Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zachráněné nádraží v Ústí nad Orlicí zůstane, ale sloužit bude nové

Kompromis ohledně starého nádraží v Ústí nad Orlicí vyvolal nové spory. Skupina nadšenců peticí zabránila demolici historické budovy, která je z obou stran sevřená mezi kolejemi. MF DNES teď získala plány, podle nichž to tak zůstane a vedle vznikne moderní výpravní budova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ingchemik

Příklad podobného řešení:

Ostrava - Svinov. Stará nádražní budova s infrastrukturou a skleněné přednádraží s pokladnami a informacemi. Až tak špatné mi to nepřipadá.

0/0
13.5.2011 18:50

Patapuf13

Říkejte si co chcete,

 ale kolikrát p. Kadrman jel za posledních 10 let vlakem?? Záchronou tý zchátrlý nádr. budovy se akorát chtěl zviditelnit a bohužel se mu to povedlo a spoustu lidí nalákal. Proč hned neřekl co s budouvou má v plánu? Mohl ji dostat za "babku" a krásně ji opravit samozřejmě s těmi co podepsali jeho "smysluplnou" petici. Tím co udělal akorát připravil stát o několik desítek milionů (nový projekt, nevé úz. rozhodnutí). V UO už se mohlo dávno stavět nové pěkné nádraží kde by si člověk nebál sednout na lavičku natož jít na WC, nebo hledat někde místo kde aspoň netáhne. Ale díky jistému pánovi s jeho peticí se bude stavba nádraží protahovat a protahovat. Nadávat můžete jenom těm (pochybuju že aspoň polovina byla za poslední rok na nádraží v UO) kdo za záchranu té ruiny podepsali petici.

0/0
12.5.2011 19:29

kuttna

Re: Říkejte si co chcete,

Nemáte to trošičku popletené? Opravdu si myslíte, že demolice stávající a stavba nové budovy by byla lacinější, než oprava té staré? A opravdu Vám nevadí, jak betonáři likvidují krásu a nahrazují ji předraženým betonem a sklem? Sám jsem musel nedávno přesídlit z krásné staré budovy do sklobetonového bludiště (byť vyznamenaného cenou Grand prix), takže vím, o čem mluvím. A vlakem jezdím denně aspoň dvakrát. Procházím jak opravená stará nádraží, tak novostavby. A přece jen se v těch opravených "ruinách" cítím daleko líp. Bohužel i na těch opravených nádražích jsou převážně jen studené kovové lavičky, na kterých se nedá sedět (snad jen nádražáci ve špinavých monterkách s tím nemají problémy). Takže netěšte se a buďte rád za ty stávající.

0/0
12.5.2011 22:27

MiroTR

Re: Říkejte si co chcete,

Ano, oprava tak zchátralé budovy by byla postatně dražší, než demolice této a stavba nové. 

0/0
13.5.2011 7:24

Bery

Re: Říkejte si co chcete,

Zalezi kdo by to boural a hlavne kdo by o tom rozhodoval. Uz jsem slysel o zbourani strazniho domku za 2 mega a nikomu neprislo divne, ze by se za tu castku dal s rezervou postavit novy. ;-D

0/0
13.5.2011 9:44

Jerry7650

To je nějaký nový folklor

To je snad v každém měste, kde se nádraží přestavuje... To je snad nějaká uchylka, že lidé chtějí ty barabizny z předminulého století všude nechat.... Jsem štastný, že podobně netrpěli lidé přesně o 100let před touto dobou, to bysme snad ani neměli kanalizaci, protože ten potůček splašků, co teče uprostřed ulice už od 17století je tak historicky cenný a přece tak dobře funguje...

0/0
12.5.2011 16:59

L. Matějka

Re: To je nějaký nový folklor

Pravda. Divím se, že ještě nezbourali Pražský hrad, co jen ten ročně sežere peněz! Nebo Národní divadlo. Místo něj by tam byl daleko užitečnější nějaký obchodní nebo bytový dům.. Nebo snad ne..?

