Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlukové limity se nezvýší. Ministerstvo stáhlo návrh z vlády

Lidé, kteří žijí poblíž hlučných silnic, mohou jásat. Vyhráli totiž boj o ticho - kritizované zvýšení limitů hluku o pět decibelů ministerstvo zdravotnictví smetlo ze stolu. Návrh se tak nedostal ani na jednání vlády. Kvůli protihlukovým opatřením se ale prodraží nové dopravní stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Trupman

Betonlobby

Paranoiu zrovna nemám v lásce, ale za tímhle bych neviděl nic jiného než betonlobby. Protihlukové stěny se prostě musí stavět ve velkém ať chcete nebo ne. RvRv

0/0
17.5.2011 21:11

Storage

:))) Tak nevím jestli vyhráli ...

V těchto trapně označených lokalitách snížením rychlosti kvůli hluku řadím automaticky stupeň 2 .... tak nevím co by pro lidi v okolí bylo lepší [>-]Rv

0/0
17.5.2011 13:42

J.K. 4

Re: :))) Tak nevím jestli vyhráli ...

Pro lidi v okolí by stejně jako pro vás bylo lepší, kdybyste svůj problém řešil léčbou u odborníka.

0/0
17.5.2011 13:46

ičmeka už potřetí smazali

Re: :))) Tak nevím jestli vyhráli ...

ale on žádnej problém nemá :-)

0/0
17.5.2011 13:48

J.K. 4

Re: :))) Tak nevím jestli vyhráli ...

Duševně zdravý člověk nedělá škody jiným, když z toho sám nemá prospěch.

0/0
17.5.2011 13:52

ičmeka už potřetí smazali

Re: :))) Tak nevím jestli vyhráli ...

duševně zdravý člověk nedělá škody jiným, ať z toho prospěch má nebo nemá. teď jsi ukázal, co jsi zač. :-/

0/0
17.5.2011 14:16

syn.temp

Re: :))) Tak nevím jestli vyhráli ...

No právě, ale ono to jde i obrátit, tj. nenutí druhého plížit se želvím tempem protože má POCIT že tak to bude lepší...

Jaksi boj proti hluku ano, ale ne tak debilním způsobem jakým se to praktikuje posledních několik let, za chvíli tu budeme zabetonovaní na placku!

0/0
17.5.2011 17:47

Dr. Fe(2)

Re: :))) Tak nevím jestli vyhráli ...

Tady je ale řeč o tom, že nějáký duševně nemocný člověk úmyslně tůruje jinému neznámému člověku auto pod oknem.  Co to má za smysl bezdůvodně škodit jinému neznámému člověku ? To není ničím ospravedlnitelné, to je na ústavní léčbu.

0/0
19.5.2011 22:28

ičmeka už potřetí smazali

ti lidé, co žijí u silnic

ať jdou s prominutím někam. odmítám být perzekuován za to, že koupili levnější pozemky nebo byty. sám bydlím u hlavní silnice, chápu že je tam hluk, ale nikdo mě tam bydlet nenutí a přestěhoval jsem se tam s vědomím, že je to u silnice a že tam patrně hluk bude. co mě na tom zaráží nejvíc je to, že si dovolí protestovat lidé, kteří sami auta mají a dělají kravál jinde někomu jinýmu pod okny. na 5. Května do centra jezdím na vytočenou dvojku, z centra potom jezdím 90km/h, protože tam radary stejně nefotí. :-)

0/0
17.5.2011 13:15

J.K. 4

Re: ti lidé, co žijí u silnic

Většina lidí, kteří bydlí u silnic, tam v době nastěhování měli provoz tak na úrovni 10 % provozu dnešního. A tu ztrátu jim nikdo nezaplatí. Navic se většinou topí v dluzích a nemají možnost svou situaci změnit. Za jejich hlučný byt jim nikdo moc nedá. Masový automobilismus je dostal do pasti. !!

0/0
17.5.2011 13:17

ičmeka už potřetí smazali

Re: ti lidé, co žijí u silnic

lžeš jako když tiskne. před padesáti lety bylo možná míň aut, zato dělaly větší kravál a mnohem víc smrděly. navíc člověk při koupi bytu s tímhle trendem mohl počítat. že se topí v dluzích je jejich problém a nevím, jakou má spojitost se mnou. tady ve městě si lidi postavili baráky u železnice, a stěžovali si, že tam jezděj vlaky. postavili tam 300 metrů dlouhou, 5 metrů vysokou šedivou betonovou zeď. gratuluju k tvýmu zdravýmu rozumu.

