Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejmodernější vládci nebes. O vzdušnou nadvládu soupeří tři velmoci

Stíhací letouny byly vždy jednou z nejdůležitějších kategorií vojenské techniky. Symboly moci. Čím vyspělejší a výkonnější stroje, tím lépe. A soupeření o "vzdušnou nadvládu" nad světem pokračuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schima

....

Vzhledem k tomu, ze Raptor je z prelomu 80. a 90. let, tak neverim tomu, ze by USA nemeli jiz neco mnohem modernejsiho. Jen to taji

0/0
8.6.2011 12:55

fulcrum

|

"Stíhací letouny byly vždy jednou z nejdůležitějších kategorií vojenské techniky." "Je to odvěký a náramně drahý boj." Na to, že tu ještě nejsou ani sto let, je to docela odvážné tvrzení. Zato války jsou tu s námi už po tisíciletí.

0/0
8.6.2011 1:06

Taras Bulba

Hezký eufemismus

"některými řešeními z nich se inspirovali " ... jinými slovy ukradli a opajcnuli co mohli, jinak to Číňoušové neumějí. ;-)

0/0
7.6.2011 23:55

stagger

JE ZAJÍMAVÉ, ŽE FAKT HEZKÝ LETADLA JSOU DOBRÝ LETADLA

spit, F4 corsair, mustang, 190d, jak3, sabre, su27, eagle a teď f22, opravdu krásný pták

0/0
7.6.2011 21:37

kars

Re: JE ZAJÍMAVÉ, ŽE FAKT HEZKÝ LETADLA JSOU DOBRÝ LETADLA

Jo, souhlas, samý hezký...R^

0/0
7.6.2011 21:53

mbau

Re: JE ZAJÍMAVÉ, ŽE FAKT HEZKÝ LETADLA JSOU DOBRÝ LETADLA

ale není tak krásný jako modrý pták ;-D;-D

0/0
7.6.2011 21:53

kars

Re: JE ZAJÍMAVÉ, ŽE FAKT HEZKÝ LETADLA JSOU DOBRÝ LETADLA

??

0/0
7.6.2011 21:55

mbau

klid

v příštím konfliktu se vrátime ke starým strojům které nejsou prošpikované elektronikou, protože tyto stroje nejsou napadnutelné různými fajnostmi, které vyřadí elektroniku ;-D;-D

0/0
7.6.2011 21:08

Big-M

Re: klid

dáme to na férovku, muž proti muži, ať rozhodnou silnější pěsti ;-)

0/0
7.6.2011 21:10

procensora@seznam.cz

Re: klid

Ano, jako legie Roman legion ;-) My potrebujeme jedno pole. Njelip to pole co tam okurka Nemecka a na ni bakteria EHEC. Tam jde Yankee vs. Russian. Kickbox ;-D

0/0
7.6.2011 21:22

procensora@seznam.cz

Rusko nema zadne dobre zbran

!! Toto nepisete pravdu

0/0
7.6.2011 21:06

Big-M

Re: Rusko nema zadne dobre zbran

a už ani nekonečné množství vojska

0/0
7.6.2011 21:08

procensora@seznam.cz

Re: Rusko nema zadne dobre zbran

Ano. Rusko nema cislo vojaku jaky ma U.S. Rusko ma spatne lodi. Rusko nema fuel na lod. Rusko ma spatne a ma stare rockets. Rusko ma spatne a ma malo cviceni. Rusko nema na kazdy vojaky munici. Rusko ma hodne dobre commandos. To jedine ma vzstroj. Ja nevim co je Rusko konkurent pro U.S.? V cem?

0/0
7.6.2011 21:18

Lobo - obchodník s mozky

Re: Rusko nema zadne dobre zbran

Tankovou techniku mají taky celkem solidní.

0/0
7.6.2011 21:24

010010110

Re: Rusko nema zadne dobre zbran

Nechces mu prodat mozek?

0/0
8.6.2011 3:31

stagger

Re: Rusko nema zadne dobre zbran

tak akorát v jádru, konvenční konflikt by uhráli jedině za cenu obrovských ztrát, v tom jsou přeborníci

0/0
7.6.2011 21:40

kars

Re: Rusko nema zadne dobre zbran

VY se na tom nicku střídáte? Jindy ti jde čeština líp:-).