0/0
12.5.2011 17:49

sempervivum

Re: To je nějaký nový folklor

NE!

0/0
12.5.2011 18:29

kuttna

Re: To je nějaký nový folklor

Jak říka Pepa Nos: Hloupost hory přenáší.

0/0
12.5.2011 19:02

Mallinali

Inu

Nádraží je to krásné a doufám že se pro nějaký další účel opravdu krásně zrenovuje, aby to dráhy na revanš nenechali spadnout samovolně. Památky se musí chránit, už nikdy více demolici jako byla třeba ta v případě pražského Nádraží Těšnov.

0/0
12.5.2011 16:14

villík

Vždycky jsem si chtěl představit, co je to kočkopes.

A hele. On bude tady v Ústí n/O ! 

0/0
12.5.2011 15:53

Michaell

Staví se repliky aut,proč ne budov?

Ta stará historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí uprostřed kolejí potřebuje nákladnou opravu a ta nová bude také stát majlant. Navrhuji současnou budovu zbourat (stejně překáží) a postavit novou kopii na vhodném místě.

0/0
12.5.2011 14:16

kuttna

Re: Staví se repliky aut,proč ne budov?

Proč Vám překáží? Mně nepřekáží ani v nejmenším.

0/0
12.5.2011 19:03

iski

Absolutní neúcta k umění

Projektanti železnice jsou zase otráveni, že uprostřed kolejí budou muset nechat starý dům, který tam z jejich pohledu nemá žádnou logiku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Logiku nemají ti troubové, krásnou budovu by zbourali a beztvarou krabici z betonu by tam postavili. Děkuji pškně. Vždycky když jsem tudy jezdil jsem se tomu krásnému nádraží obdivoval. Stejná blbina, jako chtějí protlačit tady v Brně...

0/0
12.5.2011 12:51

kolos.veliky

Re: Absolutní neúcta k umění

Když se tudy jen projíždí, nemusí to být tak špatné - z okna rychlíku, který tam pokud možno nestaví.

Zkuste si na to nádraží někdy zajet autem. A nebo tam vystoupit (třeba když mrzne nebo prší) a jen tak cvičně tam počkat hodinku na další vlak. Můžete se těmi krásami pokochat hezky zblízka. Potom si představte že tam jste 2x denně při dojíždění do práce. Třeba potom změníte názor.

0/0
12.5.2011 14:16

iski

Re: Absolutní neúcta k umění

Budova i nádraží jako celek jsou jedinečné a je dobré, když se zachová. Pokud jde o komfort, spíš bych šlapal na paty tomu, kdo to spravuje. Ale jste v ČR, tady se na památky nehledí, přežitek komunistického přístupu. Nechat spadnout a nahradit. Víme jaké krásy vzešly a dneska to nebude jiné.

0/0
12.5.2011 14:32

Bery

Re: Absolutní neúcta k umění

Je tam cekarna a v zime v ni bylo skoro pretopeno. Co jsem si ale vsimnul, tak ji cestujici moc nevyuzivaji a chodi tam asi jen vandalove.

0/0
12.5.2011 16:28

kuttna

Re: Absolutní neúcta k umění

Zkuste nové nádraží třeba v Lysé nad Labem. A budete za to v Ústí ještě vděčný i v současném stavu.

0/0
12.5.2011 19:05

teseth1

nooo

takže postavíme novou budovu. stará se nechá chátrat až se nakonec skácí sama k zemi. to se těm t...bům opravdu povedlo. přitom je to stará barabizna, která je v hrozivém stavu. její oprava by byla ještě dražší než nová budova. doufám, že ti co podepisovali ty petice jezdí aspoň vlakem a to z tohoto nádraží!!! ;-O

0/0
12.5.2011 12:41

weselka

Re: nooo

Kde to bylo? 

