Diskuze

Bourat památku? V závažných případech ano, záleží ale na libovůli úřadů

Zimní stadion v Praze na Štvanici se bourá, dům na Václavském náměstí od příjezdu bagrů dělí poslední razítko. Památková ochrana je nezachránila. K demolici památky by mělo dojít jen, když není jiná možnost, tvrdí odborníci. Podle nich ale úředníci památkových odborů mnohdy "drží basu" s developery.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

certik_bertik

20. 6. 2011 12:41
škoda

že neřekli abych to posuzoval já. To bych si řekl o tak velký úplatek, že by si to ta firma pořádně rozmyslela

0 0
možnosti
R

Rilian

20. 6. 2011 9:23
Chybí možnost..

...památku vyvlastnit (případně odkoupit za zůstatkovou hodnotu), městem, nebo státem, když se o ni majitel nestará. To je např. ve Švýcarsku možné. V mnoha případech by to umožnilo památky (mám na mysli skutečné památky) zachránit.

0 0
možnosti
P

pravicovyruger

20. 6. 2011 8:37
KONEČNĚ!

jako "památka" je často samozvanci z úřadu ochrany označeno bohužel cokoli. Zcela to degraduje původní smysl památkové péče. Arogance, byrokratsmus a korupce, to je dnes památková péče v ČR.

0 0
možnosti
K

kevinbb

20. 6. 2011 0:02
Pokud

za zbourani nejake pamatky nepujde nekdo tvrde sedet, tak se toho bude stale vic a vic zneuzivat. Pamatkovy urad se za urcity obnos da premluvit a nebo se pamatka necha zdevastovat tak, ze oprava by stala vic nez postaveni nove budovy!

Jako obvykle, svinstvo!

Rv

0 0
možnosti
JN

Jostik

19. 6. 2011 23:06
Budovy jsou součást naší historie

A národ, který zapomene svoji historii je odsouzen k tomu si jí zopakovat...

0 0
možnosti

Egi90

19. 6. 2011 23:43
Re: Budovy jsou součást naší historie

Neříkám, že by se měly bourat památky, ale s tím co jste napsal nesouhlasím. To bychom dosud bydleli v dřevěných chýších. Nezapomeňte, že většina památek byla postavena ani ne před sto lety. A na jejich místě původně také jistě něco stálo. A za sto let by nebyl žádný odkaz na naší dobu, který by mohl být považovaný za památku.

0 0
možnosti
PF

wotomtoje.

19. 6. 2011 22:25
Ona ja památka a památka!

Ale považovat za památku každej větší vesnickej panskej barák z 19. století (tzv. zámečky) je skoro nesmysl. Majitel má mít plný právo dělat si s takovou nemovitostí co chce a pokud se rozhodne to zbourat, ať si to zbourá. A když se to památkářům nelíbí, ať nemovitosti vykoupí a opravují si je.

0 0
možnosti
MB

kuttna

19. 6. 2011 22:29
Re: Ona ja památka a památka!

Naštěstí nemáte pravdu a pokud je mi známo, nikdy a nikde v historii lidstva to, co jste napsal, neplatilo.

0 0
možnosti
S

Stoura

19. 6. 2011 22:21
Jiný příklad

Dneska jsem šel kolem celkem pěkné vily. Také na zbourání. (http://www.panoramio.com/photo/50716950)

Visí tam cedule, že už  měla být zbourána v dubnu. (majitel: MZV Kanady)

0 0
možnosti
SV

Hercules al Bunda

19. 6. 2011 22:10
Housenka

A já bych tam místo toho nevzhledného baráku raději viděl kopii nebo něco na způsob housenky, která má vzniknout v Brně. Také velmi citlivě zapadá do prostředí.

http://bydleni.idnes.cz/foto.aspx?r=architektura&c=A110118_1516515_brno-zpravy_mav

0 0
možnosti
8AF8

88 a furt 88

19. 6. 2011 22:01
tena za komancu to byla sila.

Vroce 67 jsem byl u niceni interieru jedne farnosti, delnik, no nevedel co cini. Rezal na cirkulce "drevo" No ja ziral. Rezal na topeni ramy k obrazum z doby baroka. takova ta rucni prace. Bylo to zaprasene umatlane no on nevedel co cini. Dal jsem mu lahev rumu a on mi nechal odnest si 4 barokni ramy . Doma jsem to oprasil, no nadhera. Pozlaceny drevo. Klasicky Baroko. Ale kolik toho asi rozzeral, nechci ani domyslet tu skodu.

0 0
možnosti
K

kohr26

19. 6. 2011 22:08
Re: zborali jme i tu sochu staltena za komancu to byla sila.

R^;-D

0 0
možnosti
AT

topič elektrárenský

19. 6. 2011 21:57
Celá vnitřní Praha je památkově chráněné území,

viz například katastr nemovitostí. Takže při každé rekonstrukci domu v této zóně, například i pouhé záměně oken za stejně vypadající plastová, musíte mít povolení památkářů. O opravě fasády ani nemluvě. Jenže tato buzerace platí samozřejmě jen pro někoho, pohled na některé rekonstrukce či novostavby v centru Prahy dává tušit, že rozhodnutí památkářů nebylo vedeno snahou o zachování historického rázu města, ale spíš šustivými argumenty v obálce. U nás by asi nebyl problém za patřičnou částku získat i souhlas ke zbourání Pražského hradu nebo k jeho přestavbě na mamutí kasíno.

0 0
možnosti
NBSE

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

19. 6. 2011 22:00
Re: Celá vnitřní Praha je památkově chráněné území,

Pokud jde o mě, tak já bych s takovou přestavbou problém neměl...každý ať si se svým majetkem dělá co chce. Je i dnes dost sdružení a soukromníků, kteří chtějí historické budovy tak nějak zachovat v původním stylu a daří se jim to i bez památkářu a statusu památek, možná díky tomu i lépe.

0 0
možnosti