji za hubičku.:-)

0/0
9.6.2011 8:59

Antonín, topič

Re: 2 zpravy postradam

Milá zlatá, to je ale problém na vašem přijímači. Ty to zprávy v českém tisku pochopitelně probíhají. Mimochodem, MFDNES je německá.

0/0
9.6.2011 8:54

emil2

Vždy, když Klaus promluví, se ptám:

Cui bono?

0/0
8.6.2011 13:46

Antonín, topič

Re: Vždy, když Klaus promluví, se ptám:

To děláte dobře. A ještě líp uděláte, když se takto budete ptávat pokaždé, když promluví nějaký politik. Třeba Anžela Merkel.

0/0
8.6.2011 14:32

Josef II

Nemci hloupi - Cesi inteligentni, vzdelani, schopni .

Tak proc take nejsme uspesni ?  Proc mame porad tak mizerne platy? Odmitli jsme srotovne, tak proc nam nefunguje ekonomie ??

0/0
8.6.2011 10:42

Antonín, topič

---

Kde to tam vidíte?

0/0
8.6.2011 12:13

IARK - Králíček ušáček

Re: Nemci hloupi - Cesi inteligentni, vzdelani, schopni .

Jo, to ma spolecneho s energetikou fakt hodne ;-D

0/0
8.6.2011 14:27

slon75

Re: Nemci hloupi - Cesi inteligentni, vzdelani, schopni .

Ekonomie nám funguje stejně dobře jako zbytku univerzitního světa a ekonomika si také nevede tak špatně.

0/0
9.6.2011 8:59

téniska

má pravdu

přecedoR^

0/0
8.6.2011 10:33

jyyyj

Mám rád své presidenty Václavy. Každého z jiného důvodu.

Aktuálně vede Václav II., ale není to soutěž. Chrání mne před OSN, Ojropou a Ojrem, RZETA, MULTI-KULTI pseudohumanisty, hlupáky,... Dík.

0/0
8.6.2011 10:02

emil2

Re: Mám rád své presidenty Václavy. Každého z jiného důvodu.

Václav s Tebou....až na věky.....amen.

0/0
8.6.2011 10:07

jyyyj

Mám rád své presidenty Václavy. Každého z jiného důvodu.

Naštěstí mne Václav II. taky pěkně štve : Místo za blonďatými letuškami leze za minulou budoucností komunismu BoBo; nesmyslně infantilně-dementně-senilně plácá u otevření DÁL-NIC, určitě je spousta dalšího, jen jsem línej...

0/0
8.6.2011 13:31

milansm

Klaus dělá z České republiky fosilně jaderného troglodyta

a samozrejmě nejenom on...

Jedinou cestou je úplné zásobování obnovitelnými zdroji. Jedině to zajistí čistou a mírovou budoucnost nejenom naší země ale celé civilizace. V opačném případě bude náš sladký sen o nekončícím blahobytu utopen v krvi, oxidu uhličitém a jaderném odpadu.

Naši politici a mnozí energetici nevědí skutečné možnosti obnovitelných zdrojů. Neví, že v některých spolkových zemích BRD (např. S.-A., M.-V.) bylo v loňském roce průměrně přes 50% elektřiny z OZE v síti, nevědí že rakouský Burgenland bude mít za 2,5 roku 100% z větru a biomasy (dnes má 60%).

Nevědí, že dojede během dvou let ke "grid parity" - cena vlastní el. z fotovoltaiky bude stejná s cenou od distributora. Nevědí že fa Conergy na Intersolaru představuje právě nyní nový model akumulace a řízení spotřeby vlastního fotovoltaického proudu, tajkže zajistí 80% roční spotřebu 4členné rodiny ze střechy. Neví, že větrná energie snižuje v mnoha zemích cenu elektřiny na burze. Nic neví o potencálu akumulace.

Co ví?

0/0
8.6.2011 9:51

pavel.61.

Re: Klaus dělá z České republiky fosilně jaderného troglodyta

čistá víra! Víra si na rozdíl od vědy s fakty hlavu neláme. Člověče slyšel jsi něco o přírodních zákonech? Ty se ideologií a scifi překonat nedají.

0/0
8.6.2011 9:55

magnus84

Re: Klaus dělá z České republiky fosilně jaderného troglodyta

Co to tady meleš za bláboly?? Možnosti OZE? Tak na to bylo uděláno několik studií. Produkce biomasy již za chvíli narazí na své možnosti a půjde na úkor potravinové bezpečnosti. Navíc se vyplatí jen lokální produkce, doprava biomasy je ekonomicky náročná a emituje spousty škodlivin. Rakousko 60% cháááá to je tedy něco. Tak milý chytráku. Rakousko je silně importní země!!! Od nás právě v tuto chvíli odebírá 500MW!!!!!! Jediný co mají jsou vodní elektrárny z nichž vyrábí většinu el. energie, ne z větru a fotovoltaiky.