0/0
17.5.2011 13:24

J.K. 4

Re: ti lidé, co žijí u silnic

Vážený pane, situace je taková, že před negativními dopady masového automobilismu už není kam uniknout. A pokud ano, tak pouze za tu cenu, že ty negativní dopady budu sám zvyšovat. TO JE KRÁSA !!Rv

0/0
17.5.2011 13:27

ičmeka už potřetí smazali

Re: ti lidé, co žijí u silnic

nj, automobilismus. radši bychom měli vymýtit myslivce, co běhaj po lesech a střílej do zvířat a vystavujou si trofeje. měli bychom se zabývat důležitějšími věcmi a hlavně věcmi, které nejsou potřeba. automobilismus je potřeba. a jestli jezdíte autobusem, koukněte se, co mu jde z vejfuku a jakej dělá kravál. :-/

0/0
17.5.2011 13:36

ičmeka už potřetí smazali

Re: ti lidé, co žijí u silnic

a to všecko kvůli čtyřiceti lidem. zastavovat a zase se rozjíždět každejch 500 metrů. jak úsporné a ekologické. nebo závody tahačů... neskutečně potřebná věc a někdy se podívejte, jak je to ekologická zábava. nebo samotná letadla... 100 lidí na palubě a za hodinu letu to spálí tolik kerosinu, jako moje auto spálí nafty za deset let. (vše si můžete ověřit, data o spotřebách jsou na internetu). :-/

0/0
17.5.2011 13:39

J.K. 4

Re: ti lidé, co žijí u silnic

Já s vámi v tomto souhlasím. Tedy až na tvrzení, že automobilismus (v současném objemu) je potřeba. To nelze říci z prostého důvodu. Neznáte jeho skutečnou cenu, neboť většinu nákladů platí socialistický stát, který peníze předtím ukradl jinde.

0/0
17.5.2011 13:51

ičmeka už potřetí smazali

Re: ti lidé, co žijí u silnic

co konkrétně platí stát? nové auto zaplatím já + státu daň. přihlásím ho = státu 1500,-. natankuju plnou za 1500,- = státu 50procent daň. jedu na evidenční kontrolu = státu pár stovek. jedu na technickou + emise = státu 900,-. zaplatím povinné ručení (v případě nehody pojišťovna sice platí škodu, nicméně v podobě malusu vymůže peníze zpět). ještě jsem nevyjel a podívej se na ty náklady. nemluvě o tom, že v 80k vyměnim DPF za 50 tisíc kvůli ekologii. do 150k vyměnim ještě EGR ventil (kvůli ekologie - výfukové plyny jdou do sání a prochází znovu spalovacím procesem). tankuju bionaftu a měnim vstřiky, kdy jeden stojí desítky tisíc. pořád sypu státu a proč? ABYS TY MOHL JEZDIT AUTOBUSEM.;-)

0/0
17.5.2011 14:21

ičmeka už potřetí smazali

Re: ti lidé, co žijí u silnic

hele, suma sumárum automobilisté celkem slušně živí tenhle stát. polovinu peněz rozkradou tvoji mandanti v komunální a vyšší politice a druhá polovina prostředků plyne na fungování státu, včetně MHD. prostě si ujasni, zda má automobilismus jenom negativa.

0/0
17.5.2011 14:25

Dr. Fe(2)

Re: ti lidé, co žijí u silnic

Ti lidé co žijí u silnic vyžadují pouze a jen DODRŽOVÁNÍ ZÁKONNÝCH NOREM. Na tom není nic nenormálního, naopak. Pokud se vám tohle nezdá, odstěhujte se třeba do Rwanda-Burundi, kde je nejvyšším zákonem kalašnikov, tam vás žádné zákony trápit nebudou. V civilizovaných zemích je zvykem dodržovat právní zásady a předpisy.

0/0
19.5.2011 22:32

tarten

Výsledek u železnice bude opačný

Naivkové prosadili, aby se limity nezvyšovaly ani nezměkčovaly. Zřejmě jim nedošlo, že když máme tvrdší zákon než zbytek evropy, bude hluku VÍC. Protože mnoho rekonstrukcí tratí na tišší nebude možné provést, protože nebude stačit podstatné snížení hluku proveditelné výměnou svršku za modernější svařovaný a protihluková stěna. Zůstane to jednoduše neproveditelné jako dnes. Takže jim zůstane ono známé tydydada tydydada napořád a navíc bez jakékoli protihlukové zdi.

