Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dítě lze do pasu zapsat jen do konce června, pak už musí mít vlastní

Rodiče, kteří se chystají s dětmi na zahraniční dovolenou, by měli zpozornět. Od července úřady přestanou děti zapisovat do pasů rodičů, příští rok budou muset mít všechny děti povinně cestovní pas vlastní. Jeho vydání se ale může protáhnout i na dva měsíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pipi02

Podle čeho poznali rodiče při sčítání lidu občanství

svých dětí? Nemaje potvrzujícího papíru, nemohli přece s klidným svědomím uvést občanství dítěte.

Je třeba zopakovat celé sčítání lidu a dodat osvědčení všech dětí to 15 let. 

:-P:-PV

0/0
18.5.2011 11:57

Bezi

milý diskutující pod nickem "své dukáty věnuji na chudé psy"

to že jsem tě nazvala blbečkem, a to pro tvůj opravdu úplně hloupý názor, stále platí... a to i když jsi práskač a nahlásil jsi mě, čímž mě potkala děsivá ztráta důkátů ;-D možná tě uklidní, že je fakt na nic nepotřebuju :-) ALE MILÝ PRÁSKAČI jsi pěknej srábek ;-D a klidně můžeš práskat znova, chudáčku ;-D

0/0
17.5.2011 17:51

Clovicek123

Re: milý diskutující pod nickem "své dukáty věnuji na chudé psy"

aaa, pani Bezi tu nadava na koho se podiva :-)) Myslim, ze problem bude spise ve Vas, nez v ostatnich, no nemyslite?

0/0
17.5.2011 22:13

Bezi

Re: milý diskutující pod nickem "své dukáty věnuji na chudé psy"

ani ne... spíš si myslím, že lidská hloupost je neomezená... a pokud někdo neumí přijmout argument, na který nemá odpověď, tak pak nevím :-)

0/0
17.5.2011 22:21

Clovicek123

Re: milý diskutující pod nickem "své dukáty věnuji na chudé psy"

nene, tim to neni.. je to tim prispevkem, co Vam smazali.. Ani se nedivim, ze Vas nahlasil.. Vas projev byl hloupy a urednicky sebestredny.. Diskuter si postezoval, ze nechape, proc to nemuze byt hotovo do 10ti dnu, ale az do 30ti.. Ano, je to zakonna lhuta, to vse OK.. Urednik to nemuze zmenit.. Ale jen urednik se urazi, protoze si to vezme osobne... A jen urednik mdleho rozumu pak napise neco takoveho, co jste napsala Vy. Stydel bych se, bt Vami. Ale to Vam nehrozi, jste typ pavlacove bojovnice, takze ted ocekavam smrst nadavek na (pro zmenu) moji hlavu.. A tim koncim i tuto vetev s Vami, Bezi.

0/0
17.5.2011 22:29

Bezi

Re: milý diskutující pod nickem "své dukáty věnuji na chudé psy"

šovinisticky už se mnou podruhé končíte větev ;-D perete se za diskuzi, která je smazaná, tudíž o ní nevíte nic... hmmm, pan chytrý, co neumí používat diakritiku... božínku...

0/0
18.5.2011 7:11

Clovicek123

Re: milý diskutující pod nickem "své dukáty věnuji na chudé psy"

Vim o ni vsechno, protoze si ji muzu (jako prihlaseny) zobrazit. Zkuste pouzivat mozek, pani.. To, co jste mu odpovedela byla hloupa urazka. A Vam odpovidam jen proto, abych Vas upozornil na moznost zobrazit si smazane prispevky, ktera je uplne dole na konci stranky s diskuzemi. Diakritiku nepouzivam, pisu na anglicke klavesnici... Ale jak vidim, nemate problem mi porozumet i kdyz pisu bez hacku a carek. A jen kvuli Vam svuj styl menit nebudu.

0/0
18.5.2011 7:22

dogi2

Re: milý diskutující pod nickem

"Dámo", vy jste nějaká chytrá, abyste se z toho nepo... Možná byste potřebovala pár pohlavků, abyste se naučila slušnému chování. Alespoň u mého sedmiletého synka to celkem funguje.

