Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škody po nehodě u Valíku jdou do desítek milionů. Platit má pojišťovna

Správci dálnice už dali dohromady, co vše před dvěma týdny zničil kamion, který boural na obchvatu Plzně a i s nákladem láhví acetylenu hořel celých čtyřiadvacet hodin. Definitivní číslo zatím známé není, už je ale jisté, že škody se budou pohybovat v desítkách milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

čuk2gek

ajaxe vůbec může taková pojízdná atomofka objevit

kdekoli na silnici he? A to nemá žádné omezení rychlosti? Qůli kterému by se vůbec nemohla dostat na dálnici? To mě pálí víc, než pojistka.

0/0
16.5.2011 12:34

pavel.n

Zázrak se konat nebude !

Povinné ručení je jen maximální podvod a nevěřím , že pojišťovna vše zaplatí do koruny - dle mého odhadu zaplatí max 2/3 škody a to co zaplatí bude vymáhat po řidiči havarovaného vozu - věřte mi , že už nyní má pojišťovna najmuté odborníky aby zaplatili co nejméně !!!

0/0
15.5.2011 7:35

Antiblb

Re: Zázrak se konat nebude !

Likvidací pojistných událostí vozidel jsem se zabýval a nesouhlasím s Vámi.

Každá z pěti nej. pojišťoven u nás má vlastní odborníky, kteří situaci analyzují, porovnávají oznámení od pojištěného a jeho informace s výsledky šetření a následně rozhodnou.

Vzhledem k tomu, že se smlouvy o PR řídí výhradně zákonem, není tak "lehké" odmítnout vznesený nárok poškozeného.

Hlavní překážkou bude horní limit pojistky a důvod k prasknutí pneumatiky. Ta shořela dokonale, stejně jako celý vůz. Tedy nebude možná (či bude velmi obtížná a zpochybnitelá) expertiza a nakonec poj. uhradí veškeré škody (pokud nebude možné uplatnit amortizaci, což u nové silnice vylučuji).

0/0
15.5.2011 11:43

mamínek

Fakt 8000???

8000 metrů čtverečních vozovky? To je půl kilometru čtyřproudovky ne??? To se mi nějak nezdá...

0/0
14.5.2011 22:55

pravy-lidovec

Re: Fakt 8000???

Ano, to sedí a je to správně R^ Dálniční most přes Úhlavu má délku 445 m.

0/0
15.5.2011 1:25

ippokorny

Rozdíl mezi Japonskem a Českem.

Japonci opravili dálnici po zemětřesení za 6 dní, u nás ředitelství silnic a dálnic již kolem toho 14 dní jen kecá.

http://www.ct24.cz/svet/asie-a-australie/japonska-katastrofa/119050-japonci-opravili-zemetresenim-rozparanou-silnici-za-6-dni/

0/0
14.5.2011 15:39

DickLarge

Re: Rozdíl mezi Japonskem a Českem.

R^[>-]Rv

0/0
15.5.2011 10:45

ippokorny

Limity pojistného

jsou tak kolem 30 miliónů. Tedy více pojišťovna neplatí. A pojiš´tovna určitě bdue vyžadovat nějaký papír na tu prasklou pneumatiku, jak byla stará, kdo jí vyrobil, atd. Pokud by pneu neshořela, tak by spíše něco našla, takto to bude mít těžké, ale třeba najde někoho, kdo dosvědčí, že řidič najel na něco ostrého, atd. a že pak nenechal pneu zkontrolovat a tedy že pojiš´tovna platit nebude. A nebylo to auto přetížené. Nebyla v silnici díra, ty jsou všude. A když bych byl ošklivý, pojiš´tovna někomu šoupne milión a ušetří desítky milionů.. P.P:

0/0
14.5.2011 15:23

honzaf

Re: Limity pojistného

Pojišťovna si může vyžadovat co chce, škodu způsobenou provozem toho vozidla na okolí toho vozidla prostě bude muset zaplatit. Tedy do daného limitu. Že někdo najede na něco ostrého a kvůli tomu autem něco zruší, to neznamená, že to pojišťovna nezaplatí.

0/0
14.5.2011 15:59

WIFI

Re: Limity pojistného

min. limit plnění je 35 mil Kč. Pokud bude škoda vyšší má dopravce smůlu, bude muset zbytek zatáhnout ze svýho (jestli tedy šetřil na správném místě, tj. pojištění)

0/0
14.5.2011 16:18

fsp

Re: Limity pojistného

U tahačů je to myslím složitější. Zkoumá se, jakou škodu způsobilo vozidlo, jakou návěs a jakou náklad. Každé má svoje pojištění, pak je tam také nějaké pojištění odpovědnosti silničního dopravce,...prostě kupa papírů, byrokracie a když konečně dostanete plnění, musíte ho ještě i danit jako příjem.

