Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zřícený francouzský airbus neměl vážné závady, ukázaly černé skříňky

Francouzi zveřejnili první analýzy obsahu černých skříněk letounu Airbus A330, který se předloni zřítil do Atlantiku u Brazílie. Stroj nejspíš neměl žádnou vážnou závadu. Při tragédii zemřelo 228 lidí. Policie oznámila, že z dosud vyzdvižených těl obětí bylo možné odebrat DNA, takže se budou moci vyzdvihovat další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

digitaaalek

Testy

Podle lekarskych testu obeti letadla lezi v oceanu 500 let. 8-o

0/0
19.5.2011 10:43

Mirco1

Vy "sondo typu Pitot Thales"....

... jedná se o Pitotovu trubici (standardní název tohoto typu zařízení) vyrobenou firmou Thales S.A. A není to žádná sonda (nikam se nestrká, nevypouští) je to obyčejný rychloměr.

0/0
19.5.2011 7:16

sámvelkýmao

Re: Vy "sondo typu Pitot Thales"....

proč ta pipeta nemá rozmrazování,aby nezamrzla?...................

0/0
19.5.2011 7:27

Mirco1

Re: Vy "sondo typu Pitot Thales"....

Některé to mají, některé, jak vidět, nikoli.

0/0
19.5.2011 7:46

icepoint

Re: Vy "sondo typu Pitot Thales"....

Tady jsou zase odborníci. Každý dopravní letoun pro přepravu osob má dvojici pitotových trubic a dvojici statických portů. Každá z nich je vždy nezávisle ohřívána, selže li ohřívání, nic se neděje, pokud to nezamrzne. Což nastane, jsou li k tomu vhodné podmínky- let v mracích s námrazou a pod, let v čistém ovzduší ve velké výšce nemusí ještě znamenat námrazu. A i kdyby, druhá sada fungovat bude. A i kdyby ne, z výkonů motorů a nastavení parametrů se dá pořád přibližně rychlost určit, nebo pomocí GPS, i když to už jen Ground Speed.

0/0
19.5.2011 10:45

Mirco1

Re: Vy "sondo typu Pitot Thales"....

Čím že jsem si vysloužil tu uštěpačnou poznámku v úvodu?

0/0
19.5.2011 11:16

jxd

Re: Vy "sondo typu Pitot Thales"....

a proč hned tak machruješ, odborníku? Ten nad tebou snad napsal něco špatně?

0/0
19.5.2011 12:00

tuan3

Re: Vy "sondo typu Pitot Thales"....

......zamrznutí nemusí být jediná příčina.

0/0
19.5.2011 8:04

dolch

Re: Vy "sondo typu Pitot Thales"....

:-) Taky se mi ten obrat moc líbil :-)

0/0
19.5.2011 8:41

pavel-s-68

Podle dokummnetu na PBS....

Nedavno bezel zajimavy dokument v USA o teto nehode http://www.youtube.com/watch?v=BTL3WfpMOM0 Mozna uz to bylo i v CR, to nevim.... Daly dohromady to co vedeli z dosavadniho vysetrovani. Ze zprav vysilanymi kazdych pas sec. systemy na letadle (podobne jako logs na pocitaci) poskladali tuto verzi. Trubice na mereni rychlosti ma tenhle stroj 3, ktere vsak zamrzly v dusledku tzv. supercold-liquid-water. Jev, kdy je voda tekuta i pri -18 a zmrzne az pri styku s kovem. Udaj o rychlosti je pro posadku hodne dulezity prave v pripade, kdy musi prejit na manualni rizeni.  Pokud posadka rychlost nezna (mozna plati pouze pro tento stroj), mela by zvednout nos letadla na 5 stupnu a drzet motory na 75% vykonu. Tak by melo letadlo udrzet konstantni vysku a rychlost. Nicmene, tenhle model letadla ma pri autopilotu paky prave v one poloze 75% nehlede na vykon. Je predpoklad ze tohle posadku zmatlo, turbiny nemely potrebny vykon a zbytek uz zname.

0/0
19.5.2011 2:30

barb.udo

Re: Podle dokummnetu na PBS....

... mimochodem, to mrznutí supercold-liquid-water se česky zove námraza ...