0/0
21.5.2011 6:02

franto

.

K čemu? Dítě vypadá každý rok přeci skoro úplně jinak? To budeme kvůli EU každý rok měsíc čekat na nový?

0/0
17.5.2011 15:39

Clovicek123

muze mi nekdo rict

k cemu je diteti rodny list, kdyz stejne jeste potrebuje osvedceni o statnim obcanstvi za 100Kc? :-)

0/0
17.5.2011 12:27

Fai Rodis

Re: muze mi nekdo rict

Dokladu neni nikdy dost.

0/0
17.5.2011 12:40

Bezi

Re: muze mi nekdo rict

protože v rodném listě není kolonka na občanství... ale proč toto může vydávat jen krajský úřad, to je ovšem záhada... :-)

0/0
17.5.2011 18:22

Clovicek123

Re: muze mi nekdo rict

ale v rodnem liste je vetsinou jedna mala informace - a to je rodne cislo..

1) rodne cislo ve spravnem tvaru dostavaji jen obcane CR a 2) kruci, vzdyt bylo ted scitani lidu, tak to si urednik na pasovem nemuze to cislo vytukat do pocitace a nevyjede mu takova informace, jako je jmeno, datum a misto narozeni, statni obcanstvi, jmena a dalsi inicialy rodicu atd atd..

Tohle je jen dalsi buzerace za 100Kc :-(Rv

0/0
17.5.2011 20:26

Bezi

Re: muze mi nekdo rict

milý človíčku může... ba co víc, na pasech jsem dělala asi pět let, takže fakt o tom něco vím... jenže taky vím, co mi zákon umožňuje a co přikazuje a co nesmím obejít, protože bych byla nekompromisně vyhozena za porušení zákona... věř mi, že ty pro mnohé zcela pitomé a zbytečné úřednice holt jinak postupovat nemůžou... jediný, kdo tohle může změnit jsou kdo...? zákonodárci...? ženská na pasech fakt ne... fakt jsem si na tohle téma od nazlobených občanů vyslechla mnoho nehezkého... jsou lidi, kteří pochopí, že já osobně jsem si tohle nevymyslela a pak jsou lidi, kteří si chtějí vylít vztek... těžký, těžký... :-)

0/0
17.5.2011 21:28

Bezi

Re: muze mi nekdo rict

jo a s tím rodným číslem... rodné číslo ve správném tvaru... no nevím, co podle tebe je správný tvar, ale česká rodná čísla dostávají samozřejmě i cizinci zde pobývající a platící zdravotní pojištění... takže to není o tom, že má-li někdo rodné číslo, je automaticky čech... navíc je tu a tam případ, že i občanství se změní...

0/0
17.5.2011 21:30

Clovicek123

Re: muze mi nekdo rict

1) zname se, ze m itykate?

2) nadavam snad na neschopnost lidi na pasovem? Ja vim, ze je to v zakone.. Urednice na pasovem s tim tezko, co zmuze... Ale obecne jednani s urady - v jakekoliv zemi - pripomina pohadku o kohoutkovi a slepicce...

0/0
17.5.2011 21:37

Bezi

Re: muze mi nekdo rict

óóóó pardóóóón.... ono je sice běžné si na diskuzi tykat, ale samozřejmě hluboce dotčenému se tímto omlouvám ;-)

0/0
17.5.2011 21:57

Bezi

Re: muze mi nekdo rict

a na úředníky na pasovém skutečně NADÁVÁTE - viz příspěvek nahoře ve větvi... aspoň si to po sobě PŘEČTĚTE ;-D

