Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odbory mají nečekaného spojence. Reformu penzí trhají zaměstnavatelé

Od masivní demonstrace proti sociální, zdravotní a důchodové reformě odbory ani po mnohahodinovém jednání s vládou neustoupily. "Zatím nejsou žádné výsledky, nedocílili jsme ničeho," řekl odborový předák Jaroslav Zavadil. Jen slovo stávka ještě není akutní. Penzijní reformu už vedle odborů kritizují i zaměstnavatelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Čojo Čagas

Chaos

Kdo jej způsobil?

Kdo z něj těží?

Koho postihne? Tada je to jasné - VŠECHNY.

0/0
21.5.2011 11:36

lynxxx

Re: Chaos

Moc otázek a jedna chabá odpověď.

0/0
21.5.2011 19:14

seagate

Doufám,

že na dnešní odborářskou demonstaci  čelní představitelé odborů přijedou nějakou tou audinou.

A  k těm penzijním fondům:

Když, dejme tomu, nebude tedy vytunelován jako v mém případě fond Stabilita, kdy jsem si spořil 10 let a podnik mi přispíval, tak u výsledné spořící částky jsem byl celkem spokojen. Ale jaké bylo překvapení, kdy jsem musel státu po zdanění odvést celkovou částku 15%! Takže s těmi pohyblivými fondy pozor! Dejme tomu, po 30 letech spoření na penzijním fondu se daň může také vyhoupnout na 40%! Současná vláda by mě nařkla ze strašení. Ale odvod státu v budoucnosti by se mohl pohybovat také v 5%! To by záleželo v té chvíli na hospodářské situaci státu. Takže ty fondy si rozvažte!

0/0
21.5.2011 8:49

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Doufám,

15 % jsi odvedl pouze z příspěvku od zaměstnavatele. Tebou vložené peníze se už nedanily. :-)

0/0
21.5.2011 11:50

denny6002

Re: Doufám,

penzijní fond ČSOB "Stabilita" nebyl vytunelován,podobně jako žádný jiný fond spravující penzijní připojištění.

0/0
21.5.2011 14:10

novakjara

Nadstandart

Já bych si třeba na něco rád připlatil ale nyní to legálně prý nejde, tak se to řeší úplatky. Jeden "odcházející" mi to vysvětlil a může být rád že nejsem bonzák.

U brýlí nebo u zubaře to docela funguje ,proč by to nešlo i jinde. Nebo ty prachy strčíte doktorům přímo do kapsy a pak se divíte že v systému scházejí.

0/0
21.5.2011 6:46

JBrix

Re: Nadstandart

R^

0/0
21.5.2011 7:21

vsamotar

Jiný názor = komunista?

Dřív jiný názor = přisluhovač zlých imperialistů. Označení se změnilo, myšlení lidí, kteří takto označují nikoliv. Jen se chopili nové ideologie a místo za komunismus se rvou za kapitalismus, pradon, za pravičákizmus. A že takových užitečných pi.mců je...

Reforma penzí je dokonalá. Státu bude chybět vyvedením peněz do soukromých fondů ještě víc a tudíž zasse bude zadluženější a nebo (a to spíš) bude muset vytáhnout víc z kapec daňových poplatníků. Lidem se to stejně nevyplatí a důchodu se nedožijí, ale takovýto způsob reformy je přeci pravicově legitimní a tudíž nedotknutelný.

A co takhle konečně začít myslet demokraticky, naslouchat i jiným argumentům a nedělat reformy, které mají trvanlivost do příští změny složení parlamentu, ale konečně začít myslet, jednat a udělat něco smysluplného s realistickou vizí do budoucna?

Jenže to by bylo potřeba nemyslet jako děti či blázni černobíle (vše sociální = zlo, vše asociální = dobro) Ale když už od dětství jim to do hlavy vtloukají...

0/0
21.5.2011 0:03

Duke...Nukem

Re: Jiný názor = komunista?

pamatuj si,ze do politiky se dostanou vzdy ti nejvetsi lumpove,takze nezalezi na systemu,vzdy to bude stejne.Kazdopadne mas pravdu,ze takovi ti jung pravicaci by byli pred triceti lety vzorni pionyri a radikalni komuniste,systemy se meni,lide ne..:-)

0/0
21.5.2011 7:16

JBrix

Re: Jiný názor = komunista?

