Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Armádní letoun přivezl z Afghánistánu ostatky zabitého českého vojáka

Na letišti v pražských Kbelích přistál letoun s ostatky českého vojáka, který zahynul v úterý v afghánské provincii Wardak po výbuchu nastražené bomby. Ministr obrany Vondra ho povýší in memoriam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

surfer27

je mi to lito...

rodine soustrast...nicmene taky musim rict ze mel urcite moznost volby jestli slouzit doma a nebo jet na misi a pocitat s tim ze se domu vrati v pytli...

0/0
6.6.2011 14:53

brekebrekeke

R.I.P. cesky vojaku

a vy, co tady sirite nenavist, stydte se :-/

0/0
6.6.2011 13:22

10 nových životů 11-20

Chtěl bych poopravit některé názory...

Tento voják zemřel se ctí při plnění bojového úkolu. Čest jeho památce. Jsou ovšem "vojáci", kteří jezdí na mise z čistě kariérního důvodu. Tihleti "vojáci" si na misi jedou pro peníze, vysoké vyznamenání a zápis v osobním spise. Těmihle by jste měli pohrdat!!!!

0/0
6.6.2011 5:51

Edd

Re: Chtěl bych poopravit některé názory... Ja take... :-)

Dobre placeny zoldak najel na minu - hrdina... Zase o okupanta mene. Eeee pardon - "o osvoboditele".  ;-D

Takovych jsme meli pred 30 lety plnou republiku. To ale nebyli "dobrovolnci, nybrz chudaci kluci.  :-/

0/0
6.6.2011 8:20

bitkar

Re: Chtěl bych poopravit některé názory...

jednim z duvodu jsou jiste penize, pripadne nejaky to vyznamenani a cest. Rozhodne neni duvod jimi pohrdat!!!

0/0
6.6.2011 10:55

10 nových životů 11-20

Re: Chtěl bych poopravit některé názory...

...píšu o "vojácích", myslím to pohrdání, kteří ani nevědí, že se bojuje, přesto sklízí vavříny. Mohl bych jmenovat...

0/0
6.6.2011 11:22

brekebrekeke

Re: Chtěl bych poopravit některé názory...

R^R^R^

0/0
6.6.2011 13:21

ašant překrásný, Luny jasnější..

zemřel člen expedičního sboru

podvodně nazývaného Česká armáda,  jako slouha amerického  tažení za Světovládou.

0/0
5.6.2011 23:41

Stan.the.man

Re: zemřel člen expedičního sboru

nemáte pravdu... při plnění úkolů zemřel voják české armády vyslaný na zahraniční misi svou vládou a parlamentem svobodně zvoleným v demokratických volbách...

0/0
5.6.2011 23:57

Larrax

Re: zemřel člen expedičního sboru

Smutné na tom je, že máte pravdu oba, jen je otázka z jakého pohledu se na to kdo dívá.

0/0
6.6.2011 0:28

Walldstein

Re: zemřel člen expedičního sboru

Ano mají, ale hlavně ten první z nich by si měl uvědomit, že zemřel občan ČR, zůstala po něm rodina a ať už tam byl jako žoldák či jako člen AČR (osobně se přikláním k AČR), tak to byl člověk a každý promarněný lidský život je obrovskouz ztrátou, která si rozhodně nezaslouží takové komenty jako jsou mnohé v této diskuzi...

"Čest jeho věčné památce!"

0/0
6.6.2011 5:41

Antonín, topič

Re: zemřel člen expedičního sboru

Zřejmě nemají všichni občané ČR jasno v tom, že je ČR závažně ohrožena a naši vojáci za peníze z rozpočtu chrání naše holé životy v horách Afghánistánu, kde už deset let jedno konečné vítězství stíhá druhé. Důstojníci pro styk s veřejností zjevně nezvládají svou práci.

0/0
6.6.2011 10:31

brekebrekeke

Re: zemřel člen expedičního sboru

aspon mrtvy zaslouzi klid, nemyslis? :-/

0/0
6.6.2011 13:23

formix2011

Re: zemřel člen expedičního sboru

naivko, prej demokratických :)))) sem se málem poto smíchy

0/0
6.6.2011 8:53

bormannn

R.I.P.

zemrel vojak,nas vojak,bez nej a jemu podobnych uz budem  svetu jen pro smich...uprimnou soustrast...a vy diskuzni hrdinove nasledujte proletare vsech zemi-poli. t. mi pr...[>-]

0/0
5.6.2011 22:33

Milovnik cdROMU

Re: R.I.P.

Zemřel voják okupační armády.