0/0
17.5.2011 22:00

Clovicek123

Re: muze mi nekdo rict

hlavne se uklidnete.. To, ze jsem napsal : copak urednik na pasovem nemuze... " jeste neznamena, ze nadavam na toho urednika.. Natolik jsem soudny, ze toho urednika svazuji prikazy a ruzna narizeni.. Ale, Jelikoz Vy jste sama urednice, asi Vam to neni treba vysvetlovat.. I zpusob, jak jste se urazila, kdyz jsem Vas vyzval, abychom si vykali, je znamka toho, ze jste rozumu urednickeho :-) Tim koncim vetev s Vami, dekuji za Vase vytribene pripominky... :D

0/0
17.5.2011 22:12

katone

Re: muze mi nekdo rict

Vy človíčku jeden! Jenom trochu OT - když Vás rozčiluje tykání v diskuzi na internetu, pište do vědeckých věštníků - tam Vám nikdo tykat nebude :-))

0/0
20.5.2011 10:53

Tramp_007

Nikdy jsem

nechápal, jak je možný mít na dítě jednu řádku v pasu. KOnečně se to ruší. Normální země mají pasy pro děti ještě z doby před EU.

0/0
17.5.2011 10:41

Fai Rodis

Re: Nikdy jsem

Vidite, nechapal jste to, a prece to leta bez problemu fungovalo.

0/0
17.5.2011 12:40

combusted

Zamyslete se...

Položili jste si otázku Vy co kritizujete ohledně cestování dětí, proč je

cestovní doklad zapotřebí? Jste-li v zahraničí podléháte jejím zákonům a pokud

mají požadavek při vstupu na jejich území prokázat identifikaci vás samotných

potažmo dětí - obvykle budete potřebovat Pas. Perfektní vysvětlení od uživatele Pablo_II

0/0
17.5.2011 10:05

Jarcho

Proč jsme vstupovali do EU?

Hlavním argumentem eurohujerů před referendem o vstupu byl povyk o tom, že v EU nebudeme potřebovat žádné pasy.

A hle: v EU potřebují pasy i malé děti.

Ani Stalin ani Hitler si netroufli zavést osobní doklady pro děti pod 15 let, ale eurobyrokracie v tom problém žádný nevidí.

0/0
17.5.2011 9:32

Ferybac

Co takhle trochu přemýšlet?

Uvážíme-li kolik malých dětí je ročně v rámci EU mezistátně uneseno, je požadavek na pasy pro kojence vyloženě trapný. Vzhledem k absenci hraničních přechodů se jedná o jasnou buzeraci úřadů.

0/0
17.5.2011 9:31

oprudil6

jezdím s kluky - fotbalisty na turnaje do zahraničí

pas je nezbytný a dnes ho mají již všichni ! Ty problémy z minulosti jsou už jen nepříjemnou vzpomínkou !

0/0
17.5.2011 9:18

carandache

To je ale blbost!

Jen buzerace nic víc. V Evropě se stejně pasy nekontrolují, a kdo bude si chtít ukrást dítě na guláš, tak mu stejně u Číňana obstará falešný pas.  RvEURv

0/0
17.5.2011 9:14

děteněkam

A všichni budou křičet VIVAT!

Sláva blbosti.

Ale už se začínáme zvykat.

0/0
17.5.2011 8:48

Fai Rodis

Re: A všichni budou křičet VIVAT!

Myse k tomu propracujem. Nakonec kazdy bude hned po narozeni opatren nejakym biometrickym cipem vcetne dat z DNA, ktery budou moci cist kazde dvere, kterymi projde.

A konecne nastane ten Brave New World.

0/0
17.5.2011 12:42

nepetr

Naprostý souhlas

Nevím prošč by dítě nemělo mít svůj cestovní pas. Poslat dítě na dovolenou třeba s Prarodiči bez vlastního pasu je super záležitostRv. Má svůj pas muže cestovat jak se "mu" zlíbí;-)

0/0
17.5.2011 8:40

pablo_II

Re: Naprostý souhlas

Jo, to zní logicky. To je myslím rozumný důvod, proč by mohlo mít dítě svůj vlastní pas, akorát mi vadí, že je to povinnné. Někteří rodiče prostě s dítětem do zahraničí  pojedou  vždy sami a přesto dítě musí mít svůj vlastní pas. V takovém případě by přece zápis v pasu rodiče úplně stačil. Jak jsem psal níže, bezpečnost dětí to stejně neřeší.

