Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropané si musí uvědomit, že ve vztahu k arabskému světu už nic nebude jako dřív

Arshin Adib-Moghaddam pochází z íránské rodiny. Vyrůstal převážně v Německu, nyní vyučuje na prestižní Škole orientálních a afrických studií Londýnské univerzity. Je autorem několika knih, nejnověji Metahistorie střetu civilizací: my a oni z neorientalistického pohledu. Zabývá se v ní konflikty kultur v evropských dějinách od dob řecko-perských válek přes křižácké války až po současnou válku proti terorismu. V české metropoli pobýval na pozvání Metropolitní univerzity Praha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

libynn

Hlavně,

aby si to uvědomyli i arabové k evropě!

0/0
22.5.2011 16:35

kohr26

Re: Hlavně,

pro ty podlidi z afriky ?8-o

0/0
22.5.2011 19:42

opportunity

Re: Hlavně,

R^R^R^

0/0
2.6.2011 20:31

duhacenzor3

Takže jsem pochopil,

že v roce 1979 byla v Iránu revoluce, co nastolila dnešní iránskou demokracií - ten pán má správné politkorektní názory, ale demokracie vypadá jinak, nemá systém jedné jediné národní fronty, nemá revoluční gardy a podobné zločinecké organisace a nechová se ke svým občanům tak genocidně, jak mi mojí iránští známí vyprávěli.

0/0
22.5.2011 16:23

procensora@seznam.cz

Proc je v Londyne a ne v Iranu?

Procpak se exhibuje v mediich? Proc vyklada Evrope, ze ma byt Evropa mene zavisla na US, kdyz neni Evropan? To je neuveritelne Rv

0/0
20.5.2011 16:49

cinklá státní zakázka

Co je jako dřív?

Chleba stál 4,20, máslo 8 Kč, Sparty taktéž. Kvalita se zhoršila, cena je o desítky % vyšší. A teroristi byli jenom v Dublinu, a to ještě kdoví jestli. :-/

0/0
18.5.2011 17:12

Alter.Ego2

Re: Co je jako dřív?

A vydělával jsi 1500 Kčs / měsíc...

0/0
20.5.2011 14:16

opas

Re: Co je jako dřív?

no, třeba to vydělává pořád ;-D

0/0
21.5.2011 11:15

mildapr

Otázkou je

jestli demokratický systém a politické strany jsou v tomto typu zemí schopné života, když v celém západním světě tento způsob organizace společnosti prochází krizí.

0/0
18.5.2011 17:08

Veveresk

Islamizace demokracie

Islamizace demokracie... tak z tohodle slovního spojení mi běhá mráz po zádech. Islám nemá s demokracií nic společného (jako žádné náboženství) a pokud se má začít "ohýbat" demokracie podle islámu, tak to zdaleka nebude demokracie, ale teokracie.

0/0
17.5.2011 12:23

procensora@seznam.cz

Re: Islamizace demokracie

Tak to zastavte!

0/0
20.5.2011 17:04

Opričnik

No iránský emigrant z Londýna

ten bude mít o arabském světě informace asi opravdu z první ruky. :-)

0/0
15.5.2011 11:58

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

už jenom ta fotka pana profesora....

:-P

0/0
15.5.2011 11:39

Pavel Skeptik V

Napřed se zbavte

islámu, a potom můžete filozofovat!

0/0
15.5.2011 11:20

Abú Slimák

Arabský svět

Dobře. Ať Arabové neutíkají do EU z ekonomických důvodů a ať arabské země přestanou přijímat rozvojovou pomoc Evropské unie. ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
14.5.2011 14:30

hafusak2

Už ten nadpis: že něco MUSÍM,

mě přímo irituje /slušně řečeno/. Já jsem v Evropě doma a nikdo z asiatů mi nebude diktovat, jak se k nim mám, zvláště ve své vlastní zemi chovat.

0/0
14.5.2011 13:03

censo.red

Re: Už ten nadpis: že něco MUSÍM,

Tak buď ti (ne)inteligence nedovolí pochopit gró článku, nebo jsi ho vyjma nadpisu nečetl. Ať tak či onak, napsal´s pěknou blbost.

0/0
14.5.2011 14:00

Abú Slimák

Re: Už ten nadpis: že něco MUSÍM,

Ne. To jsi udělal ty.  ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
14.5.2011 14:31

hafusak2

Re: Už ten nadpis: že něco MUSÍM,

Pochopil jsem ho velice dobře, nejen text, ale i to, co je tzv. mezi řádky. Doporučuji k naučení, neboť i ze zcela přátelského rozhovoru se dají vyčíst skutečné cíle. Pochopil?

0/0
14.5.2011 15:05

criticafacilis

Arshin has right

osobne mam kamarada v egypte, zname se uz par let a ta situace v jeho zemi jak je v rozhovoru popsana, odpovida skutecnosti.

to ze se vsude najde skupina lidi s extremnimi nazory vidime i u nas v cesku, kde se skupina cvoku oznacujici se jako dsss, se snazi ziskat vliv vsemi dostupnymi prostredky. a pochybuji, ze ti kdo tady do diskuze prispeli sdili jejich nazory. dalsi priklad muze byt hajek z hradu ktery vyslovi jakykoli blabol jen proto aby se o nem psalo a ja pak musim dalsim kamaradum z usa, konretne ze statu iowa, vysvetlovat ze ten clovek, ackoli poradce prezidenta, neinterpretuje nazor obyvatel cr. zde je videt jak se nazor nejakeho predstavitele miji s realitou normalniho cloveka. 

tady v evrope zname co to jsou (nejen)politicke vrazdy, perzekuce at ze strany nacistu ci komunistu. ty udalosti nejsou tak davne abychom je zapomneli. proto nemohu jinak nez fandit vsem arabum co chteji zit svuj normalni dustojny zivot.

good man and twat you can meet anywhere

0/0
14.5.2011 12:05

Urb - Uničtoženie vraga

Ptát se emigranta z Londýna,

to je jako se ptát blogera George Novotného z Dakoty, na levicové hnutí mladých v ČR: To se opravdu nedá sehnat na rozhovor inteligentní Arab, který tam v Africe žije a není odkázán na vyčteninky z Guardianu?

