Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zločinecké firmy půjde rozpustit, stíženou mají mít cestu k zakázkám

Tuneláři, korupčníci ani pachatelé dalších závažných trestných činů se už neschovají za svou firmu. Poslanci dali šanci přijetí zákona o trestní odpovědnosti právnických osob, který běžně platí ve vyspělých zemích, ale v Česku zatím chybí. Firmám bude možné napařit vysoké pokuty, zakázat jim účast ve výběrových řízeních nebo je rozpustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hradní Privatizér propisek

Až Pospíšilovi rozpustí Práva v Plzni jako

zločineckou Almas mater  justiční mafie , tak možná právo nebude tak křivé a  bude trochu rovnější ;-D

0/0
11.5.2011 9:47

Anton Thun

Proč to nejde už dávno?

Obchodní zákoník na to pamatuje, jen chtít. No a to je ten problém. Ony tzv. zločinecké firmy jsou velmi často napojené na naše milované papaláše. A ti těžko budou chtít si zavřít penězovod. :-/

0/0
10.5.2011 20:37

Hradní Privatizér propisek

A bude rozpuštěna firma VV-ABL

už se těším , ohlupovači VeVerek skončí ;-D

0/0
10.5.2011 18:59

hafusak2

To všechno je moc hezké,

jen to má dvacet let zpoždění.Rv

0/0
10.5.2011 18:56

Cehunek

Hm

Škoda, že idnes nenapíše, že John dosáhl svého prvního vítězství v boji za prosazení protikorupčního balíčku, to by mělo větší smysl! :-/

0/0
10.5.2011 18:28

dehtak

Re: Hm

R^R^

0/0
10.5.2011 21:19

saldo

Snad "ztíženou"

pane Kopecký, nebo snad ne???

0/0
10.5.2011 18:02

Haluz-op

Odpovědnost???

Co takhle trestní odpovědnost poslanců, senátorů a ministrů???Na všechny bič, ale sami nemají ani kousek zodpovědnosti!

0/0
10.5.2011 17:57

l.g

Pokud to nebude fungovat tak,

že majitel odsouzené firmy po dobu jejího "trestu" nebude smět založit firmu jinou, tak je to úplně k ničemu.

0/0
10.5.2011 17:47

Menetekel

A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

s tím, že kdokoliv se ocitne díky dlouhodobému neproplacení faktur v platební neschopnosti aby mohl na firmu uvalit návrh na exekuci ? Takhle to ve vyspělých státech na západ od ČR už dávno funguje ;-)

0/0
10.5.2011 16:53

dikobraz

Re: A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

To už dávno funguje i u nás, jmenuje se to isolvenční zákon. Ale prakticky je to k ničemu, jen věřitelé dostanou oficiální papír, že už nikdy neuvidí ty prachy, které jim daná firma dluží. No a daná firma stáhne roletu, její majitelé si založí novou a to je celé. Případně si novou firmu založí příbuzní nebo rodinní příslušníci původních majitelů, to zákon nezakazuje - a ani nemůže

0/0
10.5.2011 16:57

Menetekel

Re: A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

no a není to úžasné ? ;-D P.S. Například v Německu něco takového není možné ;-)

0/0
10.5.2011 16:59

dikobraz

Re: A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

Cože to v tom německu není možné? Zbankrotovat? Nebo si pak založit novou firmu? To asi sotva ... Podnikájní je podobné všude, liší se jen v detailech= ve způsobech, jak zákony daného státu ojebat ve svůj prospěch.

0/0
10.5.2011 17:05

Menetekel

Re: A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

kdepak, myslím nezaplatit za faktury resp. vykonanou práci déle než 1 rok :-)

0/0
10.5.2011 17:18

dikobraz

Re: A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

jasně. A teď tu o Karkulce, tu mám nejradši ...

0/0
10.5.2011 17:55

jan.banos

Re: A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

Co je to dlouhodobé? Týden, měsíc, půl roku?

