Diskuze

Babybox nejde, telefonovala matka. Novorozeně předala sestrám

Na velký problém narazila v pondělí večer matka, která chtěla své novorozené dítě odložit do babyboxu v Městské nemocnici v Ostravě. Babybox nefungoval, proto do nemocnice zatelefonovala a dítě předala osobně. Zdravá holčička dostala jméno Zdenička Krásná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dropa

23. 6. 2011 15:51
Pomatené závěry o záchraně životů!

Kolik rodiček co chce hodit dítě v igelitce do křoví nebo do kontejneru se rozhodlo pro odložení v té igelitce do babyboxu? Tady ta proklamovaná "úspěšnost" v počtu zachráněných dětí je "naháněna" matkama co by do křoví dítě nikdy nehodily, ale když je to tak jednoduché...:-/ Rv [>-]

0 0
možnosti

Majkl Najt

23. 6. 2011 18:00
Re: Pomatené závěry o záchraně životů!

Tezko delat statistiku, kolik matek by hodilo dite do krovi. Kazdopadne zivoty deti ty babyboxy zachranuji a ze by bez nich nebyly pohozene vsechny ty deti nekde v lese na tom nic nemeni.

0 0
možnosti

jitka1

23. 6. 2011 14:32
i ostatni staty...

...v Evrope maji babyboxy, tak v cem je problem?

Kdyby se OSN zamerila na podstatnejsi veci,jako je treba vysoka cena vakcinacnich latek od zlodejskych farmaceutickych gigantu...ale to zas nekdo nemel do ceho pichnout a tak davaji doporuceni

0 0
možnosti

Sidonie_11

7. 6. 2011 18:27
Další zachráněný život

Ať si každý říká co chce o tom, že dítě má právo znát svou minulost, baby boxy jsou nenahraditelné! Před onou ženou klobouk dolů, že se odhodlala zavolat přímo do nemocnice a předat miminko osobně! Je sice smutné, že se o něj nechtěla či nemohla starat sama, ale vzhledem k vysokému počtu žadatelů o adopci bude miminko brzy v dobrých rukou. :)

Pro všechny, kteří brojí proti baby-boxům kvůli právu dítěte znát svou minulost - kolik si myslíte, že zná z minulosti dítě, které matka sice porodí v porodnici, ale dá ho k adopci? Testy na nemoci apod. se dělají tak jako tak, navíc dítě z baby-boxu má status nalezence, takže není třeba souhlasu k osvojení od biolog. rodičů, který může být dán až 6 týdnů po porodu. A pokud dítě osvojené z baby-boxu od malinka žije v adoptivní rodině s tím, že ho biolog. maminka sice nechtěla/nemohla se starat, ale dala ho do baby-boxu, aby neumřelo někde v igelitce v křoví, tak to je to nejlepší, co může být.

0 0
možnosti

huh

7. 6. 2011 19:49
Re: Další zachráněný život

Souhlasím, podle mě je to akt lásky, a to dítě je šťastné. Jen škoda těch dní mimo rodinnou péči, že nemůže jít do rukou náhradní matky hned. Může matka, co porodí v porodnici, ho někomu předat hned?

0 0
možnosti

Pes na koze jel

7. 6. 2011 16:06
Pro Bartiqe

Díky za odkaz na DP ohledně odložených věcí, ale výsledek této DP vidím jako dost mizerný. Studentka uvádí statistiku poměru odložených a usmrcených dětí z roku do roku 2007, tedy období, kdy zde byly tři BB. Pak dole uvádí, že i přes vzniklé tři BB a silnou mediální kampaň došlo k dalším úmrtím. Ale nějak už zapomíná uvést fakt, že v roce 2004 to bylo 14 vražd a v roce 2005 2006 jen devět, resp šest vražd. Dále uvádí pro a proti, přičemž její osobní názor proti vychází stejně jako u vás z nelegislativního zřizování. Podstatné u Vás i u pisatelky DP je, abyste si uvědomili skupinu žen, které děti odkládají. Nejedná se o ženy, které rodí v nemocnici jak se tady stále snažíte tvrdit, ani ty, u kterých se o těhotenství (rodina, doktorky), ale o skupinu, která žije na dně společnosti, nebo z nějakého důvodu dítě tají. Ty dítě zřejmě neusmrtí, ale odložího kdesi, což je v případě novorozence opravdu nebezpečné. Takže přínos BB je stále přínosný a jeho klady vítezí nad nedostatky.

