Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda přidala mladým kantorům a na zkušené zapomíná, tvrdí odbory

Pět tisíc navíc pro začínající učitele - a co my? ptají se školské odbory. Krok vlády, která v době klesání platů ve státní sféře přidala pro letošek některým učitelům, označili odboráři za diskriminační. Vadí jim i pokles platů nepedagogických pracovníků škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Glumik2

Po 32 letech praxe NEMÁ učitel ani průměrný plat.

Ostuda celé společnosti.

0/0
14.5.2011 23:07

tetek.

To udělejte jako lékaři, ne?

0/0
13.5.2011 7:30

Jonáš2

vláda ubrala madým policistům

a zkušené nezapoměla, tvrdím já

0/0
12.5.2011 23:39

thunderfish

brekot starých panen a ochránců

Nejsem učitel. Můj názor je, že že plat by měl být úměrný odvedené práci. Pokud někdo dělá "třídního", připravuje maturity, dělá s dětmi něco navíc, měl by za to být ohodnocen a ne za to že mu je 50. Osobně si myslím, že po pěti letech je nový kantor schopen podávat lepší výkon než zmíněný padesátiletý, když už chcete plat vztahovat k věku.

Co se týče výkonu učitelů, tak jim nezávidím. Nechápu ty ubrečené policisty co dělají pochůzkáře a srovnávají se s učitelem. Učitel musel 5let studovat narozdíl od Vás. Stějně tak ty příspěvky typu, "mě snížily plat o 18%", zeptal bych se z kolika? Když už chcete být objektivní.

0/0
12.5.2011 14:02

negrositos

Re: brekot starých panen a ochránců

R^R^R^souhlas

0/0
12.5.2011 14:06

MiroTR

Re: brekot starých panen a ochránců

To navíc mělo řešit osobní ohodnocení.  Ale jak chcete někoho motivovat, pokud na to máte dvě stovky ?

0/0
12.5.2011 14:16

DAVIDIANUS

Re: brekot starých panen a ochránců

Nesouhlasím s pomíjením délky praxe.... Jak na burze, tak v herectví, v řemesle i ve ŠKOLSTVÍ je předpoklad že starší a zkušenější bude pravděpodobně i lepší.... pochopitelně, že i mezi mladými může zazářit pár meteorů... ale za normálních okolností je stáří přímo úměrné výkonům....

0/0
12.5.2011 14:22

negrositos

Re: brekot starých panen a ochránců

tak tenhle vtip byl dobrej - máš tam ještě nějakej? Neházím staré kantory do starého železa, ale už vidím tu kvalitní výchovu, co se novejch metod, techniky, použití digi techniky, CD, DVD, atd.....hahahaRvRvRv

0/0
12.5.2011 14:36

DAVIDIANUS

Re: brekot starých panen a ochránců

použití digi techniky, CD, DVD ?Kdo ti řekl, že toto jsou nové metody a moderní školství ;-D?Myslíš, že když pustíš dětem televizi.... ?

0/0
12.5.2011 14:48

MiroTR

Re: brekot starých panen a ochránců

A v čem je ten problém ?  Například na ZŠ nemají ve většině předmětů PC, ani interaktivní tabule význam.  A divil byste se, jak padesátiletá kantorka umí udělat přípravu na zeměpis na PC s projektorem.  Výuka není v použitých pomůckách, ale v tom, jak kantor umí učit a jak žáky zaujme.  Technika mu to jen o něco ulehčí.

0/0
12.5.2011 15:32

rzlm

Re: brekot starých panen a ochránců

a ty tam máš ještě nějakej kousek?? takovými exoty se hrozně rád bavím ;-D;-D

0/0
12.5.2011 16:08

blebleson

Já stále nedovedu pochopit jak je možné, že

ještě poměrně nedávno (70. - 80. léta) v době, kdy vyrůstala generace tzv. Husákových dětí.... učitelé zvládali ve třídách 35-40 děcek, zatímco dnes mají potíže zvládat 20-25.

.