Stačí se podívat na současnou vládní sebranku a na všechny, co jsou v politice - komunisté, bývalí komunisté, svazáci, estébáci, veksláci. Jak chcete pak budovat nějaký kapitalismus, když ho budují komunisté ;-D

0/0
21.5.2011 7:23

JBrix

Re: Jiný názor = komunista?

Bývalý premiér - komunista, současný - svazák, předseda ÚS - býv. komunista, šéf ČT - býv. komunista,...

0/0
21.5.2011 7:24

Čojo Čagas

Re: Jiný názor = komunista?

Všichni jsou to v zásadě cirkusáci.

0/0
21.5.2011 11:38

jarda

Re: Jiný názor = komunista?

Bez komentáře,ale naprosto váš příspěvek sedí! ;-)R^R^R^

0/0
21.5.2011 13:12

von-bis

V Hanákově FTL

se myslím do toho nepohrnou ani ti starší, protože si z té almužny co jim, oproti konkurečním autodopravcům, moc nenašetří.Rv

0/0
20.5.2011 22:38

ucetni54

jen bych rád věděl

kolik z těch hrdinů kolem dvaceti, co tady umějí pouze nadávat na komunisty se požene do proklamovaných penzijních fondů a budou si šetřit na stáří tak, aby nezadlužovali své děti - pokud nějaké budou mít.

0/0
20.5.2011 20:52

p.dump

Re: jen bych rád věděl

... hlavně bych chtěl vidět ty protáhlé obličeje, až před penzí zjistí, že ve fonduje je akorát tunel ;-D

0/0
20.5.2011 20:54

ucetni54

Re: jen bych rád věděl

já se toho bohužel asi nedožiju;-(

0/0
20.5.2011 21:01

kajak v zakoně

Re: jen bych rád věděl

nevzdávej to.. v Rusku se prý kolchozníci dožili až cca 120.. R^

0/0
21.5.2011 1:21

petrph

Re: jen bych rád věděl

Proč by tím měli nezadlužovat své děti? On snad ten zákon o důchodové reformě bude deklarovat, že

a) ty děti budou platiti menší důchodové pojištění

b) stát si nebude smět půjčovat a zvyšovat svůj dluh???

Nic takového tam nebude.To jediné, že se vyvedou peníze ze státního důchodového fondu peníze,které tam budou chybět na solidární výplaty důchodů. Tudíž stát se bude muset ještě víc zadlužit aby je mohl vyplácet...

0/0
20.5.2011 21:09

ucetni54

Re: jen bych rád věděl

ano, a ty fondy budou moci kupovat pouze státní dluhopisy, takže místo aby je prodával stát za čtyři procenta, tak je koupí fond za čtyři procenta a dvě si strhne za správu - jsem optimista, třeba bude i takový, ve kterém se nebude krást - nebo alespon málo - nějaké banky.. ale ty si koupí řecké dluhopisy....

0/0
20.5.2011 21:13

Bery

Re: jen bych rád věděl

To se da predpokladat uz jen z toho duvodu, ze kompenzace toho vypadku, kterou ma byt zvyseni DPH, prinese udajne pouhe 2 mld. misto 60 mld. Pritom vypadek na SP by mohl byt az 30 mld. (pokud by se toho ucastnila vetsina). Takze mi to vychazi jako dalsi narust zadluzeni... a rika se tomu reforma. ;-D

0/0
20.5.2011 21:14

airwar

Re: jen bych rád věděl

A proč by to někdo dělal? Penzijní fondy tak jak fungují dnes a tak jak vláda chce aby fungovali ty z tzv. druhého pilíře jsou naprosto neefektivní ukládání peněz a mají dvě zásádní slabiny - extrémně dlouhá doba spoření a téměř nulové zhodnocení úspor. spořit si na horší časi je v pořádku, zhodnotit své peníze v řádu několika procent až desítek procent dle odvahy investora - to všechno je OK, ale proč by to člověk měl dělat přes fond kde mu budou peníze ležet na účtu 30-40 let? Zvláště v situaci kdy s razantním prodloužením věku odchodu do důchodu reálně hrozí, že se 2/3 populace důchodu vůbec nedožije.