A akumulace jde v dnešní době pouze vodními nádržemi. Jsi totálně mimo! Nemáš základní znalosti. Bože.;-O;-€

0/0
8.6.2011 9:59

Antonín, topič

Re: Klaus dělá z České republiky fosilně jaderného troglodyta

Netuším, co ví Klaus, ale vy nevíte nic a navíc strašlivě lžete.

0/0
8.6.2011 12:13

IARK - Králíček ušáček

Re: Klaus dělá z České republiky fosilně jaderného troglodyta

R^R^R^

0/0
8.6.2011 14:28

Qíteček

Re: Klaus dělá z České republiky fosilně jaderného troglodyta

Heh, někoho tak zaslepenýho , to se jen tak nevidí... Nemusím opakovat reakce výše, snad jen, že OZE, stejně jako jakékoliv jiné zdroje, mají v síti své místo. Ale pouze v případě, že jsou tak dobré, aby je nebylo nutno dotovat.

0/0
8.6.2011 23:43

bitkar

to chce

elektrinu nemcum prodavat draze a u nas o to levnejc :-P ;))

0/0
8.6.2011 9:29

IARK - Králíček ušáček

Re: to chce

Tak to opravdu neni mozne, podekuj Paroubkovi ;-)

0/0
8.6.2011 9:33

magnus84

Re: to chce

A EU, která zavedla pojem jednotného trhu s el. energií. Ale zas na druhou stranu, když mohli vymyslet jednotnou měnu pro Němce, Francouze, Slováky, kteří jsou ekonomicky někde naprosto jinde, tak ten trh s elektřinou už je jen třešnička na dortu :-)

0/0
8.6.2011 9:39

emil2

Podle diskusních příspěvků soudím,

že jediné, čeho Klaus dosáhne, je absolutní rozklad a rozeštvání českého národa.

0/0
8.6.2011 9:22

magnus84

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Proč českého? Copak je zde tolik lidí, co by nesouhlasili s panem Klausem? Myslím, že normálně uvažující člověk se znalostmi nemůže nesouhlasit. :-)

0/0
8.6.2011 9:24

Bouše

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Nejde o to, jestli má Klaus pravdu, ale o to, že naprosto zbytečně strká nos do cizích záležitostí. Pravdu umí říkat kdejaký vůl, ale od prezidenta bych čekal trochu diplomacie. :-/

0/0
8.6.2011 9:29

český_vesničan

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

..proč....???.....pokud má pravdu...tak proč ji neříct naplno...???

0/0
8.6.2011 9:31

IARK - Králíček ušáček

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

To je divny, Nemci nam chteli omezit Temelin a najednou mi jim nemame co klabosit do jadra a upozornovat je jaky to bude mit dopad jen kvuli tomu, ze si chteji zamlaskat u koryt?

0/0
8.6.2011 9:34

magnus84

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Právě, protože si každý říká co chce, je dobře, že pan President promluvil. Právě proto, že je slyšet pouze odpůrce, právě proto, že naši lidé by mohli být ovlivněny Německou hysterií. Právě proto všechno je dobře, že promluvil. Toť můj názor, nikomu to nevnucuji.

0/0
8.6.2011 9:36

emil2

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Podle mých informací je jich více, než si asi dovedete představit. Jen vzpomeňte pro příklad: Více takových Kožených, Bács Lajos...nic si nepamatuji, znám všechno stejně nebo lépe nežli soudci, mám doktorát práv (čestný!). Mohl bych pokračovat, ale nemá to smysl, neboť jak jsem řekl, národ je rozeštván na dva nesmiřitelné tábory - příznivce a odpůrce pana "nejchytřejšího" a "nejčestnějšího".

0/0
8.6.2011 9:32

pavel.61.

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

neviděl bych to tak. Ty lidi se pouze neshodnou ale nepobijou se. Mám hafo kamarádu co nemá rado klause a já jo, co mají rádi country a já ne. Spíše jsem si dělal pruzkum  jaké je podvědomí lidí o ekologických otázkách a Ti (a to i VŠ vzdělaní) co se aktivně nezajímají, ekoteroristum věří a jsou tak hodně mimo mísu. (Samozřejmě inženýrům je nesmyslnost OZE jasná ale už zase tápou v GMO). Jeto též důsledek novinářské masáže, protože tam tech odborně retarovaných je většina a nedokáží odlišit demagogii od faktu. (např na besedu pozvou 1-2 experty a 3-4 ekoaktivisty....  Místo dvou skupin expertu s různými názory)

0/0
8.6.2011 9:44

magnus84

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Přesně tak. Byl jsem na konferencích o dostavbě Temelína kde pozvali maséry Bursíka a Sequence z hnutí calla -> tedy lidi, co jsou zvyklý celý život mluvit nesmysly a tlouct to do lidí, mají zvládlé vystupování a umění přesvědčit o těch jejich nesmyslech a proti nim postavili snad 80ti letého jaderného fyzika pana Janoucha -> to je člověk generačně jinde a jeho způsob vyjadřování je taky naprosto někde jinde. Takový se nemohou srovnávat. A to bylo na diskusi pořádané Masarykovou Univerzitou. No hrůza.