0/0
7.6.2011 21:52

kars

Re: Rusko nema zadne dobre zbran

Ale musím uznat, že dneska reaguješ docela rozumně.R^ (poté, co jsem prošel cca 2 stránky diskuze)

0/0
7.6.2011 22:15

Jack Aspirin

Vidim,ze je tu hodne odborniku a mrzi mne, ze se k nim

pridala i ma chére !:-(:-(

0/0
7.6.2011 20:51

procensora@seznam.cz

Re: Vidim,ze je tu hodne odborniku a mrzi mne, ze se k nim

8-o

0/0
7.6.2011 20:53

Big-M

Re: Vidim,ze je tu hodne odborniku a mrzi mne, ze se k nim

Bon soir, mon ami V Něco jsem plácla?

0/0
7.6.2011 20:53

kars

Re: Vidim,ze je tu hodne odborniku a mrzi mne, ze se k nim

;-D;-DJako ženáč chápu.R^

0/0
7.6.2011 22:17

Inkvizitor Johny

I ti novináři!

"kinematickými parametry" Za to by se měly sekat prsty. Manévrovací schopnosti!!!

0/0
7.6.2011 20:49

OskarPokorny

Věda a vývoj

Všichni co se tu poplácáváte po zádech a mluvíte o tom jak jsou USA míle vepředu tak doporučuji navštívit nějakou laboratoř v USA. Já sem v jedné takové byl když jsem byl na stáži v USA (konkrétně to byla zaměření na vysokoenergetické lasery a dělalo částečně zbrojní výzkum) a personální osazení bylo následující : 2 Rusové , Ital, Ind, Číňan, Pákistánec - Američan pouze jeden a ten tam byl jen od toho aby jednal s vedením. Asi je to dané psychologií moderních Američanů, kde je vědec/učitel VŠ velmi málo prestižní povolaní. Ano USA má nejlepší laboratoře ale v tyhle cizinci jsou tam jen kvůli tomu, že jim dali víc a v tu ránu až na ně ty peníze nebudou (což se stát klidně může) tak odejdou jinam. Něco takového by z  personálního hlediska jejich výzkum nepřežil (vychovat novou generaci vědců trvá 10tky let). Blbé je že ani děti těch vědců (už naturalizovaní Američané) do toho výzkumu nejdou protože plně přijali hodnoty většinové společnosti.

0/0
7.6.2011 20:44

Big-M

Re: Věda a vývoj

námezdní síla je nejlevnější

0/0
7.6.2011 20:45

OskarPokorny

Re: Věda a vývoj

To je pravda, ale vede to k tomu, že nemáte vlastní a vědeckou elitu nevypěstujete přes noc.

0/0
7.6.2011 20:48

Big-M

Re: Věda a vývoj

Já  to vím, ovšem v Čechách elitu vědeckou elitu systematicky podhodnocujeme, tudíž ji přímo vybízíme, aby šla dělat námezdní sílu někam jinam. Ovšem je zajímavé, v jakých podmínkách (finančních i technických) byli naši vědci nejen ochotni, ale i schopni pracovat, jakých výsledků se v podstatě "na koleně" dopracovali. Klobouk dolů, že ještě vůbec nějaké výzkumné a vědecké pracoviště u nás existuje.

0/0
7.6.2011 20:52

kars

Re: Věda a vývoj

Např. Wichterle?

0/0
7.6.2011 21:55

procensora@seznam.cz

Re: Věda a vývoj

Vyzkum takovy ze je to zajem U.S., to je hodne hlidany vyzkum. Takovy job nemuze Ind a jit pryc kdy on chce. Na takovy vyzkum by vy jste nemohl se koukat taky. Pane, to vy nemate pravdu