Železnice totiž není silnice, a ve výsledku se posuzuje mnohem přísněji. Když na silnici vyměňujete semafor za modernější, nikdo po vás EIA a protihlukovou stěnu nepožaduje.

0/0
17.5.2011 13:06

J.K. 4

Re: Výsledek u železnice bude opačný

Za to ale nemohou limity hluku, nýbrž korupcí a hloupostí prolezlý stát, potažmo celá EU EURv

0/0
17.5.2011 13:15

syn.temp

Re: Výsledek u železnice bude opačný

Ale je fakt, a to neoddiskutovatelný, že limity hluku se jinak (číselně!) aplikují na nové konstrukce a na stávající. Z toho vyplývá že z hlediska povolení je v pohodě nechat hlučnou silnici (i železnici) jak je ale je problém udělat novou, která bude citelně lepší, ale nebude DOST dobrá pro splnění limitů... takže opravdu někde to dochází až tak daleko že se zachová současný (hlučnější) stav. SUPER!

VProstě chce to udělat nějak líp, ale u nás v Kocourkově to nejde jinak než "nemilordným předpisem" který má holt krásné úmysly ale mnohde se zvrhne do překážky proti zlepšení...

Prostě víc myslet, míň "předpisovat".

0/0
17.5.2011 17:56

jozko skocdopole

No, kdyz cekam na zastavce v Buchlovicich

na autobus do Brna (je to dalnice) tak ten hluk projizdejicich nakladnich aut behem cekani je S T R A S N Y.

0/0
17.5.2011 11:47

J.K. 4

Re: No, kdyz cekam na zastavce v Buchlovicich

A teď si vezměte, že takhle stovky tisíc lidí BYDLÍ, přestože když se kdysi nastěhovali, bylo to klidné místo. Rv

0/0
17.5.2011 11:51

tarten

Re: No, kdyz cekam na zastavce v Buchlovicich

A teď si vemte, že protihluková zeď se smí postavit podle toho zákona jen když se hluk vejde pod normu. Kdyby jen utlumila a pod normu se to nedostalo, postavit se NESMÍ. Takový zákon ubránili ...

0/0
17.5.2011 13:09

syn.temp

Re: No, kdyz cekam na zastavce v Buchlovicich

Nicméně i tak by se neměly stavět vysoce formální a neužitečné protihlukovky "v polích a v lesech" jak se to děje teď. A neměly by se blokovat zlepšující staby jen proto že "nezlepšují dost"

0/0
17.5.2011 17:59

Logic

Jaky odbetonovani cesky krajiny?

copak ta dalnice stoji a jezdi se po ni snad na trave nebo co ??? To ze je vedle jedna betonova zed navic proti hluku rozhodne da X tisicu lidi a zvirat klid pro jejich klidnejsi a delsi zivot :-) A ten kousek betonu? Kdyz nebude zed tady, bude jindy misto toho budova u ty silnice, takze prast jak uhod :-))

Btw co si porad RSD stezuje sakra, dyt ty znacky 50tky zas tolik urcite nestaly....

0/0
17.5.2011 11:40

J.K. 4

Re: Jaky odbetonovani cesky krajiny?

ŘSD je ve skutečnosti rádo, protože každý důvod pro zdražení staveb vítají. Aspoň jim toho víc uvízne za nehty.

0/0
17.5.2011 11:50

aqxiurha

Jak to vidím?

Na celým světě se hlukové limity snižují. Jenom vládní debil u nás může požadovat zvýšení.

0/0
17.5.2011 11:13

J.K. 4

Re: Jak to vidím?

Debilové ve smyslu diagnózy budou brzy všichni, kteří jsou nuceni ten kravál, smrad a špínu trpět. Vás už to evidentně postihlo v plné míře.

0/0
17.5.2011 11:20

AAA2

Re: Jak to vidím?

opravdu? a proc jsou tedy u nas jedny z nejprisnejsich v evrope?

0/0
17.5.2011 12:04

Mysel

Re: Jak to vidím?

A jeste tak nesmyslne, ze je ministerstvo puvodne chtelo menit (ale pod tlakem ekofasistu od toho upustilo)...

0/0
17.5.2011 13:00

tarten

Re: Jak to vidím?

Chtěli je měnit tak, aby byly podobnější těm v Evropě běžným.