Běžný člověk si také v obchodě nekupuje na sekeru (to že platí kreditkou je věc jiná)

Pokud na zaplacení faktrury firma, podnikatel nemá, ať si půjčí od banky. Pokud mě chce platit se zpožděním tak očekávám slušný úrok za tuto prodlevu, protože peníze které mě chybí mě nevydělávají, či jich nemůžu využit pro osobní potřebu.

0/0
10.5.2011 18:12

dikobraz

Re: A bude se to týkat i lhůty proplácení faktur

Ano, to by bylo hezké. Jenže takto nefunguje - a vy to víte, vlastně všichni to vědí, a moc dobře. Takže když přesto pracujete/prodáváte "na fakturu", je to vaše volba a vyjadřujete tím souhlas s rizikem nedobytných pohledávek a nezaplacených faktur. Kdybyste s tím nesouhlasil, můžete pracovat jen za hotové. Nikdo dneska není tak pitomý, aby jen tak na dobré slovo dělal na fakturu. Ale přes veškerou opatrnost občas máte smůlu na firmu, která zkrachuje dřív než vám zapaltí. To je riziko podnikání.

.

Jádro pudla není v tom, že někdo zkrachuje, to se stává a bude stávat, občas to holt nevyjde. Problém je trestní nepostižitelnost malých tunelářů, kteří dobře věděli, že firma je na mizině a přesto dál nakupovali zboží a objednávali práce, zisk vyvedli přes spřátelené firmy do vlastní kapsy a věřitelům nechali jen prázdnou skořápku s milionovými dluhy. A vrchol drzosti je, když si majitelé zkrachovalé firmy nechají od úřadu práce vyplatit mzdu, kterou jim jejich vlastní firma "dlužila".

0/0
10.5.2011 18:46

Spalovač_šancí

V zásadě by se s tímto dalo dobře pracovat, zvláště

dokud by se doplnilo ustanovení, že vedoucí pracovníci takto postižených firem nesmějí v případě, že vedou/vlastní jiné firmy, se taktéž výběrových řízení, atd. zúčastnit.

Na druhou stranu to otvírá prostor pro šikanování konkurence ...

0/0
10.5.2011 16:41

dikobraz

Jen populistické gesto, které nikoho neohrozí

Když budu chtít něco tunelovat, tak co mi brání založit si někde na bahamách akciovku s akciemi na doručitele a prostřednictvím této společnosti přes x dalších podobně lokalizovaných firem vlastnit a řidit nějaké české s.r.o.? Majitele nikdo nedohledá ani za 50 let, jednatel bude nějaký bílý kůň, případně se zřídí prokura s právy jednatele, ovšem bez jednatelovy odpovědnosti a pak si mě chyťte, jestli to dokážete. Podívejte se do obchodního rejstříku, většina firem "velkého byznysu" už tak dávno funguje, tam žádní "fyzičtí" vlastníci nejsou. 

.

Ještě by to mohli páni poslanci dovést k dokonalosti a zavírat firmy do vězení, tím by té komedii nasadili korunu. Zkuste se něčeho domáhat u soudu, třeba v rámci insolvence nebo konkurzu, bude vás to stát jmění na poplatcích a skončení sporu se nemuste ani dožít - že byste třeba mohli vyhrát si nedělejte iluze

0/0
10.5.2011 16:33

honzaf

Správně

Ano a je potřeba zdůrazňovat hlavně to porušování autorský práv. To je zločin obrovského rozsahu, který připravuje naši ekonomiku ročně o biliony korun, které nedostanou výrobci software a naše oblíbené celebrity.

.

Kam se na tenhle zločin hrabe nějaké tunelování nebo korupce.

0/0
10.5.2011 16:32

l.g

Re: Správně

Je to zločin jako jakýkoliv jiný. Trest se určuje vždy podle vzniklé škody. Tak nechápu, v čem máte problém.