0/0
7.6.2011 20:58

Two-by-four

Re: Věda a vývoj

V tomto s tebou naprosto souhlasim. Na nektera pracoviste se jako cizinec (nekdo kdo neni obcan USA) vubec nemuze dostat. Dokonce i kdyz pracujete na nejake soucasti spolecneho projektu je treba pozadat o povoleni vic nez 1/2 roku dopredu a ani to neumozni dostat se vsude (zalezi jakou dostanete clearance ).  A takovych pracovist je po celych USA hodne (napr. Los Alamos National Laboratories, INL jakozto nejznamejsi a zrejme nejvetsi). ,

0/0
8.6.2011 3:27

Barry Goldwater

Re: Věda a vývoj

Já si myslím, že Amerika je Amerikou právě proto, že tam ti odborníci jdou. Einstein se obrátil na americkou vládu s žádostí, aby vyvinula u-bombu a světoví vědci ji šli vyvíjet do Ameriky, ne do Německa nebo Ruska. Pokud by to bylo tak jednoduché, tak kterákoli země by si mohla pozvat odborníky a vyvíjet cokoli. Jenže ono to není tak jednoduché.

0/0
7.6.2011 21:45

kars

Re: Věda a vývoj

Myslím, že teď jsi kápl na podstatu amerického technologického náskoku.

0/0
7.6.2011 21:57

brekebrekeke

panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

v poctu, v technologiich, v pomuckach, v zazemi...ze si muze kdo chce vymyslet super-bomba-delo-stroj, a neni mu to nic platny. oni to nevyuzivaji, ale kdyby musely, tak jsem prvni, kdo to radej nechce. a kolik ceho maji? nejaka army to rekne popravde? nebudte naivni, co vi kdo o idf, adf? adf je dalsi velmocna army, takze folklor u s.afriky a afganu beru s rezervou. kdyby fakt chtely, byl by to velky tresk(big bang-pro luky:-) )

0/0
7.6.2011 19:32

procensora@seznam.cz

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

R^R^R^

0/0
7.6.2011 19:34

modrá straka kradačka

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

Už se zase plácáte po hřbetě. To se to Ami napadá cizí země, když si půjčuje u komunistické Číny!;-DR^

0/0
7.6.2011 20:10

procensora@seznam.cz

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

;-€ Rv Vy umite taky jine reci?

0/0
7.6.2011 20:15

modrá straka kradačka

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

No něco málo řečí umím! Akorát nemám rád chvástání amíků.

0/0
7.6.2011 20:21

Big-M

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

ale toto jsou - dle řeči - Češi :-)

0/0
7.6.2011 20:24

procensora@seznam.cz

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

Ja umim, ja ne jsem ;-)

0/0
7.6.2011 20:28

Big-M

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

Ale umíte velmi dobře, na ne Čecha ;-)

0/0
7.6.2011 20:32

procensora@seznam.cz

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

Dekuji. Ja jak byl maly ja nenavidel jak mama ucila me ;-) Ja utikal nahoru nastrom a takove ;-D

0/0
7.6.2011 20:59

Big-M

Re: panove, us army ma takovou palebnou silu a prevahu

:-)

0/0
7.6.2011 21:06

Jack Aspirin

Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

napred v aerodynamice nez kdokoli jiny na svete, Nikdo je , z mnoha duvodu, nedozene .

0/0
7.6.2011 19:16

blebleson

Re: Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

Jojo, tajné zbraně, tak dobře utajené, že o nich nikdo neví, vůbec nikdo, dokonce ani sami Rusové.:-)

0/0
7.6.2011 19:23

Big-M

Re: Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

;-DR^

0/0
7.6.2011 20:19

kars

Re: Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

;-DR^

0/0
7.6.2011 22:00

Dawemaster

Re: Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
12.6.2011 21:44

Vlk4_bily

Re: Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

Ty téhle své vypocené pitomině opravdu sám věříš?

0/0
7.6.2011 19:24

EvanS89

Re: Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

Základy moderní teorie hydro/aerodynamiky a definice většiny potřebného matematického aparátů byly položeny ještě v 18.století na půdě petrohradské Akademie věd. (ano, nebyli to jen ruští vědci, ale přece). A taky pochybuji, že by za 200 let to zůstalo ve stejném stavu.

0/0
7.6.2011 19:50

procensora@seznam.cz

Re: Rusove jsou od konce padesatych let o tri generace

To neni pravda

0/0
7.6.2011 19:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.