Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U ústní části maturit zatím neuspělo deset procent studentů

U ústní části státních maturit zatím uspělo 90 procent studentů. Ukazují to první čísla, vycházející z celkem 62 škol. Ministr školství Josef Dobeš zopakoval, že nyní nehodlá měnit povinné předměty, za tři roky by ale mezi nimi už rád viděl matematiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Šikyna

nucená maturita z matiky

nechápu proč Dobeš chce aby byla povinná matura z matiky, nechápu proč radši nenechá na studentech aby si každý vybral jestli chce radši matiku nebo cizi jazyk. Já bych docela chtěla vidět jeho jak by u tý jeho úžasný státní maturity uspěl on.

0/0
28.5.2011 19:48

dilinak

99% z těch 10%

studentů budou žáci STŘEDNÍCH "ODBORNÝCH" UČILIŠŤ S MATURITOU;-D;-D;-D

0/0
10.5.2011 20:21

zerda

mám maturitu z matematiky

ale fakt nevím, k čemu mi to je

0/0
9.5.2011 23:30

katedrál

Re: mám maturitu z matematiky

Kdyby se mělo učit ( a zkoušet ) jen to, co člověk bude potřebovat, tak by se musel učit rozum, nebo inteligence.

A to nejde !

0/0
10.5.2011 7:31

Philosopher

Re: mám maturitu z matematiky

Mne učili na ZŠ:

Zlatá bula sicilská 1212, stupnici tvrdosti nerostů, kotoul vpřed a vzad, kreslit voskovkami, atd..

Ale fakt nevím, k čemu mi to je. ;-D;-D;-D

0/0
10.5.2011 8:53

13. důchod

dalsim duvodem jsou nase idoly

toz je sex, napchat si bricho, nechat se bavit, sem tam proletet nakupne centrum, kouknout na stupidni film atd..

Napr. celebrity jsou: fotbaliste hokejiste, obecne sportovci a pak jeste herci a herecky a modelky .. vsechno s IQ podprumernym az prumernym co hlavne vypadaj hezky a neresi..

Nase idoly jsou bavici, a nasim chramem je obchod. Nechci moralizovat, ale jednim z duvodu proc Rim padl je, ze se meli tak dobre ze v kalendari meli vice svatku, zabavy a oslav bohu jako pracovnich dnu.. A jak vime historie je jedna obri spirala....

0/0
9.5.2011 21:13

13. důchod

Je to taky o predstavivosti

deti nectou neumej si nic predstavit a vubec abstraktne myslet. Nerikam ze to tak je obecne ale vliv na to maj vyrazove prostredky dneska jako bombasticke efekty, superkvalitni supergrafika, prevaha formy nad obsahem a taky hiphop a rap. Zatim co v hudbe je text spise metaforou, myslenka je nekde hloubeji nez jsou samotona vyznamova slova v textu... tak naopak v echt modernim hiphopu je detem podsouvan diktat od slova do slova, prostor si vzit z textu neco dalsiho je nulovy

Krome toho je ''in'' proste "neresit" a pak to tak vypada, ze bez kalkulacky uz nelze spocist 3 na 5. , a nebo odecitat hodnoty z grafu!!!!! jsem doucoval, a to

0/0
9.5.2011 21:03

Antonín, topič

Re: Je to taky o predstavivosti

Prosímvás, kde žijete? Tři na pátou? Ti bez kalkulačky nedaj ani tři krát pět!

0/0
10.5.2011 8:33

Antonín, topič

Matýka?

proč je tolik řečí proti maturitě z matematiky, zvlášť v rozsahu státních zkoušek. To by pak technicky nadaný člověk s odporem k memorování (jako já) nemusel dělat literaturu? Proč? Prostě čeština a matematika jsou základ. Dále cizí jazyk. A na konec japonec. Třeba spolužáci, směřující na medicínu, si přidali chemii a biologii. Technici fyziku a třeba programování. A šlo to.

0/0
9.5.2011 20:05

Sprintujici.stonozka

Re: Matýka?

tak,kdyby to šlo, tak já bych si vybrala literaturu, jazyk, literaturu, jazyk, literaturu a jako nepovinný jazy, nebo literaturu. ;-D

0/0
9.5.2011 20:06

Pan Pešek

Re: Matýka?

Souhlasím. Matematický základ by měl být určitě povinný.

