Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič brněnského trolejbusu se po tragickém střetu s tramvají zhroutil

Ani policie, ani inspektoři Drážní inspekce zatím nezjistili, proč se v pondělí večer v Brně srazila tramvaj s trolejbusem. Při nehodě zemřel jeden cestující a řada dalších byla zraněna. Výpovědi svědků, kteří kladou vinu řidiči trolejbusu, nechtějí policisté potvrdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

přestovlaknejede

Technická přípomínka

Řidiči tramvají nejsou ignoranti, i když si to mnozí ignoranti myslí. Šalináři dodržují předpisy, což některým lidem vůbec nic neříká a proto potom píší takové hlouposti. Popiaujete tady, co měl udělat řidič tramvaje ale kdo z vás ví, o čem mluví. Myslíte, že řídit tramvaj je hračka ? Proč tedy někteří uchazečí z kurzů na řízení po dvou dnech jízd utíkají ? Protože na to nemají. Neumíte si vůbec představit tu odpovědnost kombinovanou s technikou jízdy. V autě, kterým mimochodem nemůžou jezdit všichni ne proto, že by na to neměli ale proto že by Brnem prostě neprojeli, šlapete na plyn nebo brzdu podle potřeby a to je jediné, co vás trápí. Tramvaják si musí každý takový krok rozmyslet s ohledem na křížení (mimochodem v Praze se přes něj jezdí také 30kou), úsekové děliče, kontaktory výhybek apod. To jen někteří jednotlivci, kteří tomu nechtějí rozumět z nich dělají blbce. (konec I.dílu)

0/0
24.5.2011 22:01

popizu

Re: Technická přípomínka

R^

0/0
24.5.2011 22:30

To je bomba

Re: Technická přípomínka

no, a kde je II. díl ?

0/0
24.5.2011 22:41

dino_na_idnes

Re: Technická přípomínka

Zajímavé, teta tramvaj řídila, ale autem dost nerada, nevěřila si v něm... Ale třeba je to dnes výrazně drsnější než před patnácti lety, případně je Praha oproti Brnu pohodová, nevím, nevidím do toho...

0/0
24.5.2011 23:28

síma25

Re: Technická přípomínka

Tak to je dobrej pokus o vtip. Já opravdu neopovrhuju prací méně inteligentních lidí, ale vynášet je takhle do nebe? A proč mají šalináři nižší plat, než řidiči autobusů? Neříkám, že řídit šalinu je hračka, ale taky to není žádná věda. Navíc za ty peníze to jdou dělat opravdu jen ti, kteří jinou, lépe placenou práci neseženou. Řídil jste někdy náklaďák? Taky to není jednoduché, ale že by to byla kdovíjaká hrůza, to teda není. I já jako blondýna jsem si poradila s 30 tunovým kolosem i řazením půlek. Takže trochu nadhledu.

A to o těch předpisech, to snad nemyslíte vůbec vážne!? Kdo nikdy neviděl šalinu prolítnout křižovatku na červenou ať hodí kamenem.

0/0
25.5.2011 10:26

Antonín, topič

Re: Technická přípomínka

Eh, to není práce méně inteligentních lidí, to je práce méně náročná na inteligenci.;-)

0/0
25.5.2011 11:14

síma25

Re: Technická přípomínka

Ono to jde obvykle ruku v ruce, ale dobrá připomínka, souhlasím. Prostě to může dělat každej, kdo má IQ nad nějakou hranici a ta hranice není zrovna vysoká:) Kdo četl Memento už si na ně asi bude do konce života prostě dávat majzla...

0/0
25.5.2011 11:57

Robodruh

Re: Technická přípomínka

Už dlouho jsem se tak dobře nepobavil. Doufám, že i zástupce kopáčů nám tady poreferuje o tom, že ta práce není žádná prdel, protože je třeba neustále sledovat nové trendy (například kopání s mezidechem), dávat bacha na to, aby jeden nepřekopl optický kabel (nebo plynovou trubku) a samozřejmě ty archeologické nálezy...

.

