Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Městská policie podle ombudsmana nesmí pokutovat jízdu na červenou

Městská policie podle ombudsmana Pavla Varvařovského nezákonně vybírá od řidičů blokové pokuty za jízdu na červenou. Pokud jeho stanovisko uznají úřady a soudy, budou se v krajním případě tisícům lidí vracet peníze za vybrané pokuty, umazávat trestné body a vracet řidičské průkazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l.g

Super řidička

Jezdí na červenou a 5 body se "vyboduje". To bude nepochybně spořádaná řidička.

To ovšem nemění nic na tom, že si měšťáci vykládají zákony po svém jak se jim to hodí. Ombudsman má pravdu.

0/0
1.6.2011 17:21

Podrazza

MP by se neměli do sil. provozu vůbec plést

... ale měli by hlavně hlídat kriminalitu ve městech. Nebo se o to aspoň snažit :-)

0/0
1.6.2011 15:41

ValesValpurt

zrušte městskou policii!!!

stejně nemají žádné pravomoce, lidé jim berou zbraně a v 90% případů si městká policie volá na pomoc státní polici !!!

0/0
1.6.2011 14:27

Judge Dredd

Re: zrušte městskou policii!!!

nechce ti nijak lézt to tvých zvratků, ale ve skutečnosti je tomu právě naopak. Policii ČR volají pouze zloději, chmatáci,  jezdiči rychle a stojiči na zákazech, a další podobná chamraď, protože si myslí, že Policie ČR jim dá za pravdu. Přesně proti těmto lidem je dnes řada návrhů, aby se takovéto výjezdy, stejně jako u hasičů, hradily.

Naopak městská policie v našem městě eviduje kolem 30 žádostí měsíčně o pomoc ze strany Policie ČR a sama žádá Policii ČR tak 2x měsíčně... když už nelze jinak a ty tři strážníci na směnu v té hospodě se už tlučou s opilci moc dlouho...

0/0
1.6.2011 14:36

__M__

Re: zrušte městskou policii!!!

Lžeš jako když tiskne. Státní policie služeb retardů z MP nevyužívá vůbec. MP volá stáťáky každou chvíli. Stále chtějí někoho nebo něco prolustrovat, jak je nějaká rvačka, tak tam MP "odvážně"  vlítne, dostane pár facek a už volají stáťáky, na kdejaký přestupek volají stáťáky. Vzhledem k tomu, že můj příbuzný dělá operačního důstojníka u PČR, nemám důvod mu nevěřit.

0/0
1.6.2011 15:24

Judge Dredd

Re: zrušte městskou policii!!!

Ty jsi se nemohl narodit, ale jedině vyskytnout. Takové pako, aby člověk pohledal :-/

Takže ten tvůj operační má na starosti celý okres, tedy pravděpodobně hned několik městských policií. To, že mu volají, tak to mu volají s lustracemi z policejních evidencí (pátrání osob, vozidel, věcí, zbraní apod.), protože se jinak do nich nedostanou než přes operačního a současně dělají práci za policisty, protože jinak by jim toho člověka dovlekli na služebni, postavili před dveře a odjeli. A policie by musela dělat všechny úkony. Oni totiž od krajského ředitele Policie ČR dostali všechna hesla do evidencí a jistě existuje veřejnoprávní koordinační dohoda mezi policií a obcemi o této činnosti.

Pokud volají dále, tak je to pouze o tom, že zjistili nějaký trestný čin, tak to přdávají... stejně jako třeba PMJ, OHS od Policie ČR apod. předávají trestňáky OOP nebo SKPV...

Ten tvůj známý je nějaký lenoch líný, co ho ta práce otravuje, a tak si stěžuje, protože musí pracovat.

0/0
2.6.2011 6:46

__M__

Re: zrušte městskou policii!!!

