Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Éra raketoplánů končí, v Houstonu panuje smutek

Endeavour se už do vesmíru nepodívá, nynější mise byla jeho poslední. Program letů raketoplánů letos definitivně skončí červencovou misí Atlantisu. V texaském Houstonu, kde se nachází řídicí středisko NASA, jsou z toho patřičně smutní. Uzavírá se celá jedna éra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sebastian333

už dlouho mě nikdo

tak nena... jako ňouma s přezívkou Krab!

Chlape - vylezte na strom - zavřete si ústa na suchý zip a vypněte počítač!!!! právě kvůli takovým jako jste Vy se investuje do "užitečných" hloupostí Vy hračko! Věda se už dlouho nedá dělat doma za korunu a díky vesmírnému výzkumu (ne jen raketoplánům) - od medicíny přes tu klávesnici (kterou by vám měli zabavit pro blbost) po vaše kecky na sucháč máte spoustu možností...

Fuj vy jste mě rozčílil

ale klid - snad je tu víc lidí, kteří si uvědomují, že bez základního výzkumu jaksi nebude co aplikovat!g.idnes.cz" alt=";-D">

zisk si v této chvíli strčte za klobouk!g.idnes.cz" alt="8-o">g.idnes.cz" alt=";-€">g.idnes.cz" alt="!!">

0/0
1.6.2011 19:12

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Velmi rad rozciluju lidi, kteri nejlip vedi, za co utracet MOJE penize. Protoze sam se rozciluju, kdyz je vidim, na jaky absurdni nesmysly je vyhazujou a jeste mi hnojej mozek tim, ze je to pro moje dobro. Protoze co je moje dobro vite lip vy nez ja, ze jo??

Mne nevadi zakladni vyzkum, vsechny firmy od kterejch si kupuju veci denodenne delaj zakladni i pokrocilej vyzkum nez ty veci daj na trh. V cene vyrobku platim vyzkum, dobrovolne a rad. Mne vadi vyzkum, kde nikdo neni schopnej rozlisit, jestli je to jenom bohapuste plytvani nebo je to to nejmoudrejsi utraceni vzacnych zdroju.

I kdyby to stalo bilion dolaru a litali na ISS kazdej druhej vikend,tak lidi jako vy vzdycky budou tvrdit,jak se bez toho neobejdeme. Kde je ta hranice, kdy to i vy zacnete povazovat za zbytecne plytvani? Existuje vubec??? Ja vam to povim: ta hranice je PRESNE tam, na co vam staci penezenka. Moji penezenku z toho vynechte. (Znova pripominam, ze v tomhle pripade to calujou Amici a ne ja, ale mluvim o principu).

0/0
1.6.2011 19:27

ihoe

Re: už dlouho mě nikdo

Ste teda principalne vol. :)

0/0
1.6.2011 19:34

občan_z_předměstí

Re: už dlouho mě nikdo

Firmy dělají základní výzkum? No to jsou mi novinky... g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
1.6.2011 19:50

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Coze? A ty vsechny elektronicky vychytavky, obleceni, auta, baraky, atd atd atd - to se vymyslelo samo? Nebo to vymyslela NASA? Nebo nakej jinej urad?

0/0
1.6.2011 21:52

občan_z_předměstí

Re: už dlouho mě nikdo

Eelektronicky vychytavky, obleceni, auta, baraky, atd atd atd - všechno co jste vyjmenoval jsou výsledky aplikovaného výzkumu. Základní výzkum zpravidla provádí výzkumné ústavy (v ČR např. Akademie věd, v jiných státech mají obdobné instituce) nebo univerzity, stručně řečeno akademická sféra. Základní výzkum nepřináší bezprostřední zisk, proto jsou vyjmenované instituce zpravidla příspěvkové organizace a jsou placeny ze státního rozpočtu. Naproti tomu komerční sféra se zabývá aplikovaným výzkumem, jehož výsledky lze bezprostředně zpeněžit.

