Diskuze

Znalec se zastal zdravotníků: Špachtle zapomenutá v břiše před soud nepatří

Před brněnský soud se opět postavila čtveřice zdravotníků z ivančické nemocnice, kteří zapomněli v těle pacientky 28 centimetrů dlouhou špachtli. Před soudem vypovídal znalec. Podle něj byla operace natolik výjimečná, že by případ neměl být před soudem vůbec projednáván.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

KOLDAK

1. 7. 2011 12:47
Pokud se jedná o "složitou" operaci,

mají (podle "znalce") zdravotníci právo ponechat v břišní dutině operovaného jakýkoli materiál, třeba špachtli, kladivo, posmrkané kapesníčky nebo nedojedenou svačinu.

0 0
možnosti
K

Kebulak

18. 5. 2011 17:53
Zamyšlení

Opravdu mě fascinuje, jak si většina zde přítomných pravděpodobně přečte pouze zavádějící titulek a už má jasno :)

Ano, evidentně se stala chyba na straně zdravotníků a pacientka má právo na odškodnění ze strany nemocnice. Srovnání s Německem, kde údajně nemocnice šmahem všechna odškodnění proplácí, rozhodně není úplně na místě. Uvědomme si, že v rámci vyspělých zemích máme u nás jedno z nejlevnějších zdravotnictvích na světě a vzhledem k HDP neplatíme ani zdaleka takové pojištění jako v Německu. O výši odškodnění by měl rozhodovat soud. Ale zcela souhlasím se soudním znalcem, že takový případ nepatří před TRESTNÍ soud. Trestní oznámení se podává na pachatele krádeží, násilných trestn. činů, úmyslného ublíž. na zdraví apod. Pokud tato dáma žene do vězení lidi, kteří při několikahod. operaci bojovali o její život, ztrácí u mě veškeré sympatie. Ačkoliv to vypadá jakkoli absurdně, podobné chyby se stávají všude na světě, operace silně obézních pacientů jsou zkrátka nepřehledné a rizikové.

0 0
možnosti
N

navigator

12. 5. 2011 14:33
Znalec: Špachtle zapomenutá v břiše před soud nepatří...

 No jasně. Špachtle před soud určitě nepatří, ale ten operační perzonál zcela jistě a možná i s tím "znalcem".

0 0
možnosti
B

brekebrekeke

12. 5. 2011 12:50
samozrejme, ze nepatri pred soud!

!! proc by mela patrit? to si muze myslet jenom nevzdelanec, ktery netusi, co je to medicina !!

0 0
možnosti
K

kocourek96

12. 5. 2011 13:12
Re: samozrejme, ze nepatri pred soud!

no ba, tu špachtli tam musel nechat zedník

0 0
možnosti
AB

antigogo

12. 5. 2011 10:42
Nevědomostní nedbalost, ke které na sále došlo

se nesoudí v trestním řízení, alespoň na Západ od hranic!. Nebo si myslíte , že jin tam schválně nechal??? Počet nástrojů na sále je věcí sester! každý má zodpovědnost za něco, pokud byl nástroj podán z druhé sady, tak součet nástrojů ke konci operace souhlasil. Na to, že jim na sále něco chybí, ale musely sestry přijít. TO bylo alarmující a každý pacient měl být poslán na RTG........To je ale pooperační záležitost, ne samotného zákroku na sále. Už jste se zase vy všichni, co tady ukřižováváte - vy znalci, snažili zastavit krvácení v malé pánvi u obézní pacientky? Já vím VÁM by se to nestalo, hlavně po ukončení operace, když se zeptáte sestry , jestli počet nástrojů odpovídá a ona řekne ano ..........

0 0
možnosti
D

dcman

12. 5. 2011 12:04
Re: Nevědomostní nedbalost, ke které na sále došlo

Větší blábol jsem opravdu dlouho neslyšel. Nejste náhodou lékař?

Ač sám přiznáváte, že tomu nerozumíte, tak soudíte. V západních zemích se opravdu v těchto případech trestní řízení ani nezahajuje. Nemocnice odškodné nabídne sama a nemusí o něj ani poškozený žádat. Pokud se jedná o závažnější porušení zákona, tak se dokonce lékař vyloučí z komory. Nebo mu je uložen trest zákazu činnosti. Zde se to posuzuje dle následku, který je obligatorní součástí objektivní stránky trestného činu.

Tu špachtli tam jistě schválně nenechal, pokud ano, tak by se jednalo o úmysl a ne o nedbalost (forma zavinění). Je vinou chirurga i sestry, že špachtle zůstala tam, kde zůstala. Operatér by se měl taky starat. Nejsem znalec z oboru zdravotnictví, avšak na rozdíl od vás rozumím trestnímu právu. Nedbalost lékaře a sestry způsobila ohrožovací následek na objektu chráněného zájmu (hlava druhá zákona č. 40/2009 Sb.), konkrétně na člověku, jako nositeli zdraví.

0 0
možnosti
N

nols

12. 5. 2011 10:39
žádné odškodné nedávat!