... a nesouvisí s kovem, ale dotykem čehokoli ...

... a bojovali s ní už konstruktéři vzducholodí ...

0/0
19.5.2011 5:58

osk

Re: Podle dokummnetu na PBS....

Já bych řekl že se tomu říká podchlazená voda

0/0
22.5.2011 17:46

barb.udo

Re: Podle dokummnetu na PBS....

... nikoli ...

0/0
22.5.2011 18:29

Divam se na Vas a zasnu

Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

Uz existuje nejake vysvetleni z Hradu? EU, francouzska rozvedka, vubec zadne zriceni neexistovalo, pilot pochazel z opice ...

0/0
18.5.2011 23:24

1000101110111110

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

Vysvělení a poučení je v článku jasně uvedeno. Ve francouzském euroletadle, vyráběném v socialistické Číně, lze v pohodě chcípnout, i když nevykazuje vážné závady. Nerozumím tomu, co by kdo ještě potřeboval slyšet víc...

0/0
18.5.2011 23:52

barb.udo

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

... znáte snad nějakou lepší?

0/0
19.5.2011 5:46

tuan3

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

...............nevím jestli on,ale stalo se i toto:Kapitán letadla,zkušený pilot,který lítal patnáct let,neuměl anglicky.Domlouval se prostřednictvím druhého pilota.Docházelo jim palivo a první pilot neuměl zařvat ani MY DAY.

Komunikaci s druhým pilotem taky nezvládl(ani v rodném jazyce)!

Letadlo spadlo-všichni mrtvi.

A stalo se to kousek od NY.A všimněte si jednoho detailu-padají v ý h r a d n ě zkušení piloti.Ovšem exot v tomhle letadle tomu nasadil korunu všech korun.

Kdyby se nezabil,zřejmě by s ním rozvázali pracovní poměr...............................

0/0
19.5.2011 8:21

captain cook

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

nouzove volani neni MY DAY = muj den, ale MAYDAY

0/0
19.5.2011 10:26

tuan3

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

.......FONETICKY to zní stejně,nemyslíte?

A nerajtujte na slovíčkaření-podstata je v tom že NEUMĚL ANGLICKY.Že to neumím já,není až tak podstatný,což?

0/0
19.5.2011 20:44

Brloch

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

Foneticky je to podobné, ale ne stejně. Kontrola provozu by to jistě pochopila.

Zkušený pilot, co neumí anglicky, bývá problém velkých zemí, jako je Rusko, Čína, kde pilot může létat celý život, nalétat víc mil, než někdo na mezinárodních spojích a přitom nepotřebuje cizí jazyk. To se zhoršilo, když Francie povolil na svém území používat francouzštinu při řízení leteckého provozu. Ostatní země to použily jako precedens a hlavně ty veliké přestaly trvat na jazykovém vzdělání domácí pilotů.

0/0
20.5.2011 9:11

captain cook

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

kdyz se nekdo chce ohanet anglickymi vyrazy, mel by je znat

0/0
21.5.2011 8:13

tuan3

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

...řeč byla o něčem úplně jiným,pane chytrej.

0/0
21.5.2011 17:48

captain cook

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

je znamo, ze troubum nejvic vadi chytri lide

;-)

0/0
21.5.2011 22:09

captain cook

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

PS foneticky to stejne neni, jenom podobne.

"mAj dej' navic s prizvyky na kazde slovo neni to same co "mEjdej" vysloveno dohromady a s jednim prizvukem

0/0
21.5.2011 8:28

tuan3

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

.........řekni to tomu mrtvýmu kapitánovi,ne mně.

A s fonetikou jdi někam jinam.Nejlíp na stránky nějaký letecký společnosti.A ještě lépe na leteckou společnost která toho mamlase zaměstnala!RvRvRvRvRv

0/0
21.5.2011 17:52

captain cook

Re: Postradam vysvetleni vsevedouciho a jeho proroku

Jak uz jsem rekl nahore, kdo se chce ohanet s anglictinou zatimco jine kritizuje za jeji neznalost, by ji aspon mel sam dostatecne znat.

Jinak pises jak podle popularniho anglickeho prislovi: stekas na nespravny strom.

