- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V součastnosti se Letu Kunovice daří, letos dokonce vyrobily několik letounů pro ruskou armádu
Pořád lepší než aby fabrika dopadla jako kladenská Poldovka. Rozebraná "kladeňáky" do šrotu!
Největší dopravní letadlo vyráběné v ČSR byla licenční Avia Av 14. Kterých se na rozdíl od L 610 udělalo přes 200 kusů různých verzí. Let Kunovice měl smůlu, že v první fázi tunelování našeho let.průmyslu narazil na Amíky. dnes opět funguje, ale dělá na L410 UVP-E a podobných verzích. Rusákům se evidentně zadařilo lépe, po tom co fabriku koupili. Jeden kousek L-610 s motory GD měl již v r.1989 téměř hotovou "západní" certifikaci.
Rusáci můžou zařídit odbyt v republikách bývalého SSSR. na západě si to nikdo nekoupí. Ne proto, že by to nějak horší letadlo, ale proto, že LET by musel masivně investovat do prodejní a servisní sítě. aby mohl Bombardieru a spol. konkurovat
L 610 byla velice solidní letadlo a je škoda, že se nepovedlo jeho nasazení na západních trzích a Let šel do kytek.
Myslím, že kdyby se ta fabrika nerozkradla, byla 610 stejně renomovaná jako 410 nebo jiná česká letadla.
To si nemyslím. Pádem SSSR přišel L610 o zdaleka největšího zákazníka a ikdyby se podařilo rozjet prodej, šlo by tak o jeden kus ročně. Konkurence je hodně tvrdá.
"Uherským Hradištěm projížděl největší dopravní letoun vyrobený v Česku. Bude sloužit jako atrakce." To mi tady umíme skoro se vším!
"...z letadel, které prošla..." - Nezlobte se, ale tohle je už přes míru. Alespoň toto by novvináři měli umět napsat správně.
Edit: "letadel, které prošly zalétávacími zkouškami", to snad ne...
to snad můžou mít jen v uherským hradišti
Huráááá - po majáku a půlce plachetnice bude mít Staré Město u vjezdu do města letadlo. Ať se všichni návštěvníci můžou zasmát, jací že to tam žijou blázni..... Pány z Kovosteelu chápu - i taková reklama je reklama, ale proč takové kýče povoluje staroměstská radnice, nevím.....
co je "kýčovitého" na prototypu posledního dopravního letounu, co u nás mohl být vyráběn? V Kunovicích v "muzeu" už na něj není místo - a je škoda, že se do výroby nedostal (poděkujme americké nejmenované firmě za příkladné pochopení českého tunelu) a přejmě firmě, že snad i na těch pár kusech 410 na kterých teď oživili výrobu přežijí a snad obnoví alespoň nějakou tradici ....
Zatíámco statisíce Čechů trpěli v koncentrácích, tak pro papaláše se vymýšlela taková krásná letadla.