Ti co zde tady tak horují pro odškodnění, by si měli uvědomit kam tento systém vede. Doktoři budou mít větší strach tak si budou brát velké pojistky. Nemocnice mají strach, tak si budou brát velké pojistky. A kdo to všechno zaplatí, no přece pacient a daňový poplatník, povede to k dramatickému zvýšení cen ve zdravotnictví. A kde myslíte, že ty navýšené peníze skončí? No přeci u těch různých projišťoven, které s v tomto libují neb toto je snadný a velký výdělk. Nebuďte sami proti sobě a nepodporujte tuto skrytou zlodějnu.

Co se týče vlastního případu tak zcela jistě musí skončit u soudu, ale trestního, nikoliv odškoňovacího.Jestli má být někdo potrestán nebo ne a jak moc to nevím neb tomuto oboru nerozumím, ale špachtli v břiše bych mít nechtěl. A jestli chce pacient vytřískat nějaké peníze, tak se musí příště pojistit sám pokud to považuje z důležité. Tedy pro doktory a nemocnici trestně právní zodpovědnost a pro pacienty zodpovědnost se pojistit proti takovýmto okolnostem pokud chtějí

0 0
možnosti
AB

antigogo

12. 5. 2011 10:44
Re: žádné odškodné nedávat!

Souhlasím, až na ten trestní soud. Ale pokud to tak půjde dál a všem se bude dávat odškodnění, tak to skončí krachem zdravotnictví nebo zvýšeným pojištěním plošně.

0 0
možnosti

Ormir

12. 5. 2011 7:41
Pan znalec Kotek

To by se ve vyspělých státech Evropy vůbec nemělo soudit !!! No to si snad dělá srandu. Ve vyspělých státech Evropy by se vůbec nic takového nemohlo stát ! Existují snad postupy, kterými se při každé operaci operatéři řídí. Počítají se roušky, nástroje, takže se nikdy nesmí něco takového stát. Pan Kotek by měl být vyškrtnut ze seznamu znalců.

0 0
možnosti
AB

antigogo

12. 5. 2011 10:52
Re: Pan znalec Kotek

Ve Vaší fantazijní naivitě by se stát nemohlo!

0 0
možnosti
H

Hanyz01Reloaded

12. 5. 2011 7:15
pan znalec by měl být vyškrtnut ze seznamu znalců

Protože to, o jaký typ operace šlo, je irelevantní vzhledem k podstatě věci. Nemocnice ať zacáluje odškodné pacientce a vůči personálu ať si to vyřídí sama. Navíc pokud vím, existuje něco jako instrumentářka, která má na starosti veškeré nástroje - a mimo jiné je má také spočítané. Takže pokud znalec jasně neřekne, že tu špachtli doktor nepoužil, tak je to spoluvina doktora a instrumentáře(řky), pokud se prokáže, že doktor neměl důvod ten nástroj použít, tak je to problém instrumentáře. Na každý pád je to ale vzhledem k pacientovi problém nemocnice a ta ať platí.  

0 0
možnosti
Č

čibuk

12. 5. 2011 7:51
Re: pan znalec by měl být vyškrtnut ze seznamu znalců

instrumentářka podává nástroje jen na žádost operujícího lékaře.Takže ekartér si musel lékař vyžádat a pravděpodobně ho použil jen  na zajištování.Ale sestra udělala pravděpodobně chybu,že nástroje nepřekontolovala po operaci,když se dávají ke sterilizaci.Je dnes v modě ,vše hnát k soudu a na všem vydělat.Ale operatér a instrumentářka zavinili,že žena měla bolesti a musela se podrobit další operaci,která byla zbytečná a také riziková.Nebot každá operace sebemenší, nese své riziko.Takže nemocnice musí uznat chybu a zaplatit.Ikdyž by toto měl hradit  ten, kdo to zavinil.A upozornovat na to ,že v jiných státech by toto nešlo před soud,pacientku nezajímá, právo to umožnuje a ona se o své právo hlásí.Ale nechápu,že si lékař nepřekontoloval při ukončení operace operující ránu,ekartér není zas tak malý.

0 0
možnosti
AB

antigogo

12. 5. 2011 2:08
Bez debat "znalců" na této diskuzi

..za počet nástrojů odpovídají sestry. Pokud na to nepřišly hned , je to chyba, ale pokud na to, že jim nesedí nástroje nepřišly třeba za týden, je nehorázné.... Na sále pracuje tým , víme , každý má svoji zodpovědnost !

0 0
možnosti
AB

antigogo

12. 5. 2011 2:12
Re: Bez debat "znalců" na této diskuzi

P.S. Žít s něčím takovým 145 dnů, při tak "krutých" bolestech, by nevydržel nikdo, tím nic neomlouvám, ale pacientka nyní asi taky již kalkuluje. Kromě toho každý má nárok na konzultaci u jiného lékaře i u jiného zařízení.

0 0
možnosti
P

petr_12345

11. 5. 2011 22:37
rád bych znal kontakt na tohoto takzvaného znalce

chtěl bych mu něco nepěkného o něm sdělit:-/

0 0
možnosti
JP

jxd

11. 5. 2011 23:35
Re: rád bych znal kontakt na tohoto takzvaného znalce

a třeba i něco někam zasunout!

Určitě by takový zákrok nepatřil před soud. Vždyť by to pro Vás jistě nebyl rutinní postup...

:-)

0 0
možnosti