0 0
možnosti

Pes na koze jel

7. 6. 2011 16:12
Re: Pro Bartiqe

Navíc jedná se o práci studentky Katedry občanského práva, a je tak na BB nahlíženo z pohledu legislativního, což rozhodně nechci a ani nemohu rozporovat. Ale v případě záchrany života je tento postoj poněkud zbytečně démonizovaný.

0 0
možnosti

supernova

7. 6. 2011 15:14
kam s rodným listem?

Mám dotaz. Ono se totiž vždycky řekne, že babybox je anonymní, ale většinu matek (teď pominu určité sociální a jiné skupiny) během těhotenství někdo vidí, ať už gynekolog, praktický lékař, nebo následně v porodnici. Kam se potom pro úřady to dítě ztratí? Nebo je babybox určen pouze pro matky, které porodí někde pokoutně a tudíž dítě následně v papírech nikdo nepostrádá?

0 0
možnosti

Scarlett O Hara

7. 6. 2011 15:19
Re: kam s rodným listem?

Svobodná matka si může v porodnici domluvit tzv. anonymní porod, po kterém předá dítě k adopci a není nikde uvedena její totožnost. Vdané ženě nezbývá, než porodit někde pokoutně a dítě donést do babyboxu :-(

0 0
možnosti

Dr.Onufrakova

7. 6. 2011 15:12
Záznam o telefonáte a svedecké výpovede zaručujú

že toto nie je beztrestné opustrenie dieťaťa. Chvalabohu sa vypátra (skôr sa sama prihlási)  biologická matka, keby si niekedy v budúcnosti  potrebovali darovať nejaký orgán. A konečne niekoho napadne navrhnúť zrušiť babyboxy a predtým uverejniť štatistiku, že napriek babyboxom neklesol počet trestných činov opustenia alebo, nedajbože, zabitia novorodenca matkou.

0 0
možnosti

cvikla

7. 6. 2011 15:16
Re: Záznam o telefonáte a svedecké výpovede zaručujú

Proč se ale na babyboxy nedívat jako na zařízení, která zachrání dítě ne před zabitím po narození, ale třeba před zabitím před narozením? Tohle se statisticky vysledovat nedá, ale je možné, že některé z těch dětí, které byly odloženy do babyboxu a teď už mají rodiny, ve kterých jsou šťastné ony i jejich adoptivní rodiče, tak by se třeba ani nenarodily a skončily by jako potracená embrya popř. plody.

0 0
možnosti

petrph

7. 6. 2011 14:48
tak nevím jestli bych z toho měl mít radost

Protože tyhle babyboxy jsou skutečně pro ty stydlivky co přišly do jinýho stavu nechtěně a nedokázaly během celého těhotenství tu situaci vykomunikovat a vyřešit se svým okolím. Ok, pro tyhle jsou babyboxy poslední instancí.

Ale frajerka, co když zjistila že babybox je mimo provoz, tak si to dokázala vyreklamovat,vytelefonovat a osobně předat, to je jiná sorta Tak bych se nerad za 14 dní dočet, že si tím jen zajistila neplacený hlídání a pak si přišla pro holku zpátky....:-(

0 0
možnosti

ooihojte

7. 6. 2011 15:02
Re: tak nevím jestli bych z toho měl mít radost

třeba tu holku prostě chtěla odložit, babybox je možná poslední instancí pro stydlivky, ale i první instancí pro ty, které se tak prostě rozhodnout.