Standardní metoda řízení tramvaje - minimálně brněnských dopravních odborářů - spočívá v sešlápnutí pedálu a prstu proklatě nízko na zvonku. Pokud se do cesty připlete auto, je smeteno, nebo alespoň ohoblováno. Kdyby se takto chovali řidiči automobilů, měli bychom na ulicích jednu jedinou velkou destruction derby.

.

Mimochodem - vůči chodcům se uplatňuje stejný přístup, zejména v pěších zónách. Držet sešlápnutý pedál a zvonit, mrtví nekoušou.

0/0
26.5.2011 23:29

To je bomba

vysvětlení, proč to šalina rozpálila

tak jsem se právě dozvěděl, proč to šalina musí na té křižovatce rozjet: zatímco trajf musí přibrzdit, aby mu nespadly fajky, tak šalina naopak musí jet přes to křížení rychle, aby pantograf setrvačností přeskočil to křížení, kde by byl bez proudu.

Takže se omlouvám šalináři za své níže uváděné pohoršení nad tím, že to tak "osolil" hned od začátku.

0/0
24.5.2011 20:06

Antonín, topič

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Rozhořčení není na místě; nicméně šalina nepotřebuje jet 30, aby přes to přejela, je tam mírný sklon, jestli vůbec nějaký. V Praze je na trolejovém křížení rychlost omezena na 15 kmh.

0/0
24.5.2011 20:15

Tomaseq

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Na jakém křížení? V Praze nejsou trolejbusy...

0/0
24.5.2011 20:46

To je bomba

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

řeč je o šalinách, teda pardón , o elektrikách :-)

0/0
24.5.2011 20:48

Carlos

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

;-D Trojelové křížení je křížení drátů. Je jedno jestli šaliny a trajfu a nebo dvou šalin ;-)

0/0
24.5.2011 20:50

Pytlík

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Asi nejsi zdatný elektrotechnik, že, Carlosi?

0/0
24.5.2011 21:16

Carlos

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Trolejové křížení = křížení drátů, nikoli trolejbusů. Je na tom něco nejasného?

0/0
24.5.2011 22:40

Pytlík

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Právě ta elektrotechnická stránka věci je ti na tom zjevně nejasná. Je přece rozdíl křížit dva dráty, navíc pravděpodobně na stejném potenciálu (tudíž se mohou dotýkat, nebo být spojeny) , nebo křížit 2+1 dráty, které jsou na rozdílných potenciálech a které se nesmějí za žádných okolností spojit.

Jenomže, to sebevědomému hlupáčkovi nedojde.

0/0
25.5.2011 6:49

Carlos

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Aha, takže pokud se kříží dráty v různých úrovních, nejedná se o trolejové křížení viďte.

0/0
25.5.2011 8:18

Antonín, topič

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Nějak netuším, co to blábolíte. Trolejové křížení je zcela běžná věc a zrovna v místě nehody jedno je. Konkrétní provedení není podstatné.

0/0
25.5.2011 9:13

Carlos

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Jistě, navíc viditelné na fotkách. Ale holt pán má elektro a všichni ostatní jsou....

0/0
25.5.2011 10:32

popizu

Re: vysvětlení, proč to šalina rozpálila

Křížení je i kolejové,kde je rychlost omezená na 15km chytrolíne Tomasegu!

0/0
24.5.2011 21:41

kloper

Inteligentni prispevek

Kazde male dite vi, ze v Brne tramvaje nejezdi.

0/0
24.5.2011 19:47

Carlos

Naprostá....

Většina řidičů DPMB jsou totální ignoranti. To je celý problém. Šalinář samozřejmě trolejbus musel vidět, kdyby se rozhlédl. Nejhořsí je, že to odnesl člověk. :-/ Dnes jsem na zastávce míjel autobus, který blikal směrem do zastávky. Když jsem byl cca. v polovině toho autobusu, jeden blikanec do vozovky a střelil tam celej čumák kloubového autobusu. Naštěstí se mi povedlo strhnout řízení vlevo aby mě netrefil. A takovýchto zábavných historek bych mohl denně vykládat několik. O kvalitách řidičů DPMB si opravdu myslím své. Totéž platí i o "papoušcích" v šalině.;-€;-O

0/0
24.5.2011 19:27

To je bomba

Re: Naprostá....

jo, s tím celkem souhlasím. Mě zase neskutečně bere, když jedu kolem 8:00  ráno ze Svatoplukovy na Vinohrady (na Rokytovu). Trajf vždycky předjede celou odbočovací frontu přímým pruhem a uprostřed křižovatky se začne drát do odbočovacího. Jednou jsem s jedním vypatlancem mluvil, a prý "řidiči osobáků nás nechtějí pouštět". Tak sakra, platí vyhláška pro všechny, nebo pro MHD neplatí ? Divím se, že tam není obden havárka...