Čím je tohle způsobeno? Přece se za jednu generaci děcka nezměnila z andílků v satany? Děcka jsou stále přibližně stejná. Tak čím je to? Zná někdo opravdu fundované vysvětlení?8-o

0/0
12.5.2011 13:34

DAVIDIANUS

Re: Já stále nedovedu pochopit jak je možné, že

Rodina víc spolupracovala se školou a výchovné působení šlo přibližně stejným směrem.... U žáků byly vyváženy povinnosti i jejich práva... Ředitelé, učitelé i vychovatelé měli větší pravomoci......Morálka celé společnosti ( teď to myslím celosvětově ) byla na vyšší úrovni....

0/0
12.5.2011 14:26

ralfa

Re: Já stále nedovedu pochopit jak je možné, že

Myslím, že trochu úpřeháníte. I v letech, která uvádíte, se mohly třídy naplňovat do určitého počtu. 40 dětí ani náhodou. A čím to je, přečtěte si také něco o integraci a inkluzi.

0/0
12.5.2011 15:49

mizuno

Re: Já stále nedovedu pochopit jak je možné, že

Třeba nás bylo na gymplu 38.

0/0
14.5.2011 16:14

Alex1966

Re: Já stále nedovedu pochopit jak je možné, že

To byste se divil. Takové sprosťárny a lumpárny by si za socíku žáci nedovolili. A pravomoci učitele jsou veškeré žádné. Dotace je na jeden kus žáka.

0/0
12.5.2011 16:24

medved_cz

Platy učitelů rostou, kvalita jejich práce upadá

Když se podívám na posledních 10 let - výrazný nárůst učitelských platů a ještě výraznější propad ve znalostech žáků. To, co dříve znal student u maturity, to se musí doučovat na VŠ.

0/0
12.5.2011 13:15

halagajda

Re: Platy učitelů rostou, kvalita jejich práce upadá

a kvalita rodicu take, proste upadek cele spolecnosti;-):-P

0/0
12.5.2011 13:32

DAVIDIANUS

Re: Platy učitelů rostou, kvalita jejich práce upadá

;-D;-D;-D Platy učitelů rostou ;-D;-D;-D Milionkrát zvýšené dosahují po 30 letech 20 táců čistého8-o8-o8-o.....

0/0
12.5.2011 14:28

lisbonka

Re: Platy učitelů rostou, kvalita jejich práce upadá

Jenze to neni chyba jen ucitelu, ten tlak na snizovani kvality, aby mel aspon nekdo jednicky, to neni chyba jen ucitelu. Docela jsem cumela, kdyz ma byvala chemikarka nedavno rekla, ze si defakto nemuze dovolit dat kazdou nebo kazdou druhou hodinu na zacatku tzv. petiminutovku - tedy testik z minule latky, protoze by ji "zlyncovali", ze deti pretezuje. A dokonce se deji takove chutovky, ze rodice prudi ucitele za to, ze chteji po detech, aby si psali do sesitu. Takze vse hodit na skolu a ucitele, to je velmi snadne. Ale ucitel neni zodpovedny za to, co ma dite v hlave 100%, ucitel je spis pruvodce - samotne znalosti si musi deti osvjoit sami opakovanim.

0/0
12.5.2011 14:55

vlastik+++

Někde uvádějí statistiky

že 40% kantorů v Česku učí bez patřičného vzdělání. Na kvalitě znalostí mladé generace je to vidět. Co tak napřed dodělat školu a potom teprve jít manifestovat s odborama za vyšší prachy ???

0/0
12.5.2011 13:07

tymak

Re: Někde uvádějí statistiky

Jenže ti co dokáží udělat dobrou školu si povětšinou dokážou najít lépe placené místo mimo školství.

0/0
12.5.2011 13:16

Jules navždy

Re: Někde uvádějí statistiky

Jsme v Česku, tady se upozorňuje jen na chyby a nedostatky druhých, tady se demonstruje za to, že ti stát nechce dát tolik dávek jako dřív, tady jsou stávky za to, že celá rodina nebude mít nadále jízdné zdarma, když tatík přitom čistí tramvajové koleje.

0/0
12.5.2011 13:16

MiroTR

Re: Někde uvádějí statistiky

A kde jste se tohle dočetl ? 8-o  Kantoři, co měli prominuté vzdělání jsou už v důchodu, takže zbývá pár mladých, co učí a dodělávají VŠ.  No a pár dalších, co nemají pedagogické vzdělání a učí odborné předměty.

0/0
12.5.2011 14:13

DAVIDIANUS

Re: Někde uvádějí statistiky

40 % - naprostý nesmysl, možná ani ta 4 pověstná procenta....