0/0
17.5.2011 8:48

danny47

Re: Naprostý souhlas

A dokážeš pochopit rozdíl mezi MOHLO a MUSELO ? ? ?

0/0
17.5.2011 8:53

pablo_II

Re: Naprostý souhlas

Ano dokážu, narozdíl od vás. Evidentně jste článek nečetl a nebo nechápete psaný text. Od července 2012 dítě MUSÍ mít svůj vlastní pas a je jedno zda cestuje s rodiči nebo ne. Platnost zápisů v pasu rodiče se k tomuto datu ruší. CHÁPETE TO UŽ?:-P

0/0
17.5.2011 10:02

Clovicek123

Re: Naprostý souhlas

nechci si z Vas delat legraci, ale pochopil jste, na co se Vas diskuter vyse ptal?? Podle Vasi odpovedi zjevne nepochopil.. Zkuste to znovu.. zatim nebudu napovidat.

0/0
17.5.2011 12:10

katone

Re: Naprostý souhlas

Já si nechci dělat legraci z Vás, ale "diskuter vyse" neragoval na pablo_II :-)))

0/0
20.5.2011 10:48

Clovicek123

Re: Naprostý souhlas

ja vim, ze na "neragoval" na pablo_II, ale na prispevek diskutera "nepetr".. Jenze pablo_II to nepochopil, ze nepetr mluvil o necem jinem.. a Vy zjevne take ne, katone :-) Tak co, mam tedy napovedet Vam?

0/0
20.5.2011 21:04

neumisa

hm ...

... jen by mě zajímalo, jestli bude celník na hranici schopen posoudit, že ten pětiletý kluk odpovídá fotce mimča v pasu ... někomu asi nedošlo, že děti se za pět let docela dost změní ...

0/0
17.5.2011 8:28

Stone_Pilot

Re: hm ...

Možná by bylo dobré číst články až do konce.

0/0
17.5.2011 8:34

pablo_II

Re: hm ...

No jednak dnes už na celníka na hranicíh opravdu nenarazíš (maximálně na Švýcarských, tam buzerují pořád i když jsou v Shengenu. I kdbys na toho celníka narazil, tak máš problém ty. Zákon totiž říká, že bez ohledu na dobu platnosti musí být doklad vyměně pokud odjde k významné změně podoby jeho držitele, což platí právě u dětí. Nelze tedy počítat s tím, že měsíčnímu kojenci zařídím pas a bude na něj jezdit do pěti let i když doklad takovu platnost oficalně Má. Kdyby Vás ten celník s takovýmt dokladem zastavil na hranici ČR, tak vás může poslat obratem domů a přes čáru Vás nepustit. Pokud na to přijdou někde v zahraničí, nebo nedejbože pojedete přes to Švýcarsko a nebude se to líbit tamním prudícím celníkům, tak můžete mít i větší problém s prokazováním totožnosti dítěte, to si radši ani nepředstavuji co by se pak mohlo všechno dít....Je prostě třeba jednou za rok až dva ten doklad obměnit, aby obsahoval aktuální podobu dítěte.

0/0
17.5.2011 8:43

carandache

Re: hm ...

Švýcarský celník nás už dlouho nezastavil. A to tam jezdíme celkem často. Nejvíc je zajímá kufr při cestě z Francie a Itálie - asi mají představu, že bude narvaný neproclenýma flaškama vína. Pasy prakticky ne.

0/0
17.5.2011 9:18

pablo_II

Re: hm ...