0/0
24.5.2011 20:11

Antonín, topič

Re: Naprostá....

Popravdě nemám s tím problém. Nevidím důvod, aby 70 lidí v trajfu čekalo, než se tam vykodrcá 20 lidí ve 20 autech. Ale příliš košer to není.

0/0
24.5.2011 20:26

To je bomba

Re: Naprostá....

no, tohle je ten bolšánskej přístup. Těch 20 lidí si pořizuje drahý auta a pálí drahej benzín práve proto, aby byli na místě dřív, operativněji, pohodlněji než sockou. A proto je nemá trajf co omezovat. Pravidla platí pro všechny stejně.

0/0
24.5.2011 20:34

antigogo

Re: Naprostá....

I Váš příspěvek je dle stylu bolšánskej, tak co se jinému divíte?

0/0
24.5.2011 20:41

To je bomba

Re: Naprostá....

? dle stylu ? OK, tak tedy: toto je přístup neliberálního sociálně uvažujícího jedince. Těch zmíněných 20 lidí si pořizuje drahá auta a spotřebovává drahý benzín právě kvůli své svobodě - platí za to, aby byli na místě rychleji, pohodlněji a operativněji. Pravidla platí pro všechny stejně.

0/0
24.5.2011 20:48

antigogo

Re: Naprostá....

V Brně rychleji a operativněji ?????? Kdybyste řekl, že kvůli tomu zápachu z nemytých namačkaných jedinců, kterých , bohužel, není v MHD málo, tak bych to bral, ale rychleji?

0/0
24.5.2011 20:56

To je bomba

Re: Naprostá....

;-D no, máte celkem pravdu, ale taky jak kde. Hlavně většinou jde o to, že člověk může jet "ad hoc", kdy a kam ho zrovna napadne. To je právě ta svoboda, co stojí ty drahé peníze.

0/0
24.5.2011 20:59

xToMMeT

Re: Naprostá....

Tak treba ja se dostanu do prace autem rychleji nez cimkoliv jinym v jakoukoliv denni dobu. Ze Semilassa na BVV ;)

0/0
24.5.2011 21:25

bjerndi

Re: Naprostá....

kecate, na kole to ve spicce stihnu na 100% rychleji

0/0
24.5.2011 21:42

gawy

Re: Naprostá....

A psal snad, ze jezdi do prace ve spicce????

0/0
24.5.2011 23:02

dino_na_idnes

Re: Naprostá....

Psal "v jakoukoliv denní dobu", do toho podle mě špička spadá, máte snad alternativní definici slova jakýkoliv?

0/0
24.5.2011 23:31

xToMMeT

Re: Naprostá....

Vsadim. na svetlech budes stat tak jako tak a nez vyfunis na Kravak tak te dojedu. Pripadne pokud to vezmu po okruhu (kam na kole btw nesmis) tak nemas sanci. Tam je prakticky jedinne uzke misto, kde se napojuje smer od Komina

0/0
25.5.2011 0:15

Antonín, topič

Re: Naprostá....

Vy jste se zbláznil. Proč by měl proboha funět na Kravák? Druhá věc, na okruh samozřejmě na kole může, kde jste přišel na to, že by nemoh?

0/0
25.5.2011 9:15

síma25

Re: Naprostá....

Kolo na okruh? Já teda nevím, ale taky si myslím, že tam nesmí. I když je tam potkávám... Zas jako tam zavazí ze všeho nejmíň - buď jedou v odstavným, nebo je tam aspoň široká krajnice. Víc překážejí když jedou dva vedle sebe a blokují třeba kruháč na Slovaňáku, tam by měli mít fakt zákaz:)

0/0
25.5.2011 10:33

Antonín, topič

Re: Naprostá....

