Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový zákon umožní pacientům odmítnout umělý život na přístrojích

Ještě v červnu projedná vláda zákon, který umožní pacientům předem odmítnout, aby je lékaři uměle drželi při životě. Už od příštího roku by tak museli v nemocnicích respektovat předem vyslovené přání nemocných a nechat je zemřít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

téniska

já jsem pro

R^

0/0
6.6.2011 16:14

Plác

Eutanázii většinou podporují ateisté

Protože si myslí, že milosrdná smrt definitivně ukončí jejich trápení. Když se začnou smažit v pekle, názor na eutanázii změní. To už je ale pozdě.

0/0
6.6.2011 14:15

Lucifer 16 2

Re: Eutanázii většinou podporují ateisté

no to je ale blábol.

0/0
6.6.2011 14:24

téniska

Re: Eutanázii většinou podporují ateisté

plác plácnul;-D;-D;-D;-D

0/0
6.6.2011 16:14

petr.n_22

Re: Eutanázii většinou podporují ateisté

Vám se zdá normální, pokud je někdo držen při životě skoro "násílím" ?

Mě se to zdá skoro jako forma mučení.

0/0
6.6.2011 16:27

brekebrekeke

hmm a co urazy?

predem v pojistovne nebo jak?

0/0
6.6.2011 13:00

Lájosz Bács, sponzor ODS

Re: hmm a co urazy?

K notáři dokud si zdravý a sepsat, jako závěť.

0/0
6.6.2011 13:03

brekebrekeke

Re: hmm a co urazy?

no tak aby te v cesku nevysel levneji ten dychac, nez notar ;-) :-P

0/0
6.6.2011 13:17

aju reptans

Re: hmm a co urazy?

je dobré mít někde schovaný papír -o.p ,kde se vyjadřuješ k možnosti , o které se zde píše..

0/0
6.6.2011 13:22

aju reptans

Re: hmm a co urazy?

R^

0/0
6.6.2011 13:19

aju reptans

..

No ...to je téma ..ale raději žít a padnout za vozem - než někde čekat na milosrdnou smrt...

0/0
6.6.2011 11:23

pepidlo75

Eutanázie

Znal jsem jednu paní,která velice prosazovala eutanázii!Později onemocněla neustálími bolestmi hlavy!V nemocnici ji prý navrtali hlavu(vím,že je to nepřípustné a trochu o tom pochybuju:to je však jiný příběh)Manželka byla za ní i její dospělé děti a vůbec si nepřála umřít!Prý měla nádor na mozku!Nejvíc si přála zakouřit si,byla kuřačka,manžela jí asi rok před tím,než se dostala do té nemocnice zabilo na ocelárně v Nové Huti(57)!Ta paní v té nemocnici umřela,je to asi 5 roků!Bůh jí dej odpočinutí!

0/0
6.6.2011 10:55

pepidlo75

Re: Eutanázie

Já jsem proti eutanázii,třeba,že věřím tomu,že je někdy sestra smrt milosrtdnější než končící život!Otázka zní,jestli o mně mají rozhodovat cizí lidé,jestli mám už odejít,nebo jestli mám nárok ještě smrti nepodávat svůj život!:-P

0/0
6.6.2011 11:01

odejdete

Re: Eutanázie

Chtěl bych tě vidět pokud by jsi dostal osteosarkom. Ještě by jsi mne prosil, abych ti něco píchnul. Eutanázii ano , ale pouze pro pacienty v terminálních stavech. Nebo při onemocněních kde je stav iverzibilní. A musí to sepsat sám pacient ještě před onemocněním.!!!!

0/0
6.6.2011 11:43

opinen

Re: Eutanázie

Proč cizí lidé?To je tvoje právo,jestli se rozhodneš pro smrt nebo život s pomocí přístrojů.Samozřejmě tato věta platí v případě,kdyby tato situace nastala,jako,že doufam,že nenastane.

0/0
6.6.2011 11:53

ignacius01

Re: Eutanázie

prave tohle je argument pro eutanazii. proc by o tom ze mam byt za kazdou cenu nazivu meli rozhodovat prave cizi lide?

0/0
6.6.2011 12:34

opinen

Re: Eutanázie

Vždyť já jsem pro eutanázii a nejsem žádný zuřivý ateista.

0/0
6.6.2011 20:54

aju reptans

..

Toto téma snad nesouvisí s e škrty v rozpočtu .Doufám , že se sešlo pár humanistů a rozhodnou , že ti ,co nic neumí a jsou společnosti nejenom na obtíž ,ale jí přímo škodí , budou smět elegantně zmizet ze světa...k oboustranné spokojenosti ;-)

0/0
6.6.2011 9:48

ginkgo

Proč článek končí slovem "teologa"?