Ty musíš být měšťák, tvá inteligence tomu odpovídá. Nepochopil jsi vůbec nic. A kecy, o tom že jsi právník, tak ty si opravdu nech pro vaší služebnu MP. Jenom jsi potvrdil, že IQ MP je hodně podprůměrné, a ty jim tuto pověst rozhodně nekazíš.

0/0
2.6.2011 19:26

mak1_re

Re: zrušte městskou policii!!!

Že vy jste městský policajt ?

0/0
1.6.2011 15:43

Judge Dredd

Re: zrušte městskou policii!!!

co to je za termín městský policajt? Hlavně, že se tady dohadujete o terminolofii, překrucujete každý výraz a tohle vám uniklo? Nejsem ani strážník. Jsem právník, který pracuje pro obce a města a živím se tím, že je zastupuji v jejich sporech a dávám právní rady - i městské policii, tak o nich musím lecco vědět.

0/0
2.6.2011 6:48

__M__

Re: zrušte městskou policii!!!

Už bys mohl pochopit, že s výučním listem prostě právník nejsi. Ty obce a města nezastupuješ, ty jsi jen pouhý MP. A nevěř manželce, která to o tobě roztrušuje. Ona se prostě za tebe stydí. No, kdo by se divil.

0/0
2.6.2011 19:31

martin0669

Re: zrušte městskou policii!!!

jak je vidět, tak si ji zvát musí, aby si na ně někdo nevyskakoval

je pak otázka proč ji vůbec zřizovali, když jí nedali pravomoce :)

0/0
1.6.2011 18:08

Judge Dredd

Re: zrušte městskou policii!!!

ale ona pravomoci má, a jsou vcelku dostatečné. Tady se dohaduje pouze o několika třecích plochách... Mimochodem, strážníci mají i mnohde větší pravomoci než Policie ČR. Například v taxistlužbě policisté nemohou kontrolovat koncese a dávat za to pokuty, strážníci ano.

0/0
2.6.2011 6:49

__M__

Re: zrušte městskou policii!!!

Jo, a také můžeš pokutovat neposlušné psy, kteří udělají svou potřebu v parku, inteligente.

0/0
2.6.2011 19:28

gebra

dzouk

Jestli pak ten ombudsman nepotrebuej nahodou taky odmaznout nejkej ten bodik, ze se o to tak rve ;o)

0/0
1.6.2011 12:35

Judge Dredd

Re: dzouk

Pokud vím, tak současný ombudsman nemá řidičský průkaz. Můžeme si domýšlet proč a kdy a jak o něj přišel, nebo z jakého důvodu mu nebyl vydán....

0/0
1.6.2011 14:37

Igor 1234

tahle diskuze je fakt úlet

všichni tu se tady soustředí na to "že kdyby ombudsmanovi a dalším někdo na červenou přejel dítě". tady těmto lidem zde vůbec nedochází, že v článku nejde o tu jednu jízdu na červenou, ale o to, že MP si nárokuje pravomoci, které jí nepříslušejí. jízda na červenou, ať je sebenebezpečnější, z logiky věci není zákazem vjezdu (není tam zákazová značka, že).

0/0
1.6.2011 11:44

Ig-n-or

Re: tahle diskuze je fakt úlet

ani příkazová, že? Byť oranžová barva semaforu i červená znamená STŮJ, přičemž oranžová je podmíněna bezpečným zastavením.... takže když to není značka, tak se vlastně žádný přestupek nestal, a přestupkový zákon nelze uplatnit? Jak jsem psal níže - oni to nesmí ignorovat přestupkové jednání, jediné co si tím vymůžeme je to, že bude víc papírování a místo domluvy na místě mě bude státní policie obesílat až je měšťáci začnou obesílat přestupky které jim nebudou příslušet... fakt geniální řešení, už se těším na ty protáhlé xichty :-DDD

