- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na první stojánce zleva to vypadá na jasně parkující Me 262, ale ty dvoumotoráky na stojínkách napravo jsou docela zajímavé. Jestli se neseknu mělo by se jednat o He 219. Alespoň podle profilu křídla a ocasních směrových ploch. Překvapuje mně že byly dislokovány u nás, hlavně na Chebském letišti...
Nevím, který "historik" napsal v tomhle článku, že čsl. obrněná brigáda jela přes Svatý Kříž. Z několika pramenů se vzpomíná, že jeli přes Pomezí. A kdo pozorně sledoval uvedený filmový dokument také slyšel, že jeli přes Pomezí...
Vojáci US postupovali na Cheb od Waldsasenu na Háje (tedy přes Svatý Kříž)
Doporučuji, věnovat větší pozornost faktům
Žádná podzemní továrna na chebském letišti nikdy neexistovala. Jsou zde pouze podzemní nádrže na letecký benzín a petrolej pro Švalbiny.Vzhledem k vysoké hladině podzemní vody(zřejmě díky nedaleké přehradě a pískovému podloží), museli němci při instalaci pod zem nádrže naplnit vodou, než zatvrdly betonové desky a kotvení. Ke konci války se zde kompletovaly proudové Me 262. V době zničujícího náletu amíků již fabrika nefungovala, tak jako železniční vlečka z chebského nádraží.
No tys to teda pěkně sprasil!!!! Asi ti uniklo, že se zde přehrada stavěla v letech 1957 - 1961, tedy trochu po válce, takže tehdy zde žádná podzemní voda těžko byla. Ano, těsně před koncem války se zde montovaly ME 262 Schwalbe a podzemní továrně. Osobně jsem viděl dva snímky, pořízené těsně po válce, kdy byly už pěkně poškozené, ale celkem zřetelné. A podzemní nádrže na benzín je u každého letiště, takže to snad není takové překvapení. Jinak Amíci v dubnu 45 se v drtivé většině zaměřovali na dopravní uzly a cesty, aby zamezili pohyb Němců, továrny už je tak nezajímali, protože vědělo, že v nich už výroba stojí.
chebské letiště s betonovou VPD, aby vzapětí zjistili, že prakticky nemají v západní polovině protektorátu kde přistávat
s těžkými dopraváky. Tak tam nahnali z vedlejšího "starého" letiště válečné zajatce, a opravovali krátery na dráze. Na chebské letiště postavené za války, stahovali amíci silniční techniku.
Jo , po válce je každý generál a ví nejlíp co se mělo a co se nemělo .
Nebyl ten Cheb vlastně Eger? Byla válka, ve válce se obvykle semotamo házejí bomby a páchají různé prasárny. Nebyl v Egeru knihkupcem i nějaký K.H.Frank, to jenom tak "na okraj"? Kupodivu nějak nebombardovali Reichenberg (Liberec), kde měl sídlo učitel tělocviku Henlein. Už toho mentorování nechme.
Budeš se divit, ale kupodivu už na mapách ze 17. století je Cheb psán jako Cheb, zatímco veškerá města v tehdejších Čechách jsou psána německy. Dále pak K.H.. Frank byl z Lokte a později se přestěhoval do K. Varů (dnešní Kolmá ulice). Knihkupectví měl v Lokti na náměstí a v domech vedle varského kostela u vřídla, které už dnes nejsou. A Liberec se nebombardoval, protože tam žádná válečná výroba nebyla, a tělocvičné nějakého Konráda je asi nevzrušovala. Tolik odpovědi na zadané otázky.
Dokument je k mání v chebském infostánku? Tak to je skvělý, jeden si koupím hned, jak pojedu kolem. Což je cca nikdy :/
Na té první fotce je jsou na náměstí taky kočičí hlavy, jen ne tak "boulovaté" jako dnes.
v Chebu byl natočen film snázvem BOMBA podle skutečné chebské události. Při výkopech se aktivovala americká puma. Díky zásahu pyrotechniků ji stačili odvézt už jen za město. Potom vybuchla. Není to žádná komunistická propaganda, pyrotechnik se jemenoval Ostrčil. Pamětníci možná pamatují.