0/0
5.6.2011 22:35

bormannn

Re: R.I.P.

kolik vam platej?ubozaci...Rv

0/0
5.6.2011 22:42

Milovnik cdROMU

Re: R.I.P.

Vojenská okupace je násilný čin státu nebo entity, která proti vůli jiného státu nebo entity se zmocní a obsadí jeho/její území pomocí armády – jde o válečný akt.Okupující klika téměř vždy ustanoví okupační správu nebo kolaborační vládu, orgán spravující okupované území.

Tolik definice pro neznalce tvého ražení

0/0
5.6.2011 22:46

tudykudy

Re: R.I.P.

nic takového se v afghanistanu neděje,zkuste si někde o tom obstarat informace,hledání na googlu vám docela jde..

0/0
5.6.2011 22:52

Milovnik cdROMU

Re: R.I.P.

Aha tak to jo oni tam ty vojáci  jsou na pozvání afgánské vlády asi nějaký zvací dopis a  aby se tam těch více než stotisíc vojáčků nenudilo a láska domorodců je neunavovala tak jsou rozděleny na červené a modré a vyhazují se navzájem do vzduchu.

Tak to je pak jiná

0/0
5.6.2011 23:03

tudykudy

Re: R.I.P.

dokonce myslím,že k nějakemu oficialnimu pozvání(dopisem) došlo.Jde o to,že vojáci tamní území nespravují,místní obyvatelstvo není nijak omezováno,no občas vojáci zastaví provoz na ulici,ale to je vše.Naopak,spousta místních má díky vojakum NATO slušné příjmy..

0/0
5.6.2011 23:09

Milovnik cdROMU

Re: R.I.P.

Ale jistě, Československo 1939, němci zemi také nespravovali, na to tu byla státní prezident Emil Hácha a předseda vlády Beran, až semtam na nějaké to omezování dopravy se tu celkem také nic nedělo, spousta lidí měla práci ve zbrojím průmyslu ad. Sem tam sice nějaci pomatení teroristé narušovali pořádek ale jinak to tu krásně frčelo.

O roce 1968 snad ani hovořit nebuud, to byl takový klidek, že jsme si ho užívali 21 let

0/0
5.6.2011 23:19

Walldstein

Re: R.I.P.

Ehm...je rozdíl mezi rokem 1939 a rokem 1968...v roce 1939 to byla prostě kapitulace ze strany Háchy, která byla následována okupací. Kdežto v roce 1968 to byla invaze následovaná okupací...Myslím, že ty rozdíly jsou jasné...

0/0
6.6.2011 5:48

Antonín, topič

Re: R.I.P.

V roce 39 se žádná invaze nekonala? A sakra!

0/0
6.6.2011 10:28

modrá straka kradačka

Re: R.I.P.

Hm., máš v tom nějaký guláš. U obou těch letopočtech. Navíc v roce 1968 existoval (de jure) zvací dopis také od "legálně" zvolených ústavních činitelů!

0/0
6.6.2011 12:21

Tawarus

Re: R.I.P.

A jaká částka ti přijde až dost vysoká, že ti nikdo prožene kulku, minu, granát atd hlavou? Ať už u policie, vojáka nebo jiné ozbrojené složky? Kolik je "moc" a kolik "málo" že se ti nevrátí kamarád syn, příbuzný domů? Moc by mě zajímala ta hranice...

0/0
17.6.2011 16:55

ensing999

Re: R.I.P.

Kapitan karotka tady mele cosi o boji s drogama a pritom tam ti vojaci chrani nejakej rekonstrukcni tym. Proc nebojujou proti drogam? Oni tam jsou z pohledu domorodcu fakt okupanti. Oni je tam nezvali a to, ze je tam pozvala zkorumpovana "demokraticka vlada" nema zadnej vyznam, kdyz si tu vladu vpodstate dosadily USA..

0/0
5.6.2011 22:43

Larrax

Re: R.I.P.

Ať se na to dívám z jakékoli strany, vychází mi toto. V Afghánistánu už není válka, nejsme a nikdy s ním nebyli ve válečném stavu, původní záminkou pro napadení armádou USA byla podpora a ukrývání bin Ládina, který se našel v Iránu. Takže se ptám, za co tam naši vojáci bojují a proč tam umírají? Aby jsme nebyli světu pro smích? To je dost chabý argument. Někomu tak možná pro smích nejsme, ale jiní nás za to nenávidí.

0/0
5.6.2011 22:53

nemsi

petice

Vyloucit kapitana gorotky z diskuze!

