Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obce můžou zakázat vjezd starým autům, má to zlepšit ovzduší

Obce a města můžou na svém území určit zóny, kam nesmí starší automobily, které zhoršují ovzduší. Řidiči také nově budou moci za smogu jezdit zadarmo po obchvatech měst. Změny přináší novela zákona o ochraně ovzduší, kterou v úterý potvrdili poslanci a jíž chybí už jen podpis prezidenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr ze Štýřic

Spravedlivý trest

pro toho, kdo se o svůj vůz dokáže dobře postarat a udržovat jej v kondici řadu let.

0/0
24.8.2011 22:09

Olds

My vás donutíme ke konzumu!

Když se nechcete podřídit konzumu za každou cenu, tedy nákupu nových věcí, které vůbec nepotřebujete,

my vás k tomu donutíme zákonem.

Vaši poslanci.

0/0
4.7.2011 14:45

+pop

ekologie=sprosté slovo / díky takovýmto návrhům

1) staré vozy toho mnoho nenajezdí, jejich podíl na emisích je nízký, kdo jezdí denně má nové auto

2) kde jsou vyjímky pro vozy na LPG, CNG, se vstřikováním kyslíku a vodíku, které mají málo emisí

3) nové auto = emise při jeho výrobě a přepravě

4) nové auto = přestanu studovat, půjdu vydělávat = produkovat další emise

5) emise z dopravy jsou v centru Ostravy zlomkem emisí z Mitalu

0/0
9.6.2011 22:28

petr____22

Re: ekologie=sprosté slovo / díky takovýmto návrhům

Z tech co ejzdi autem do prace ejzdi velka cast lidi starsimi auty. Sem tam nejaky ten tukanec na parkovisti tak nevadi, nehlede na riziko odcizeni ktere je u noveho auta pomerne velke. 15 let stare auto nikdo neukradne.

0/0
13.6.2011 19:41

Josef.K

ach jo..

tohle může vymyslet jenom chorý mozek. navíc v době kdy většina aut je vybavena katalyzátorem.

0/0
9.6.2011 18:32

Johnny006

Ano zahodím svůj 20 let starý vůz!

se spotřebou 6l LPG a koupím si konečně nový "ekologický" Hummer se spotřebou 23l/100

R^;-D

0/0
8.6.2011 20:59

islandan

Je to další

ekofašistický pokus zvýhodnit zazobané gaunery. S čistotou ovzduší to nemá vůbec nic společného. To se tedy zruší emisní kontroly a bude se rozhodovat od stolu kdo ano a kdo ne ? Který chorý mozek tohle mohl vymyslet ? Silně mi to připomíná film Rambo/První krev, kde samolibý šerif zabrání obyčejnému člověku se najíst ve městě jen proto, že se mu dotyčný "nelíbil". To necháme povolení ke vjezdu do měst na momentální náladě podobných kreténů ? Nic ovšem proti  tomu, když auto neprojde opravdu náročnou objektivní kontrolou - pak je vše v pořádku.

0/0
8.6.2011 19:59

petr____22

Re: Je to další

Emisni kontrola kontroluje pouze to, zda auto splnuje normu platnou v dobe jeho vyrobeni. Proto ji projde i Trabant. Norma, kterou bude muset splnit auto pro vjezd do daneho prostoru bude jina, prisnejsi.

0/0
13.6.2011 19:43

zorro_rojo

Kone

take smrdi.

Zakazeme i je?

Jako, nic proti.. ale vzdyt je to hovadina. Kdo ma stare a (slusne receno) neusporne auto, (rozumej - plecku anebo dnes jiz veterana) stejne s nim jezdi jen kdyz opravdu musi. A kdo ma na nove, uplne stejne zrave, stejne si zaplati povolenku.

Takze z hlediska ochrany ovzdusi je to naprosta blbost.

0/0
8.6.2011 17:02

chicocheco

Kravina

Nechci nové auto, neberu investici do něj jako prioritu, proč za to mám být bitý? Stačí, když už musím za starší platit ekodaň. Proč majitel SUV s vysokými emisemi bude moct do města a nemusí platit tu ekoteroristickou daň, zatímco majitel favoritu nebo jiného staršího auta s průměrnými až nízkými emisemi nemusí platit nic??? Pane prezidente, nepodepisujte to. Je to další lobby automobilek :-/

0/0
8.6.2011 16:08

chicocheco

Re: Kravina

*chyba: majitel staršího auta naopak musí platit... píšu rychleji než přemýšlím :-/

0/0
8.6.2011 16:20

mak1_re

No - nedávno tady byl článek,

že když změřili škodliviny v centru Londýna, kam omezili vjezd, tak že se nic nezměnilo.

