Diskuze

Pilot airbusu byl v okamžiku nehody mimo kokpit, ukazují černé skříňky

Francouzští vyšetřovatelé studují záznamy z černých skříněk airbusu, který se před dvěma roky zřítil nad Atlantikem. Je na nich slyšet, jak se pilot žene do pilotní kabiny a křičí pokyny svým kopilotům. Oproti původním předpokladům se prý piloti snažili bouřce vyhnout.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kocourek25

27. 5. 2011 18:17
Opravte si nadpis :

Hlavní pilot...........  Děkuji.;-D

0 0
možnosti

tuba

25. 5. 2011 18:43
meranie rychlosti cez gps

vysku merat cez gps problem nie je, dokonca ani bez neho, kedze vsetky lietadla disponuju minimalne systemom GPWS - ground proximity warning system, alebo jeho vylepsenou verziou.

Rychlost ale zmerat len tak jednoducho nejde. Dajme priklad - veje strasne silny severny vietor o rychlosti 200 uzlov (naozaj extrem, kedze je to cez 370km/h). Dajme tomu ze lietadlo leti kurzom presne proti vetru tiez rychlostou 200 uzlov. Pristroje v lietadle ukazu rychlost 200 uzlov - vietor prudi presne proti a generuje vztlak. Z pohladu cloveka na zemi ale lietadlo bude visiet vo vzduchu na jednom mieste a to iste ukaze GPS v lietadle - rychlost 0.

Ak by sa v lietadle riadili rychlostou z GPS, museli by pridat a to +200 uzlov. Ak by chceli letiet beznou cestovnou rychlostou 400 uzlov, pridali by +400 uzlov na vyslednych 600 uzlov co je za konstrukcnou hranicou lietadla - to by zrejme odtrhlo bud kridla alebo horizontalny stabilizator.

0 0
možnosti

tuba

25. 5. 2011 18:49
Re: meranie rychlosti cez gps

este som si vsimol ze niekto pouzil GS (ground speed) ... castejsie sa udava TAS - true air speed a IAS - indicated air speed. Aj letovy dispatcher sa riadi tym co oznamje transponder lietadla - IAS, nie jeho TAS voci zemi.

Moze byt opacny pripad, ze lietadlo pri pristati ma vietor "od chrbta" napr. 150 uzlov, bezna rychlost na pristatie je u a330 okolo tejto hodnoty. GPS ukaze rychlost 150 uzlov - vsetko v poriadku az na to ze lietadlo nema ziaden vztlak, lebo leti rovnako rychlo ako vietor.

0 0
možnosti

van de velwideeck

23. 5. 2011 14:37
Ten titulok evokuje predstavu...

....že pilot si bol užiť s letuškou. Navyše predpokladám, že ako kopilotov tam nemali šimpanzy...

0 0
možnosti

nexus99

23. 5. 2011 11:26
Nikde není psáno, že musí být hlavní pilot

po celou dobu v kokpitu tak nevidím důvod to psát tučným písmem aby to budilo dojem, že to je příčina katastrofy...8-oRv

0 0
možnosti

objektivny

23. 5. 2011 11:32
Re: Nikde není psáno, že musí být hlavní pilot

To nic.. iDnes už delší dobu jede bulvárním st\ylem... nepřekvapilo mne to...

0 0
možnosti

Atol

23. 5. 2011 10:13
EXISTUJÍ ALTERNATIVNÍ PŘÍSTROJE???

Nehod, kdy z různých důvodů přestaly fungovat Pitotovy trubice nebo výškoměry, popř. obojí současně, bylo v minulosti poměrně dost. Bylo jich tolik, že by jistě stálo zato vyvíjet jiný způsob měření rychlosti a výšky, popř. mít po ruce záložní systém.

Nejsem expert na avioniku, ale jako laik se ptám jestli by tyto údaje nemohla dodávat GPS? Klasická GPS ať už jako turistická nebo autonavigace přeci také kromě polohy udává rychlost pohybu a nadmořskou výšku. Je otázkou nakolik je to přesné, ale snad by to mohlo být dostatečně přesné i v leteckém provozu.

Pokud je tady někdo kdo se v těchto přístrojích vyzná tak uvítám jeho názor.

0 0
možnosti

sittingsnake

23. 5. 2011 10:20
Re: EXISTUJÍ ALTERNATIVNÍ PŘÍSTROJE???

Tiež nie som avionik ,ale využívať GPS napr. na meranie rýchlosti u lietadiel nie je namieste, pretože pri lietadlácjh potrebuješ vedieť rýchlosť prúdiaceho vzduchu , t.j. samotná rýchlosť stroja + rýchlosť prúdiaceho vzduchu. Viem , že som to napísal tak kostrbate a neodborne ,ale dúfam , že si pochopil, čo som sa ti snažil vysvetliť.

0 0
možnosti

Si0 po 4. zákazu

23. 5. 2011 9:09
A oni ti kopiloti byli takový dřeva,

že si bez hlavního pilota v té situaci ani neškrtli? To mi nejde přes rozum.

0 0
možnosti

sittingsnake

23. 5. 2011 9:52
Re: A oni ti kopiloti byli takový dřeva,

Ja by som bol zvedavý, prečo sa v článku píše v množnom čísle, že pilot náhliaci sa do pilotnej kabíny vydával instrukcie svoji kopilotom ? Ak sa nemýlim ,tak tieto airbusy a skoro všetky moderné dopr. lietadlá pilotujú dvojosádky. Teda cpt. a kopilot, neviem teda kolkým kopilotom vydával kapitán pokyny ???

0 0
možnosti

víťula_

23. 5. 2011 8:49
ony

ty pitotky možná nepřestaly fungovat, jen začaly indikovat rychlost vyšší než jaká ve skutečnosti byla. A na to mohl reagovat autopilot tím že zvedl příď aby rychlost snížil. Ale i v tomto režimu by autopilot neměl překročit kritický úhel náběhu.

0 0
možnosti

Jsem v Ječný

23. 5. 2011 8:42
No, jedno je jistý na 100%!

Ten airbus skutečně přistál na nevhodném místě :-P

0 0
možnosti

Feldkurat Katz

23. 5. 2011 7:55
Nedoslo k technicke zavade?

to jsem blazen. Takze zamrznuti Pitotovych trubic neni technicka zavada??????

0 0
možnosti

barb.udo

23. 5. 2011 7:56
Re: Nedoslo k technicke zavade?

... a pitotky zamrzly?

0 0
možnosti

rytíř Smyl Flek z Nohavic

23. 5. 2011 7:49
pilot

a dalších 50 cestujících bylo mimo letadlo!

0 0
možnosti