Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uherským Hradištěm projížděl největší dopravní letoun vyrobený v Česku

Centrem Uherského Hradiště projížděl v neděli ráno speciální náklad. Letadlo L 610, největší dopravní letoun vyrobený v České republice, stěhovali odborníci z Kunovic do Starého Města. Tam bude letadlo sloužit jako atrakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Padouch.hr

L-410

V součastnosti se Letu Kunovice daří, letos dokonce vyrobily několik letounů pro ruskou armádu

0/0
15.5.2011 19:35

modrá straka kradačka

Re: L-410

Pořád lepší než aby fabrika dopadla jako kladenská Poldovka. Rozebraná "kladeňáky" do šrotu!

0/0
15.5.2011 20:00

Keni

Re: L-410

Nejenom pro Ruskou armadu, ale i pro Slovenksou, Dzibuty a jeden nedavno letel i do Jizni Koreje. To vsak vse byli jen dodelavky ze starych dilu. Ted se najizdi nova serie z nove vyrobenych a dokonce co mam neoverene informace se zacina modernizace a snad brzo bude "novy letoun".

Te 610 je skoda, takova civilnejsi a jiste mene poruchova Casa.

Ale preji Moravakum i kdyz v ruskych rukou hodne uspechu a treba nas jeste nekdy prekvapi. Nastesti nasi politici nestacili vse vytunelovat, i kdyz LET uspesne tunelovali Amici.

http://www.l410.cz/wp/l610/hist

0/0
16.5.2011 1:49

Padouch.hr

Vojenská varianta L-610 pro protiponorkový boj

www.youtube.com/watch?v=ohskpZa4JE8

0/0
15.5.2011 19:33

modrá straka kradačka

Bohužel nemá autor příspěvku úplně pravdu.

Největší dopravní letadlo vyráběné v ČSR byla licenční Avia Av 14. Kterých se na rozdíl od L 610 udělalo přes 200 kusů různých verzí. Let Kunovice měl smůlu, že v první fázi tunelování našeho let.průmyslu narazil na Amíky. dnes opět funguje, ale  dělá na L410 UVP-E a podobných verzích. Rusákům se evidentně zadařilo lépe, po tom co fabriku koupili. Jeden kousek L-610 s motory GD měl již v r.1989  téměř hotovou "západní" certifikaci.

0/0
15.5.2011 17:35

Damik

Re: Bohužel nemá autor příspěvku úplně pravdu.

Rusáci můžou zařídit odbyt v republikách bývalého SSSR. na západě si to nikdo nekoupí. Ne proto, že by to nějak horší letadlo, ale proto, že LET by musel masivně investovat do prodejní a servisní sítě. aby mohl Bombardieru a spol. konkurovat

0/0
15.5.2011 17:40

modrá straka kradačka

Re: Bohužel nemá autor příspěvku úplně pravdu.

Trochu se mylíš, různé verze L-410 (včetně áčkových verzí) létjí na západě (často však s registrací různých daňových rájů) a v různých jejich afrických "državách".Jedná se však již o stroje zakoupené ze zemí býv.SSSR. Servisování těchto letadel již není  v současné "zasíťované" letecké dopravě problém.

0/0
15.5.2011 17:49

Keni

Re: Bohužel nemá autor příspěvku úplně pravdu.

No, Jizni Koreju bych zrovna za nezapadni nepovazoval. Nedavno tam jedna nova z CR letela.

0/0
16.5.2011 1:50

modrá straka kradačka

Re: Bohužel nemá autor příspěvku úplně pravdu.

Nic takového bych ani netvrdil.Naši "vlastnenci" si většinou myslí, že jsou L-410 ......jsou na západě neprodejné.

0/0
17.5.2011 18:17

dj1

L 610

L 610 byla velice solidní letadlo a je škoda, že se nepovedlo jeho nasazení na západních trzích a Let šel do kytek.

Myslím, že kdyby se ta fabrika nerozkradla, byla 610 stejně renomovaná jako 410 nebo jiná česká letadla.

0/0
15.5.2011 16:50

fsp

Re: L 610

To si nemyslím. Pádem SSSR přišel L610 o zdaleka největšího zákazníka a ikdyby se podařilo rozjet prodej, šlo by tak o jeden kus ročně. Konkurence je hodně tvrdá.