Obracet se "na stránky nějaký letecký společnosti" v souvislosti s fonetikou je blbost. Na stranky leteckych spolecnosti se jeden obvykle obraci kdyz chce informace o planovane ceste, letovem radu, jejich flotile a sluzbach a zajistit letenku.

Pokud k leteckemu nestesti prispela jazykova neznalost posadky pri komunikaci s vezi, neresi se to na strankach letecke spolecnosti, ale u pravnicke firmy, ktery se pripadem zabyva a potazmo stiznosti u IATA.

Osobne davam prednost letat se spolecnostmi u nichz neni pochyby, ze jejich piloti nemaji potize s anglictinou (pro vetsinu z nich je anglictina jejich materstinou). Spis by me zajimalo jak dobre zvladaji anglictinu clenove letovych kontrol v zemich nad nimiz letime a kde pristavame.

0/0
21.5.2011 22:29

BrainWashingtonDreistein

Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

Po 2-ou letech platí nejpravděpodobnější příčina stále - chyba posádky a pád do oceánu ve vývrtce!

0/0
18.5.2011 21:25

tuan3

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

........no,ona Pitotova trubice už nejednou způsobila neštěstí.Tedy ne přímo-zamrznutím.Ty novější už mají zahřívání.

A letadla obvykle mají trubice dvě.

0/0
18.5.2011 21:31

kybic obecný

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

...obvykle mají dvě, ale esli neletěli z Prahy. Dneska se krade úplně všecko.

0/0
18.5.2011 21:48

mě nevytočíš!

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

Nevypadá ta trubice podobně jako propiska či pero?

0/0
18.5.2011 22:00

1000101110111110

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

Ne. Spíš jako kus trubky. Třeba lešenářské...

0/0
18.5.2011 23:50

on_z

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

Spíše 4, tři hlavní systémy plus jeden záložní.

0/0
18.5.2011 22:11

1000101110111110

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

A GPS k tomu. Inu francouzská eurotechnika...

0/0
18.5.2011 23:51

Mirco1

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

No, například zalepení ústí Pitotových trubic pozemním personálem při umývání letadla a jejich následné neodlepení :) Tuším, že jsem také někde zaslechl něco o případu hnízda divokých vos.

0/0
19.5.2011 7:18

tuan3

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

........ano.Ale nechtěl jsem to zbytečně rozvádět-dnešní orientační systémy jsou založeny na GPS-a dopplerovským jevem svoji polohu a rychlost zjišťují.

Tenhle letoun ji zřejmě neměl,nebo,podle informací, vletěl do bouře a vlivem ionizace vzduchu nefungoval.

A vím i o případu kdy piloti u s n u l i a probudil je teprve varovný signál(hlasový automat)!

0/0
19.5.2011 8:00

RadekS

Re: Takže rychloměry zamrzly a piloti to nepoznali a spadli!

http://technet.idnes.cz/serial-piloti-se-nedokazali-vzeprit-kapitanovi-letadlo-spadlo-i-kvuli-hmyzu-1s6-/tec_technika.aspx?c=A100429_182446_tec_technika_pka

0/0
19.5.2011 10:19

Si0 po 4. zákazu

Přepis rozhovorů v pilotní kabině asi nezveřejní, co.

0/0
18.5.2011 21:12

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Přepis rozhovorů v pilotní kabině asi nezveřejní, co.

Asi ne hned...

0/0
18.5.2011 21:28

Severin

Re: Přepis rozhovorů v pilotní kabině asi nezveřejní, co.

Pokud se přepis hovorů pilotů vůbec oficiálně uveřejní, tak je to až po uzavření vyšetřování. Polské Tůčko byla neblahá výjimka z tohoto pravidla. Na výsledek vyšetřování už čekají spousty lidí, jak příbuzných obětí, tak pojišťovny, výrobci a také milióny lidí, co se zajímají o leteckou dopravu. Toto neštěstí je unikátní, zatím uveřejněná fakta si často protiřečí a tak se vynořily i konspirační teorie, některé úplné fantasmagorie - srážka nebo sestřelení UFO), amíci sestřelili omylem při pokusu s HARPem atd atd.

0/0
18.5.2011 22:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.