Stalo se to nedávno. Vlak Eurocity EC 172 z Vídně do Hamburku neplánovaně zastavil v Ústí nad Orlicí. Nastalo divení, protože cestující v nějaké nežádané zastávce nemínili  vystupovat. Tím spíš, že mnozí z nich byli Angličané, Němci, ale i Číňané, Japonci a možná Korejci nebo Vietnamci. Promiňte, přece jen mám s rozeznáváním Asiatů trochu problém. Po několika minutách čekání nám byla ohlášena porucha lokomotivy. Po několika dalších jsme byli vyzváni abychom vystoupili, vlak dál nejede a vezme nás následující rychlík. Tak se i stalo.

0/0
12.5.2011 12:43

weselka

Re: nooo

Cizinci obtěžkáni obrovskými zavazadly vystoupili na nástupiště. Shromáždili jsme se před staniční budovou a čekali. Na rozdíl od nás domorodců se jinostrancům rozzářily oči a vytáhli fotoaparáty. A fotografovali až se čipy žhavily. Bylo to legrační. Cože všichni tak pilně zvěčňovali? No přece přítelkyni před nádražní budovu, elegantní starší dámu před budovou, studentky se před budovou fotografovaly navzájem. Zajímavé pozadí v nezajímavém prostředí železnice. Představoval jsem si jak se vrátí domů a budou barvitě líčit  jak České dráhy ve vzdálené České republice zastavily vlak uprostřed hlubokých lesů v malinkém údolí s  neznámým jménem. A představte si, přímo u trati malebná historická budova, jako malovaná. (Dovnitř naštěstí nebyl čas zajít.) Prostě exotika.

0/0
12.5.2011 12:43

weselka

Re: nooo

Až příště pojedou  stejnou tratí, budou hledat známé  místo. Možná neplánovaně zastaví Pendolino (nebylo by to poprvé ani naposled). Po budově ani památky (bude se bourat, je to hotová věc), jen to bezvýznamné a nepříliš malebné údolí. Nebude co fotografovat protože divá zvěř se trati vyhýbá. A možná si někteří  postesknou: „ Ještě nedávno tady někde bylo hezké nádraží. Určitě  zde kdysi žili šikovní a kulturní lidé. Uměli stavět i hezké domy jaké u nás nenajdete. Jakpak se jen ta stanice jmenovala?“

0/0
12.5.2011 12:43

iski

Re: nooo

Zvěř má trať jistě raději naž silnici, často chodím do lesa na dlouhé dny. Koem tratě potkáte zvěř běžně. Jinak máte pravdu, bude tam nějaké sklo- betonová hrůza a nádhernou budovu chtějí zbourat. Potřebovali by protřepat mozkovnu

0/0
12.5.2011 13:01

kolos.veliky

Re: nooo

Opakujete se, stejný příspěvek už byl "nedávno" u jiného článku na stejné téma.

0/0
12.5.2011 14:19

kuttna

Re: nooo

Jsem rád, že zde byl uveden znovu - ta budova je opravdu hezká, zatímco ty nové jsou krásné asi jako nádrží v Kolíně. Ale uznávám, lidi bez citu a morálky takový příspěvek jistě nepřesvědčí. A ty, co vědí, že krást se nemá ani ze státního (resp. evropského) a krásné věci se nemají bourat není nutné přesvědčovat.

0/0
12.5.2011 22:34

kolos.veliky

Re: nooo

Vy znáte některé z lidí, kteří zde projevují jiný názor než je ten Váš? Nebo se domníváte, že každý kdo má jiný názor krade a je bez citu a bez morálky?

0/0
13.5.2011 11:33

MiroTR

Re: nooo

No, jen jestli si to nefotili kvůli tomu, že u nich se taková barabizna jen tak nevidí. :-/

0/0
12.5.2011 14:27

kolos.veliky

Re: nooo

Určitě, paní Sommerovou a spol. tam denně potkávám. ;-D 

Byla tam jednou, když bylo potřeba se prohodit před kamerami.