To přece není o ovzduší - to je jen další daň, aby se papaláši mohli ještě víc nakapschovat

+1/0
8.6.2011 12:57

Olds

Re: No - nedávno tady byl článek,

R^

0/0
4.7.2011 14:36

tmf

už se těším

na okamžik kdy ekologové konečně poručí větru a on přestane foukat od železáren, hutí a celuózky a těch aut z okrajových, povolených částí do města a bude smrady vynášet kamsi do kosmu. Nebo to větru nařídí zákonem a nařízením ESU?

To bude potom v Ově vzdoušek.

+2/0
8.6.2011 11:12

Rambo-x

Pane prezidente

Ukažte že jste nějaká osobnost a nepodepište tuto ekoteroristickou blbost,věřím že ještě vy si zachováte špetku příslovečného zdravého rozumu[>-]

+3/0
8.6.2011 11:11

Mysel

Prezident takovou ekofasistickou blbost nepodepise!

0/0
8.6.2011 11:02

Olds

Re: Prezident takovou ekofasistickou blbost nepodepise!

Doufám. R^

0/0
4.7.2011 14:38

kunta_kinte - konzument psu

Docela by mne zajimala

nejaka presna cisla, o co se zlepsilo ovzdusi po zavedeni v ger. ( skutecna cisla, ne zelenou propagandu ).

 

Btw, marne premyslim, kdo na tomhle nesmyslu vydela.

+3/0
8.6.2011 9:17

stefi_ul

Re: Docela by mne zajimala

Staci se podivat na Olympiadu v Pekingu... Jezdila kazdy den JEN POLOVINA AUT - suda a licha cisla SPZ a najednou bylo v Pekingu i slunicko.

Ani na to nepotrebujes presna cisla.

0/0
8.6.2011 10:23

tmf

Re: Docela by mne zajimala

to není srovnatelné, tam zavřeli i továrny a snad i používali chemii aby nepršelo. To není prokazatelné, že to udělala ta polovina aut

+1/0
8.6.2011 10:58

ravo

Re: Docela by mne zajimala

Polovina aut jezdila proto, aby se tam vůbec doprava mohla hýbat. SMOG ZMIZEL proto, že ZAVŘELI VŠECHNY FABRIKY. VŠECHNY znamená VŠECHNY. Auta tam na smog mají naprosto mizivý vliv.

0/0
8.6.2011 18:24

cenzore_zdar

Praha bude v emisni zone ale mistni

Budou mit vyjimku... Proboha dyt to je totalni blbost! Nejvic aut v praze ma prazskou RZ. Koci zase neumi zapojit mozek. Jinak dle me to stejne nic neresi a emise resi STK. Uz vidim jak mestaci budou buzerovat kde koho...

0/0
8.6.2011 8:26

bitkar

Re: Praha bude v emisni zone ale mistni

ono hlavne vliv aut je, svete div se, minimalni. Kdesi uz se to i prokazalo a my opet jdeme proti proudu. Kdesi (jestli anglie bo kde) to merili a defakto zjistili, ze rozdil je nemeritelnej, vse bylo v ramci tolerance mereni.

+1/0
8.6.2011 9:46

stefi_ul

Re: Praha bude v emisni zone ale mistni

to teda neni... viz. Olympiada v Pekingu a muj prispevek nahore.

0/0
8.6.2011 10:24

tmf

Re: Praha bude v emisni zone ale mistni

to je ekologické plácnutí, ten Peking

0/0
8.6.2011 11:00

Mysel

Re: Praha bude v emisni zone ale mistni

Kdyz ten ekofasisticky nesmysl budete opakovat treba 100x, stejne zustane nesmyslem.

Vliv aut je opravdu minimalni. Zasadni vliv melo odstaveni tovaren, elektraren atd. v sirokem okoli Pekingu. To take koresponduje s vyzkumy na toto tema. Zelene mozky nenavidi auta, ale logiku to nema...

0/0
8.6.2011 11:01

mak1_re

Re: Praha bude v emisni zone ale mistni

a co Londýn - tam měření prokázala opak :-P

0/0
8.6.2011 12:58

phi

Re: Praha bude v emisni zone ale mistni

v Londyne zpoplatnili relativne malou oblast centra - doslo k snizeni dopravy o 25% *V CENTRU* - nicmene generalizovat podle dvou mest je spis demagogicke nez vedecke - ve meste s rozsahlou prumyslovou vyrobou bude mit omezeni dopravy mensi efekt nez ve meste orientovanem na sluzby - jinymi slovy: Praze by to pomoci mohlo, Ostrave pomuze leda zavreni Mitalu

0/0
8.6.2011 13:12

cenzore_zdar

A opet se zapomene na LPG, CNG a elektro auta

0/0
8.6.2011 8:17

tmf

Re: A opet se zapomene na LPG, CNG a elektro auta

LPG, CNG ano (ještě kouknout do vyspělých zemí kde mohou do podzemek).

Elektro nebrat, to je stejné jako ten zde diskutovaný zákon, to je jen zavření očí, odsunutí problému.

