Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonští penzisté nabízejí pomoc ve Fukušimě, aby mladí zůstali plodní

Skupina asi 180 japonských penzistů dobrovolně nabídla svou pomoc s odstraňováním následků havárie v jaderné elektrárně Fukušima. Říkají, že to byla právě jejich generace, která reaktory stavěla a profitovala z nich. Mladí by podle nich neměli ve Fukušimě hazardovat se svým zdravím a plodností.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mutantmutant

s tou plodností to nebude tak horký...

... stačí když tam nebudou posílat baby, chlapy někdo v procesu reprodukce zastane :-)

0/0
25.5.2011 13:32

Scarlett from Scottland

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

no upřímně, když se narodí o 1000 japonských miminek méně, tak co se stane? teď to nemyslím ve zlém.... ale co se stane?

0/0
25.5.2011 13:34

tatar.

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

no pro svět obecně se nestane nic. nepříjemné to je "pouze" pro konkrétní jedince, kterých se to týká. a o tom to je.

0/0
25.5.2011 15:40

sibylle

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

Stane se to, že bude mít asi 1000 rodin zničený život. Umíte si představit, jaké to je žít bez dětí, které si přejete a nemáte? Vždyť znáte určitě hodně případů, kdy se neplodné páry trápí a jsou schopné podstoupit jakkoli drastickou hormonální léčbu jen proto, aby měly dítě - aspoň jedno.

0/0
25.5.2011 17:29

Scarlett from Scottland

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

já osobně neznám takový pár, ale samozřejmě z doslechu vím...... ale upřímně si teda umím představit v životě větší tragedie a které nejsou vůbec řešitelné, tady je vždy možnost adopce, i když je to taky složitý proces. Tím to nechci zlehčovat, ale vždy se dá dle mého najít životní radost a směr a nemusí to být jen dítě a nebo to může být adoptované dítě.... snad je to i větší osobní zásluha. Ale to je můj názor a nikomu ho nehodlám podsouvat. K tomu každý musí dojít sám. Pokud si lidé tvrdošíjně na něčem stojí a myslí, že jiná cesta není možná, tak se jim to tuplem nezdaří.

0/0
26.5.2011 7:17

Planetweb.cz

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

Ono se to hezky blaboli u klabosnice, jak o 1000 min. Mozna byste mohla pospitat tady s pary, ktere deti mit nemohou. Ci sehnat ekvivalent te tisicovky na nas pocet paru zatim bezdetnych, ktery by vam vedome rekl (mysleno samozrejme na zalidnenost lokality okolo, ne cele Japonsko versus CR), ze jim je jedno, zda vubec nekdy deti. Pak se o te uvaze muzeme teprve bavit.

Nevytahujte lidi adopce, pokud se napad libi, nemejte sama deti a nejake adoptujte. Za par let, az adoptovane deti dospeji, si muzeme rici, zda to bylo reseni.

Take jde hlavne o to, ze nejaci duchodci - jednak to jen tak nepujde, druhak samozrejme hraje hlavni roli tradice a to jak se v Japonsku nahlizi na rodinu. V tom vasem, "co se stane, kdyz bude o 1000 mene narozenych mene" figuruje oblast s nejakym poctem obyvatel. Takze si to takhle jednoduse rici proste nejde. Je to asi jako byste o okoli Temelina rekla, ze je sumak, kdyz 1000 paru nebude mit deti. Vam by to mozna nevadilo...

Pisete, jako kdyz jste sama neplodna

0/0
26.5.2011 17:55

Scarlett from Scottland

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

nejsem si jistá, zda jste vůbec pochopila můj příspěvek. Je zvláštní, jak se lidé vždy chytnou jen toho, co se jim hodí..... No nic, tohle jsou vždy debaty úplně o ničem. Pointa byla přece úplně jinde a není největší tragedie nemít svoje dítě. Jsou horší věci.

0/0
27.5.2011 7:37

Planetweb.cz

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

Mate naprostou pravdu, zde se byla moznost napriklad chytnout vasi reakce (ktera je fakt pro bohy). Debata byla skutecne o necem jinem (ne o vasich amaterskych nazorech na plodnost v danem regionu), nez to vasem co se stane kdyz... To, ze jsou horsi katastrofy v zivote vi (asi se budete divit kazdy). Ale ono se k zvivotu stylem "vsechno lepsi, nez dratem do oka" proste kor v pripade dulezitych veci dost dobre neda.