0/0
12.5.2011 14:17

daliv

tak

to nadrazi v usti jsem mel vzdycky rad, klasicka hezka nadrazni budova, trosku atypicky zasazena mezi koleje, na pozadi zalesneny kopecek. asi nostalgie, ale hezka: ) nevim, me tam zapada do toho charakteru krajiny vic nez ta nova...

0/0
12.5.2011 12:39

kolos.veliky

Re: tak

Kdy jste tam byl naposledy? To okolí je pořád stejné, jen je potřeba si spíš než kopečků okolo všímat, jestli Vám ta krásná ruina nepadá na hlavu.

0/0
12.5.2011 14:20

daliv

Re: tak

tak v jakem technickem stavu je opravdu nevim, nicmene podobne nadrazi zrenovovali v uh hradisti a myslim ze se povedlo na vybornou.

0/0
12.5.2011 14:24

FS9530DN

Re: tak

A kdo může za to že to je ruina? Cestující? Asi ne, spíš ČD, potažmo SŽDC, kteří pod tlakem betonářů tam chtějí provařit prachy za funkčně to samé v bílém betonu.

0/0
12.5.2011 16:28

pedr64

jaksi mi v tom článku chybí zásadní informace

a to kolik bude stát nová budova a kolik by stála rekonstrukce, když už jsme u toho plýtvání finančními prostředky. Jinak stávající budova je v současném stavu otřesná a součástí její rekonstrukce by stejně muselo být nové nástupiště

0/0
12.5.2011 12:36

iski

Re: jaksi mi v tom článku chybí zásadní informace

Ale zachovala by se hodnotná památka želzniční architektury. Pravda snadnější je postavit tam nějakou škatuli bez stylu a umu

0/0
12.5.2011 13:05

weselka

architektonický unikát

Pánové, kdybyste něco o historii a architektonické jediněčnosti téhle budovy četli, nemohli byste napsat takovéhle žvásty. 8-o

0/0
12.5.2011 12:35

anawarr.cz

papežštější, než papež

ti šašci v UO nevědí, co by si vymysleli. takovou barabiznu nechat stát v cestě modernizace. teď tam bude 50 let překážet a pak, až umřou ti šašci se zbourá.... za 100 let se budou lidi divit, proč tam jsou tak křivé koleje

0/0
12.5.2011 12:21

Xladi

Tak jim to vyšlo

Fakt nechápu čemu prospěje že tam ta zřícenina zůstane. Takovej vybydlenej barák by si zasloužil zbourat hned, kdyby alespoň nebránil rozvoji trati nebo byl v dobrém stavu ale nesplňuje ani jedno. Když jsem to viděl tak mě napadlo nejlepší by to bylo zbourat ale holt se vždycky najde nějaký potížista:-/

0/0
12.5.2011 12:16

iski

Re: Tak jim to vyšlo

Nebo egocentrický ignorant bez vkusu, který nemá k železnici ani historii pražádný vztah a vydí jen pochybné pozlátko. I parní lokomotivy už měly být do poslední ve šrotu že?

Hrajete si na vyspěláka, ale kdybyste se podíval do Rakouska a Německa, jak tam si cení historie, koukal byste, tam by se o bourání ani neuvažovalo a žádala by se EU o dotaci na zachování kulturního dědictví.

Ale lidé jako Vy by nejraději postavili místo Lednice nějaké super hyper zabávní cool centrum že? Co se starou barabiznou...

0/0
12.5.2011 13:09

pedr64

Re: Tak jim to vyšlo

no, ještě že ste nevytáhl Hradčany.

0/0
12.5.2011 13:31

Xladi

Re: Tak jim to vyšlo

A co jako je to jednou starej zchátralej barák, kterých jsou po celé ČR stovky,byl jste se někdy podívat v pohraničí? Jsou tam desítky rozpadlých budov. Tohle nádraží brání rozvoji trati, pokud by nevadilo, tak ať si tam klidně stojí ale je na tak špatném místě že je velice složité až nemožné postvit tam rychlostní trať a nevím jestli jste tam někdy byl osobně, já ano a je to zchátralý starý barák. Kdyžje tak super, tak proč není opravený?