0/0
14.5.2011 17:11

Antiblb

Re: Limity pojistného

Složitost v tom hledáte. Pojištění je povinné - PR. Havarijní může být sjednáno a týká se poškození pouze pojištěných předmětů, nikoli způsobené škody. Pojištění nákladu taktéž. Možné je, že mají speciální pojistku na odpovědnost za způsobení škody - tam by byl prostor.

Jinak pokud další komerční pojištění nebudou, všechny způsobené škody až do výše limitu (určen na smlouvě o PR) uhradí odpovědnostní pojistitel.

Nic tedy složitější není. Když táhnete za osobním vozem vlek, hradí se veškerá vlekem způsobená škoda z PR vozidla - je to považováno za jízdní soupravu.

0/0
15.5.2011 11:48

Keni

Re: Limity pojistného

Toto nebyla obycejna souprava, ale ADR. Takze verte tomu, ze dopravce zna i seriove cislo pneu. Vetsinou se pneu z ADR prodavaji dale jako mirne ojete. Dle predpisu zde byvavalo velke omezeni na vse a nepredpokladam, ze by si nekdo s ADR toto troufl obejit.

0/0
14.5.2011 18:53

radim36

Klasická pojistná událost.

Pokud vím, nikdo přímo nehodu nezavinil a zkouška řidiče na alkohol byla negativní.  Prasknutí pneumatiky byla náhodná událost. Takže to bude klasická pojistná událost. Z povinného ručení toho náklaďáku se zaplatí škody  kolem auta a nákaldy hasičů a dalších , co tam zasahovali a z komerčního havarijního pojištění auta, případně z pojištění nákladu, pokud byly tyto pojištění uzavřena, se zaplatí zničené auto a zničený náklad.

Jedině že by dodatečně vyšlo najevo, že někdo něco zanedbal a škoda se tím znatelně zvýšila, potom by pojišťovny účastněné na těch pojištěních dodatečně žádaly po tom viníkovi nějaké peníze coby náhradu.

0/0
14.5.2011 14:06

prying

Re: Klasická pojistná událost.

Řekl bych, že tahle auta s plynem, PHM apod. bývají kontrolována dost důsledně. Řidič na alkohol také negativní. Takže opravdu běžná ppojistná událost. Spíš bych zdůraznil, jak lidem zpočátku připadal limit 50mega silně nadnesený. A ejhle, tady to možná bude s chlupem.

0/0
14.5.2011 14:10

radim36

Re: Klasická pojistná událost.

No, ta pneumatika praskla na poměrně dobrém místě. Sice ne na nejlepším, poškození mostu taky zvýšilo škody, ale klidně mohla prasknout o kousek dál v tunelu. Tam by byly škody na stavbě a technologii tunelu podstatně vyšší . Nemluvě o tom, že by v zakouřeném tunelu snadno mohlo dojít k řetězové bouračce a vzplanutí dalších nabouraných aut nebo dokonce k lidským obětem.

Nebo ta pneumatika klidně mohla prasknout u benzínky nebo u tovární haly s nějakou technologií pracující s hořlavými či toxickými látkami. Nebo u nějakého vysokého paneláku , školy, autobusového nebo vlakového nádraží nebo tak nějak.....

0/0
14.5.2011 14:27

TI59

Re: Klasická pojistná událost.

Za prasklou pneu možná nemůžeš, ale jako vlastník vozidla plně odpovídáš ... a od toho máš ručení, škoda vznila provozem vozidla.

0/0
14.5.2011 14:27

fsp

Re: Klasická pojistná událost.

Když budeme přesní, tak na prvním místě za stav vozidla odpovídá řidič a tudíž i za způsobenou škodu. K majiteli se to dostane případně  až na základě dalších smluvních ošetření mezi ním a řidičem.

0/0
14.5.2011 17:15

Nostromo1975

Ono

...bude nakonec zajímavý kdo bude platit, ale pojišťovna to jako vždy určitě nebude Rv ;-O 

0/0
14.5.2011 13:46

Byl jednou jeden kral

Re: Ono

nevim o tom ze by pojistovny pri dopravnich nehodach neplatily skody

tohle se Vam moc nepovedlo Rv

0/0
14.5.2011 13:59

(s)něžná žena

Re: Ono

A na kom se pojišťovny asi tak zahojí???

Tak to nám asi zase zdraží povinné ručení.;-(

0/0
15.5.2011 8:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.