0 0
možnosti

Lapan

7. 6. 2011 14:30
Je to hnus

a to větší,že se lidé více zbavují holčiček což je další důkaz toho jak moc je svět posedlý chlapci - je dost patrné i na filmech a seriálech,kde už jsem několik let nezaznamenala téměř  žádné děvče je chlapce a zase chlapce což je hodně typické pro americké filmy a seriály,kde když se objeví jakékoliv dítě je to na 99,99% chlapec. A tak sem ráda,že moji příbuzní v USA holky mají takže má důkaz,že i v USA se holky rodí a žijí.  Jen se modlím,aby to tady brzo nebylo jako v Číně,kde v některý městech holky vůbec neptkáte pouze staré a starší ženy.

0 0
možnosti

Clovek obycejny

7. 6. 2011 14:33
Re: Je to hnus

jedna z největších hloupostí jaké jsem kdy četl- Gratuluji

0 0
možnosti

fr-mottl

7. 6. 2011 14:24
spolecnost , ktera musi provozovat babyboxy

je uz uplne na dne. Je to hruza, ze nektera matka je spolecnosti donucena jit tak daleko, ze dite odevzda. Mluvil jsem o tom s nekolikami zenami a ty do jedne vyjadrily strach nad tim, ze nemaji pote v rukach, jestli se diteti nebude darit jeste hur nez u matky.

Za komunistu tohle skutecne nebylo.

0 0
možnosti

Pes na koze jel

7. 6. 2011 14:25
Re: spolecnost , ktera musi provozovat babyboxy

jasně. za komunistů se nacházely miminka v popelnici :-P

0 0
možnosti

Bartiqe

7. 6. 2011 14:02
nazor

Je skoda, ze sa o babyboxoch nereferuje v mediach objektivne.

1. dieta odlozene do babyboxu nema ziadnu minulost:

a) komplikuje to situaciu pri adopcii, pretoze o dietati a jeho zdravotnom stave neviete absolutne nic.

b) pre dieta vo vyssom veku je velmi tazke pochopit, ze bolo niekde odlozene a nema ziadnu moznost dozvediet sa nic o svojich biologickych rodicoch.

2. z roznych vyskumov vyplnynulo, ze zeny, ktore sa rozhodnu svoje dieta zavrazdit tak urobia bez ohladu na dostupnost babyboxov. Inymi slovami zeny, ktore odlozia deti do babyboxu by ho za inych okolnosti odlozili v nemocnici. Umrtnost deti sa tymto neznizila.

0 0
možnosti

taygete2

7. 6. 2011 14:06
Re: nazor

aha, tak tím chceš říct, že mají nechtěné dítě raději zabít? ;-O

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Agrofertu kontrolují kalhotky, zda tam zaměstnankyně nemají řízek, řekl Babiš

20. března 2024  17:05

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš na tiskové konferenci popřel, že by v holdingu Agrofert byli...

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

Česká muniční iniciativa je mistrovskou ukázkou psychologické operace, chválí Ukrajinci

28. března 2024  8:38

Podle ukrajinské agentury Unian je české shánění munice pro Ukrajinu mistrovskou ukázkou...

Na Česko nebo Pobaltí nezaútočíme, řekl Putin. Zaměří se na F-16 na Ukrajině

28. března 2024  7:38,  aktualizováno  8:26

Diktátor Vladimir Putin řekl na setkání s vojenskými piloty ve Tveru, že Rusko nemá zájem o...

Postřílím vás, řval na lidi ozbrojený opilec v Chebu. Zadržela ho policie

28. března 2024  8:26

Na náměstí v Chebu se ve středu odpoledne pohyboval opilý muž se zbraní a vyhrožoval lidem, že je...

Případné změny v návrhu důchodové reformy by Jurečka dělal až v parlamentu

28. března 2024  5:55,  aktualizováno  8:20

Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka z KDU-ČSL počítá s tím, že jeho návrh důchodové...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!