0/0
1.6.2011 22:48

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Pokud to, cemu vy rikate "zakladni vyzkum" neprinasi zisk, pak to neni potreba pri vyrobe toho, co ja potrebuju. Mne je uplne sumak, cemu se jak rika, neni mi ale sumak, jestli musim platit neco, co neprinasi zisk a tim padem to neni potreba. Kdyby to bylo potreba, tak to zisk bude prinaset, to je zakon trhu a ekonomii zase ja rozumim. Aspon si to myslim.

Podle vaseho pristupu je totiz mozne zkoumat uplne jakoukoliv kravinu, utratit na ni uplne jakykoliv penize, a obhajite to jednoduse tim, ze reknete ze to je "zakladni vyzkum, to nema bejt ziskovy, drz hubu a plat". Ze to neni ziskovy, tak tim bych se nechlubil.

Ze to tak je vsude na svete je irelevantni. Svyho casu bylo vsude na svete otroctvi/nevolnictvi. Vsude na svete maj zkorumpovany vlady, kterym jde jen o nahrabani pro sebe a sprizneny firmy, ktery jim platej volebni marketing a nasledne dojej erarni rozpocet. Mam to kuli tomu podporovat??

0/0
1.6.2011 23:13

Queribus

Mozna rozumite ekonomii,

ale nemuzete tuto pavedu roubovat na vse. Nektere veci proste zisk neprinesou okamzite, nektere vubec, nebot jsou slepou ulickou. Jinak to ale nejde. Pokud tedy nechce lidstvo ustrnout na dnesnim, primitivnin, stupni vyvoje. Pokud se clovek vzda letu do kosmu, bude to maly uspech hlupaku, ale velka prohra pro lidstvo.

0/0
4.6.2011 8:14

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Cim myslite, ze se zabyva R&D v kazde firme? restaurace a dilny to nejsou :-)

0/0
1.6.2011 22:13

občan_z_předměstí

Re: už dlouho mě nikdo

Jak již jsem naznačil výše, R&D v komerčním sektoru se zabývá aplikovaným výzkumem. Asi bych o tom něco mohl vědět, když v jednom takovém oddělení sedím. g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
1.6.2011 22:51

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Oukej, koukam ze cela tadle debata se toci okolo "zakladni" vs "aplikovany" vyzkum. No to je uplne nepodstatnej detail. At si to kolegove vyzkumnici delej jak chtej, to se me vubec netyka. Co se me tyka je jestli na to mam solit prachy (a penize z dani jsou MOJE penize) i kdyz vysledek takovyho vyzkumu je nula nula nic, nebo esli mam solit prachy na vyzkum, kterej skutecne prispiva k obohaceni lidi, kery ho platej. Jestli tomu prvnimu rikate zakladni a tomu druhymu aplikovanej je jedno, to je vec semantiky. Podstatny je, ze uzitecnej vyzkum existuje bez statu a ten statni ma jen jedinej ucel: aby si radobyvedatori uzili svetskejch radosti, aniz by sami prispeli.

0/0
1.6.2011 23:19

Sebastian333

Re: už dlouho mě nikdo

vaše peníze si nechte a utraťte je za co chcete... a mluvíte-li o daních - o těch nebudete rozhodovat jinak, než u voleb - toť vaše svaté právo. Já budu rád najde-li se ve vládách dost na to, aby finanční podpora pro základní výzkum v oblasti letů do vesmíru neklesala, ale stoupala stejně s přírůstkem HDP....(nebude-li onen nárůst záporný).

A s těmi firmami to máte pravdu - je z jejich daní, ale firem, pokud máte na mysli ty "soukromé", které by dělaly ZV jen z vlastních prostředků - je : 0!