0/0
8.6.2011 11:14

Antonín, topič

Má to zlepšit,

ale nezlepší. Navíc to bude, jak znám tu bandu, co sedí ve Sněmovní, zase nějak nelogicky, nejspíš rokem výroby (tj. do toho spadne šáde 120 i auto s řízeným katem a MPI), nebo podle spotřeby, nebo podle jiné nesmyslné kraviny.

0/0
8.6.2011 8:09

oracle29

Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

Naše děti v tom smogu chodí a my to taky dýcháme. Proč už proboha nikdo nic nedělá. Dálnici máme nataženou přímo přes václavák. !! !! !!

0/0
8.6.2011 7:56

český_vesničan

Re: Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

..a kdo vás nutí tam bydlet....????...a na Šumavě je bytů volnejch......

0/0
8.6.2011 8:03

cenzore_zdar

Re: Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

Tyhle blbecky mam nejradci, vite mate volbu: nebydlet tam. Praha bez aut je totalni nesmysl a utopie.

0/0
8.6.2011 8:18

phi

Re: Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

ne, mame volbu arogantni chudaky s rozjezdenou prdeli z prahy vyhnat. praha bez aut neni utopie, vetsina lidi ho pouziva minimalne.

0/0
8.6.2011 9:01

kafy

Re: Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

Tak jestli ho většina používá minimálně, tak asi nemá cenu to dále omezovat ne :)

0/0
8.6.2011 9:07

phi

Re: Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

a protoze vetsina lidi nekrade, muzeme ten zbytek nechat krast, ze ? ;-D

0/0
8.6.2011 9:20

kafy

Re: Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

Argument za všechny sestercie že :) A protože většina lidí chodí obuta, tak těm bosejm ty boty nakážeme, že? :D :D

0/0
9.6.2011 6:48

zorro_rojo

Re: Nevím jak obce ale hlavně v Praze by se to měělo zakázat

Ja auto take pouzivam relativne malo. Do Prahy, nebo vubec do centra velkych mest s nim jezdim vylozene jen kdyz musim. (napriklad tahnout pracku metrem nebo tramvaji je skutecne .. ted nevim co napsat, aby to nebylo hned na cenzuru.. dejme tomu, hloupost)

Proste cas od casu nastane situace, kdy do centra musim. At chci nebo ne. A zakazy typu: "mate auto z roku 1995 (nebo treba 1963), a tak sem proste nesmite, treba se pokakejte", mi prijdou jako skutecna buzerace bez spetky smyslu pro realitu.

Tecka.

0/0
8.6.2011 17:08

oracle29

Já jsem si taky něco mimo Prahu nedávno pořídil

Já jsem si taky něco mimo Prahu nedávno pořídil

ALE UVAŽUJTE MOZKEM - těžko tohle můžete poradit všem - každej to doopravdy udělat nemůže!!

0/0
8.6.2011 10:57

navsteva rozslapne socialistu

Kdo jezdi do Nemecka uz je zvykly a dokonce ma auto oznacene

a cesi si proste budou muset zvyknout.

0/0
7.6.2011 23:42

Antonín, topič

Re: Kdo jezdi do Nemecka uz je zvykly a dokonce ma auto oznacene

Ne každej je gastarbeiter. ;-D

0/0
8.6.2011 8:09

navsteva rozslapne socialistu

Je vide ze nemecko nikdy nedozeneme

tam uz to plati 10 let a zony vznikaji uz minimalne 5 let a neustale se rozsiruji. U nas jeste neni ani zakon.

0/0
7.6.2011 23:41

Lovila veverky v korunách stromů

Re: Je vide ze nemecko nikdy nedozeneme

Já DOUFÁM, že Německo v tomhle nikdy nedoženeme. To, co tam předvádí kolem ekologie a teď kolem JE už snad není ani směšné. Doufám, že Václav tuto hovadinu  nepodepíše.

0/0
8.6.2011 7:18

Olds

Re: Je vide ze nemecko nikdy nedozeneme

R^R^R^

0/0
8.6.2011 9:16

Antonín, topič

Re: Je vide ze nemecko nikdy nedozeneme

A co miliony mrtvých, jejiž krev mají Němci na rukou? Také nedoženeme? V pořádku.

0/0
8.6.2011 8:06

phi

Re: Je vide ze nemecko nikdy nedozeneme

godwin's law, joudo

0/0
8.6.2011 9:03

Carlos01

Pánové z tunelstran TOP09 a ODS

mají prdele ve vatě, to se jim vymejšlí zákazy snadno.

0/0
7.6.2011 22:53

JayDeeSq

emise?

by mě zajímalo jestli se budou posuzovat emise nebo jen směšné CO2? protože jinak by to byla pohroma pro všechny diesely a že jich u nás jezdí..v německu to mají v celku rozumně tam má zelenou i benzín s euro II,zato ropák až mnohem později

0/0
7.6.2011 22:51

kocourek25

Dojde také na staré...

důchodce ?  Já bych doplnil ještě ty nepřízpůsobivé bez rozdílu......   Rv

0/0
7.6.2011 21:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.