0/0
12.5.2011 16:32

iski

Re: Tak jim to vyšlo

Měl by být opravený, protože i to nádražíé samo je opravdu krásné. Je to chyba města že se o to nestará a není s to udělat maximum pro jeho záhranu. Místa na úpravu treatě je tam dostatek, tedy nebrání rozvoji a pokud by byla vůle, dá se do nového uspořádání zahrnout.

Tímto krátkozrakým přístupem se již napáchalo mnoho nevratných škod.

0/0
12.5.2011 16:53

Bery

Re: Tak jim to vyšlo

Jenze kdo by vrazel nejake velke penize do opravy, kdyz se pomerne dlouho uvazovalo o zbourani ?

0/0
12.5.2011 16:57

tupedlato

Co ty lidi chtějí?

Nejdříve nechtějí bourat budovu, když se jim to povede, tak se jim to zase nelíbí. Už by to měli vyřešit, vždyť tam musejí rychlíky zpomalovat. Díra jedna.

0/0
12.5.2011 12:08

MiroTR

Re: Co ty lidi chtějí?

Místní chtějí moderní nádraží a pár staromilců píše petice.  Nádraží zůstane a protože oni na údržbu nemají a obec také ne, za pár let spadne samo. :-/

0/0
12.5.2011 12:35

iski

Re: Co ty lidi chtějí?

Blbý je, že na kdejakou koninu peníze jsou, ale když jde o zachování takového skvostu, raději by jej zbourali. Co památkový ústav nedá nic? Kurnik sehnat peníze na něco tzakového snad nebude problém, když by bylo na kostku z betonu bez hodnoty jak užitné, tak estetické

0/0
12.5.2011 13:12

pedr64

Re: Co ty lidi chtějí?

a opravdu je to takový skvost? Podobných nádraží jsou po republice desítky, dráhy to stavěly jako typové baráky

0/0
12.5.2011 13:33

iski

Re: Co ty lidi chtějí?

Právě že jich moc není a každý je svým způsobem jedinečný. Dodává nádraží atmosféru a po pravdě, takových jako máte v Ústí jsem moc neviděl, navíc celé to nádraží je nádherné, jen se o něj starat, klidně být místní založím neziskovku, abych jej udržel ve stavu, kdy by zářilo, jako tehdy, kdy železnice byla na vrcholu slávy a člověká jímala posvátná úcta, při pohledu na vlak.

Kdyby se do toho pár lidí vložilo, můžete vyhrát i anketu o nejkrásnější nádraží

0/0
12.5.2011 13:38

kolos.veliky

Re: Co ty lidi chtějí?

Co Vám brání? Když jste jako nemístní tak aktivní, tak založte neziskovku, sežeňte 100 - 200 milionů, vložte se do toho a starejte se. Nezapomeňte taky na příjezdovou cestu, pořádné parkoviště, bezpečnost na přejezdech atd.

Ale rychle než to spadne.

To je titulek - zachráněné nádraží. Slibem politika o penězích které nejsou.

0/0
12.5.2011 14:24

MiroTR

Re: Co ty lidi chtějí?

Je vidět, že místní nejste a to nádraží jste viděl asi jen z vlaku.  A ono těm ochráncům nádraží nejde o to, starat se o něj.  To chtějí po jiných. :-/

0/0
12.5.2011 14:24

iski

Re: Co ty lidi chtějí?

To je chyba! Když za něco bojuju, tak se musím zasadit, jinak je to plácání o ničem. Nádraží se dá uvést do stavu, kdy bude vyhovovat, ale chce to schopného šlověka, ne tlučhubu. Divím se, že se mezi signatáři ještě nikdo nenašel

0/0
12.5.2011 14:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.