Když tak je to aplikovaný výzkum a i ten je "připlácený" ne z vašich peněz, ale z daní - které světe div se - nepatří vlastně vám, ale státu - de facto i de jure .

takže - vaší peněženku z toho všichni vynechávají!

a vraťte se spíš do školy: dennodenně (i bez diakritiky by tam mela byt dve "en")...jinak peníze za vaše vzdělání byly rozhodně vyhozené - bohapusté plýtvání a utrácení vzácných zdrojů!g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
1.6.2011 19:51

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Ano, mluvim o danich. Ty prachy jsou moje a u voleb se rozhoduje kdo je na co ukradne, a na co je potom rozkradou lidi jako jste vy - samozrejme ve jmenu vseobecnyho blaha. Vseobecny blaho sice je blaho konkretnich lidi na ukor tech co platej dane, ale co uz, ze?

Ne, dane patri MNE, nepatri statu. Kdo je to vubec stat? Jak se jmenuje? Moje penize neutraci zadnej "stat", ale konkretni lidi. A penize, ktery jsem vydelal JA, patrej podle vas jinejm lidem a ne mne?

To je tak evidentni zrudnost a zlodejna, ze je mi jasny, ze s vama se nedohodnu, protoze evidentne vy jste presne jeden z tech parazitu, kterej z techhle ukradenejch penez zije a pak to takhle absurdne obhajuje jakymsi "statem" (kdyz to ukradne pres stat, tak uz se tomu nerika kradez, i kdyz je to uplne to samy).

Takze pane statni uredniku: vas nepresvedcim. Na vas jediny co plati je nechat vas zivit se sam, presne jako se musime zivit my, co vas jsme nuceny platit. Ale to jednou skonci, nebojte se, napr. v Recku uz to konci.

0/0
1.6.2011 21:59

Sebastian333

Re: už dlouho mě nikdo

co je to stát? jednoduše: stát je reprezentován vládou, je složen z ministerstev. Ministerstvo je zřízeno a má přiděleno své IČ. Jedná se tedy z pohledu obchodního zákoníku o právnickou osobu zřízenou dle zvláštního zákona. Stát hospodaří s prostředky, které vybere od daňových poplatníků a z prostředky z vlastní činnosti (dluhopisy, podnikání atd...). Daně z pohledu práva nakládání s nimi - je mi líto - nejsou vaše. Sice jste je zaplatil, ale nejsou vaše. Jediné jak máte možnost ovlivnit jak s nimi vláda naloží (resp. rozpočet schválený parlamentem, ale to pro náš příklad můžeme klidně vynechat) je: volby. Co se týká toho do čeho a kolik a jestli nechat vše "regulovat" pouze trhem i takový "Smithovec" jako byl Fridrich von Hayek nikde netvrdí, že by přerozdělování daní nemělo být v rukách vlády. Jde samozřejmě o míru. Jinak on sám ve své knize "Cesta do otroctví", která je velmi liberální tvrdí např., že právě věda a výzkum je jedna z mála oblastí, kde by stát měl mít rozhodující roli.

0/0
2.6.2011 8:42

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Ovsem s tim "dennodenne" jste me nachytal, tady mate pravdu :-)

Nebudu se vykrucovat, ze to byl preklep. Nebyl, fakt jsem si myslel, ze je to "denodenne". Neni a ted uz to vim a vam diky za upozorneni.

Diktaty a tak jsem mel dycky nadprumerny, ale spicka jsem nebyl. Pokud tema vyhozenejma penezma na moje vzdelani navrhujete, aby stat vzdelani neplatil, ale aby si ho platili primo ty lidi, co platej dane, tak jste ve mne nasel spojence. Ja budu prvni, kdo bude kricet, at stat vzdelani neplati. Jsem dokonce i ochotnej vratit "skolny". Nestojim o nej, chci si radsi ty prachy nechat a platit si tu skolu co chci ja.