0/0
5.6.2011 22:32

ensing999

Re: petice

Jenom at ho tady nechaji. Aspon kazdej uvidi, co mate v CR za vojaky...:-)

0/0
5.6.2011 22:36

Darth.V

Re: petice

.. to nebude voják ..

0/0
5.6.2011 22:38

Opinion

Profesionální armáda .

Profesionální armáda je nepřirozený prvek ve společnosti . Lidé na ní právem hledí jako na druh zaměstnání , kde každý zaměstnance vědomě podstupuje riziko . V tomto případě se vlastně jedná o pracovní úraz s následkem smrti .

Například v Německu stále udržují brannou povinnost jen kvůli tomu, aby bylo určité sepětí společnosti s armádou .

0/0
5.6.2011 22:31

Stan.the.man

Re: Profesionální armáda .

no já bych řekl, že v současné době a aktuálním názorovém smýšlení společenosti je to bohužel jediný reálně aplikovatelný model... a to hned z několika důvodů...

 1) národní a vlastenecké cítění většiny populace je bohužel značně zdevastované, což má za následek velký odpor k povinné vojenské základní službě a jejímu zrušení ve většině zemí Evropy (ano včetně německa, které k tomuto kroku již také směřuje)

 2) současné zbraňové systémy a taktické postupy zahrnují přecijen trošku více, než jen vyběhnout ze zákopu a s křikem "Uráá" se ve vlnách hrnout na nepřítele... což nutně vyžaduje dlouhodobou sofistikovanou přípravu profesionálních vojáků, pro činnost s touto technikou

...ještě bych dodal, že vojenské povolání není žádná práce, nýbrž služba... a že jinak s Vámi souhlasím, že bez VZS je značné riziko odcizení armády od společnosti, což může v budoucnu vyústit v kolaps armády ze zřejmých důvodů...

+1/0
5.6.2011 23:53

Larrax

Re: Profesionální armáda .

Kvůli národnímu a vlastneckému cítění začala 2. světová válka. Hesla jako "nic než národ" a přehnané vlastenectví stálo jen ve 2.sv.v. život 60 mil. lidí.

0/0
6.6.2011 0:34

Stan.the.man

Re: Profesionální armáda .

cože??? no promiňte, ale tohle už jste přehnal... sice nejspíš chápu jakým způsobem jste na tento závěr přišel, ale to už je podle mého názoru značně "přitažené za vlasy"

ano jsou extrémní formy vlastenectví, jestli se to ještě vůbec dá vlastenectvím nazvat, stejně jako třeba třeba u náboženství nebo jiných názorových proudů... ale de facto dávat mezi vlastenectví a genocidu rovnítko, jak na mne Váš příspěvek působí, tak s tím opravdu nemohu souhlasit... považuji se za vlastence a rozhodně si nemyslím, že bych byl nějaká krvelačná zrůda toužící po "konečných řešeních" a podobně...

+1/0
6.6.2011 7:15

bitkar

Re: Profesionální armáda .

R^ ackoliv za rok se clovek i specialni techniku nauci. Kdyz se neflaka celej ten rok, lze stihnout hodne. Ale pak je to celkem skoda, ze ten clovek z armady odejde po tom, co projde vycvikem a stane se z nej vojak. To se celkem nevyplati.

0/0
6.6.2011 10:59

ensing999

...

No to nam to tady vlastenci ale hezky agitujou. Zejmena ty zvasty kapitana jsou kvalitni, jako afghanske opium..;-DR^

Takze si to shrnme. V AFG neni valka a ma udajne demokraticky zvolenou vladu vedenou jistym Karzaim. Ti vojaci tam nejsou aby bojovali, ale ochranovali partu makacu, co jim tam neco chce stavet, aniz by se jich vubec nekdo zeptal, jestli to fakt chteji. Tyto lidi se pokousi tamni radikalove zabit, protoze je tam nechteji. Logicky kde me nikdo, nebo nekdo nechce, tak tam prece nelezu, obzvlast, kdyz k tomu nemam duvod. Proc bych mel nekde stavet skolu, kdyz to dotycni nechteji? Precem si tu skolu mohli postavit sami a neudelali to..8-o

0/0
5.6.2011 22:22

Darth.V

Re: ...

..to má svou logiku :-) .Taky by se nám asi nelíbilo, kdyby nám přišli rusáci  dostavovat Temelín  s ozbrojeným doprovodem ..

0/0
5.6.2011 22:26

kapitan_karotka

Re: ...

clovece, kdyby amiky v Afghanu nikdo nechtel, tak uz tam nejsou.

