- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... to tenkrát byli ještě muži z železa a letadla byla ze dřeva...
" V batyskafu na dno moří " , která dost podrobně popisuje jak pokusy s balonem FNRS, tak stavbu a první ponory prvního batyskafu FNRS2 a batyskafu Trieste.Jak balon, tak první batyskaf byly pojmenovány po belgickém fondu pro výzkum - proto FNRS.
Dodnes si pamatuji ten divný pocit, kdy tam popisovali, jak jim popraskalo okénko...a pak to, jak u dna uviděli zvíře.
Jen ta půlka bílá a půlka černá kvůli teplotě funguje nějak náhodně? Nebo se dá gondolou pod balónem nějak říděně otáčet tak, jak je právě potřeba?
Podle projektu se tím mělo dát otáčet. Ale byla to jedna z věcí, které nefungovaly.
Horší byla zaseklá záklopka (která se zasekla tak, že před startem dodal pozemní personál jedno jistící lano navíc a to se zamotalo s lanem záklopky)
Opravdu zajímavé dík Ten pan profesor má opravdu bezvadný vzhled šíleného profesora.
Kdyby nebylo odvážných až šílených, tak jsme ještě pořád na stromech.
se řekne-ústí nad labem. více takových rakouských fyzikú sem
Vzpomeňte třeba na fyzika Běhounka, který byl prvním Čechem nad Severním pólem.
Mimochodem: na tom pokusu je vidět i vliv úředních nařízení. Z Německa startovali proto, že ve Švýcarsku nesplňoval novátorsky navržený balón normy pro balonové létání. Takže ho ve Švýcarsku měli registrovaný (ale nesměli s ním létat) a v Německu letěli s tím, že mají řádně registrovaný balón v jiné zemi.
Piccarda, Amundsena, a dalsi jsem kdysi jako kluk obdivoval a obdivuji vlastne dodnes.
Má li člověk cíl a výdrž dokáže i nemožné.Obdivuhodný výkon.Klobouk dolů pánové.
Warp 9, engage!