0/0
20.5.2011 23:58

jarda

Re: jen bych rád věděl

Na komunisty nenadávají jen dvacetiletí. Nadávají ti,kteří již pochopili  zvrácenou ideologii. Přečtěte si Pavla Kohouta a pak snad pochopíte realitu. Pro ujasnění uvádím,že je mi osmdesát, nikdy jsem v žádné straně nebyl, nadávám již 60 let. Budu nadávat na takovou "stranu" do konce života. Důvod : zažil jsem první republiku, druhou světovou válku, osvobození jak SSSR, tak US Army, budování socialismu, dvouletky, pětiletky a pak "internacionální pomoc" respektive okupaci a normalizaci. Od roku 1989 mohu jezdit kamkoliv a kdykoliv a v obchodech dostanu vše, co pro svoje stáří potřebuji. Stačí? ;-)

0/0
21.5.2011 13:31

jarda

K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Proti reformám jsou ještě mimo těch dvou levicových stran ještě ti,kterým  nevadí zadlužování příštích generací, hlavně si po demagogii a neustálých výzev  "odborářů" ke stávkám. :-PRvRvRv

0/0
20.5.2011 20:27

109e

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Docela rád bych znal definici slova reformy.

0/0
20.5.2011 20:51

p.dump

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Okrádání většiny menšinou ;-)

0/0
20.5.2011 20:55

jarda

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Pane "109e" chce to více číst a zajímat se o dění ve světě a pak snad pochopíte definici slova "REFORMA". :-PRv

0/0
21.5.2011 13:11

dogi2

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

A co jsem já, když nejsem ani odborář ani člen ČSSD ani KSČM, ale jsem proti tzv. reformám této vlády národního úpadku?

0/0
21.5.2011 6:24

wayra

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Souhlasím, dnes je "moderní" hrdě se hlásit k pravici... Staví se proti sobě mladí vs. důchodci, pracující vs. nezaměstnaní, ale že máme všichni jednoho nepřítele a to ty papaláše nahoře s falešnými diplomy, to si většina lidí neuvědomí. Přitom by stačilo jen napsat konečně pořádné zákony a pokud na to jejich vzdělání nestačí, mají převzít model ze zemí, kde to funguje (a ne zase vše jedině z USA, kde nefunguje nic). Je mi úplně jedno, kolik budou mít odměn, ať nosí klidně zlaté trenky, ale ať dělají pořádně svou práci. Ať jsou zločinci potrestáni, ať se slušný člověk nemusí bát. V naší zemičce prospívá jen lež, zlodějina, vychytralost, drzost.... Normální člověk nemá nikde zastání.

A podle mě, nejlepší důchodovou reformou by bylo, kdyby stát začal konečně podporovat rodiny s dětmi. Kdyby měla většina rodin 2 - 3 děti, a kdyby si děti mohli dovolit i lidi kolem dvacítky, nebyl by problém.

0/0
21.5.2011 8:55

jarda

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Souhlasím,pane "wayra". R^

0/0
23.5.2011 12:50

jarda

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Jste tudíž bezpartijní,pane "dogi2" a můžete být PRO i PROTI reformám a to ještě s výhodou,že vás nikdo nebude pronásledovat jako za bolševika. I to je přece velké plus,nemyslíte? Příště volte vám vyhovující občany. Zatím buďte v pohodě.  ;-)R^

0/0
21.5.2011 13:19

dogi2

Re: K TĚM SPOJENCŮM PATŘÍ JEŠTĚ ČSSDKSČM

Jo, já volím lidi, kteří mi vyhovují. Bohužel, stále se nachází mezi voliči dost pitomců, kteří volí ODS, nově pka TOP09 a to nejhorší, co se mohlo stát, tedy Věci veřejné. Ale s tím já ni nenadělám, hloupost je tak nějak druhou přirozeností našeho národa.

0/0
23.5.2011 5:42

Sheldon Cooper, PhD

Takže na golf pojedu jinou trasou? Dík za dopravní info.