0/0
17.5.2011 13:10

Urb - Uničtoženie vraga

Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Hluk činí pneumatiky rychle jedoucích náklaďáků a je to hluk v nízké frekvenci, který se dostane všude a zábrany jsou proti němu málo účinné. Jó milánkové, zlikvidovali jste přepravu po železnici, místo aby jste ji rozšiřovali a tak zcela spravedlivě za svou volbu pravice, trpíte.

0/0
17.5.2011 10:52

nnyky

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Vliv rychlosti se projeví až od nějakých 50-60 km. 

0/0
17.5.2011 11:08

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Změřeno to nemám, ale dá se s tím souhlasit. Proto je nejúčinnější povolit náklaďákům kolem obydlených míst, rychlost do těch 50 Km.

0/0
17.5.2011 11:15

tarten

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Jo, aby podřadily a řvaly mnohem víc motorem a mnohem víc jedovatě smrděly. Bravo!!

0/0
17.5.2011 13:21

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Smrdějí jen Avie, ty už dávno měli skončit ve šrotě.

0/0
17.5.2011 13:31

J.K. 4

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Jaká pravice???

1) žádná pravice tu nevládne

2) na státní podpoře masového automobilismu (silnice, instituce, úlevy automobilkám, ...) skutečně nic pravicového není.

V pravicovém světě by naopak železnice zvátězila, tak, jak tomu bylo v době minulé, kdy mimochodem počet úředníků byl ani ne 10 % současného stavu.

Masový automobilismus dnes vítězi jen proto, že řidiči neplatí jeho plnou cenu, platí to socialistický stát, který okrádá všechny !!!!!!

0/0
17.5.2011 11:18

Mysel

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Prepravu po zeleznici zlikvidovaly CD svym NAPROSTO NEUVERITELNYM chovanim.

0/0
17.5.2011 13:01

J.K. 4

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Vina státu - už dávno mělo dojít k vytvoření tržního prostředí.

0/0
17.5.2011 13:04

tarten

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

V železniční nákladní dopravě je tržní prostředí už dávno.

0/0
17.5.2011 13:14

J.K. 4

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Proto ji také nikdo nedotuje.

0/0
17.5.2011 13:53

Urb - Uničtoženie vraga

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Bude hůř, tahle garnitura za ministra Bárty vymyslela, že po páté hodině odpolední, nebudou stavět vlaky na zastávkách a byla obrovská legrace, že než na to dělníci přišli, tak je vlaky z Jablonce vozily až do sousedních měst a tam je průvodčí dokasíroval a poslal pěšky několik kilometrů zpátky.

0/0
17.5.2011 13:08

tarten

Re: Snížit povolenou rychlost a je ticho zdarma

Budete ještě fňukat. Teď je zruší asi úplně. Kupte si kolo.

0/0
17.5.2011 13:29

J.K. 4

Hurááá

Konečně jednou zvítězil zdravý rozum R^R^!!

0/0
17.5.2011 10:48

tarten

Re: Hurááá

Já v tom žádný zdravý rozum nevidím. Spíš rádoby ochranitelskou hlupačinu. Hluk kvůli tomu bude horší, ne lepší.

0/0
17.5.2011 13:15

ičmeka už potřetí smazali

Re: Hurááá

tebe někdo nutí bydlet u silnice? člověk, co protestuje proti hluku, koupil byt u magistrály levněji, protože je tam kravál, koupil ho dobrovolně, sám má auto a dělá kravál pod oknem třeba tobě. pořád ti to přijde jako zdravej rozum, he? :-/

0/0
17.5.2011 13:18

J.K. 4

Re: Hurááá

Tak ještě jednou: ti lidé v době, kdy to kupvoali, tam měli provoz na úrovni zlomku provozu dnešního. Oni nekoupili hlučný byt, vy jste jim tam ten hluk přinesli !!

0/0
17.5.2011 13:25

tarten

Re: Hurááá

A kdy že ten zlomek byl? Železnice je hlučná pěkně dlouho a modernizace hluk může hodně snížit. Leckde je ale kvůli pitomé normě neproveditelná.

0/0
17.5.2011 13:27

tyraelid

To znamena stop temer vsem dopravnim stavbam.

Rychlodraha na letiste, prazsky okruh, magistrala, obchvat Brna, nove dalnice a zeleznicni trate, stop letiste ve Vodochodech, rozsireni Ruzyne. Hlukove limity nelze v urcitych pdominkach dodrzet.

0/0
17.5.2011 10:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.