0/0
12.5.2011 14:28

Mitchell

Jeden námět na úsporu a mohlo by se učitelům i přidat.

Dnes kdejaká dědinka dotuje malotřídku, jen aby děti nemusely dojíždět. Proboha, kde to žijeme? Ať těm děckám zaplatí školní autobus, jednou denně někam do střediskové obce či města a jednou zpět. Vyjde to podstatně levněji než platit provoz malých škol. Navíc se ty děti i něco naučí, než přijdou v 5. třídě do té střediskové školy (v malotřídkách jsou často sloučené ročníky,  1. s 3. a 2. se 4.). Osobně si neumím představit, jak se s učivem potýká třeťák, který poslouchá prvňáčky při slabikování.

0/0
12.5.2011 13:02

DAVIDIANUS

Re: Jeden námět na úsporu a mohlo by se učitelům i přidat.

překvapivě děti z malotřídek často dosahovaly srovnatelné výkony jako ty z větších obcí a měst....

0/0
12.5.2011 14:30

lisbonka

Re: Jeden námět na úsporu a mohlo by se učitelům i přidat.

Malotridka, obecne udrzeni skoly v obci ma svuj kulturni vyznam. A dotuji to obce, tudiz to neresi problem nedostatku financi ve skolstvi. Vyhoda takove usporadani je pak v tom, ze deti jsou zvykle si navzajem pomahat, starsi mladsim, mladsi jsou motivovani dohanet starsi, takze to neni uplne k zahozeni.

0/0
12.5.2011 14:58

Jabob

Než začnete psát příspěvky, aspoň se seznamte s fakty

V loni plat učitelů poklesl v průměru o 850 Kč - http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ucitelum-loni-klesl-plat-o-850-korun-prumerne-brali-25-150-kc/629760.

Na naší škole byl pokles okolo 8%.

Zajímavý je i další odkaz - http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/skolstvi/174932.aspx.

0/0
12.5.2011 12:41

The Law in the Czech republic

Re: Než začnete psát příspěvky, aspoň se seznamte s fakty

Taky pěkný - já přišel o 18% z platu

0/0
12.5.2011 12:51

medved_cz

Re: Než začnete psát příspěvky, aspoň se seznamte s fakty

Já o 20% - už před 2 lety. A kolegům se příjem snížil až o 60% - šli na dlažbu. To se státním zaměstnancům nestane...

0/0
12.5.2011 13:11

mizuno

Re: Než začnete psát příspěvky, aspoň se seznamte s fakty

A z kolika? Ono je rozdíl jít z 50 tisíc na 40 nebo z 20 na 16.

0/0
14.5.2011 16:19

The Law in the Czech republic

Diskriminace?

Mě naopak přijde diskriminační, že mě jako státnímu zaměstnanci, jako jednomu z mála oborů, tato vláda vzala z platu a to celkem 18% platu. Když šetřit, tak všichjni a né, že se některým vezme, aby se jinde přidávalo.

0/0
12.5.2011 12:24

komentator-1

celé odměňování ve školství je na levačku

stejně jako v ostatní státní správě. Vázat výši příjmu na odsloužené roky je totální pitomost a ještě větší pitomost je ten systém nivelizovat, tak jak se tomu stalo ve školství, kde se nasypalo mladým (což je správně), ale už se neřeklo B, tzn. za jakých podmínek mají učitelé šanci platově růst.

Dneska je to tak, že mladý učitel nastoupí a podle stávajících pravidel bude na stejných penězích s nějakým započítáním valorizace až do penze. To skutečně není nikterak motivující.

Za 21 let od listopadu 89 nebyl žádný ministr školství schopen ani definovat, jak má správný učitel vypadat, nedokázal dát dohromady kariérní řád, potom má školství k něčemu vypadat.

Zase na druhou stranu, když přijde na věc, tak jediné, kvůli čemu si učitelé dupnou, jsou peníze. Systémové věci je nechávají v klidu.

A nakonec poznámka: tyto podmínky se přijímaly loni, proč tedy ten křik dnes, kdy již platí...

0/0
12.5.2011 12:18

Jules navždy

Re: celé odměňování ve školství je na levačku

Možná by pro začátek stačilo, kdyby se aspoň řeklo, že není dobré, aby učili "bývalí bolševici". Pak májí ty mravy a morálka, na které se tolik skuhrá, nějak vypadat.