0/0
10.5.2011 9:36

Sprintujici.stonozka

Plán je

20%, takže zatím  v normě

0/0
9.5.2011 19:48

květoslav lumír

sedí dva u piva

povídaj si a ten jeden říká tomu druhýmu "ty poslouchej, tys tak chytrej, vzdělanej, vážně, musim smeknout, máš opravdu přehled a pálí ti to, kdes byl na vejšce?" - "nemám vš, dokonce nemám ani maturitu", - "cože? a co děláš? - "dělám v cukrárně, věnečky a tak" - "proboha co ty si za debila, to svět neviděl" ;-D

0/0
9.5.2011 19:27

nechci vyrusovat

Re: sedí dva u piva

R^R^R^

;-D;-D;-D

0/0
9.5.2011 19:46

Sípomat

Víte co bych rád viděl jako povinný předmět?

Logiku,pravděpodobnosti,vědeckou metodu a především uplatnění tohoto v reálném životě. To mě ve škole nikdo neučil. Přitom je to mnohem užitečnější než biflování zcela zbytečných informací.

0/0
9.5.2011 19:07

S.trochou.do.mlyna

Re: Víte co bych rád viděl jako povinný předmět?

Přidal bych ještě finanční gramotnost.

0/0
9.5.2011 19:27

Sprintujici.stonozka

Re: Víte co bych rád viděl jako povinný předmět?

možná víc, než tu logiku, i když ...... vlastně to spolu souvisí

0/0
9.5.2011 19:29

kaksikymmenta

Re: Víte co bych rád viděl jako povinný předmět?

Jistě, lidi totiž nejdříve střílí a pak se ptají. Pořádně si nic nepřečtou a pak se diví, že je někdo okradil. A logika taky zdaleka všem chybí. A začal bych u ministrů.

0/0
9.5.2011 19:51

Sprintujici.stonozka

Re: Víte co bych rád viděl jako povinný předmět?

to už je asi pozdě.

0/0
9.5.2011 20:07

A.C.Dupin

Re: Víte co bych rád viděl jako povinný předmět?

Na některých školách se již takové předměty vyučují, chce to však schopné a odhodlané učitele a rozumného ředitele. Bohužel obojí je díky malé prestiži učitelského stavu spíše vzácností...

0/0
9.5.2011 21:57

Menetekel

Požadavek ministerstva školství tak byl naplněn na 95%

[>-]R^

0/0
9.5.2011 19:03

Jozifek

...

...nechápu, proč a hlavně kde je napsáno, že uspět u maturity musí všech 100% studentů?! Řekl bych, že je to pouze mylná představa. Jsem přesvědčen, že i těch 10% neúspěchu je podceněn...

0/0
9.5.2011 18:55

S.trochou.do.mlyna

Re: ...

To byla taková představa, že když bude mít každý maturitu, bude národ vzdělanější. A tak byl za sociku i obor kopáč s maturitou. Tj. měl úplné střední odborné vzdělání (tzv.ÚSO). Byl to spíš výsměch středoškolskému vzdělání. Dnes to však není o moc lepší. Na maturitu dosáhnou takřka všichni, mnozí bez výraznějších vědomostí. Pojem maturita byl degradován. Když budou maturity tvrdší a nebude 100% úspěšných, pomůže to. Děti to přiměje na sobě víc pracovat.

0/0
9.5.2011 19:24

Sprintujici.stonozka

Re: ...

R^

0/0
9.5.2011 20:07

Krak

Re: ...

Kopáč s maturitou? Kde si na to chodil?

0/0
9.5.2011 22:16

Jozifek

kosice

0/0
9.5.2011 18:53

všeplatič

Re: kosice

Kosice už nikdy více...:-P

0/0
9.5.2011 19:53

huh

Základní početní gramotnost ano,

ale to, co se běžně na středních školách v matematice učí, nepotřebuje každý maturant. Učitelé matematiky se nudí a navíc jsou to často mimoni. Více praktických úloh ze života, a odlišovat základní potřebnou úroveň znalostí a hlavně dovedností od nadstavby.

0/0
9.5.2011 18:36

nuda2

Re: Základní početní gramotnost ano,

zakladni potrebna uroven znalosti je uz od nazvu zakladni skola ... Tedy po vystudovani teto skoly jste pripraven na bezny zivot ... pokud chcete maturitu musite mit vetsi rozhled. Lehci verzy maturity z matematiky jste schopen slozit po absolvovani zakladni skoly !! (netvrdim, ze za jedna! ale na 3 nebo 4 uz znalosti mate po povinnych 9 letech)

0/0
9.5.2011 19:12

polednice

Normální stav, když jsem maturoval já neprošli 3 z 26.