0/0
1.6.2011 11:49

martin0669

Re: tahle diskuze je fakt úlet

takže se pak nečilte až vás MP jen zadrží a pozvou státní policii, které přijede za půl hodiny (a více), dá vám tu pokutu ona ...  a měla by ještě naúčtovat výjezd!

základem je, že ta paní jela na červenou a zaplatila pokutu = souhlasila a druhým pilířem je, že naši politici neudělají jeden zákon pořádně na první pokus (někdy ani s X opravama)

0/0
1.6.2011 12:01

Ctenar_Mira

Re: tahle diskuze je fakt úlet

A její právník ji zařídí, že bude moci dál řídit. Patrně jezdí jako pra.. když už se vybodovala.

0/0
1.6.2011 14:25

Judge Dredd

Re: tahle diskuze je fakt úlet

Právník zeSplzně??? Víš jaký je rozdíl mezi termínem "zákazová značka" a termínem "místo kam je vjezd zakázán..." Asi nevíš, protože by jsi nevypotil takový nesmysl.

Navíc tento článek je o tom, že nějaký advokát s kontakty na iDnes donesl NIKOMU NEZÁVAZNÉ STANOVISKO (!)NOVÉHO(!) ombudsmana, aby si zajistil palmáre o které chce stáhnout svoji mandantku, pachatelku přestupku.

0/0
1.6.2011 14:40

Vážný

Re: tahle diskuze je fakt úlet

Úplně nezávazné není... Myslím, že ombudsman má v některých věcech speciální přístup k ÚS a myslím, že o další usiluje.

0/0
1.6.2011 15:59

Judge Dredd

Re: tahle diskuze je fakt úlet

V této věci je to naprosto nezávazné a pouze doporučující. To o čem hovoříte jsou poněkud jiné pravomoci ombudsmana.

0/0
2.6.2011 7:31

Leinad

Ať to MP vrátí

Babka se veřejně přiznala, tak ať MP klidně vrátí pokutu. Následně ať si řidička platí po svém přiznání státním fízlům a budou všichni spokojeni.

0/0
1.6.2011 11:34

Ig-n-or

Re: Ať to MP vrátí

přesně tak... když to nemůžou vyřešit, tak to budou ze zákona povinně muset sepsat a předat státní policii. Ignorovat protizákonné jednání ze zákona nesmí, to by zase porušovali zákon oni. Takže paní bude místo na místě jezdit řešit svoje přestupky na předvolání na fízlárně R^

0/0
1.6.2011 11:37

Ctenar_Mira

Re: Ať to MP vrátí

Na to má právníka.

0/0
1.6.2011 14:27

Judge Dredd

Re: Ať to MP vrátí

bohužel tady hrají na krátkou promlčecí dobu... škoda, že to není stejné jako u trestního řízení, kdy se dalším úkonem promlčecí doba přerušuje a začíná běžet doba nová...Rv

0/0
1.6.2011 14:43

Leinad

Červená nebo žlutá?

A existuje nějaký důkaz ttypu fotka auta před stopčarou, na které je již vidět svítící červená?

Mimochodem, proč je v ČR zakázáno používat blikající zelenou?

0/0
1.6.2011 11:32

(gbd)

Re: Červená nebo žlutá?

Fotku mít opravdu můžou, pokud vím, některé semafory byly vybavené kamerou, která "fotí" při červené. (Alespoň se to zkoušelo.) Na druhé straně: královéhradečtí "měšťáci" jsou jako vosy a na hlídání "červenejch" si vyloženě zakládají. Což však znamená, že dělají práci za "státníky", protože na některých křižovatkách je projetí červené skoro standard - typicky kamion, který by nezastavil, tak jen houká a jede (večer nehouká a jede - doufá, že si ho nikdo nevšimne").

A mimochodem: "čumák za čárou" ještě neznamená, že nezastavil - autobusům se to tu stává ve špičce zcela běžně, že nedobrzdí.

Blikající zelená je zbytečná - stačilo by, kdyby ta oranžová svítila dostatečně dlouho.