0/0
1.6.2011 22:19

Sebastian333

Re: už dlouho mě nikdo

už jsem se uklidnil - a pokud jsem vás urazil, omlouvám se. g.idnes.cz" alt=":-)">

na to rýpnutí zapomeňte prosím. není podstatné. ovšem s tím výzkumem a mírou podpory stejně jako s vaším pohledem na role základního a aplikovaného výzkumu se zřejmě neshodneme. "Chat" na iDnes mi bohužel nestačí na to, abych mohl vše vysvětlit (svůj názor)... Jinak se musím přiznat, jsem trochu "ovlivněn" - přednáším na Strojní fakutlě ČVUT v nepovinném předmětu Kosmonautika...to jen pro pořádek, abych se trochu poodhalil...

přeji hezký den.g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
2.6.2011 8:47

Sebastian333

Re: už dlouho mě nikdo

a ještě pro vaší informaci - "pokročilí" lidé i firmy dělají buď základní nebo aplikovaný výzkum...chcete-li se bavit o meritu věci...a ne o pokročilé imbecilitě...nebo pokročilé demenci - z medicínského hlediska, samozřejmě...g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
1.6.2011 19:56

Isabelle

Re: už dlouho mě nikdo

Vezmete to s nadhledem, pane Sebastiane, krabi jenom lezou a lezou nakrivo ...g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
1.6.2011 21:14

krab

Re: už dlouho mě nikdo

Podstata veci a o cem my se tady bavime absolutne nevezi v tom, jak se rika ruznym druhum vyzkumu, to je uplne totalne sumak. Podstata veci je, ze kazdej ma uplne jinou predstavu, na co by se mely utracet penize (=vynakladat realne, omezene zdroje, ve snaze uspokojit co nejvic neomezenych potreb). Nekteri lide maji respekt k ostatnim lidem, treba je chteji presvedcit o sve pravde, ale nakonec je nechaji rozhodnout se podle svyho nejlepsiho uvazeni. Pak jsou druzi lide, arogantni nasilnicky zrudy, lide jako vy, ktery totalne kaslou zvysoka na ostatni, jsou presvedceni o sve vlastni vyjimecnosti a nadrazenosti, a bez uzardeni jsou ochotny vyrvat lidem pulku toho co vydelaj,vznesene tomu rikaj dane,jejichz vysi si sami schvalej.

Kdyby ty vase priblbly rakety byly co k cemu, tak lidi presvedcite a prodate jim je. Ze se o to ani nesnazite ale automaticky jdete pres dane je dukaz, ze jsou k nicemu, resp. tech par pozitiv absolutne neospravedlni naklady.

Mam prekvapko:socialismus nefunguje.

0/0
1.6.2011 22:12

Si0 po 4. zákazu

Předpokládám, že Endeavour poslouží ještě jako záloha

pro Atlantis.

0/0
1.6.2011 16:11

Atol

Re: Předpokládám, že Endeavour poslouží ještě jako záloha

Neposlouží. Endeavour již poveze jen poslední americký modul k ISS a tím bude americká část stanice dokončena. Protože už nebude připraven záložní raketoplán pro případnou záchrannou misi, bude mít pouze čtyřčlennou posádku. To proto, aby v případě nouze a nemožnosti návratu na Zemi mohla přestoupit do ISS a časem se vrátit na Zem v Sojuzu.

S ukončením letů raketoplánů NASA vypověděla smlouvy s dodavateli a tudíž již nebude vyrobena žádná další ET, SRB nebudou naplněny tuhým palivem a tak by se dalo pokračovat.

0/0
1.6.2011 16:24

Si0 po 4. zákazu

Re: Předpokládám, že Endeavour poslouží ještě jako záloha

"Endeavour již poveze jen poslední americký modul k ISS"??? Já myslel, že Atlantis.

0/0
1.6.2011 17:10

občan_z_předměstí

Re: Předpokládám, že Endeavour poslouží ještě jako záloha

Neposlouží. Mise STS-135 bude mít pouze čtyři členy. V případě, že by Atlantis nebyl schopen návratu, zůstane posádka na ISS a vyčká až někdo vymyslí jak ji dostat zpátky dolů.