Horší by bylo kdyby odmaturovalo 101%

0/0
9.5.2011 18:31

fsp

Re: Normální stav, když jsem maturoval já neprošli 3 z 26.

Nás v roce 2000 bylo ve třídě 16, k matuře šlo 12 a udělalo 8 :) Ani státnice na vysoký nestály tolik nervů jako tohle. Fuj fuj fuj :-)

0/0
9.5.2011 18:34

martin_simek

Re: Normální stav, když jsem maturoval já neprošli 3 z 26.

R^

0/0
9.5.2011 19:09

spiq

Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

Dneska se na střední běžně v posledním ročníku bere integrální počet, což opravdu není pro každého. Ale to jen tak.

Měl jsem příležitost podrobněji nahlédnout do znalostí matematiky a fyziky celkem 4 lidí no a ve všech případech docela katastrofa. Lidi neznají čísla (nechápou/nevědí, že 1/4 je to samý co 0,25), neznají základní principy řešení jednoduchých lineárních rovnic, nechápou význam proměnných, neumějí ukázat, kolik je dm^3, neznají předpony jednotek, atd. Vinu dávám nudným hodinám ve škole a nezájmu rodičů (což se ve všech případech potvrdilo).

0/0
9.5.2011 18:10

Sprintujici.stonozka

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

dokud se na střední školu dostane každý (dotace je na hlavu), úroveň českého školství se nezvedne na dřívější - velmi slušnou - úroven. Ono s tím materiálem čtyřkařů se moc dělat nedá

0/0
9.5.2011 18:12

fsp

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

Základní úpravy integrálů a jednoduché operace s nimi, zvládnou i žáci devátých tříd. Při správném výkladu na tom není nic složitého. Výše zmíněný příklad není o hlouposti, ale o lenosti.

0/0
9.5.2011 18:14

spiq

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

Souhlas. Jenže k čemu takové úpravy integrálů člověku, který nepůjde na techniku, budou? Vysvětlovat jim, jaký vztah má příroda a integrály, potažmo dif. rovnice, nemá smysl, páč na jednoduchých příkladech to je stejně k ničemu. Jinak lenost je mezi středoškoláky snad jasná věc - navíc ty děcka nevidí ten "bigger picture", nemají nad tím nadhled, takže je jim to jedno.

0/0
9.5.2011 18:20

dtx

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

Dneska je oblíbená VŠ zašívárna ekonomika a tam se taky derivacim a integrálum nevyhneš. I základy dif. rovnic tam rychle prolítnou.

0/0
9.5.2011 18:27

fsp

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

Mám právě pocit, že vysvětlovat na téhle úrovni integrál přes teorii, je kontraproduktivní. Vždyť kde v podstatě jen o dvě metody, jejich kombinaci a nějakých deset pravidel. Je zbytečné učit proč int(xˇ2) je xˇ3/3. Stačí si to zapamatovat a počítat. Když se v budoucnu dotyčný s integrály podrobněji setká, teorii doplní.

0/0
9.5.2011 18:30

Jozifek

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

...naprosto souhlasím. Studenti nejsou hloupí, ale líní se učit. Na druhé straně, když se cítí jako dospělí, tak se vším všudy. Povinnosti nevyjímaje...

0/0
9.5.2011 18:57

polednice

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

hahaha, to se v roce 1978 taky bralo brouku.

0/0
9.5.2011 18:29

Krak

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

Dneska se na střední běžně v posledním ročníku nebere integrální počet. 

Jistě, nudné hodiny a nezájem rodičů, a dotyční za to samozřejmě nemohou...;-D

0/0
9.5.2011 18:37

13. důchod

Re: Chtěl bych vidět pana ministra u maturity z matiky

integralni pocet na urovni ss je maximalne par vzorecku pro privilni funkce, polynom a "per partes"

horsi je ze se to moc neumi vysvetlit na co to vlastne je jak to vlastne funguje...

0/0
9.5.2011 18:58

Azgalor

Svět se mění

a my s ním. Tak to měl kdosi v reklamě. Bohužel, mám pocit, že platí jenom to první. Žijeme ve světě obklopeném technikou a penězi. Všechno funguje na základě matematiky, ať se vám to líbí nebo ne. Ano, je hloupost do každého valit nějaké složité matematické teorie a důkazy, ale člověk, co se chce pyšnit maturiout, by měl umět psát, alespoň trochu kulturně, a stejně tak, by měl umět alespoň trochu myslet. Vždyť matematika SŠ vyžaduje absolutní minimum znalostí. Vždyť tam skoro nic není, co by si člověk musel pamatovat. A není-li někdo schopný dát dohromady graf logaritumu nebo kvadratické fce, ani když si dosadí pár bodů, spočítat rovnici, což je stěhování z jedné strany na druhou a pár pravidel k tomu, tak je to opravdu hodné zamyšlení. Nidko nikdy na SŠ nechtěl parciální derivace, diferenciální rovnice, nějakou hodně složitou pravděpodobnost, šílené statistické metody, matice a jejich úpravy. To co se učí na SŠ jsou kupecké počty, na které musí průměrně inteligentní člověk stačit.