R^

0/0
20.5.2011 19:51

Sprintujici.stonozka

Re: Takže na golf pojedu jinou trasou? Dík za dopravní info.

není zač, na Ihojte se spolehnutí ve všem ;-D

0/0
20.5.2011 19:53

Benito Juarez II.

Re: Takže na golf pojedu jinou trasou? Dík za dopravní info.

Miniatur golf je dneska v každém kempu.

0/0
20.5.2011 20:03

Sheldon Cooper, PhD

Re: Takže na golf pojedu jinou trasou? Dík za dopravní info.

Já bych, s dovolením, zůstal u klasického golfu. Odnože typu miniatur golf apod. rád přenechám stávkujícím odborářům. :-)

0/0
20.5.2011 20:09

10 nových životů 11-20

Re: Takže na golf pojedu jinou trasou? Dík za dopravní info.

...a vrtulníkem? Nemusíš si dávat budíka.

0/0
20.5.2011 20:13

Lafarg

Vládní mejdan

Mejdan se rozběhne, až bude zavedeno školné. O tom, že zvýší kvalitu výuky, už neblouzní snad ani ten největší naiva. Zvyšuje se snad v Británii kvalita výuky poté, co se školné raketově zvedlo? U nás se zvýší jen zisky těch, kteří budou obsluhovat fondy s půjčkami studentům. S těmi půjčkami, keré jsou naprosto bezpečné, protože v případě nesolventnosti absolventů je má uhradit soukromým fondům stát...

Až neskutečným mejdanem je navrhovaná penzijní reforma. Ti, kterým má nasypat bez jakékoliv námahy desítky miliard každým rokem, mohou slavit ve dne v noci. Prodloužení odchodu do důchodu navíc znamená, že málokdo ze střadatelů bude obtěžovat majitele penzijních fonců výplatou větší části toho, co jim budou celoživotně po korunce nosit...;-D;-D

0/0
20.5.2011 19:26

Sprintujici.stonozka

Re: Vládní mejdan

Já si spořím, ale než do soukromého fondu, tak to fakt raději do štrozoku.

0/0
20.5.2011 19:27

Leftism and censorship killer

Re: Vládní mejdan

štrozok je slamník?

0/0
20.5.2011 19:29

dino_na_idnes

Re: Vládní mejdan

Ano, je to starší označení téhož (zajímavé je, že se toto slovo zachovalo prakticky jen v tomto sousloví).

0/0
20.5.2011 19:36

Sprintujici.stonozka

Re: Vládní mejdan

ano, to je pravda:-)

0/0
20.5.2011 19:38

Leftism and censorship killer

Re: Vládní mejdan

to slovo jsem snad ještě neslyšel - to jsem původně východočech a jsem držitzelem modré knížky vydané v čssr.

0/0
20.5.2011 19:38

Sprintujici.stonozka

Re: Vládní mejdan

asi budeš z roviny, ne z hor, tam se štrozok udržel dost dlouho

0/0
20.5.2011 19:40

Leftism and censorship killer

Re: Vládní mejdan

jj, z placky na Labi ;-)

0/0
20.5.2011 19:42

Sprintujici.stonozka

Re: Vládní mejdan

nojó - velká města, velký svět, tam se spalo na matracích :-) Ještě jako dítě pamatuju, jak babička vyhazovala slámu a nacpávala štrozok novou, na ničem jiném by nespala, to víš, chudé Orlické hory :-)

0/0
20.5.2011 19:50

Leftism and censorship killer

Re: Vládní mejdan

tu modrou sem měl na alergii, takže i na škole v přírodě v Orlických sem měl matraci a polštář ;-D

-

Hezký víkend, jdu.

0/0
20.5.2011 19:59

Sprintujici.stonozka

Re: Vládní mejdan

Měj se hezky, jdu taky ;-)

0/0
20.5.2011 20:12

Sprintujici.stonozka

Re: Vládní mejdan

jj, nějak nás přestalo bavit sušit pětistovky do pětilitrovek

0/0
20.5.2011 19:37

Leftism and censorship killer

Ještě odboráři bojují proti podprůměrným platům?

Nebo už jim někdo dal první hodinu matematiky druhého stupně základní školy?

0/0
20.5.2011 19:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.