Asi jak kde a jak kdy. My jeli s manželkou z Francie přes Itálii a na I/CH hranicích švýcaři nepříjemní a arogantní, nechali nás vystoupit, prohledávali nám auto a zavazadla. Šest lahví vína, které trůnili připutané pásem v krabici na zadním sedadle je evidentně nechávalo zcela v klidu, takže o víno nešlo. Přitom oblečení jsme byli slušně, auto jsme měli zánovní, ale žádný luxus normální Frod Fusion - žádná tmavá skla, nebo tak něco. No strávili jsem tam asi 15-20 minut prohlídkou auta. Přitom evidentně turisti vracející se z dovolené. V autě foťák, na střeše rakev, pod sedalem hozené in-line brusle, v kufru kopa špinavého prádla, zavazadla a turistické boty... Nechápu co se jim na nás nelíbilo. Je fakt, že jsme jeli malým hraničním přechodem mimo dálnice a mířili jsme do průsmyku Maloja pass. Možná jsme jim prostě přišli podezřelí, že nejdem po dálnici, nějakým hlavním tahem.

0/0
17.5.2011 10:12

pettyo

Re: hm ...

No oni celníci se moc o pasy nezajímají. Spíš o zboží k proclení.

0/0
17.5.2011 8:57

Tramp_007

Re: hm ...

Nejse jenom o celníky ale o možnost identifikace obecně. U mimča se na 5 let pasy nevydávají. Vzhledem k příslušnosti k  EU byste měli mít stejné pasy - tedy i s otisky prstů.

0/0
17.5.2011 10:43

Jarcho

Je to jen výraz europohrdání rodinou.

Všechny připomínky toho, že by rodina mohla být ucelenou společenskou jednotkou, je nutno zničit, aby bylo možno zničit i rodinu.

Rodinu nenávidí tihle nepřátelé národů nejvíc ze všeho, protože v rodině se reprodukuje národ i s jeho kulturou.

0/0
17.5.2011 8:23

pablo_II

bezpečnost dětí to neřeší

Jde údajně o to zabránit únosům dětí a zavlečení do jiné země, takže si to shrňme. Realita je taková, že děti si jsou dost podobné (alespoň některé) a podle fotky stejně nemá nikdo moc šanci poznat, že se jedná o jiné dítě. Dříve šlo na dítě zapsané v pasu převést v podstatě jakékoliv dítě odpovdající věkem (ani pohlaví nemuselo sedět, myslím, že stačilo namaskovat holku jako kluka a naopak, nikdo je na hranicích předpokládám nesvlékal). Nově bude realita taková, že na smaostatný dětský pas převezete jakékoliv dítě, které je alespoń torchu podobné tomu, na které je pas vystaven (děti se mění dost rychle, takže jakás takás podoba tam bude vždy, pohlaví rovněž nemusí sedět a otisky asi taky nikdo kontrolovat nebude). Jinými slovy, je to jen další byrokratická mašinerie, která neřeší vůůůůůbec nic. Únosci si snadno poradí a problém mají zase normální rodiče. Sláva EU:-P

0/0
17.5.2011 7:57

skokánek

Re: bezpečnost dětí to neřeší

musím přiznat,že důvod únosu mě nikdy nenapadl,nechali jsme mladé udělat pas,aby když někam jedeme a něco se třeba se mnou stalo,aby se dostala zpátky do republiky:-/

0/0
17.5.2011 8:16

MiroTR

Re: bezpečnost dětí to neřeší

A ono pětileté dítě nosí pas u sebe ? 8-o  Spíše bych řekl, že ho mají rodiče.  No a pak je jedno, zda jsou doklady dva, nebo jeden společný.

0/0
17.5.2011 8:38

skokánek

Re: bezpečnost dětí to neřeší

pokud mě v Egyotě přejede auto a dítě nebude mít vlastní pas,stráví týden na ambasádě než se dostane do republiky,pokud ho mít bude může odjet domů s tím kdo pro ní přijede:-)o tom byl můj příspěvek,ne o fyzickém nošení pasu u sebe;-)

0/0
17.5.2011 8:44

MiroTR

Re: bezpečnost dětí to neřeší

No a pokud bude mít vlastní pas, stráví tam 7 dní. ;-)

0/0
17.5.2011 9:46

skokánek

Re: bezpečnost dětí to neřeší

to není pravda,může okamžitě odcestovat;-)

0/0
17.5.2011 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.