0/0
9.5.2011 17:49

hph

Re: Svět se mění

Nikdy nikdo nechtěl (diferenciální rovnice, atd.)? Asi byl náš gympl v jiné dimenzi.

Měli by udělat volbu cizí jazyk nebo matematika. Někdo je víc zaměřený humanitně, někdo technicky. Místo aby ulehčili technikům a dali jim na výběr matematiku za cizí jazyk, budou stresovat druhou půlku studentů. Bude to sice konečně fér a stresovat se budou všichni, ale snad by bylo pohodlnější nestresovat nikoho. Schválně, je to logika humanitní, nebo matematická?

0/0
9.5.2011 18:14

Azgalor

Re: Svět se mění

No, on technik bez angličtiny, to je taky terno.

Stejně mi furt žádný "humanista" nevysvětlil, jak to, že jste schopní naučit se kvanta věcí z hlavy, ale to mechanické provedení matematiky (jiném se na SŠ nedá mluvit) se naučit nedokážete.:-/

0/0
9.5.2011 19:02

spiq

Re: Svět se mění

Střední škola by podle mě neměla být o kupeckých počtech. Ty se učí na základní škole, kde ti "průměrně inteligentní" se všeobecným vzděláním končí (průměrné IQ kolem 100 bodů - wiki, dailymail,. ..).

0/0
9.5.2011 18:15

petrph

Re: Svět se mění

To ano,ale řešit to až když propadne 10 procent maturantů,je pozdě.Dokonce je to pozdě, 2 roky před povinnými maturitami,jak navrhuje pan ministr.Neboli vlastně ti,kteří by měli mít mají v roce2013 maturitu z matematiky,už se dnes nějakým špatným způsobem matematiku učí, nechápou jí a bojí se jí. Už 2 roky by mělo být jasno co by měli na SŠ z matiky zvládnout, už 2 roky jim to měli profesoří vykládat tak aby to pochopili , už dva roky měly být dostatečně kvalitní učebnice a výukové matematické programy...

0/0
9.5.2011 18:23

Jan.Linhart

Re: Svět se mění

Kdosi v reklamě... Tohle se říkalo ve starém Říme, ve verzi Tempora mutantur et nos in illis. Tohle kdysi věděl každý maturant. KAŽDŸ. Dneska je to "něco, co se říká  reklamě?" Je mi smutno.

0/0
9.5.2011 18:30

nekdo500

Re: Svět se mění

bohužel jsou učitelé, kteří to tak neberou a místo aby studentům pomohli matematiku pochopit, radši je odkážou k seznamu vzorečků a řeknou "naučte se to zpaměti".zažila sem jednoho.potom se holt matematika SŠ stává problémem,protože když vám někdo nevysvětlí princip,maximálně vám ten vzoreček z učebnice přečte (protože ve svém vyhoření předpokládá, že student neumí ani to),tak se to vymejšlí dost špatně. to že je někde "minimum znalostí k naučení nazpaměť" vůbec nic neznamená.

samozřejmě největší průšvih pro všechny předměty bylo zrušení osnov a věčné diskuze o státních maturitách.ty měly být uzavřeny před čtyřmi lety (a bez omylů typu slohovka pomalu o rozsahu sms) a letošní maturanti by se už podle těch požadavků od začátku učili.pak by spousta problémů nebyla.

matika má aspoň tu výhodu, že se formou zaškrtávacího testu nějak hodnotit dá.třeba to co v testech vydávají za znalosti z literatury nemá s opravdovým pochopením a vzdělaností moc společného.a navíc test zvýhodňuje "tipovače"

0/0
9.5.2011 21:16

kaksikymmenta

Neměly by se...

...nejdříve sjednotit osnovy a teprve pak maturitní zkoušky?? Proč se to dělá obráceně????? Mám brilantní nápad, jak s Dobešem a jeho diletantskými předchůdci naložit, ale zbytečně bych přišel o body. To jen díky nim jde české školství do háje.

0/0
9.5.2011 17:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.