0/0
8.6.2011 9:49

pavel.61.

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

j eto tím, že "všeználci" jsou hlavně sociologové a profesionální občané. Nežto vědec ctí vědeckou pravdu a je slušný. Zrovna tak jsem viděl příšernou besedu s prof.Kutilkem a nekolika ekoteroristy o GO. Sám bych reagoval lépe než pan profesor. Jenže "nebystří" hledí na formu nikoli na obsah. Když si představím, že i po komunistech jsme byli technicky vzdělaný národ , je mi z toho smutno.

0/0
8.6.2011 10:00

emil2

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Já bych si dovolil podotknout, že mnohdy by bylo lepší používat výraz ekonoteroristé, nežli ekoteroristé? Kdo se chopí každého népadu v oblasti OZE? Nejsou to ekonomové a podnikatelé? Jinak obnovitelné zdroje v lokálním nasazení bych nezatracoval. Pro příklad jednoduché solární kolektory vyrobené s nízkými náklady určitě svůj význam mají, zrovna tak MVE a podobně.

0/0
8.6.2011 9:57

pavel.61.

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Jsem technik a vývojář HW. Děláme i domácí pokusy. Když si kamarád udělal solární "eketrárnu" na chatičce kde nejdou natáhnout dráty a celý týten po hodinách nabíjí akumulátor aby mu LEDky svítili v So večer,  je to OK. Sám používám solární ohřev vody. A už vím, že je to jen pro radost (možná mi část zaplatí japonský dělník přes "zelená usporám") ale to se vrátí jen když se nic nepokazí. Ti ekonomoteroristy bych nezminoval. Chovají se ekonomicky podle zákonů co jim nastaví politici. A ti je nastaví tak aby je lidi volili. Lid slyší na strašení a podle toho volí. Straší je "ekologové" a ti též v parlamente silně lobují (též z ekobysnisu tyjou).Takže začal bych odstarnovat ekoteroristy

0/0
8.6.2011 10:09

emil2

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

Když tvrdíte, že solární ohřev vody je jen pro radost, počítal jste okolo toho něco? Úspory el. energie (v letních měsících), náklady na výrobu jednoduchých kolektorů - stačí jen černá hadice. Jsem taky vývojář, ale nikdy si nehraju, snažím se dělat vše víc než profesionálně.

0/0
8.6.2011 10:15

pavel.61.

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

první hadici jsem si stočil před 30ti lety. Problémem je těch 300W/m2/2hdenně (ekoteroristé tvrdí 1200, teoreticky je ve špičce asi 800). Pro půmyslové využití ekonomický nesmysl.

0/0
8.6.2011 10:30

Antonín, topič

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

No, známej má doma dva panely asi 4m2 celkem a za den mu to prej vyhřeje 150l zásobník TUV. V létě samozřejmě.

0/0
8.6.2011 14:35

pavel.61.

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

jo, v lete to jde

0/0
8.6.2011 16:05

pavel.61.

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

neřekl bych "rozeštvání" ale "naděje" že zelení štváči a vypravěči katastrof a loddisté hospodářského poklesu nebudou mít takovou sílu jako v Německu. Kdo tady štve proti uhelným elektrárnám, proti JE, proti silnicím, proti plavbě, proti lesu (a horuje za kůrovce), ....

0/0
8.6.2011 9:28

IARK - Králíček ušáček

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

ja treba stvu proti uhelnym, nahradil bych je jadernymi, ktery maji jedinou nevyhodu paranoiu obyvatel pred 10m tsunami ;-)

0/0
8.6.2011 9:38

pavel.61.

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

musíš zase strašením. Tzn zrušme uhelné produkují CO2 za 100let se tu upečeme!

Jen se bojím, že by pak zbyly jenom ty OZE a pak už jen středověk , protože tenkrát tu byly jenom OZE

0/0
8.6.2011 9:47

IARK - Králíček ušáček

Re: Podle diskusních příspěvků soudím,

"nahradil bych je jadernymi" promin, jednodusseji to napsat neumim, je mi lito, ze ani tak jsi to nebyl schopny pochopit :-/

0/0
8.6.2011 14:30

Bouše

Hm..., tak Klause z l o b í německá politická bezradnost.

Zatímco naše politická scéna je tak excelentní, až oči přecházejí. :-P

0/0
8.6.2011 9:00

IARK - Králíček ušáček

Re: Hm..., tak Klause z l o b í německá politická bezradnost.

K nasi se jiz vyjadroval drive, takze proc presne se ted nemuze vyjadrit k te nemecke?

0/0
8.6.2011 9:06

Bouše

Re: Hm..., tak Klause z l o b í německá politická bezradnost.

A proč by měl? 8-o

0/0
8.6.2011 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.