- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v tom musím s předpřispěvateli souhlasit. Trolejbus má díky elektromotoru slušný "odpich" a spousta trolejbusáků jezdí stylem "brzda-plyn" (pokud se to tak dá u trajfu říct). Člověk si tam málem poláme hnáty, jak vlaje na tyči, a to nejsem ani 80-letá babíčka ani těhotná.
A co provádí trolejbusáci vůči ostatním "účastníkům silničního provozu" to je taky na dlouhý povídání. Krom už zmíněných přejezdů plných čar zmíním třeba přejíždění z přímého pruhu do odbočovacího uvnitř křižovatky při odbočování ze Svatoplukovy na Rokytovu (u židenických kasáren). Pravidelně, okolo 8:00, tak KAŽDÝ trajf najede do křižovatky v přímém směru a pak se cpe do odbočovacího. A vymlouvají se, že je "řidiči osobáků nechtějí pustit". Tak sakra platí vyhláška pro všechny stejně, nebo né?
A že tramvajáci startují pár vteřin před tím, než mají volno, protože to vyhodnotí ze stavu okolních semaforů, to je taky pravda, dokonce jsem slyšel jednoho zkušenýho, jak to učí nějakého mlaďocha.
Na Novinkách píšou, že šalina stála na zastávce 30 sekund a v okamžiku srážky měla rychlost 29 km/h. Pokud je to pravda, musím revidovat svoje představy - netušil jsem že rozdíl hmotností šaliny a trajfu je tak obrovský, že šalina odhodí trajf 8 metrů daleko... a sama vykolejí. Je to síla.
... a dokonce ani šaliny nezastavují, když už jim signál Volno zhasnul a klidně si křižovatku ještě projedou (specielně třeba dole na Veveří!) ... Chtělo by to trochu je tam hlídat!
A na Křenové? - Tam si zas řidiči trolejbusů vynucují přednost, když se řítí středem po kolejích šaliny... .. fakt se divím, že tam neumírají lidé...
Tak návěst Jeď mě na fakuli neučili...
Vím,že je to zákonem zakázené,ale přesto bych to v zhledem k tomu,že tam mohli být naši velice dobří známí,které bereme defakto jeko členy rodiny, docela přivítala.
Pokud jsou to defakto členové rodiny, tak se hodně divím, že už jste jim dávno nezavolala a místo toho si vyléváte srdíčko na bulvárních diskusích.
Může mi někdo vysvětlit, proč mají šaliny dvojí dopravní značení na křižovatce? Bydlím kousek od křižovatky Štefánikova - Reissigova (na rohu známá restaurace Tatra) a už jsem se několikrát podivoval nad tím, proč když na první signalizaci (cca 60 m před křižovatkou) blikne signál "volno" (zatímco na tom druhém, blíž křižovatce ještě nesvítí) řidiči bezhlavě šlápnou na pedál a šalina projede křižovatkou dostrychle. Zvláště v případě, když víme, že spoustu řidičů projíždí na poslední chvíli atd. Čekal jsem nějaký průser právě u nás, ale dle mého názoru bude tento případ velice podobný.
Dle mého je to nešťastně vyřešeno, tím však nevyvracím selhání lidského faktoru.
Ten první semafor je takzvaná předzvěst, tzn. když jede šalina ke křižovatce a vidí, že na prvním semaforku je "volno", tak to volno bude mít i když dojede k tomu druhýmu a když je na prvním "stůj", tak by už měl brzdit, protože to "stůj" bude mít i na semaforu v křižovatce. Protože šalinářský semaforky (čočky) znají jen povel "volno" a "stůj", tak se zřídily tyhle předzvěsti, aby to šalina stihla zbrdit a nevletěla do křižovatky, když už se ostatní směry rozjíždějí, ono ubrzdit takový kolos nejde tak snadno jako auto....
... spousta jich je slušných i velmi dobře vystupujících. Speciálně v Brně mám hodně příjemných zkušeností. Nicméně pověst jim kazí ti, o kterých se píše níže v příspěvcích. Potvrzuji některé zážitky ostatních svými zkušenostmi:
- řidiči tramvají píšící SMSky nebo telefonující za jízdy
- na ulici Veveří zastavil opel před přechodem (na zúžení kolejí a silnice), tramvajačka na něj nepochopitelne zvonila a nebrzdila - výsledek: přípojná "tyčka" až na zadních sedadlech. Naštěstí v omeze na zadních místech nikdo neseděl. Řidička komentovala slovy: "My máme po nehodě den nucené dovolené." Skutečně, vlastní zážitek! A stalo se to ve čtvrtek. Náhoda?