0/0
1.6.2011 17:30

maron

MIMO

...nikdo tu nechápe, že šlo o požadavek mimozemšťanů, zastavit výrobu raketoplánů s tím, že se už brzo ukážou a budem lítat s nima.

0/0
1.6.2011 15:19

Vedoucí kolotoče

Re: MIMO

To aby uz Kalousek vytahnul ty zaprasene neprodejne padaky a zkusil je strelit jim, ne? g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
1.6.2011 15:50

petr.n_22

Na druhou stranu...

...se trochu začíná rozjíždět soukromý sektor v této oblasti. Bylo by úžasné, kdyby se zopakoval scénář, který byl s polovodičovou technologií. Základy sice položili vojáci, ale masivní rozvol nastal až se vstupem soukromníků, dnes největších a nejbohatších firem světa, táhnoucích i základní výkum v této oblasti.

0/0
1.6.2011 15:15

Atol

VĚČNÁ ŠKODA

Raketoplánů je velká škoda a je mi líto, že končí. Jejich vývoj sleduji od svých klukovských let a tomuto programu jsem vždy fandil i když vím, že na počátku byla udělána řada chybných rozhodnutí, která celý projekt hodně zkomplikovala a prodražila.

Chápu, že jejich provoz je dražší než se původně předopkládalo, ale vyřazení z provozu bez náhrady považuji za fatalní chybu toho génia co jim teď vládne. Je srovnatelná s předčasným ukončením programu Apollo a rezignace na další používání rakety Saturn V. Raketoplány mohly ještě několik let sloužit dokud by se za ně nevyvinula náhrada. Zrušit však zároveň program Orion a zůstat závislý jen Sojuzech může jen V...

Sojuz se nikdy raketoplánu nevyrovná ani co do nosnosti ani kapacitě přepraovaných osob. Nechci domýšlet co by stalo s posádkou ISS kdyby Sojuz postihla tragická nehoda a jejich lety byly na delší dobu přerušeny. I to se může stát a nemít náhradní kosmický dopravní prostředek pro přepravu lidí považuji za vrcholné vizionářství.

0/0
1.6.2011 15:00

krab

Re: VĚČNÁ ŠKODA

Presne o cem jsem mluvil: hracka pro inzenyry a klukovsky nadsence. Trosku draha hracka.

Ano, provoz je drazsi nez se ocekavalo. Pokud jste ochotnej to zacalovat, nikdo vam nebrani. Ale nechtejte to po jinejch lidech.

Presne o tom to je. Nikdo se nepre, ze litani do vesmiru je uzitecny, ale to je milion jinejch veci. Nemuzeme mit vsechno. A jiny veci jsou potrebnejsi a pozna se to tak, ze jsou ziskovy. Protoze ziskovy znamena, ze je nekdo skutecne kupuje.

0/0
1.6.2011 16:01

Atol

Re: VĚČNÁ ŠKODA

Trochu si pleteš pojmy a dojmy.

1. Lety raketoplánů k ISS nejsou komerční záležitost, ale v první řadě technické zabezpečení základního výzkumu. To jsou věci, které se bez výdajů státu neobejdou, protože v současné době to není komerčně zajímavé. To však neznamená, že rezignujeme na vědu a vývoj jenom proto, že že to nepřínáší okamžitý zisk.

2. Raketoplán ani jiná kosmická loď není žádná hračka pro nadšence, ale dopravní prostředek. V tomto případě k výstavbě a zásobování ISS.

Můžeme dlouze diskutovat o všech aspektech kosmického výzkumu včetně toho jestli lze celou věc řešit levněji. Uznávám, že náklady byly slabou stránkou raketoplánů, ale to není jediné hledisko, které musíme mít na zřeteli. Stále však trvám na tom, že ukončení provozu raketoplánů aniž by za ně existovala adekvátní náhrada je riskatní a krajně nezodpovědné. Už jen tím, že se zvyšuje závislost USA na Rusku a kromě Sojuzu neexistuje žádná pilotovaná loď, která se může s ISS spojit.

