Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za prosincovou nehodou armádního letadla na Třebíčsku byl požár motoru

Vyšetřovatelé určili příčinu pádu letounu L-39 Albatros. Stroj z vojenské základny v Náměšti nad Oslavou se 16. prosince zřítil do lesa u Biskupic na Třebíčsku. Podle znalců byl příčinou takzvaný titanový požár vysokotlaké turbíny kompresoru v motoru letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Duke...Nukem

tak to je sranda,

armada ma plny hangar zakonzervovanych alek a pritom jeste leta na albatrosech,ktere klidne muze prodat do soukromeho sektoru,je o ne zajem.Fakt neuveritelne..Rv

0/0
1.6.2011 8:35

lithium

titanový požár

Škoda, že v článku není popsáno, co přesně titanový požár znamená. docela by mě to zajímalo.

0/0
31.5.2011 22:25

soc01

Re: titanový požár

Použil jsem google, v motoru je labyrintové titanové těsnění, při určitém násobku zatížení dojde k jeho kontaktu s hřídelí a následuje požár motoru.

0/0
31.5.2011 22:42

wrah

Re: titanový požár

Díky, nemusel jsem hledat. Ale také mi přijde, že by toto měl najít a popsat sám autor článku. (minimmálně, že by byl o něco delší)

0/0
31.5.2011 23:09

Jasper

Re: titanový požár

Lopatky a niektore ine diely (rotorovy disk, obal atd) v prudovom motore su zhotovene z titanu. Presnejsie z titanovych zliatin s relativne velkym obsahom kyslika. V pripade kontaktu dielu inym dielom a vzniku trenia moze prist ku kratkodobemu vznieteniu dotycnych dielov. Podstatne 3 predpoklady k poziaru su splnene - pritomnost kyslika (toho je v HP casti dost), pritomnost nelakovaneho 'holeho' kovu a teplo z trenia. Toto horenie je sice velmi kratke - cca 4-20 sekund ale s vysokou teplotou horenia ~ 3300 oC. Horenie znici svoje okolie a tym padom cely motor. Problem vyplyva mimo ineho aj z kratkej doby horenia - za tych par sekund horenia system casto nestihne poziar vcasne detekovat a clovek hasit a za par sekund je po poziari. Bohuzial s odpisanym motorom. Druhy problem je nevhodne zlozenie hasiva na hasenie kovovych poziarov a jeho relativne male mnozstvo na palube.

0/0
1.6.2011 7:44

Kai-ten

Re: titanový požár

R^

Dík.

0/0
1.6.2011 8:38

intago

Re: titanový požár

titanovych zliatin s relativne velkym obsahom kyslika? Snad titanu, ne?

0/0
1.6.2011 8:57

Jasper

Re: titanový požár

Mea culpa. Chcel som napisat titanove zliatiny vo velkom obsahu kyslika (z okoliteho vzduchu v HP casti).

0/0
1.6.2011 9:47

lithium

Re: titanový požár

super, díky za vysvětlení. Vím že si to můžu vygůglit, ale ten článek je pak tak nějak napůl .. prostě tam to info chybí

0/0
1.6.2011 22:17

dávám tomuto nicku tak měsíc

No, hlavně, že nám to nespadlo na hlavu a že to piloti

zvládli.:-):-):-)R^

0/0
31.5.2011 20:22

firekinell

Re: No, hlavně, že nám to nespadlo na hlavu a že to piloti

R^R^

0/0
31.5.2011 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.