0/0
1.6.2011 12:00

mildapr

Re: Červená nebo žlutá?

Speciálně v HK je jízda na červenou dost rozšířená nemoc.

0/0
1.6.2011 12:03

Judge Dredd

Re: Červená nebo žlutá?

ono obecně v Praze taky... chvíli jsme koukal do křižovatky a z dvaceti přehození světel jelo celkem 12 řidičů na deset přehození, již na červenou...Rv HUMUS RvRv

0/0
1.6.2011 14:45

martin0669

Re: Červená nebo žlutá?

myslíš?

na oranžovou (pro některé žlutou :) ) se přece přidá plyn, abych to ještě stihl ... to je obrázek z křižovatek

brzdí jen slušní a těch moc není

0/0
1.6.2011 12:04

(gbd)

Re: Červená nebo žlutá?

A co budou dělat řidiči, když se rozbliká zelená?

(Přidají, protože tak to ještě na oranžovou stihnou projet.)

0/0
1.6.2011 12:05

martin0669

Re: Červená nebo žlutá?

zkus to v Rakousku? je to zase o výchově a odpovědnosti

0/0
1.6.2011 12:07

(gbd)

Re: Červená nebo žlutá?

To souhlas.

Ačkoliv právě v Rakousku jsem chování "na blikání zrychli" vypozoroval...

0/0
1.6.2011 12:11

Ctenar_Mira

Re: Červená nebo žlutá?

Tam se snad chudáka dobytka řidiče nezastane ombudsman?

0/0
1.6.2011 14:29

JeCh

Re: Červená nebo žlutá?

Na oranžovou brzdí akorát debil. Normální člověk projede, i podle předpisů smí. Lidem, co při oranžovej dupnou v koloně na brzdu, bych na místě bral řidičáky.

0/0
1.6.2011 14:02

martin0669

Re: Červená nebo žlutá?

když přijíždíš ke křižovatce a na semaforu svítí oranžová (žlutá), tak jedeš? tak to jsi machr.

já sundám nohu z plynu a dojedu ... nikde jsem nepsal o brždění nebo dupnutí na brzdu ... pokud blikne když jsem na nějaké pomyslné hranici (kde už brždění není bezpečné, to samé pokud se mi někdo lepí na kufr), tak projedu

0/0
1.6.2011 14:12

Ctenar_Mira

Re: Červená nebo žlutá?

Proč? Vy nedodržujete bezpečnou vzdálenost od vozidla před sebou?

0/0
1.6.2011 14:31

Graetar

Všichni hledají chybu u MP

Ale že se kravka Vítková vybodovala 5 body (tzn. už jich předtím 8 nasbírala) při jízdě na červenou, to nikoho netankuje. Pak to má na silnicích nějak vypadat...

0/0
1.6.2011 11:16

kecálek_český

Re: Všichni hledají chybu u MP

mohla jich nasbírat víc, třebas 10 ;-)

0/0
1.6.2011 11:40

Judge Dredd

Re: Všichni hledají chybu u MP

Já si myslím, že tuto diskusi hodně ovlivňují koncipienti z advokátní kanceláře, která tu pipi....  zastupuje.

0/0
1.6.2011 14:47

__M__

Re: Všichni hledají chybu u MP

Vy asi budete mdlého rozumu, že? Že ta holka udělala přestupek (i to je otázka - tvrzení proti tvrzení) není podstatou problému. Ta je v tom, že tě může kdejaký hejhula kontrolovat a dávat tresty, ač na to nemá pravomoc.

0/0
1.6.2011 15:53

Judge Dredd

Re: Všichni hledají chybu u MP

Já vidím v tom drahý placený diskutére od advokátní kanceláře co tu pipi zastupuje, že kdejaký hejhula dostane řidičák RvRvRv

0/0
2.6.2011 7:41

__M__

Re: Všichni hledají chybu u MP

To nic, ty to stejně nikdy nepochopíš. Žij dál ve svých hloupých představách. Dál si představuj ve chvílích, kdy máš na sobě uniformu MP a hlídáš park, že jsi chytrý právník.