0/0
12.5.2011 12:20

trasprd

Re: celé odměňování ve školství je na levačku

A taky by neměli učit současní zloději, ti tu morálku taky nevytrhnou.

0/0
12.5.2011 12:22

lisbonka

Re: celé odměňování ve školství je na levačku

Vite ono to neni tak cernobile. Znam bohuzel i pripad ucitelky, ktera je mlada, je "desne cool", ale z meho pohledu praci nezvlada, protoze detmi manipuluje tak, aby hlavne ona nemela za nic zopdovednost a ona z toho vysla dobre. Pak taky znam desne cool maldou ucitelku, ktera da vsem jednicky a vubec neresi, kdo co dela nebo nedela, jeste je tak husta, ze detem primo rekne, ze ty jejich prace nakonec cist nebude, protoze ji to nebavi. Tak sorry, ale kde je to nasazeni mládí?

0/0
12.5.2011 15:01

trasprd

Re: celé odměňování ve školství je na levačku

Definovat, jak má správný učitel vypadat... Jak byste ho definoval vy? ;-D

0/0
12.5.2011 12:21

negrositos

Re: celé odměňování ve školství je na levačku

R^R^R^ - moje řeč, žádná motivace, žádnej plat dle výsledků - to je holt státní správa

0/0
12.5.2011 13:49

Čičinka Čiči

Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

sektoru produkují jen peníze skrze své výrobky, kdežto učitelé by měli produkovat slušné chytré a vzdělané budoucí občany. Co z toho je pro společnost důležitější je jasné .. oboje shodně, tak se netvařte, že učitelé jsou podlidi. :-/

0/0
12.5.2011 12:01

Jules navždy

Re: Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

Máš pravdu, ale důležitý je ve tvém textu ten obrat "BY MĚLI PRODUKOVAT".

0/0
12.5.2011 12:04

lisbonka

Re: Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

No, vzhledem k tomu, ze inteligence je v populaci rozptylena rekneme podle Gaussovy krivky, tezko mohou ucitele produkovat same genie...

0/0
12.5.2011 15:03

The Law in the Czech republic

Re: Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

Já měl celou dobu za to, že rodina je základem státu a základním pilířem výchovy - škola nemá vychovávat, ale vzdělávat !!

0/0
12.5.2011 12:25

tymak

Re: Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

Bohužel lidem je těžká vysvětlovat, že o výchovu se stará hlavně rodina. Nevím, jaké kdo máte zkušenosti se školstvím, ale když přijde do první třídy prvnák, co neví jak se kouše, protože mu rodiče 6 let kupovali jenom polotekutý přesnídávky nebo když netuší, co je to mejdlo, je to docela o nervy.

0/0
12.5.2011 13:12

DAVIDIANUS

Re: Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

R^R^!!

0/0
12.5.2011 14:34

lisbonka

Re: Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

A nebo kdyz maminka primana na 8letem gymnaziu prijde prudit, protoze chcete, aby si ditko psalo do sesitu :-(

0/0
12.5.2011 15:04

tymak

Re: Místní odborářobijci by si měli uvědomit, že oni v soukromém

Učitelé mají produkovat především vzdělané lidi. Slušné lidi má produkovat rodina a chytrost má každý danou, s toi nic nenaděláte.

0/0
12.5.2011 13:09

Čičinka Čiči

Bez adekvátně ohodnocených učitelů prost ěnikdy špičkově

vzdělané obyvatelstvo nedostanete. To ví každý, jen pravice se tváří, že učitelé jsou odpad. :-/ Jak zaplatíte učitele, takové odborníky dostanete. R^

0/0
12.5.2011 11:59

pedr64

Re: Bez adekvátně ohodnocených učitelů prost ěnikdy špičkově

ono by to chtělo diferencovat: matikáře, fyzikáře, jazykáře zaplatit nadstandardně...vytvarkáře, hudebkáře, etikáře a inženýry přes kotrmelce neplatit vůbec

0/0
12.5.2011 12:04

trasprd

Re: Bez adekvátně ohodnocených učitelů prost ěnikdy špičkově

Tak tak, masa sociálně debilních techniků, v tom je síla každého pravidového státu!

0/0
12.5.2011 12:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.