A nebojte, na tom vasem "prispevku k tematu" neni ve vasem pripade nic k nepochopeni

0/0
27.5.2011 13:28

Scarlett from Scottland

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

Nějak překvapivě kolem sebe plivete a dost zbytečně. Každý může říci svůj názor, pokud je to slušně. Váš příspěvek ovšem spíše svědčí o nějaké nevyrovnanosti, minimálně co se tohoto tématu týče 8-o na nějaké zbytečné rádoby shazování a léčení komplexů teda fakt nejsem zvědavá :-/

0/0
27.5.2011 14:01

Planetweb.cz

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

Vsak vam nikdo nebrani, abyste si sve komplexy lecila jinde

0/0
27.5.2011 14:10

Antonín, topič

Re: s tou plodností to nebude tak horký...

Mohou dítě adoptovat.

A s radiací není problém neplodnost, ale poškození gen. kódu a následné různé zrůdičky.

0/0
26.5.2011 8:41

Scarlett from Scottland

to je opravdu hezké gesto

ale zase není třeba se tu úplně rozplývat nad mentalitou Japonců :-) ale jinak dobrý.

0/0
25.5.2011 13:32

Gilgameš

To by si měli přečíst důchodci v Česku

Docela by mě zajímalo kolik takových důcodců by se našlo v Česku...:-/

0/0
25.5.2011 13:31

Nicko_Sun

Re: To by si měli přečíst důchodci v Česku

Řekl bych, že hodně. Já jsem vyrostl v rodině, kde se generace navzájem respektují a pomáhají si. Bez nutnosti byť i náznaku ze strany potřebných. Bez výjimky, bez násilí a s respektem ke každému jednotlivci, ať už je to capart či kmet.

0/0
25.5.2011 13:42

DanGuz

Re: To by si měli přečíst důchodci v Česku

Blahopřeji jsem na tom stejně a jsem rád že je nás více R^

0/0
25.5.2011 16:45

elaine

Já jsem jenom ženská,

tak jsem se po přečtení článku rozplakala. Můžete se mi smát. Dojalo mě, že v marasmu dnešní doby někde ještě  žijí LIDÉ

0/0
25.5.2011 13:22

Lvy

Re: Já jsem jenom ženská,

To je tak, když tomu člověk houby rozumí a myslí si, že to co píšou novináři je pravda. Stačí, abyste šla párkrát na náročnější lékařské vyšetření a dostanete mnohem vyšší dávku radiace než pracovníci této elektrárny, ale o tom se mlčí, to by nikdo nečetl články a nezobrazovala by se reklama...

0/0
25.5.2011 13:28

tatar.

Re: Já jsem jenom ženská,

i kdyby byla pravda co píšeš, nic to nemění na faktu, že u nás by se nic podobného stát nemohlo. příspěvek diskutéra je spíše o tomto, než o tom jak velkou dávku někdo obdrží.

0/0
25.5.2011 15:42

elaine

Re: Já jsem jenom ženská,

To jako ze si to novinari vymysleli? Ze zadni duchodci v Japonsku nenabidli svou pomoc? No, v tom pripade nechapu,  co vubec delate na idnes? Proc ctete ty smyslenky? Vy vite vsechno  zrejme nejlepe, tak zalozte vlastni noviny nebo web a muzete tam tu svou pravdu sirit.

0/0
25.5.2011 20:05

Antonín, topič

Re: Já jsem jenom ženská,

No to buď ráda, žes tyto lidi nezažila, když prováděli ofenzívu v Číně.

0/0
26.5.2011 8:41

Šimpy

Opět smekám před japonskou mentalitou

....říkají, že to byla právě jejich generace, která reaktory stavěla a profitovala z nich.... Takové vědomí podílu vlastní odpovědnosti a zároveň vyjádření účasti v těžké životní etapě spoluobčanů postižených katastrofou se hned tak nevidí. Pro mnoho národů je tak obrovská solidarita mezi "svými" lidmi úkaz z říše sci-fi. Japonci jsou frajeři s velkým F.R^!!

0/0
25.5.2011 13:08

sidbin

Barevne kovy

On by stacil clanek v novinach o vykupu barevnych kovu z Fukusimy ;-D;-D

0/0
25.5.2011 12:34

horác

omluva

promiň sem tě nějak nepochopil

0/0
25.5.2011 12:29

horác

Re: omluva

chyba, to mělo jít na jiné vlákno

0/0
25.5.2011 12:35

masoreti

obdivuhodné

smekám. pevně věřím, že i v česku by se našlo pár desítek stejně smýšlejících lidí jako tito japonští důchodci.

0/0
25.5.2011 12:27

horác

Re: obdivuhodné

lidé jsou v podstatě dobří

0/0
25.5.2011 12:41

Gilgameš

Re: obdivuhodné

Těžko.:-(

0/0
25.5.2011 13:31

yonda1me

jako obvykle.