Co to zase má bejt? Jakej teolog? Patolog možná, ale přítomnost teologa by mě probrala i z nejhlubšího kómatu.

0/0
6.6.2011 9:41

chudacek.blbecek

Re: Proč článek končí slovem "teologa"?

Protože víra v nadpřirozeno je součástí lidské osobnosti, u někoho se neprojeví, u někoho jo. Ale je to úplně normální :-)

0/0
6.6.2011 9:46

aju reptans

Re: Proč článek končí slovem "teologa"?

To je jedno ...někdo bude mít radost vždycky

0/0
6.6.2011 9:49

pepidlo75

Re: Proč článek končí slovem "teologa"?

Třeba by sis přál na prahu smrti nějaký nadějný doprovod!Teď děláš jenom ramena!:-P

0/0
6.6.2011 11:04

aju reptans

Re: Proč článek končí slovem "teologa"?

Ti co byli ranění a nebo přímo umírali volali stejné jméno ..

0/0
6.6.2011 11:18

van de velwideeck

Toto praktizovali v minulosti bežne Indiáni

že keď mali byť pre vysoký vek kmeňu na príťaž, odišli niekde na kopec a spievali pieseň očakávajúc zubatú...

0/0
6.6.2011 9:26

Satan, vyslanec říše Vril

Re: Toto praktizovali v minulosti bežne Indiáni

toto je naprosto přirozená a logická reakce na stále rostoucí neschopnost zvířete ( i lidstva do určitého stupně vývoje ) se postarat sama o sebe a zjistit si potravu. Odcházel do ústraní a umírat je dáno touto nezbytností.

Nejsme zvířata a máme vybudované sociální vazby podpořené vývojem a schopností uživit i nemohoucícho a také nejsme lidé na nižším stupni technického vývoje, který nám zajišťuje udržování i těch, kteří by byli dávno mrtvi. A tím spíš si myslím, že lidé na sklonku života mají mít možnost svobodné volby a toto utrpení si zkrátit. Ale vždy to záleží na každém jednotlivci, zda tuto možnost využije.

0/0
6.6.2011 9:35

chudacek.blbecek

Re: Toto praktizovali v minulosti bežne Indiáni

Někde jsem četla, že se navrhuje k žádosti o asistovanou sebevraždu přiložit i psychologický posudek jedince. Podle toho potom komise rozhodne, jestli je takové rozhodnutí sovobodné a oprávněné.

0/0
6.6.2011 9:40

ignacius01

Re: Toto praktizovali v minulosti bežne Indiáni

i ten doktor kevorkian 97% zadatelu o asistovanou sebevrazdu odmital, protoze pro ni nemeli duvod a existovaly moznosti nejake prijatelne existence (treba kluk s celou popalenou tvari, na vozicku co se nekolikrat pokusil o sebevrazdu apod.) problem je ze to hodne lidi bere zkratkou a heslovite aniz by si nedco o veci zjistila... jsi pro,tak jsi pro vrazdeni a slus ... jenze ta vec se neda vyresit a pochopit z bulvarnich titulku ...

0/0
6.6.2011 9:42

chudacek.blbecek

Re: Toto praktizovali v minulosti bežne Indiáni

Souhlasím R^

0/0
6.6.2011 9:47

ginkgo

Re: Toto praktizovali v minulosti bežne Indiáni

"toto utrpení si zkrátit" - ano, souhlasím s Vámi, jedná se o medicínou a vědou řízené utrpení. Není na čase tuto torturu nemohoucích nějak více omezit? Nejsme zvířata a máme vybudované vyšší žebříčky hodnot, např. ke zvířatům se chováme mnohem milosrdněji.

0/0
6.6.2011 9:49

chudacek.blbecek

Re: Toto praktizovali v minulosti bežne Indiáni

Ke zvířatům se milosrdněji nechváme, zajdi si někdy podívat se na jatka nebo na slepice v klecových chovech.

0/0
6.6.2011 9:51

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Miláčku,

nechci aby jsi mě nechala žít v takovém stavu, kdy bych byl závislý na přístrojích

a živený tekutou stravou z nějaké flašky.

Kdybys mě někdy takhle viděla, vypni ty

mašiny, co mě drží naživu." Ona vstala, vypla televizi, počítač i

ledničku a vylila mi pivo do záchodu ..