0/0
5.6.2011 22:26

ensing999

Re: ...

A to by jako ty zasoby zeleza a dalsich kovu nechali v zemi domorodcum??;-D;-D

0/0
5.6.2011 22:30

Darth.V

Re: ...

to je snadé takto říci. Rusáci tu taky byli 40 let a chtěla je tu jen hrstka lidí .. co ?

0/0
5.6.2011 22:30

Milovnik cdROMU

Re: ...

jj asi jako my tu chtěli němce v 1939 a rusáky v roce 1968, vlastně ani to nesedí. Němci i rusáci nám jsou kulturně podstatně bližšá než amici afgáncům.

0/0
5.6.2011 22:30

Larrax

Re: ...

vtělená naivito 8-o

0/0
5.6.2011 23:03

Stan.the.man

Re: ...

dobrá, shrňme si to... zda-li v Afgánistánu je nebo není válka záleží spíše na úhlu pohledu a názoru konkrétního pozorovatele, o demokracii při volbě Karzáího by se nejspíš dalo s různou mírou pravděpodobnosti pochybovat, nicméně kolikpak bylo na tomto území vypsáno voleb před těmi posledními? jak velká část populace v nich asitak mohla vyjádřit svůj svobodný názor? No a co tam čeští vojáci dělají značně závisí na umístění a úkolu jednotlivých kontingentů, například Vámi popisovaný PRT tým opravdu pomáhá stavět školy, nemocnice a pomáhá zemědělcům, nicméně evidentě to je asitak vše co o tom víte, protože kdyby jste o tom věděl alespoň základní pojmy, pak by Vám bylo známo, že PRT projekty se vybírají POUZE na základě domluvy s místními obyvateli, podle toho co ONI chtějí postavit nebo s čím potřebují pomoci. A ti radikálové z valné většiny nejsou "tamní", ale spíše z okolních zemí, místní by se přecijen asi těžko odpalovali na vlastních tržnicích a náměstích mezi civilním obyvatelstvem

0/0
5.6.2011 23:35

MaléPivo

Re: ...

Postavit jim školu neni zas tak blbej nápad, vzdělaný člověk, který má co dát do úst,  bude mít menší ochotu se na tom tržišti odpálit.

0/0
6.6.2011 8:16

kapitan_karotka

Mohu se mistnich odborniku

zeptat, jak si predstavuji scenar, ve kterem naky agresor napadne nase hranice? Ze by valka se slovenskem po deklasovani jejich tymu na MS v hokeji? Nebo utok nastvanych nemcu pote, co jim prestaneme dovazet pivo? Jaka presne armada by mohla ohrozovat nase hranice v samem srdci Evropy?

0/0
5.6.2011 22:21

ensing999

Re: Mohu se mistnich odborniku

Pokud je mi znamo, tak jedine valky vede v soucasnosti NATO. Osobne nevim o nikom, kdo by chtel na Evropu, potazmo primo CR utocit a vyhlasovat valku. Holt v roce 2000+ uz lidi zjistili, ze valkou se toho moc nevyresi, ale NATO to jeste nepochopilo..;-D

0/0
5.6.2011 22:25

Stan.the.man

Re: Mohu se mistnich odborniku

no nevím jestli by s Vámi souhlasil například takový Muammar Kaddáfí, tomu to potlačování nepokojů ve vlastní zemi s pomocí armády docela šlo...

0/0
5.6.2011 23:40

Larrax

Re: Mohu se mistnich odborniku

jsem rád, že nakonec sám uznáváte, že armáda vlastně slouží k realizaci mocenských zájmů, Kaddáfí jasně ukazuje, že je úplně jedno, proti komu se použije, klidně i proti vlastním lidem, hlavně ti vojáci musí věřit tomu, že dělají správnou věc

0/0
6.6.2011 0:41

Stan.the.man

Re: Mohu se mistnich odborniku

samozřejmě, že armáda slouží k realizaci mocenských zájmů, je to její podstata... ale mezi základní z těch mocenských zájmů je záruka suverenity a vlastní bezpečnost státu či společenství...

já se snažil reagovat na naivitu pisatele výše a jeho názor, že v moderní době armáda je k ničemu... ...Kaddáfí opravdu není na druhé polokouli a do Evropy to má co by kamenem dohodil (raketou středního doletu dostřelil) a Evropa tedy vlastní armádu (v rámci NATO) potřebuje

...jinak ale Kaddáfí používá spíše žoldáky (bojovníky z jiných států najmuté za peníze) než vlastní armádu

0/0
6.6.2011 7:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.