0/0
1.6.2011 16:19

krab

Re: VĚČNÁ ŠKODA

1. Prave PROTO, ze to neni komercne zajimave, tak je to totalni plytvani. Uvedmte si, co rikate: "komercne nezajimave" znamena, ze existuje miliarda ruznejch zpusobu jak zlepsit zivot lidi a lidi povazuji JINE zpusoby zlepseni zivota za v tuto chvili podstatnejsi. Chapejte, ze penize vydane na raketoplany jsou penize NEVYDANE na vsechno ostatni. A naopak. Az bude vesmirnej vyzkum skutecne tak lukrativni, jak rikate, tak se najde milion podnikatelu, ktery se toho uchopej. Jako v minulosti u zeleznice, automobilu, tezby ropy atd atd atd

2. Dopravni prostredek, ktery ten kdo ho caluje nepotrebuje, neni dopravni prostredek, ale hracka.

Zadna zavislost USA na Rusku neni. Je maximalne zavislost par statnich prizivniku na Rusku. 99.9999% americanu na rusku nijak zavislych neni.

0/0
1.6.2011 16:38

Jan9002

hlavním cílem letů raketoplánů je nyní dobudovat mezinárodní

stanici.

Jak tam budou vozit lidi? Buď je ta mezinárodní stanice na nic, nebo mají nějaký dopravní prostředek nachystaný.

0/0
1.6.2011 14:59

krab

Re: hlavním cílem letů raketoplánů je nyní dobudovat mezinárodní

tusim ze ruskejma klasickejma raketama

0/0
1.6.2011 15:01

Atol

Re: hlavním cílem letů raketoplánů je nyní dobudovat mezinárodní

Střídání posádek budou od teď zajišťovat Rusové se Sojuzama. Považuji to za velké riziko pro případ, že by došlo k nějaké nehodě a jejich lety musely být přerušeny jako se po stalo po havariích Challangeru a Columbie, viz můj příspěvek.

Po ukončení provozu raketoplánů zůstává Sojuz jedinou kosmickou lodi pro dopravu lidí schopnou spojit se s ISS. Žádný náhradní dopravní prostředek od této chvíle neexistuje.

0/0
1.6.2011 15:06

BylJsemTady

Re: hlavním cílem letů raketoplánů je nyní dobudovat mezinárodní

ale to víš, že je budou mít v garáži kdyby něco ... ale jinak budou vozit rusíci.

0/0
1.6.2011 16:12

mazlikuzlik

lidi

Nepříjmené je, že odchází řada odborníků s výraznými zkušenostmi, které nelze jen tak někde získat... Případný restart vesmírného programu nemusí být tak jednoduchý a být pouze otázkou peněz.

0/0
1.6.2011 14:57

mazlikuzlik

Re: lidi

Nepříjemné...

0/0
1.6.2011 14:58

Atol

Re: lidi

To bude velký a hlavně nákladný problém. Jakmile se jednou něco ukončí a týmy lidí se rozpustí tak jakákoliv obnova bude komplikovaná. Zájemcům o tuto problematiku doporučuji paměti Eugena Cernana "Poslední muž na Měsíci" kde popisuje co se dělo v NASA a u výrobců dílů k raketě Saturn, LM apod, poté co bylo ohlášeno, že program Apollo bude předčasně ukončen. Tuto knihu jsem nedávno viděl v Levných knihách za 100 Kč.

0/0
1.6.2011 15:10

Sebastian333

Re: lidi

máte pravdu - jenže ono poslední dobou jde politikům o poněkud krátkodobé cíle a když to zvedne preference...udělají třeba ze všech výzkumných vesmírných středisek muzea - je to levnější a pro pan Krab si bude chrochtat, jak je to ziskové g.idnes.cz" alt=";-(">

0/0
1.6.2011 19:15

oldas7

Smutný

Je to smutný, ale věřím že se najde podpora pro jiné projekty ...