0/0
2.6.2011 19:34

Vážný

Problém blokového řízení

Problém blokového řízení je v tom, že s ním musí přestupce vyslovit souhlas, aby vůbec mohlo proběhnout. Kolikrát se vás policista zeptal, zda souhlasíte s projednání v blokovém řízení (1 ze 3). Jenže to samo se dokládá existencí bloku. A to je slabé, podle mne by i tak mělo existovat písemné poučení a podepsaný souhlas/nesouhlas k blokovému řízení. A teprve potom blokové útržky.

Navíc určitá skupina by měla být z blokového řízení vyloučena úplně, například mladiství (15-18). Protože policajt je chytí na přechodu, dá jim 500 Kč pokutu blokem na nezaplacenou pokutu a mladistvý to zahodí. Výsledkem je za rok či dva exekuce v bytě rodičů. Přitom údajně (podle NSS) má mladistvý nejen přestupkovou způsobilost (souhlas), ale také procesní způsobilost rozhodnout o blokovém projednání a dalším řízení bez zák. zástupců (radikální nesouhlas).

0/0
1.6.2011 10:53

martin0669

Re: Problém blokového řízení

výchova ... to je základ

každý má svá práva - o tom ví vše (kolikrát i přehnaně), ale na povinnosti zapomíná a čílí se

0/0
1.6.2011 11:05

Vážný

Re: Problém blokového řízení

Nečílím se proti pokutě pro mladistvého, ale proti jejímu projednání bez informování rodičů. (To by byl dostal na po ústech hned a ne až za dva roky, kdy byl už dospělý a ve skutečnosti exekutor zabavil majetek rodičů - jeho ne).

0/0
1.6.2011 11:30

martin0669

Re: Problém blokového řízení

ale jo, já souhlasím

u vás by dostalo po huběnce, ale je spousta lidí, kteří by se pustili do policie - co si to dovoluje, stejně tak do učitelů

... za celý život jsem nedostal pokutu (je mi 42), brácha taky ne a sestra taky ne ... je to o výchově

jezdím autem i MHD, přecházím přes silnice, mám psa a venčím ho ... prostě dodržuju základy slušnosti a pravidla

0/0
1.6.2011 11:58

Maséér

Re: Problém blokového řízení

Tak to jste hustá rodinka... takové rychlé šípy v praxi;-D;-D

0/0
3.6.2011 11:07

Judge Dredd

Re: Problém blokového řízení

Dovoluji si částečně souhlasit a šástečně nesouhlasit... panuje zde názor, pokud může šu... tak může i platit. Osobně si u toho myslím, že odpovědnost za přestupek á 15 let je optimální. S tím zletilost nemá co dělat... Na druhou stranu souhlasím, že by se nezletilci, zejména u úmyslných přestupků měli řešit jinak, a to na sociálce. Dnes je praxe taková, že sociálka je u řízení o přestupku, ale sama to dál nesmí nijak řešit.

Dále s vámi nesouhlasím o vašem nesouhlasu s pokutou... to by jinak mladiství nemohl třeba ani uzavírat drobné smlouvy, které uzavírá denně - kupní smlouvy v obchodech, smlouvu o přepravě v MHD, plnění školní smlouvy o vzdělání atp. atp. Když totiž řekneme A, tak musíme i B. Pokud nebude moci mít procesní způsobilost - a i dnes jí má v něčem omezenu a v klasickém správním řízení má zvýšenou ochranu jak zákonem, tak úřadem, protože se musí o věci uvědomit zákonní zástupci a sociálka... na druhou stranu, pokud mladiství chce pokutu zaplatit...

0/0
1.6.2011 14:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.