- tramvaj linky 9 vyjíždějící právě ze zastávky Lesnická JEŠTĚ PŘED signálem volno. Tedy ne na oranžovou, ale vzhledem ke tramvajové signalizaci ještě na signál STŮJ. Řidič jen vyvozuje z okolních semaforů, kdy bude zelená a jede. Nebyl to ten včerejší?
Moje zkušenosti s řidiči MHD jsou různé a bohužel nemálokrát jsem jela dopravním prostředkem, který jel na červenou! Myslím že nepliveme na řidiče MHD, jen bychom rádi uchránili svůj život a své zdraví. Vzhledem k tomu, že v současné době chraním život nejen svůj, ale i očekávaného potomka, vnímám chování řidičů ještě více. Za tu krátkou dobu jsem jela již s mnoha agresivními řidiči a není to vůbec příjemný pocit a kolikrát zvažujete zda v jízdě pokračovat. Případy kdy řidič rychle vystartuje a pak musí prudce zabrzdit nejsou ojedinělé a bohužel např. pro děti, těhotné a starší lidi to může mít i horší následky. Určitě nejsou všichni řidiči stejní, ale bohužel můj respekt či respekt ostatních si asi těžko zaslouží pokud se chovají takto a neberou v potaz, že mohou ohrozit zdraví i životy lidí ve vozidle. Pokud k tomu řidiče nutí čas a odměny, pak budu první, kdo bude pro aby se dojezdové časy prodloužili a budu se vás zastávat. Ten spěch za život i jednoho člověka rozhodně nestojí!
Dobře a vy, jako těhodná preferujete co - aby řidič dupnul na brzu když mu skočí na semaforu oranžová a všichni cestující popadali a posesouvali se ze sedadel, nebo aby to na tu oranžovou ještě projel? Uvědomte si, že zastavit několik desítek tun vážící vozidlo nejde na fleku!
Opravdu by mě zajímlo, kdo z váschytráků by dělal takovou práci, kde má odpovědnoust za lidi ve voze, pernamentně je vystaven stresovým situacím a "útokům" ze strany řidičů osobních aut a bere za to tak mizerný plat..
Mizerný plat? Děláte si legraci? Řidič MHD má o dost vyšší plat než docent ve fakultní nemocnici... Čí práce je zodpovědnější a stresuplnější asi nemá smysl diskutovat.
Nerozumím tomu, že i kdyby se šalina rozjížděla jako druhá ze zastávky lesnická, že by nabrala takovou rychlost, že by to ubrzdil na takovou rychlost, že to trolejbus odhodí jak krabicu od mlíka. Přitom to trolej chytil do zadku, tj. skoro celým vozem se před šmirglem producíroval a těžko nějak ryychlo, bo tam je křížení vedení.
Napadlo mě přesně to stejný. Jak mohla šalina na 30 m nabrat takovou rychlost a jak před ní mohl kloubovej trolej profrčet skoro celou délkou. Doufám, že bude DPMB solit odškodné, až se z něho bude kouřit. Nehody se stávají, ale tady došlo kromě porušení předpisů i k zatemnění mozku obou řidičů.
To je blbost. Trolej tam má křížení, který projíždí krokem. aby jeho zadní část zůstala před tramvají která má zelenou, tak stačí, aby vyjel na samotný konec zelené. Navíc, nechápu, jak ho ta tramvaj mohla sejmout. má tam zastávku a navíc širokej výhled. jestli to není selhání vozidla, tak si nedovedu představit, že by za to mohl někdo jinej, než řidič tramvaje.
Ostatně tohle už jsem taky videl. Borcovi na křižovatce Zeleného-Veveří chcípla škodovka (tam se jede po kolejích) no přijiždějící tramvaj zazvonile a bez brždění ho sejmula. Naštěstí mel cca 10 s a tolik duchapřítomnosti, že když ji viděl jet, tak vyskočil z auta a utek :)