0/0
1.6.2011 14:47

Geremi

no hura

konecne skonci nesmyslne nalevani penez do cerne diry a to doslova:)..A snad se konecne zameri na hlubiny oceanu..

0/0
1.6.2011 14:31

Absoluter

Re: no hura

V oceánech není nic zajímavého... vesmír skýtá možnosti

0/0
1.6.2011 14:33

Jan9002

Re: no hura

V oceánu je spousta surovin. Například. Pak je tam spousta potravin. Například. Ve vesmíru je taky spousta věcí, ale nedovedu si představit, že bychom raketopány vozili suroviny z dalekých hvězd. Kdežto z hlubin oceánu ano, to si představit dovedu.

0/0
1.6.2011 14:56

jan kubalek

Re: no hura

jasne, jenom proto, ze si to nedokazes predstavit, tak pozastavime vesmirny vyzkum ...

kdybychom meli zastavit kazdy projekt, ktery verejnost povazuje za blbost a vyhazovani penez ... tobychom tady asi nesedeli u svych PC doma na zadecku  a nepsali do diskuse ...

0/0
1.6.2011 15:02

Larrax

Re: no hura

myslím, že má pravdu, i NASA pochopila, že dobývání jiných planet je nereálné, alespoň ne se současnými technologiemi (zejména pohonné jednotky), vlastně teď není v dohledu žádný reálný cíl. Snad přistání na Marzu, ale k čemu? Spirit a Voyager ho zmapovali i bez lidské posádky, v současné době je vyslání lidí na Marz zbytečný luxus. Ovšem je všeobecně známé, že o vesmíru toho víme víc, než o hlubinách oceánů. Na ty by se lidé měli zaměřit.

0/0
1.6.2011 22:59

petr.n_22

Re: no hura

Jednou možná celé kolonie - co chceš víc, než třeba jednou získat celé nové planety ?

0/0
1.6.2011 15:17

socka namyslena

Re: no hura

bez tyhle cerny diry by ses ani nepodival na televizi g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
1.6.2011 14:45

dilinja

Re: no hura

podivejte se jak v USA nejvic zatezuji rozpocet socialni výdaje g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
1.6.2011 15:26

krab

Kluci prisli o hracku

Statni urednici prisli o hracku, kterou jim jsou nuceni platit vsichni ostatni danovi poplatnici. Aby nebyli smutni, kdyz si udelali vejlet do vesmiru a ostatni to pekne zacvakali.

Kdyby to skutecne byla investice do budoucna, tak ji nekdo rad zaplati ze svyho. Ze tomu tak neni je dukaz, ze pro ty stovky miliard dolaru mame lepsi vyuziti nez vozit sutry z vesmiru a doprat par stastlivcum peknou exotickou dovcu.

Nerikam, ze z toho nebyly i uzitecny veci, ale proste se to nevyplatilo. Z jinyho pouziti tech strasnejch prachu by bylo vic uzitecnejch veci.

A co se tyce pracovnich mist: tydle zaniknou a jiny vzniknou. Prace je na tydle planete dost a dost.

0/0
1.6.2011 14:31

socka namyslena

Re: Kluci prisli o hracku

nejenom ze ses slepej a hluchej ale jeste komentujes neco o cem naprosto nic nevis g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
1.6.2011 14:44

krab

Re: Kluci prisli o hracku

Zato vim dost o tom, na co chci utracet prachy a na co ne. Vy si utracejte SVOJE prachy treba za vylet na Mars, vas problem. Ale zapomente na MOJE prachy.

V tomhle pripade jde samozrejme o americany a ne o me, ale princip je stejnej.

0/0
1.6.2011 14:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.