0/0
10.5.2011 17:51

666999666

Tak tohle se modrákům asi líbit nebude

;-D;-D;-D;-D

0/0
10.5.2011 16:12

ezra

Re: Tak tohle se modrákům asi líbit nebude

a proč by to tedy navrhovali?;-D;-D

0/0
10.5.2011 17:34

666999666

Re: Tak tohle se modrákům asi líbit nebude

Já vím že Pospíšil je z ODS a držím mu palec, ale sám tvrdí že to neprojde ;-D

0/0
10.5.2011 17:48

cenzůra mě nedostane

stejně to neschvalí

Ještě by to chtělo něco podobného pro politiky, zatím neodpovídají za nic.

0/0
10.5.2011 16:07

Martinnn32

A tohle prichazi

22let po revoluci ?  A pan ministr je k tomu jeste skepticky. Je cosi shnileho ve state ceskem ;-D

0/0
10.5.2011 16:00

666999666

Re: A tohle prichazi

Modrá? ;-D

0/0
10.5.2011 16:12

ppetr1

firmy

tohle melo byt uzakoneno uz davno a jednatele firem musi !!!!!! rucit za firmu i svym osobnim majetkem  - bez vyjimky !!;-O

0/0
10.5.2011 15:53

Davidisko

Re: firmy

souhlasim ze to tu uz melo byt davno ,

ale nesouhlasim ze by majitele meli rucit svym soukromym majetkem. Ne vsichni jsou tunelari.

Ale mozna kdyby to bylo alespon 33% soukromeho majetku ...

0/0
10.5.2011 16:03

JeDicz

Re: firmy

Ručit vlastním majetkem za sro to je ten největší blábol co tu kdo dnes do diskuze napíše.

0/0
10.5.2011 16:07

honzaf

Re: firmy

Leckde to tak funguje, protože s.r.o. je vlastně často jenom takové živnostničení. Kdo nechce ručit majetkem, ať si založí akciovku.

0/0
10.5.2011 16:34

dikobraz

Re: firmy

Na osobní majetek jednatele s.r.o. (nad rámec zákonného ručení) dosáhnete jen soudně, pokud mu prokážete, že vám svým jednáním buď úmyslně, nebo z nedbalosti způsobil škodu. Ovšem to prokazování je právě ten kámen úrazu. A dá se to elegantně obejít, majitel firmy bude jen společníkem (případně prokuristou) a jednatelem (bez vlastnictví podílu ve firmě) je nějaký jeho zaměstnanec. Jednatel se pak u soudu vymluví na splečníka(společníky), společníci na jednatele a nikdo za nic nemůže, astalavista bejby.

0/0
10.5.2011 16:54

wrah

Dokud

Dokud nebude ta zodpovědnost obráceně, čili dokud nebude možné jednatele dotyčné firny učinit osobně zodpovědným a korupci, podvod, krácení daně atd atd.. Tak se nic nemění. Změna nastane až v momentě, kdy bude bílý kůň vědět, že si za svou "práci" odsedí minimálně deset let a dluhy se s ním potáhnou až do smrti.

0/0
10.5.2011 15:50

ppetr1

Re: Dokud

presne tak,jen je to s 20 letym spozdenim a podle toho i pak vypada statni kasa ;-O!!

0/0
10.5.2011 15:54

graifer4

Hurá tisíc

;-D

0/0
10.5.2011 15:49

prolhaní novinári

Hned tu mám návrh na zákaz a stíhání několika firem.

A to: ODS, TOP 09, VV, všechny za krácení daně, podvody, korupci, zpronevěru a podílení se na organizovaném zločinu. Důkazů a svědků je plno.

0/0
10.5.2011 15:46

AntiMarx

Re: Hned tu mám návrh na zákaz a stíhání několika firem.

Proč jsi dosud nepodal trestní oznámení ?  Jedeš v tom s nima ? :-)

0/0
10.5.2011 15:49

Martinnn32

Re: Hned tu mám návrh na zákaz a stíhání několika firem.

zapominate na CSSD, to jsou taky pekni vykukove ...

0/0
10.5.2011 15:51

10 nových životů 11-20

Korekce konkurenčního prostředí.

Sláva nadnárodním koncernům a kartelů!!!!

0/0
10.5.2011 15:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.