0/0
15.5.2011 17:25

briza

Re: L 610

Ty hlavni chyby se v pripade L610 udelaly jeste pred 89 - rozhodnuti o soucasnem vyvoji noveho letadla a noveho motoru. Vysledkem byl hrozne vlekly (a drahy) vyvoj. Naproti tomu prototypy L410 byly zaletany s jiz proverenymi zapadnimi motory coz

umoznovalo resit zvlast problemy letadla a zvlast problemy motoru M601 pro seriove stroje.

Po revoluci se to sice asi jeste dalo zachranit, ale nekolik vln zlatokopu to pohrbilo definitivne.

0/0
15.5.2011 17:28

Damik

Re: L 610

Nesouhlasím. trh letadel této velikosti je přesycený. Nikdo by je nekupoval. i letadla jako BAe ATP a Saab 2000 skončila s výrobou v devadesátých letech protože prostě nebyl zájem a to se do jejich vývoje masivně investovalo. Stejně jako airbus a boeing mezi jety, mají výsadní postavení ATR a Bombardier mezi velkými vrtulovými dopraváky, a nikdo si nic jiného kupovat nebude, pokud to nebude 2x levnější. Oni dělají 1000+ kusů, to jdou pak náklady dolů a Bombardier dash 8 Q200, který by byl přímou konkurencí pro L-610 stojí okolo 200mil.kč., mají po celým světě plněj servis, vybudovanou síť.

0/0
15.5.2011 17:35

Inkvizitor Johny

:)

"Uherským Hradištěm projížděl největší dopravní letoun vyrobený v Česku. Bude sloužit jako atrakce." To mi tady umíme skoro se vším! ;-D

0/0
15.5.2011 16:43

Najaja11

Re: :)

;-D Tak,tak ;-D;-D ;-D

0/0
18.5.2011 22:29

camilin

.....

Pekna hromada srotu ;-D;-D;-D;-D

0/0
15.5.2011 16:33

imisa

Re: .....

Však taky Kovosteel kšeftuje se šrotem...

0/0
15.5.2011 16:43

Big-M

Re: .....

;-)R^

0/0
15.5.2011 16:44

Yamdena

Úroveň jazyka v iDNES

"...z letadel, které prošla..." - Nezlobte se, ale tohle je už přes míru. Alespoň toto by novvináři měli umět napsat správně.

0/0
15.5.2011 16:31

Yamdena

Re: Úroveň jazyka v iDNES

Edit: "letadel, které prošly zalétávacími zkouškami", to snad ne...;-€

0/0
15.5.2011 16:32

Teleke z Toloko

letadlo bez křídel

to snad můžou mít jen v uherským hradišti :-P

0/0
15.5.2011 16:03

Big-M

Re: letadlo bez křídel

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
15.5.2011 16:06

quido

Re: letadlo bez křídel

a TELEke z toloko nechápe, že pro převoz po silnici je lepší křídla sundat a převézt je separé... ;-D

0/0
15.5.2011 16:08

Big-M

Re: letadlo bez křídel

on nežertoval? 8-o

0/0
15.5.2011 16:10

quido

Re: letadlo bez křídel

;-) nevím, ale nevypadalo to tak ;-)

0/0
15.5.2011 16:12

Big-M

Re: letadlo bez křídel

:-)

0/0
15.5.2011 16:17

Teleke z Toloko

Re: letadlo bez křídel

opravdu?????? nebylo by jednodušší je tam nechat a podél cesty porazit všecky stromy a strhnout všecky semafory? 8-o

0/0
15.5.2011 18:37

Filosof007

Re: letadlo bez křídel

máš něco proti tomuto krásnému maloměstu ?? ;-)

0/0
17.5.2011 15:23

Dežo z dědiny

Město kýče....

Huráááá - po majáku a půlce plachetnice bude mít Staré Město u vjezdu do města letadlo. Ať se všichni návštěvníci můžou zasmát, jací že to tam žijou blázni..... Pány z Kovosteelu chápu - i taková reklama je reklama, ale proč takové kýče povoluje staroměstská radnice, nevím..... ;-(Rv

0/0
15.5.2011 16:01

quido

Re: Město kýče....

co je "kýčovitého" na prototypu posledního dopravního letounu, co u nás mohl být vyráběn? V Kunovicích v "muzeu" už na něj není místo - a je škoda, že se do výroby nedostal (poděkujme americké nejmenované firmě za příkladné pochopení českého tunelu) a přejmě firmě, že snad i na těch pár kusech 410 na kterých teď oživili výrobu přežijí a snad obnoví alespoň nějakou tradici ....

0/0
15.5.2011 16:12

letecmig

Re: Město kýče....