Kluci a slečny z Nipponu opět ukázali, že jejich společnost je na takové úrovni, ke které se (nejen) ta naše dopracuje za mnoho a mnoho a mnoho a mnoho generací. A to jestli vůbec... V

0/0
25.5.2011 12:27

Vici77

Velký respekt a klobouk dolů

0/0
25.5.2011 12:15

Pivo Bugman, pivo Trolobijců

Japonci

Za WWII se chovali sice jako jako dobytek, ale za posledních 60. let klobouk dolů.R^R^R^

0/0
25.5.2011 12:12

želvaželva

Re: Japonci

Není to tak úplně pravda. Měli třeba velmi silné ponorkové loďstvo a nepoužili ho k potápění civilních plavidel (na rozdíl od USA) protože pokládali takový způsob boje za nečestný.

0/0
1.6.2011 9:39

cool-hand

český důchodce

současný český důchodce ničil stát 40 let za nadšeného volání "ať žije KSČ" apod, jeho přetěžká činnost spočívala v manifestační zahálce, v jedné ruce rudý prapor, v druhé lahvinka. Dnes díky tomu má kulovou penzi, ale můžou za to "ty mladý, co se flákaj". Toho by nic takového, jako jeho Japonského současníka nenapadlo.

0/0
25.5.2011 12:12

Pivo Bugman, pivo Trolobijců

Re: český důchodce

A mohl bys mi říci, co za posledních 40 let zničili??? Děkuji. :-)

0/0
25.5.2011 12:13

Antonín, topič

Re: český důchodce

Morálku národa.

0/0
25.5.2011 12:14

Pivo Bugman, pivo Trolobijců

Re: český důchodce

Definuj morálku, děkuji.

0/0
25.5.2011 12:16

Akvinský TX

Re: český důchodce

Jednání které je v souladu s určitými kulturními principy (zhruba)

0/0
25.5.2011 12:21

Akvinský TX

Re: český důchodce

kulturně podmíněnými principy přesněji

0/0
25.5.2011 12:22

Pivo Bugman, pivo Trolobijců

Re: český důchodce

Jinými slovy, co je morální není nutně etické. :-)

0/0
25.5.2011 12:25

jardahorak

Re: český důchodce

Ekonomiku, moralku, zivotni prostredi...

0/0
25.5.2011 12:17

Pivo Bugman, pivo Trolobijců

Re: český důchodce

Které podniky máte na mysli? Jakou morálku máte na mysli? Životní prostředí, s tím souhlasím, máte pravdu.

0/0
25.5.2011 12:18

jardahorak

Re: český důchodce

Nepsal jsem podniky, psal jsem o cele ekonomice. Moralku naroda, zijiciho na uzemi ohranicenem dnes hranicemi statu CR. Pokud ale ani netusite co znamena slovo moralka, tezka debata pak s vami. Budete pozadovat definici kazdeho pojmu, co se zde vyskytne? CO treba definice pismene? Slova? Vety? Kam sahaji vase znalosti a kam uz ne?

0/0
25.5.2011 12:23

Pivo Bugman, pivo Trolobijců

Re: český důchodce

Promiňte, ale takto obecné a heslovité fráze jsou o ničem. Budu hrát Vaši hru: Morálka je pokrytectví a faleš, i komunismus je etický, pokud jej metaeticky definujete. :-)

0/0
25.5.2011 12:29

jardahorak

Re: český důchodce

Jiste. A bude pak komunismus moralni?

0/0
25.5.2011 12:32

Pivo Bugman, pivo Trolobijců

Re: český důchodce

Nebude a nechce...

0/0
25.5.2011 13:07

Antonín, topič

Re: český důchodce

Můžete si morálku vyložit jako ochotu korumpovat (úředníky, lékaře, policajty - prodavače už dnes korumpovat není nutné), nebo jako střední dobu, po kterou vydrží notebook na zadním sedadle zaparkovaného auta.

0/0
25.5.2011 14:35

Gilgameš

Re: český důchodce

Také jsem se s tímto názorem u starších lidí setkal.

0/0
25.5.2011 13:33

pingu1

..a co cesky penzisti..

..uz trenujou na Temelin..?

0/0
25.5.2011 12:03

Antonín, topič

Re: ..a co cesky penzisti..

Trénujou...

... na německý vraky.;-D

0/0
25.5.2011 12:08

Měsíčník, pán period.

Re: ..a co cesky penzisti..

Ty raději trénuj foukání, až se odpojíte od jádra tak budete foukat do vrtule!;-D

0/0
25.5.2011 12:10

Larrax

Jsou úžasní

Českého důchodce by tohle nikdy nenapadlo.

0/0
25.5.2011 12:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.