0/0
14.5.2011 10:40

warell

Re: Ptát se emigranta z Londýna,

Ne!Každý kdo má jen trochu rozumu prchá pryč.

0/0
14.5.2011 12:20

e-mann

pan profesor ponekud zamlzil fakt, ze arabske staty

si velice dobre uvedomuji, ze pomalu ale jiste dochazi jejich cerne zlato, ze svet zacina prechazet k jinemu pohonu aut a k tomu jejich nechut pracovat...jejich teritoria jim stacit nebudou....

0/0
14.5.2011 10:19

nečekanývýstřik

ARABSKÁ LENOST je největší problém

a to žádná revoluce nezmění

0/0
14.5.2011 10:02

petrph

a Arabové by si to měli uvědomit tím spíš

Asi je překvapení, že osmanská říše se rozpadla ve stejné době jako Rakousko-Uhersko.Jenomže, to se rozpadlo do několika více či méně demokratických států, které se , i přes následující těžké politické období (fašismus, komunismus) přerodily v humanitní a demokratické státy . nevzpomínám, si že by kdy nějaký Čech či Rakušák či Maďar vzali letadlo a napálili to do mrakodrapu, ani že by podnikali sebevražedné teroristické atentáty.

Zatímco pohorbkové Osmanské říše si ještě nevšimli, že v humanitním světě 21.století je nutné se tak skutečně chovat a nezanášet sem manýry středověkého drancování a zotročování. Tak si halt budou muset zvyknout. Po Iráku a Afghanistánu přišla Líbye kde Američani honěj Kaddafího jako zajíce, už i toho Usámu chytili a odstřelili jako psa...

0/0
14.5.2011 9:51

opqrs

mírný optimismus bez příčiny

Jak pán říká: "...nespokojenost s distribucí zdrojů...", to je oč tu běží. Jinak je pán dost optimistou (protože přání bývá otcem myšlenky), obávám se ale, že bez příčiny.

0/0
14.5.2011 9:46

Samer Nezničitelný

Lidi, vždyť to je namaskovanej Macháček!

;-D

0/0
14.5.2011 9:12

gruff

Re: Lidi, vždyť to je namaskovanej Macháček!

:D

jj, super

0/0
14.5.2011 10:12

Měsíčník, pán period.

Re: Lidi, vždyť to je namaskovanej Macháček!

focen na Olšanech.

0/0
14.5.2011 14:08

Jozifek

...

...například v Bruselu v Atomiu vám průvodce dělá turek, v restauraci vaří a obsluhuji černoši, stánky se suvenýry a občerstvením vlastní vietnamci. Nejsem rasista a přívrženec nějakého hnutí na potlačování práv a slobod, jenom se ptám, kam to vede? Němci, francouzi mají mega problém s přistěhovalci. Bohužel s tim asi neudělají nic, protože 2-3 generace jsou již němci, nebo frantíci. Věřte mi, že to není o barvě pleti, ale někteří se prostě neintegrují, protože systém im umožní luxusně žít i bez plnění si základních povinností (práce, daně). Mimochodem i my máme ten problém (určitá skupina lidí se nedokázala a nedokáže! začlenit rovnocenně do společnosti), ale bohužel politici mají strach ho pojmenovat pravým jménem a řešit to jinak než diskriminací většiny, která respektuje/ snaží se respektovat zákony tohoto státu.

0/0
14.5.2011 8:57

standa666

Re: ...

Samozrejme ze mate naprostou pravdu. Zajimave je ze 90% lidi ve spolecnosti ma stejny nazor ale presto se verejne prezentovat nesmi. Dokonce lide voli politiky takove kteri tento jejich nazor nereprezentuji. Je to proste tabu.

0/0
14.5.2011 9:09

TI59

Islám nemá s demokracií a svobodou NIC společného

To co se v článku píše, je jen snůška nesmyslů.

0/0
14.5.2011 8:52

Cizurator

Re: Islám nemá s demokracií a svobodou NIC společného

Kdybyste to zargumentoval, byli bychom vašemu názoru jistě přiložili nějakou váhu. Takhle jste pro mě osobně zatím jen tlachal.:-P

0/0
14.5.2011 9:43

TI59

Re: Islám nemá s demokracií a svobodou NIC společného

Ano, Islám je náboženská ideologie, která lidem umožňuje osobní i společenský rozvoj, všichni mají stejná práva, a násilí není tolerováno, natož pak uplatňováno ... že?

0/0
14.5.2011 9:52

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Islám nemá s demokracií a svobodou NIC společného

Islám se nijak výrazně neliší od křesťanství nebo judaismu...Už je to prostě zastaralé učení a lidé se ho musí naučit obcházet a přizpůsobit době.

0/0
14.5.2011 10:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.