Dva vedle sebe jet nesmějí. Na okruh kolo může. Kolo nemůže tam, kde je zákaz vjezdu cyglistů a na rychlostky a dálnice.

0/0
25.5.2011 11:14

To je bomba

Re: Naprostá....

... co omezovat, ohrožovat. Pokaždé když de tam s trajfem střetnu tak mě natlačí málem až na obrubník.

0/0
24.5.2011 20:35

Antonín, topič

Re: Naprostá....

Tam nějakej je?

0/0
24.5.2011 21:13

To je bomba

Re: Naprostá....

... na tom trojhranným ostrůvku uprostřed.

0/0
24.5.2011 21:16

Antonín, topič

Re: Naprostá....

Jo jako až když se přejede protisměr. To jo. No já nevím. Já jsem pro to, aby MHD jezdila pokud možno samostatně jinýma ulicema, než individuál a bylo by.

0/0
24.5.2011 21:29

Lev-_-z_-Rožmitálu

Re: Naprostá....

inteligentní člověk vůz MHD v klidu pustí

idiot s tím má problém:-)

0/0
24.5.2011 22:06

To je bomba

Re: Naprostá....

to máte divný představy o inteligenci...

0/0
24.5.2011 22:27

Jack_Brody

Re: Naprostá....

Myslím, že to řekl dobře. Jezdím do práce autem (Zlín), ale nemám problém pustit trolejbus - ti lidi jsou ochotní jet MHD a nezasírat plechama silnice jako já :) a tím tvořit megafronty (ovšem bohužel nemám na vybranou - tam, kam jezdím, to MHD nejde).

My, co si vozíme pohodlně prdel a posloucháme si rádio, klidně můžeme počkat, tím spíš, že na další zastávce ten trajfl zas předjedem.

Benzín stojí tolik, kolik stojí - jestli je pro tebe drahý, jak zdůrazňuješ, jezdi MHD.

0/0
24.5.2011 22:45

djdave

Re: Naprostá....

ty mas zvrácené myšlení. také tama jezdimvá připadá mi normální že ten trolejbus pustím. já jsem sám manévr zabere tak 3sec a ušetří desitkám lidí v trolejbuse spoustu času. asi jsi mhd v životě nejel

0/0
25.5.2011 21:45

Bree_van_de_kamp22

Re: Naprostá....

Autobus / trolejbus má vždy přednost, přečtěte si vyhlášku!

0/0
25.5.2011 12:26

honzaf

Pravděpodobný průběh

Myslím, že to je skoro jasné. Řidič trolejbusu vjel do křižovatky na poslední chvíli (nechci spekulovat, jestli na oranžovou nebo na červenou), musel kvůli křížení trolejí přibrzdit, takže se v křižovatce trochu zdržel.

.

Šalina to rozpálila hned ze zastávky, před křižovatkou nebrzdila (je to fakt kousek) a projela křižovatkou úplně na začátku signálu volno (ještě na oranžovou pro auta).

0/0
24.5.2011 17:51

To je bomba

Re: Pravděpodobný průběh

úplně stejně to vidím i já. Navíc, jak píšu níž, mnozí řidiči to tak dělají záměrně (nechápu, proč těch pár sekund za to stojí).

A trolejbusák končil šichtu, takže spěchal dom :-(

0/0
24.5.2011 17:54

antigogo

Re: Pravděpodobný průběh

Nevím, jaká je trasa č.37, ale prokličkovat v Brně bez zdržení je umění. Magistrátní úředníci i páni starostové to asi neví. Stejně je to s parkováním. Parkovací dům ve středu města na ho... a parkoviště předražená a bez aut, viz. poslední výplod na Veveří (chtěl bych vidět tu návratnost), během dne tam stojí asi 10 aut.....

0/0
24.5.2011 18:10

To je bomba

Re: Pravděpodobný průběh

jak už bylo psáno, zajížděl do vozovny... tam by ho asi nikdo za pár minut neperzekuoval.

37 jezdí do Kohoutek.

0/0
24.5.2011 18:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.