- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řidiči tramvají nejsou ignoranti, i když si to mnozí ignoranti myslí. Šalináři dodržují předpisy, což některým lidem vůbec nic neříká a proto potom píší takové hlouposti. Popiaujete tady, co měl udělat řidič tramvaje ale kdo z vás ví, o čem mluví. Myslíte, že řídit tramvaj je hračka ? Proč tedy někteří uchazečí z kurzů na řízení po dvou dnech jízd utíkají ? Protože na to nemají. Neumíte si vůbec představit tu odpovědnost kombinovanou s technikou jízdy. V autě, kterým mimochodem nemůžou jezdit všichni ne proto, že by na to neměli ale proto že by Brnem prostě neprojeli, šlapete na plyn nebo brzdu podle potřeby a to je jediné, co vás trápí. Tramvaják si musí každý takový krok rozmyslet s ohledem na křížení (mimochodem v Praze se přes něj jezdí také 30kou), úsekové děliče, kontaktory výhybek apod. To jen někteří jednotlivci, kteří tomu nechtějí rozumět z nich dělají blbce. (konec I.dílu)
tak jsem se právě dozvěděl, proč to šalina musí na té křižovatce rozjet: zatímco trajf musí přibrzdit, aby mu nespadly fajky, tak šalina naopak musí jet přes to křížení rychle, aby pantograf setrvačností přeskočil to křížení, kde by byl bez proudu.
Takže se omlouvám šalináři za své níže uváděné pohoršení nad tím, že to tak "osolil" hned od začátku.
Rozhořčení není na místě; nicméně šalina nepotřebuje jet 30, aby přes to přejela, je tam mírný sklon, jestli vůbec nějaký. V Praze je na trolejovém křížení rychlost omezena na 15 kmh.
Kazde male dite vi, ze v Brne tramvaje nejezdi.
Většina řidičů DPMB jsou totální ignoranti. To je celý problém. Šalinář samozřejmě trolejbus musel vidět, kdyby se rozhlédl. Nejhořsí je, že to odnesl člověk. Dnes jsem na zastávce míjel autobus, který blikal směrem do zastávky. Když jsem byl cca. v polovině toho autobusu, jeden blikanec do vozovky a střelil tam celej čumák kloubového autobusu. Naštěstí se mi povedlo strhnout řízení vlevo aby mě netrefil. A takovýchto zábavných historek bych mohl denně vykládat několik. O kvalitách řidičů DPMB si opravdu myslím své. Totéž platí i o "papoušcích" v šalině.
jo, s tím celkem souhlasím. Mě zase neskutečně bere, když jedu kolem 8:00 ráno ze Svatoplukovy na Vinohrady (na Rokytovu). Trajf vždycky předjede celou odbočovací frontu přímým pruhem a uprostřed křižovatky se začne drát do odbočovacího. Jednou jsem s jedním vypatlancem mluvil, a prý "řidiči osobáků nás nechtějí pouštět". Tak sakra, platí vyhláška pro všechny, nebo pro MHD neplatí ? Divím se, že tam není obden havárka...
Myslím, že to je skoro jasné. Řidič trolejbusu vjel do křižovatky na poslední chvíli (nechci spekulovat, jestli na oranžovou nebo na červenou), musel kvůli křížení trolejí přibrzdit, takže se v křižovatce trochu zdržel.
.
Šalina to rozpálila hned ze zastávky, před křižovatkou nebrzdila (je to fakt kousek) a projela křižovatkou úplně na začátku signálu volno (ještě na oranžovou pro auta).
úplně stejně to vidím i já. Navíc, jak píšu níž, mnozí řidiči to tak dělají záměrně (nechápu, proč těch pár sekund za to stojí).
A trolejbusák končil šichtu, takže spěchal dom :-(
Já myslím, že viník nemusí být nutně řidič, ale může to být špatně nastavený semafor. Všiml jsem si totiž na několika brněnských křižovatkách (např. Koliště -Lidická, nebo Koliště - Milady Horákové), že semafor pustí do křižovatky šalinu pár vteřin předtím, než příčný směr (vzhledem k šalině) dostane zelenou. Párkrát mě, chodci, takto do křižovatky vpuštěná šalina překážela, o autech nemluvě. Zprvu jsem brblal něco o blbcích za řídící pákou, ale potom jsem vypozoroval, že skutečně jsou semafory takto nebezpečně seřízeny: těsně před zelenou v příčném směru dají na chvíli šalině volno.
Dovedu si tedy představit trolejbus přijíždějící ke křižovatce, který vidí žlutou a dobře odhaduje, že než projede kolem semaforu, tak mu skočí zelená. Jenomže, v době žluté dostane křižující tramvaj volno, rozjede se do křižovatky (což trolejbus nemusí vidět - a proč by také měl) ... a jsou v sobě.
Ridice je mi lito (samozrejme ostatnich taky), neudelal to prece naschval. tragedie :(
Jenomze kazdy nese za svoje ciny zodpovednost. Taky je mi ho lito, ale na jedne strane jsou mistri sveta a na druhe strane se eumi k problemu postavit celem.
už by bylo o viníkovi jasno. Takhle je ale problém, pod DPMB patří oba dva a to zavání pěkně velkou náhradou škody. Takže se hledá způsob, jak hodit vinu na toho mrtvýho. Nakonec se najdou svědci, co ho viděli vyskočit za jízdy oknem pod tramvaj.
Na určení, ko byl na hlavní a kdo na vedlejší, popřípadě kdo měl zelenou a kdo červenou by mělo stačit cca 5 minut.