0/0
6.6.2011 9:21

aju reptans

Re: Miláčku,

;-Dale to je zrůdnost a ohavnost v jednom;-D;-DR^

0/0
6.6.2011 11:19

Pikolik

Prvni krok

k eutanazii pak jeste ten druhy a duchodova reforma je hotova ze vlado?8-o

0/0
6.6.2011 9:19

Satan, vyslanec říše Vril

Re: Prvni krok

stále mě udivuje, kolik jednoduchých pitomců dokáže tahat politiku i do zcela nesouvisejících témat. Toto je o svobodě jedince, svobodě jeho rozhodování. Zde si s ohledem na nevratnost dovolím použít pojem absolutní svobodě jednotlivce.

0/0
6.6.2011 9:26

aju reptans

Re: Prvni krok

právě to slovo politika bylo natolik zprofanováno , že někteří nechápou už ani jeho pravý význam a proto píší vznešené žvásty:-P

0/0
6.6.2011 13:16

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Děsím se okamžiku

kdy se (pseudo)humanisté dostanou k pokročilému genovému inženýrství a zakáží buňkám apoptózu.

0/0
6.6.2011 8:52

chudacek.blbecek

Re: Děsím se okamžiku

Proti přirozené smrti snad nikdo neprotestuje, ne?

0/0
6.6.2011 8:55

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Děsím se okamžiku

A co je na smrti na přístrojích přirozeného? přirozená je snad ta po jejich vypnutí, ne?

0/0
6.6.2011 8:57

chudacek.blbecek

Re: Děsím se okamžiku

Však to rozhodnutí tady všichni včetně mě podporujou. Udržovat někoho uměle na přístrojích je v podstatě jen divadlo pro pozůstalé a učinění zadost moderní technice.

0/0
6.6.2011 8:58

van de velwideeck

No niekedy nechcené divadlo...

...Viď prípad Terri Schiavo. Manžel už mal nový vzťah a nemohol dediť a balík sa zmenšoval za vegetatívne udržiavanie Terri...

0/0
6.6.2011 9:20

chudacek.blbecek

Re: No niekedy nechcené divadlo...

Tam ale nešlo ani tak o samotnou Terri jako o jejího manžela a její rodiče. Nevím, jestli jim těch sedm let za to stálo. A chápu obě strany, pro rodiče je vždycky hrozně těžký, když jim umře dítě, není to pro lidskou mysl přirozený. Na druhou strnau manžel se chtěl posunout dál a nešlo to. Vůbec bych se do takové situace nechtěla dostat.

0/0
6.6.2011 9:26

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

pokud budu moci rozhodnout o tchýni bez tchýně,

tak to beru. ;-D

0/0
6.6.2011 8:48

pskoda

Právo na smrt

Člověk má právo na život a stejně tak má právo na smrt. Děsí mě, že bych se dostal do situace, kdy budu přežívat jen díky přístrojům. Proto doufám, že ten zákon bude, a jedinej, kdo o tom bude rozhodovat, budu já. Nechci žádný posuzování teologa nebo psychologa. Prostě jakmile lékař prohlásí, že naděje není nebo je velmi malá, měl by respektovat mé přání, za které jsem odpovědný jenom já.

0/0
6.6.2011 8:43

chudacek.blbecek

Re: Právo na smrt

Právo na smrt není nikde zakotvené, protože pak bychom museli začít schvalovat i sebevraždy.

0/0
6.6.2011 8:44

ignacius01

Re: Právo na smrt

a proc bychom nemeli schvalovat sebevrazdy? nevim co je moralniho na tom, mluvit lidem do jejich rozhodnuti

0/0
6.6.2011 8:45

chudacek.blbecek

Re: Právo na smrt

Aha, no já s tím nesouhlasím už jen z hlediska zachování lidského rodu. Dál si myslím, že spousta sebevražd je opravdu zcela zbytečných (dluhy, nešťastná láska atd.) a v neposlední řadě už stejně fungují nějaké ty regulace vlastních rozhodnutí, říká se jim zákony, jiným morálka.

0/0
6.6.2011 8:50

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Právo na smrt

pár lidí, zejména těch schopných sebevraždy, vážně nestojí za zachování lidského druhu.

0/0
6.6.2011 8:51

chudacek.blbecek

Re: Právo na smrt

Sebevrsždy je podle mě schopnej každej, záleží jen na okolnostech.

0/0
6.6.2011 8:56

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Právo na smrt

No právě, jde o lidi, kteří za normálních (existujících) okolností sebevraždu nepáchají.

0/0
6.6.2011 8:57

chudacek.blbecek

Re: Právo na smrt

Nevím, jak to myslíš. Za normálních okolností snad nepáchá sebevraždu nikdo. Každej musí mít nějaký trable, aby udělal tak závažný rozhodnutí.

0/0
6.6.2011 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.