No tak L-610 spise skoncil protoze "koncil odber ze strany SSSR roku 1990.

Tam mela jit temer veskera produkce, stejne jako tam slo asi 80% produkce L-410.

To je proste smutna pravda.

Takove letadlo se da vyrabet jen v seriich po desitkach az stovkach kusu, a bez odberu ze SSSR proste nemelo letadlo sanci.(neb trh podobnych letadel na zapade byl davno rozebran existujicimi vyrobci a letouny)

Za koncem l-610 by jsem tunel opravdu nehledal.

0/0
15.5.2011 16:29

letecmig

Re: Město kýče....

P.S. jinak samozrejme vsechna cest konstrukterum i tem co naletadlu pracovali, opravdu pekny stroj a verim ze pokud by ekonomicke zalezitosti nebyly proti nemu, bylo by to skvele a uspesne letadlo

0/0
15.5.2011 16:32

Dežo z dědiny

Re: Město kýče....

nebavím se o "kýčovitém" letadle - před konstruktéry a lidmi, kteří jej zrenovovali, klobouk dolů. Měl jsem na mysli šílenosti firmy Kovosteel ve Starém Městě. až pojedeš kolem, taky se určitě nasměješ... :-)

0/0
15.5.2011 18:46

vita.nek

Re: Město kýče....

No ten maják mají ve znaku společnosti tak bych jim ho zas tak nebral, loď je už vyšší level kýče, nicméně je třeba připomenout, že společnost v bezprostřední blízkosti majáku pořádá několik akcí do roka pro děti a mládež, což tu řekl bych žádná jiná firma v okolí nedělá a jako jednu z atrakcí mají loď s majákem, takže si říkám, proč ne - mě se líbí když v dnešní době fabrika dokáže pro lidi udělat i něco příjemnějšího než hromadu smradu z komína.

0/0
15.5.2011 22:06

Dežo z dědiny

Re: Město kýče....

... tak toto musím chca nechca uznat.... :-)

0/0
16.5.2011 5:39

krllo1

Nechutná propaganda komunismu.

Zatíámco statisíce Čechů trpěli v koncentrácích, tak pro papaláše se vymýšlela taková krásná letadla.

0/0
15.5.2011 15:57

Vosiczka

Re: Nechutná propaganda komunismu.

.. .zatímco dnešní (demokratičtí) papaláši létají na rogalech.

0/0
15.5.2011 16:05

Big-M

Re: Nechutná propaganda komunismu.

ti nejvyšší na motorových, ostatní holt musí nějak doplachtit

0/0
15.5.2011 16:07

Vosiczka

Re: Nechutná propaganda komunismu.

V brzké době prý bude k dispozici šlapací.

0/0
15.5.2011 16:15

Big-M

Re: Nechutná propaganda komunismu.

pro statnější jedince odstrkovací koloběžkového typu

0/0
15.5.2011 16:34

quido

Re: Nechutná propaganda komunismu.

a oméváte si přirození pravidelně tepló vodó???

0/0
15.5.2011 16:08

krllo1

Přešlápni si

stojíš si na něm, ty vodo.;-D;-D;-D

0/0
15.5.2011 16:12

quido

Re: Přešlápni si

já jen kde jste nabral ty "statisíce" ... trpících .... :-/

0/0
15.5.2011 16:14

krllo1

Raději ji stoupni šohaji.

Je vidět, že s tebou to je marné;-D;-D;-D

0/0
15.5.2011 16:34

1000101110111110

Re: Přešlápni si

Ve skutečnosti to byly miliony, samozřejmě. Protože někteří lidé vedle píva, knedla vepřa zela a fotbalu potřebují třeba i svobodu. Ale to bys nepochopil.

0/0
15.5.2011 16:45

USPS_ forever

Re: Přešlápni si

R^R^R^

0/0
15.5.2011 17:43

EU Man

Re: Nechutná propaganda komunismu.

ty ses zase projevil....jestli se nepletu, tak moc papalášů s tímto letadlem nelétalo...

0/0
15.5.2011 17:23

Qíteček

Héézký...

Eště že to s 15 let propadlou technickou nezkoušelo po vlastní ose, letadýlko.

0/0
15.5.2011 14:37

fifi16

Re: Héézký...

Osle , to "letadýlko" bylo až pro 40 osob. Tj. už opravdu dopravní letadlo.

0/0
15.5.2011 15:24

Qíteček

Re: Héézký...

No a co jako?

0/0
15.5.2011 15:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.